- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 серпня 2008 р.
за N 741/15432
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економічного розвитку і торгівлі
N 1907/400 від 15.11.2016 )
Про затвердження Правил продажу товарів поштою
Відповідно до Закону України
"Про захист прав споживачів", постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006
N 833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення" та з метою впорядкування продажу товарів поштою
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Правила продажу товарів поштою, що додаються.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України та Державного комітету зв'язку України від 17.03.99
N 153/48 "Про затвердження Правил продажу товарів поштою", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.03.99 за N 193/3486.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра економіки України Близнюка А.С. та заступника Міністра транспорту та зв'язку України - директора Державного департаменту з питань зв'язку та інформатизації Проживальського О.П.
Міністр економіки України Міністр транспорту та зв'язку України ПОГОДЖЕНО: Міністр фінансів України Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Голова Держспоживстандарту України В.о. голови Правління Центральної спілки споживчих товариств України | Б.М.Данилишин Й.В.Вінський В.М.Пинзеник К.О.Ващенко Л.В.Лосюк В.П.Левицький |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України,
Міністерства транспорту
та зв'язку України
11.06.2008 N 206/699
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 серпня 2008 р.
за N 741/15432
ПРАВИЛА
продажу товарів поштою
1. Ці Правила регулюють відносини між споживачем, суб'єктом господарювання - продавцем товарів поштою на підставі договору купівлі-продажу, укладеного на відстані, та оператором поштового зв'язку, а також визначають вимоги в дотриманні прав споживачів щодо якості, безпеки товарів і належного торговельного обслуговування.
Ці Правила поширюються на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють торговельну діяльність, та операторів поштового зв'язку, які надають послуги з продажу товарів поштою, а також об'єкти поштового зв'язку.
2. У цих Правилах уживаються терміни в такому значенні:
адресат (одержувач) - фізична особа, якій адресується або яка одержує поштове відправлення з вкладенням замовлених товарів відповідно до заяви-замовлення;
дистанційна торгівля - форма продажу товарів на відстані, за якої вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з безпосереднім передаванням вибраного товару покупцеві;
договір купівлі-продажу, укладений на відстані (далі - договір, укладений на відстані) - письмовий правочин між суб'єктом господарювання - продавцем товарів поштою і споживачем про якість, строки, ціну та інші умови, за яких реалізується товар, укладений за допомогою засобів дистанційного зв'язку. Підтвердження вчинення правочину оформляється відповідним розрахунковим документом;
засоби дистанційного зв'язку - телекомунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватися для укладання договорів на відстані;
оператор поштового зв'язку - суб'єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послуги поштового зв'язку;
продаж товарів поштою - вид дистанційної торгівлі непродовольчими товарами за каталогами, оголошеннями, іншою рекламною інформацією з прийманням замовлення та доставлянням їх споживачеві поштою;
споживач - фізична особа, яка замовляє та придбаває товари для особистих потреб;
суб'єкт господарювання - юридична особа, фізична особа-підприємець, що реалізує товари за каталогами, проспектами, спеціальними переліками товарів, іншими видами рекламної інформації з використанням заяв-замовлень.
Термін "об'єкти поштового зв'язку" вживається в цих Правилах у значенні, наведеному у Правилах надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002
N 1155 (далі - Правила надання послуг поштового зв'язку).
3. Перелік непродовольчих товарів, які пропонуються для продажу поштою, визначається суб'єктом господарювання самостійно, крім товарів, продаж яких згідно із законодавством заборонений, у тому числі товарів, заборонених до пересилання у поштових відправленнях.
4. Між суб'єктом господарювання та оператором поштового зв'язку укладається договір, відповідно до якого суб'єкт господарювання бере на себе зобов'язання щодо продажу поштою товарів належної якості та безпеки, обміну товарів, виконання заяв-замовлень у визначені цими Правилами строки, а оператор поштового зв'язку бере на себе зобов'язання з приймання об'єктом поштового зв'язку від споживачів заяв-замовлень, пересилання поштовими відправленнями заяв-замовлень на адресу суб'єкта господарювання, а також пересилання поштових відправлень із замовленими товарами адресату (одержувачу) відповідно до
Правил надання послуг поштового зв'язку.
5. Суб'єкт господарювання самостійно обирає засоби інформації і реклами товарів, що пропонуються для продажу поштою. Реклама цих товарів здійснюється у встановленому законодавством порядку.
6. Надання споживачам послуги щодо продажу товарів поштою здійснюється об'єктами поштового зв'язку.
7. Споживач для придбання товарів, які зазначені в каталозі, проспекті, спеціальному переліку товарів тощо, повинен заповнити та подати об'єкту поштового зв'язку заяву-замовлення у двох примірниках. Перший примірник залишається у споживача, другий - подається об'єкту поштового зв'язку для подальшого відправляння його суб'єкту господарювання.
Заява-замовлення оформлюється на бланку встановленої суб'єктом господарювання форми, який видається споживачу безоплатно.
Заява-замовлення оформлюється споживачем на адресу одержувача чітко, розбірливо чорнильними або кульковими ручками, без скорочень і виправлень. Неправильно оформлені заяви-замовлення не приймаються. Не допускається зазначення в одній заяві-замовленні декількох адресатів. Зразок заповнення заяви-замовлення наводиться у каталозі, проспекті, спеціальному переліку товарів тощо.
Якщо бланк заяви-замовлення відсутній у об'єкті поштового зв'язку, то споживач може скласти заяву-замовлення у довільній формі.
Працівник об'єкта поштового зв'язку, який здійснює приймання заяви-замовлення, на обох примірниках розписується із зазначенням прізвища та посади, проставляє відбиток календарного штемпеля (печатки).
Споживач здійснює купівлю товарів шляхом відправлення об'єктом поштового зв'язку заяви-замовлення на адресу суб'єкта господарювання.
8. Строк виконання замовлення на продаж товарів поштою визначається суб'єктом господарювання самостійно, але він не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня одержання заяви-замовлення. Строк виконання замовлення зазначається у каталозі, проспекті, спеціальному переліку товарів тощо.
При неможливості виконати замовлення в установлений строк суб'єкт господарювання надсилає споживачу повідомлення із зазначенням причини невиконання та можливого строку виконання замовлення.
Якщо інше не передбачено договором, укладеним на відстані, суб'єкт господарювання повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
При відмові споживача від повторного виконання заяви-замовлення суб'єкт господарювання повертає йому вартість оплаченого товару та понесені ним витрати, пов'язані з пересиланням поштових відправлень.
9. Перед укладенням договорів на відстані суб'єкт господарювання повинен надати споживачу інформацію про:
1) найменування суб'єкта господарювання, його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
2) основні характеристики товару;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом товару;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки товарів;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору.
При продажу товарів поштою підтвердження інформації не вимагається.
10. Суб'єкт господарювання після одержання заяви-замовлення упаковує замовлений товар як поштове відправлення, опломбовує його та подає для пересилання об'єкту поштового зв'язку у порядку, установленому
Правилами надання послуг поштового зв'язку. Пакування та опломбування поштового відправлення може здійснюватися об'єктом поштового зв'язку за додаткову плату.
................Перейти до повного тексту