- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 січня 2015 р.
за № 10/26455
Про затвердження Порядку експлуатації за технічним станом виробів авіаційної техніки державної авіації, за якими розробник (виробник) не виконує своїх обов’язків із супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності
Відповідно до статті
7 Повітряного кодексу України та з метою встановлення загальних вимог щодо організації й порядку проведення робіт з переведення та експлуатації за технічним станом виробів авіаційної техніки державної авіації, для яких чинною експлуатаційною документацією передбачено експлуатацію за ресурсом (строком служби) і за якими не здійснюється авторський нагляд,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок експлуатації за технічним станом виробів авіаційної техніки державної авіації, за якими розробник (виробник) не виконує своїх обов’язків із супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Міністра оборони України від 20 лютого 2007 року № 61 "Про затвердження Порядку переведення та експлуатації за технічним станом військової авіаційної техніки, за якою не здійснюється авторський нагляд", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05 березня 2007 року за № 193/13460.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України генерал-полковник |
С.Т. Полторак |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Голова Адміністрації Державної прикордонної служби України генерал-лейтенант Т.в.о. Голови Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Міністр внутрішніх справ України |
С. Бочковський В.О. Назаренко О.Л. Шейко А.Б. Аваков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства оборони України
19.12.2014 № 904
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 січня 2015 р.
за № 10/26455
ПОРЯДОК
експлуатації за технічним станом виробів авіаційної техніки державної авіації, за якими розробник (виробник) не виконує своїх обов’язків із супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм організації експлуатації за технічним станом (далі – ЕТС) виробів авіаційної техніки державної авіації (далі – АТ), за якими розробник (виробник) не виконує своїх обов’язків із супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності та для яких чинною експлуатаційною документацією передбачено експлуатацію за ресурсом (строком служби).
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в таких значеннях:
авіаційна техніка державної авіації – пілотовані та безпілотні державні повітряні судна, їх двигуни, компоненти та обладнання (знімне та стаціонарно встановлене на борту повітряного судна), авіаційні тренажери;
виріб авіаційної техніки державної авіації – одиниця промислової продукції, що належить до авіаційної техніки державної авіації, або будь-який складник цієї одиниці;
відновні роботи – комплекс технологічних операцій чи операція, що виконують за результатами контрольно-технічного огляду на виробі авіаційної техніки державної авіації, який експлуатують за технічним станом, для приведення його у справний (працездатний) стан;
контрольно-відновні роботи – комплекс технологічних операцій, які виконуються на виробі авіаційної техніки державної авіації для переведення його на експлуатацію за технічним станом;
контрольно-технічний огляд – комплекс робіт з технічного діагностування виробів авіаційної техніки державної авіації, які експлуатують за технічним станом, з метою визначення їх поточного технічного стану та обсягу і переліку відновних робіт;
переведення виробів авіаційної техніки державної авіації на експлуатацію за технічним станом – виконання комплексу наукових досліджень та організаційно-технічних заходів, який надає можливість використовувати вироби авіаційної техніки державної авіації за призначенням поза межами значень календарних і ресурсних показників, установлених розробником (виробником) або збільшених експлуатантом.
ІІ. Функції учасників робіт з переведення та експлуатації виробів авіаційної техніки державної авіації за технічним станом
1. Учасниками робіт з переведення та експлуатації виробів авіаційної техніки державної авіації (далі – виріб АТ) за технічним станом є:
головний замовник та (або) замовники;
головна організація;
виконавці;
співвиконавці;
підрозділи, що експлуатують вироби АТ певного типу.
2. Головним замовником робіт з переведення виробів АТ на ЕТС є Міністерство оборони України.
Замовниками робіт з переведення виробів АТ на ЕТС є визначені Міністерством оборони України органи військового управління, а також інші центральні органи виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна.
3. Головною організацією, яка здійснює науково-методичне супроводження робіт з переведення виробів АТ на ЕТС та їх експлуатації за технічним станом, є Державний науково-дослідний інститут авіації.
4. Виконавцями робіт щодо переведення та ЕТС виробів АТ є суб’єкти господарювання України, які освоїли виконання капітального та інших видів ремонту виробів АТ або здійснюють розроблення чи виробництво аналогічних за номенклатурою виробів, мають відповідну матеріально-технічну базу та атестоване виробництво.
5. Співвиконавцями робіт з питань переведення та ЕТС виробів АТ є науково-дослідні і науково-випробувальні установи, інші установи та організації, які мають для виконання робіт відповідну виробничо-технічну базу, документацію та кваліфікований персонал.
6. Головний замовник:
здійснює нормативно-правове регулювання діяльності з питань переведення та ЕТС виробів АТ;
затверджує рішення про організацію досліджень та робіт із визначення можливості переведення на експлуатацію за технічним станом виробів авіаційної техніки державної авіації визначеного типу (далі – рішення про організацію робіт);
затверджує рішення про переведення на експлуатацію за технічним станом виробів авіаційної техніки державної авіації визначеного типу (далі – рішення про переведення на ЕТС).
7. Замовник:
формує пропозиції щодо виробів АТ, які потребують переведення на ЕТС;
подає на затвердження головному замовнику рішення про організацію робіт;
подає на затвердження головному замовнику рішення про переведення на ЕТС;
затверджує програму досліджень та робіт щодо визначення можливості переведення виробів авіаційної техніки державної авіації визначеного типу на експлуатацію за технічним станом (далі – програма досліджень);
затверджує розпорядчі документи щодо введення в дію переліків контрольно-відновних робіт (далі – КВР), контрольно-технічного огляду (далі – КТО), переведення та продовження ЕТС виробів АТ, інші нормативно-технічні документи;
вносить зміни до експлуатаційної документації;
контролює та приймає роботи;
здійснює фінансування робіт.
8. Головна організація:
здійснює збір і аналіз інформації щодо надійності АТ, її технічного стану та прогнозує зміни технічного стану;
визначає основні шляхи та засоби, які забезпечують можливість переведення АТ на ЕТС;
розробляє проекти рішення про організацію робіт та рішення про переведення на ЕТС;
розробляє проект програми досліджень;
узагальнює пропозиції, формує переліки КВР, КТО та подає на затвердження замовнику;
організовує та проводить науково-технічну експертизу одержаних результатів досліджень технічного стану АТ;
розробляє звіти про результати досліджень щодо можливості переведення та ЕТС АТ, про результати проведення КВР, КТО та відповідні проекти розпорядчих документів замовника;
визначає методи технічної експлуатації для функціональних систем та комплектувальних виробів;
розробляє зміни та доповнення до експлуатаційної документації виробів АТ, переведених на ЕТС;
розробляє методичні документи з питань ЕТС АТ.
9. Виконавці:
погоджують рішення про організацію робіт та рішення про переведення на ЕТС;
погоджують програму досліджень;
виконують необхідні дослідження та роботи щодо переведення АТ на ЕТС і відпрацьовують звітні матеріали (акти, протоколи тощо);
................Перейти до повного тексту