1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 153/48 від 17.03.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 березня 1999 р.
за N 193/3486
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економіки N 206/699 від 11.06.2008 )
Про затвердження Правил продажу товарів поштою
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.95 N 108 "Про Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення" та з метою впорядкування продажу товарів поштою
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Правила продажу товарів поштою, що додаються.
2. Головному управлінню з питань внутрішньої торгівлі та громадського харчування (Родіонов Ю.Ф.) та управлінню правового забезпечення (Сервинський А.Ю.) МЗЕЗторгу забезпечити реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.
3. Головному управлінню з питань внутрішньої торгівлі та громадського харчування МЗЕЗторгу (Родіонов Ю.Ф.) та управлінню стандартизації, сертифікації та нормативів Держкомзв'язку (Вознюк В.І.) довести цей наказ до Республіканського комітету по торгівлі та захисту прав споживачів Автономної Республіки Крим, регіональних управлінь з питань торгівлі та побутового обслуговування населення обл(міськ)держадміністрацій та підприємств поштового зв'язку.
4. Управлінню справами МЗЕЗторгу (Дробний В.В.) забезпечити публікацію цього наказу в газеті "Урядовий кур'єр".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України Шевальова В.М. та заступника Голови Державного комітету зв'язку України Орленка М.П.
Міністр зовнішніх економічних
зв'язків і торгівлі України
Перший заступник Голови Державного
комітету зв'язку України

А.І.Гончарук

В.Л.Женжера
Затверджено
Наказ Міністерства зовнішніх економічних
зв'язків і торгівлі України та Державного
комітету зв'язку України 17.03.99 N 153/48
Правила продажу товарів поштою
1. Правила продажу товарів поштою (далі - Правила) регулюють відносини учасників процесу купівлі-продажу непродовольчих товарів поштою і спрямовані на поліпшення обслуговування населення шляхом використання прогресивних форм продажу товарів, забезпечення прав споживачів щодо належних якості товарів та рівня торговельного обслуговування.
Правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання на території України незалежно від форм власності, які здійснюють торговельну діяльність, та підприємства поштового зв'язку України, які згідно із законодавством надають відповідні послуги.
2. Терміни, що вживаються у Правилах, мають таке значення:
продаж товарів поштою - форма дистанційної торгівлі (роздрібний продаж поза магазином) непродовольчими товарами за каталогами, проспектами, спеціальними переліками, оголошеннями, іншою рекламною інформацією, за якої вибір товару та його замовлення передують безпосередній передачі підприємством поштового зв'язку вибраного товару покупцеві (замовнику) чи одержувачу;
суб'єкт господарювання - підприємство (установа, організація) будь-якої форми власності, громадянин-підприємець, що реалізує товари за каталогами, проспектами, спеціальними переліками товарів, іншими видами рекламної інформації з використанням заяв-замовлень;
підприємство поштового зв'язку - підприємство, яке надає послуги поштового зв'язку і є посередницькою ланкою у товаропровідному ланцюгу від суб'єкта господарювання до покупця (замовника) або одержувача товару;
покупець (замовник) - фізична особа, яка замовляє та придбаває товари для власних побутових потреб або з метою передачі (дарування) їх іншій особі - одержувачу. Покупець (замовник) здійснює купівлю товарів шляхом відправлення заяви-замовлення на адресу суб'єкта господарювання;
одержувач - особа, яка в результаті операцій продажу товарів поштою одержує товар у відповідності із заявою-замовленням.
3. Перелік непродовольчих товарів, продаж яких пропонується для продажу поштою, визначається суб'єктом господарювання самостійно, крім товарів, продаж яких згідно із законодавством заборонений, та предметів, заборонених до пересилання у поштових відправленнях.
4. Продаж товарів поштою проводиться із додержанням вимог Правил продажу непродовольчих товарів, затверджених наказом МЗЕЗторгу від 27.05.96 N 294 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції 13.06.96 за N 298/1323.
5. Між суб'єктом господарювання та підприємством поштового зв'язку укладається договір, відповідно до якого суб'єкт господарювання доручає, а підприємство поштового зв'язку бере на себе зобов'язання із приймання від покупців (замовників) заяв-замовлень, направлення їх на адресу суб'єкта господарювання, пересилання поштових відправлень (бандеролей, посилок, прямих поштових контейнерів) із замовленими товарами та вручення цих поштових відправлень покупцю (замовнику) або одержувачу.
У договорі має бути визначено реквізити сторін, строк дії договору, особливі умови продажу товарів, порядок розрахунків між сторонами, відповідальність сторін тощо.
6. Суб'єкт господарювання самостійно обирає засоби інформації і реклами. Реклама товарів, що пропонуються для продажу поштою, здійснюється відповідно до вимог законодавства про рекламу.
7. Надання населенню послуги щодо продажу товарів поштою здійснюється всіма відділеннями поштового зв'язку, де покупцю (замовнику) надається каталог (проспект, спеціальний перелік товарів тощо) з інформаційними матеріалами про споживчі товари, що пропонуються для продажу, та реквізити суб'єктів господарювання, які здійснюють продаж товарів поштою.
8. Покупець (замовник) для придбання товарів, які зазначені в каталозі (проспекті, спеціальному переліку товарів тощо), повинен заповнити заяву-замовлення у двох примірниках. Перший примірник залишається у покупця (замовника) або в разі замовлення подарунка відправляється ним рекомендованим листом на адресу одержувача, другий - надсилається на адресу суб'єкта господарювання простим або рекомендованим листом, факсом тощо.
Заява-замовлення оформлюється на бланку встановленої форми (додаток), який видається покупцю (замовнику) безплатно.
Заява-замовлення оформлюється покупцем (заявником) чітко, розбірливо чорнилом або пастою, без скорочень і виправлень. Неправильно оформлені заяви-замовлення до виконання не приймаються. Зразок заповнення заяви-замовлення наводиться у каталозі (проспекті, спеціальному переліку товарів тощо).
Якщо бланк заяви-замовлення відсутній у відділенні поштового зв'язку, то покупець (замовник) може скласти заяву-замовлення у довільній формі.
Відділеннями поштового зв'язку не приймаються заяви-замовлення від підприємств, установ, організацій, а також колективні заяви-замовлення від громадян.
9. Строк виконання замовлення на продаж товарів поштою визначається суб'єктом господарювання самостійно, але він не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня одержання заяви-замовлення. Строк виконання замовлення зазначається у каталозі (проспекті, спеціальному переліку товарів тощо).
При неможливості виконати замовлення в установлений строк суб'єкт господарювання надсилає покупцю (замовнику) повідомлення із зазначенням причини невиконання та можливого строку виконання замовлення.
10. Суб'єкт господарювання після одержання заяви-замовлення протягом установленого строку повинен упакувати замовлений товар та здати його у відділення поштового зв'язку як підготовлене поштове відправлення для пересилки покупцю (замовнику) чи одержувачу в порядку, встановленому Правилами користування послугами поштового зв'язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.97 N 1446. Пакування поштового відправлення може здійснюватися підприємством поштового зв'язку за додаткову плату.
Суб'єкт господарювання повинен укласти в поштове відправлення касовий чек та перший примірник товарного чека, що підтверджують факт купівлі товарів, а при продажу товарів, на які встановлені гарантійні терміни,- також технічний паспорт чи інший документ, що його замінює.
Для підтвердження правильності виконання замовлення суб'єкт господарювання повинен у кожне поштове відправлення вкласти також рахунок-фактуру або опис вкладення із зазначенням назви товару та його роздрібної ціни.
11. Якщо на час надходження заяви-замовлення у суб'єкта господарювання відсутній замовлений товар, то він може замінити цей товар на аналогічний тільки за наявності відмітки в заяві-замовленні про згоду покупця (замовника) на таку заміну. Пересилка повторної заяви-замовлення здійснюється за рахунок суб'єкта господарювання.
При відсутності такої згоди покупця (замовника) суб'єкт господарювання повинен не пізніше п'ятиденного терміну після отримання заяви-замовлення письмово повідомити покупця (замовника) про неможливість виконання його замовлення у зазначений строк і звернутися за отриманням додаткових вказівок щодо вибору товару.
12. Форма оплати покупцем (замовником) товарів, що продаються поштою, встановлюється суб'єктом господарювання за погодженням з підприємством поштового зв'язку.
13. Розрахунки за продаж товарів поштою здійснюються покупцем (замовником) за такими формами оплати:
з попередньою оплатою - відправлення на адресу суб'єкта господарювання грошового поштового переказу під час оформлення заяви-замовлення;
з післяплатою - оплата поштового відправлення готівкою в момент одержання його у відділенні поштового зв'язку.
При попередній оплаті поштові відправлення вручаються покупцеві (замовнику) у відділенні поштового зв'язку або одержувачу за місцем його проживання у відповідності із заявою-замовленням покупця (замовника).
До суми грошового поштового переказу входять вартість товару та вартість пересилки поштового відправлення.
14. При видачі покупцеві (замовнику) чи одержувачу поштового відправлення працівник відділення поштового зв'язку повинен розкрити його і звірити вміст з укладеним рахунком-фактурою або описом вкладення.
У разі розрахунків за поштові відправлення шляхом унесення покупцем (замовником) грошей готівкою до каси відділення поштового зв'язку перевірка поштових відправлень проводиться тільки після оплати товару.
15. При видачі поштового відправлення працівник відділення поштового зв'язку в першому примірнику заяви-замовлення, що пред'являється покупцем (замовником) чи одержувачем, робить відмітку про дату вручення, вказує свою посаду, прізвище, ініціали і завіряє їх підписом та печаткою або штампом свого підприємства.
16. Поштові відправлення, які не вручені адресатам з причин вибуття їх з постійного місця проживання, немешкання за вказаною у заяві-замовленні адресою та інших причин, повертаються відділеннями поштового зв'язку суб'єкту господарювання для подальшої реалізації.
Пересилання суб'єкту господарювання не одержаних покупцем (замовником) або одержувачем поштових відправлень здійснюється за рахунок суб'єкта господарювання.
17. При виявленні розходження, пошкодження, нестачі, недоліків чи фальсифікації товару покупець (замовник) чи одержувач має право за своїм вибором вимагати від суб'єкта господарювання:
безплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення покупцем;
заміни на аналогічні товари належної якості;
відповідного зменшення їх купівельної ціни;
заміни на такий же товар іншої моделі з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
розірвання договору та відшкодування збитків, яких він зазнав.
Суб'єкт господарювання зобов'язаний прийняти товар неналежної якості або некомплектний у покупця (замовника) чи одержувача і задовольнити їх вимоги на підставі письмової заяви, яка подається у двох примірниках. Один примірник заяви залишається у покупця (замовника) чи одержувача із зазначенням прізвища, ініціалів та посади працівника відділення поштового зв'язку, який прийняв заяву, та дати прийняття заяви.

................
Перейти до повного тексту