1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Міністра оборони України
20.02.2007 N 61
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 березня 2007 р.
за N 193/13460
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства оборони N 904 від 19.12.2014 )
Про затвердження Порядку переведення та експлуатації за технічним станом військової авіаційної техніки, за якою не здійснюється авторський нагляд
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 року N 915 "Про забезпечення розвитку Повітряних Сил Збройних Сил" щодо Порядку забезпечення справності та модернізації озброєння військової та спеціальної техніки Повітряних Сил Збройних Сил, за якими не здійснюється авторський нагляд,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок переведення та експлуатації за технічним станом військової авіаційної техніки, за якою не здійснюється авторський нагляд, що додається.
2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України А.С.Гриценко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністра оборони
України
20.02.2007 N 61
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 березня 2007 р.
за N 193/13460
ПОРЯДОК
переведення та експлуатації за технічним станом військової авіаційної техніки, за якою не здійснюється авторський нагляд
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм організації та виконання робіт щодо переведення та експлуатації за технічним станом військової авіаційної техніки (далі - ВАТ), за якою не здійснюється авторський нагляд, а також взаємодію між органами військового управління, науковими організаціями, підприємствами промисловості, ремонтними підприємствами, військовими частинами, іншими організаціями в процесі виконання цих робіт (далі - роботи).
Об'єктами експлуатації за технічним станом є військова авіаційна техніка, її агрегати та комплектувальні вироби, а також речовини та матеріали, що використовуються під час експлуатації.
Військова авіаційна техніка - пілотовані та безпілотні літальні апарати, їхні авіаційні двигуни та головні редуктори, знімне та стаціонарно встановлене на борту обладнання, а також авіаційні засоби ураження, авіаційні тренажери.
1.2. Під переведенням та експлуатацією ВАТ за технічним станом розуміється виконання комплексу робіт, які надають можливість використовувати її за призначенням поза межами значень календарних і ресурсних показників, установлених розробником та виробником (або збільшених експлуатантом), а також вжиття заходів щодо забезпечення потрібних рівнів справності ВАТ під час її подальшої експлуатації без виконання планового ремонту.
Окремі, установлені календарні і ресурсні показники (за ДСТУ 2860-94) під час експлуатації за технічним станом поетапно скасовуються за винятком встановленого строку служби (ресурсу).
Переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом здійснюється шляхом виконання комплексу відповідних заходів, що включають: проведення аналізу надійності ВАТ, дослідження, оцінку і прогнозування її технічного стану, розробку і виконання переліків контрольно-відновних робіт (далі - КВР), аналіз результатів виконання КВР і розробку розпорядчих документів.
Контрольно-відновні роботи - це комплекс технологічних операцій, які виконуються з метою переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом, обсяг яких перевищує регламентні роботи, забезпечує контроль технічного стану та відновлення справності і льотної придатності ВАТ.
Експлуатація ВАТ за технічним станом здійснюється за існуючими керівництвами з технічної експлуатації, регламентами технічного обслуговування та відповідними розпорядчими документами. Обсяг і періодичність виконання робіт за вказаними документами можуть змінюватися в залежності від етапу експлуатації ВАТ за технічним станом.
Також під час експлуатації ВАТ за технічним станом додатково виконуються переліки контрольно-технічних оглядів (далі - КТО) і типові переліки відновних робіт (далі - ВР), що забезпечують підтримання необхідної справності ВАТ.
Контрольно-технічний огляд - комплекс робіт з технічного діагностування ВАТ, яка експлуатується за технічним станом, з метою визначення її поточного технічного стану та обсягу і переліку ВР.
Відновні роботи - комплекс технологічних операцій, який виконується на ВАТ, що експлуатується за технічним станом, за результатами КТО з метою відновлення її справності і льотної придатності.
1.3. З метою удосконалення процесу експлуатації та прийняття обґрунтованих рішень щодо експлуатації ВАТ за технічним станом здійснюється її інформаційне супроводження, що забезпечується відповідною інформаційною системою.
Інформаційна система складається з засобів обчислювальної техніки і персоналу, які цілеспрямовано реалізовують інформаційну технологію зі збору інформації про технічний стан і надійність ВАТ, її матеріально-технічне забезпечення та умови зберігання.
1.4. Замовником робіт щодо переведення та експлуатації ВАТ за технічним станом є визначений у Міністерстві оборони України орган військового управління, який за своїм призначенням забезпечує утримання, зберігання та експлуатацію ВАТ (далі - Замовник).
1.5. Замовник затверджує нормативні документи щодо забезпечення виконання робіт з переведення та експлуатації ВАТ за технічним станом.
1.6. Головною організацією з питань переведення та експлуатації за технічним станом ВАТ є Державний науково-дослідний інститут авіації (далі - Головна організація Замовника).
1.7. Виконавцями робіт (далі - Виконавці) щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом та її подальшого технічного супроводження під час експлуатації є суб'єкти господарювання, які опанували виконання капітального та інших видів ремонту ВАТ, здійснюють розроблення або виробництво аналогічних за номенклатурою виробів, мають відповідну наукову, експериментальну, матеріально-технічну базу та атестоване виробництво.
1.8. Функції учасників робіт під час переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом
Замовник:
здійснює загальну організацію, координацію та контроль виконання робіт;
затверджує План робіт щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом на поточний рік;
затверджує Програму досліджень щодо можливості переведення ВАТ певного типу на експлуатацію за технічним станом;
затверджує Рішення щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом;
затверджує переліки КВР, інші нормативно-технічні документи та видає розпорядчі документи на підставі звітів за результатами виконання КВР;
приймає роботи, оцінює їх науково-технічний рівень і ефективність.
Головна організація Замовника:
визначає основні шляхи та засоби, які забезпечують можливість переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом;
розробляє План робіт щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом на поточний рік;
розробляє Програму досліджень щодо можливості переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом (додаток 1 до Порядку);
здійснює збір і аналіз інформації щодо надійності ВАТ, її технічного стану та прогнозує зміни технічного стану;
організовує та проводить наукову експертизу одержаних результатів досліджень технічного стану ВАТ;
розробляє Звіт про результати досліджень технічного стану ВАТ та проекти розпорядчих документів.
Виконавці - авіаційні ремонтні підприємства (далі - АРП) чи підприємства промисловості:
беруть участь у розробці і погоджують Програму досліджень щодо можливості переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом;
виконують необхідні дослідження та випробування ВАТ, її складових частин, агрегатів та комплектувальних виробів;
беруть участь у виконанні робіт щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом і розробляють звітні матеріали (акти, протоколи тощо);
відпрацьовують пропозиції щодо переліків КВР і надають їх до Головної організації Замовника.
Співвиконавці - підприємства та організації промисловості за напрямами діяльності:
узгоджують Програму досліджень щодо можливості переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом;
узгоджують Рішення щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом;
беруть участь у проведенні досліджень та оцінці технічного стану ВАТ на місцях експлуатації або ремонту, виконанні окремих робіт з переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом;
беруть участь у проведенні наукової експертизи одержаних результатів досліджень технічного стану ВАТ.
Військові частини, що експлуатують ВАТ:
виконують поточні дослідження технічного стану ВАТ на місцях експлуатації;
за результатами виконання досліджень розробляють звітні матеріали (акти, протоколи тощо) і подають їх до Головної організації Замовника;
складають План-графік робіт щодо переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом та виконують роботи, передбачені Переліком КВР, надають пропозиції щодо його змін та доповнень і подають до Головної організації Замовника.
1.9. Функції учасників робіт під час експлуатації ВАТ за технічним станом
Замовник:
здійснює організацію і контроль експлуатації ВАТ за технічним станом;
видає розпорядчі документи щодо переліків КТО та періодичності їх проведення, а також щодо переліків ВР;
приймає Рішення щодо подальшої експлуатації ВАТ після проведення чергових КТО і ВР.
Головна організація Замовника:
здійснює збір і аналіз інформації щодо надійності ВАТ, її технічного стану та прогнозування його зміни;
бере участь у проведенні КТО і ВР;
визначає обсяг та періодичність КТО;
розробляє Звіт за результатами проведення КТО і ВР та проекти розпорядчих документів про подальшу експлуатацію ВАТ;
розробляє методичні документи з питань експлуатації ВАТ за технічним станом;
проводить наукову експертизу одержаних результатів;
проводить науково-пошукові роботи щодо вдосконалення експлуатації ВАТ;
здійснює наукове і методичне супроводження експлуатації ВАТ за технічним станом.
Виконавці - АРП чи підприємства промисловості:
беруть участь у проведенні КТО і ВР за відповідними переліками та розробляють звітні матеріали (акти, протоколи тощо), подають їх до Головної організації Замовника;
подають пропозиції до Головної організації Замовника щодо коригування переліків КТО і ВР;
здійснюють технічне супроводження експлуатації ВАТ.
Співвиконавці - підприємства та організації промисловості за напрямами діяльності:
беруть участь у роботах з оцінки технічного стану ВАТ на місцях експлуатації під час виконання окремих робіт;
беруть участь у проведенні наукової експертизи результатів виконання КТО і ВР;
здійснюють технічне супроводження експлуатації ВАТ.
Військові частини, що експлуатують ВАТ:
експлуатують та здійснюють технічне обслуговування ВАТ;
у разі організації експлуатації ВАТ за технічним станом лише за окремими показниками проводять випереджальний аналіз залишків ресурсу та строків служби і до першого вересня поточного року подають до Головної організації Замовника відомості про потребу їх збільшення (продовження) у наступному році;
беруть участь у роботах з проведення КТО і ВР;
за результатами виконання КТО і ВР розробляють звітні матеріали (акти, протоколи тощо) і подають їх до Головної організації Замовника.
1.10. Наукові та науково-дослідні установи, а також інші організації та установи виконують роботи за окремими напрямами досліджень, визначеними Головною організацією Замовника.
1.11. Роботи фінансуються Міноборони за рахунок коштів державного бюджету, а також виконавцями за рахунок власних коштів.
Закупівля робіт проводиться відповідно до Законів України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та "Про державне оборонне замовлення".
2. Переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом
2.1. Під час переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом повинна бути забезпечена відповідність значень показників її надійності, експлуатаційної технологічності та ремонтопридатності значенням, установленим нормативно-технічною документацією.
2.2. Роботи з переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом входять до Плану робіт на поточний рік (далі - План робіт).
План робіт розробляється Головною організацією Замовника на основі наявної інформації про технічний стан ВАТ, стан її надійності, бойової готовності та безпеки польотів.
2.3. Відповідно до Плану робіт обгрунтовується кошторис витрат та відповідно до визначених законодавством процедур укладається контракт (договір) між Замовником та Виконавцем робіт з переведення ВАТ певного типу на експлуатацію за технічним станом.
2.4. Для обгрунтування можливості та доцільності переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом виконується комплекс робіт та досліджень відповідно до Програми досліджень щодо можливості переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом (далі - Програма досліджень).
2.5. За результатами виконання Програми досліджень оформляється Звіт, який вміщує Перелік КВР для переведення виробів ВАТ на експлуатацію за технічним станом. До Звіту додаються проект Рішення Замовника про переведення виробів ВАТ цього типу на експлуатацію за технічним станом (додаток 2 до Порядку) та проект розпорядчого документа Замовника про введення в дію Переліку КВР.
2.6. КВР на ВАТ виконуються у відповідності до Переліку КВР переважно в терміни, які співпадають з термінами виконання чергових регламентних робіт найбільшої періодичності.
2.7. На літальному апараті після завершення КВР повинні бути виконані:
в умовах АРП - випробувальний політ;
в умовах військової частини - обліт за програмою після виконання регламентних робіт.
2.8. Контроль якості виконання КВР в умовах військових частин організовується заступником командира частини з озброєння (інженерно-авіаційної служби) і здійснюється інженерами військової частини з відповідних спеціальностей та начальниками груп. Контроль якості виконання КВР в умовах АРП або підприємства промисловості організовує заступник керівника підприємства з якості.
2.9. Освоєння КВР проводиться з метою набуття навичок їх виконання та коригування змісту й обсягу переліків робіт, відпрацювання необхідної технологічної та експлуатаційної документації, уточнення необхідного обладнання та інструменту, складання правил безпеки та охорони праці.
2.10. Освоєння КВР проводиться на трьох виробах ВАТ: на першому - в умовах АРП, на решті - в умовах військових частин. Перелік КВР уводиться в дію розпорядчим документом Замовника.
2.11. Серійне переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом здійснюється фахівцями військових частин і бригадами АРП за участю інших виконавців, допущених до цих робіт установленим порядком, на базі військових частин, що експлуатують ВАТ.
2.12. За результатами виконання КВР по кожному виробу (групі виробів) ВАТ Головною організацією Замовника оформляється Звіт і розробляються проекти розпорядчих документів про переведення на експлуатацію за технічним станом виробів ВАТ, на яких виконані роботи у відповідності до Переліку КВР та усунені всі виявлені несправності і дефекти.
Складовими цього Звіту також є Звіти співвиконавців (фахівців підприємств промисловості, науково-дослідних установ) з досліджень технічного стану планера та з досліджень технічного стану бортового обладнання кожного виробу ВАТ, а також акти експертизи фахівців-експертів організацій промисловості про достатність виконаних робіт за Переліком КВР.
Перелік документів, які розробляються під час переведення ВАТ на експлуатацію за технічним станом, за якою не здійснюється авторський нагляд, представлений у додатку 3 до Порядку.
2.13. Зміни та доповнення до переліків КВР та регламентів технічного обслуговування вносяться Замовником відповідними розпорядчими документами на підставі звітної документації, розробленої Головною організацією Замовника.
3. Експлуатація військової авіаційної техніки за технічним станом
3.1. Експлуатація ВАТ за технічним станом здійснюється згідно з експлуатаційною документацією для конкретного типу виробу та відповідними розпорядчими документами Замовника.
У розпорядчих документах повинні бути вказані зміни та доповнення до експлуатаційної документації, переліки КТО з визначеною періодичністю їх проведення (не більше 24 місяців), типовий перелік ВР, додатковий перелік робіт, який виконується у процесі експлуатації за технічним станом, а також порядок їх виконання.
3.2. Обсяг і періодичність виконання КТО в процесі експлуатації за технічним станом визначаються Головною організацією Замовника за результатами досліджень технічного стану виробів в умовах АРП та військової частини, що експлуатує ВАТ, аналізу експлуатаційної надійності парку виробів, аналізу обсягу робіт з технічного обслуговування та контролю їх технічного стану, оцінки контролепридатності виробу.
КТО проводяться комісійно за участю представників військових частин, АРП, наукових установ, організацій промисловості, інших організацій та установ, допущених до виконання цих робіт. За результатами оглядів складаються звітні документи (протоколи, акти технічного стану і Звіт Головної організації Замовника).
З метою удосконалення виконання КТО створюється діагностична лабораторія неруйнівного контролю, яка забезпечує вирішення задач визначення технічного стану АТ сучасними методами та засобами діагностування.
За результатами оцінки технічного стану виробу після виконання КТО в разі виявлення на виробі несправностей та дефектів виконуються ВР. Перелік ВР уводиться в дію розпорядчим документом Замовника.

................
Перейти до повного тексту