1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.02.2007 N 47/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2007 р.
за N 124/13391
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції N 1707/5 від 23.06.2011 )
Про затвердження Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі та Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 383/5 від 08.06.2007 N 1040/5 від 20.06.2008 N 300/5 від 18.02.2009 N 353/5 від 23.02.2010 N 2595/5 від 25.10.2010 )
Відповідно до Закону України "Про внесення змін до Законів України "Про державну виконавчу службу" та "Про виконавче провадження" щодо реформування органів державної виконавчої служби" від 22 грудня 2006 року N 521-V, постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2006 року N 1622 "Про ліквідацію Департаменту державної виконавчої служби" та Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006 року N 1577,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі та Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції, що додаються.
2. Положення про головні управління юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі та Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції, затверджені наказом Міністерства юстиції України від 30 серпня 2000 року N 36/5 і зареєстровані в Міністерстві юстиції України 30 серпня 2000 року за N 558/4779 та N 559/4780, вважати такими, що втратили чинність.
3. Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи (Горбатенко В.В.):
3.1 подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами і доповненнями);
3.2 довести наказ до відома начальників Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі.
4. Начальникам управлінь юстиції вжити організаційних заходів щодо приведення посадових інструкцій працівників і планів роботи у відповідність до зазначених Положень та забезпечити неухильне їх виконання.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Олександр Лавринович
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції
України
14.02.2007 N 47/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2007 р.
за N 124/13391
ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі
( У тексті Положення слова "відділи реєстрації актів цивільного стану", "органи реєстрації актів цивільного стану", "реєстрація актів цивільного стану" у всіх відмінках замінено словами "відділи державної реєстрації актів цивільного стану", "органи державної реєстрації актів цивільного стану", "державна реєстрація актів цивільного стану" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
1. Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі (далі - управління юстиції) підпорядковуються Міністерству юстиції України (далі - Мін'юст) та є його територіальними органами.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, а також указами Президента України і Постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України та цим Положенням.
3. Основними завданнями управління юстиції є:
участь у забезпеченні реалізації державної правової політики, сприяння розвитку системи надання правової допомоги з метою реалізації прав і свобод громадян, захисту законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
підготовка пропозицій щодо проведення в Україні правової реформи, участь в роботі з удосконалення законодавства, у розробці проектів нормативно-правових актів та сприяння відповідно до своєї компетенції розвитку правової науки;
забезпечення захисту прав людини і громадянина у визначеній сфері діяльності;
державна реєстрація нормативно-правових актів міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим та територіальних органів центральних органів виконавчої влади в Автономній Республіці Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
( Абзац п'ятий пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
розвиток правової інформатизації; координація правової освіти населення, формування у громадян правової культури; участь у підготовці юридичних кадрів;
відповідно до законодавства ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру правочинів, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного реєстру громадських формувань;
( Абзац сьомий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009, N 353/5 від 23.02.2010 )
організація роботи відділів державної виконавчої служби, нотаріату та відділів державної реєстрації актів цивільного стану, інших органів та установ юстиції;
здійснення легалізації місцевих об'єднань громадян та реєстрації інших юридичних осіб у порядку, установленому чинним законодавством, здійснення в межах компетенції контролю за їх діяльністю;
( Абзац дев'ятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008 )
методичне керівництво правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, територіальних (місцевих, регіональних) органах центральних органів виконавчої влади, урядових органів у системі міністерств, органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим, державних господарських об'єднаннях, на підприємствах, в установах та організаціях, а також надання їм та органам місцевого самоврядування методичної допомоги у приведенні їхніх нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства;
( Абзац десятий пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
здійснення міжнародно-правового співробітництва в межах повноважень;
представлення в межах своєї компетенції за дорученням Мін'юсту інтересів Кабінету Міністрів України і Мін'юсту під час розгляду справ у судах областей, міст Києва і Севастополя, підготовка матеріалів до розгляду цих справ;
( Абзац дванадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 353/5 від 23.02.2010 )
здійснення моніторингу за виконанням актів Мін'юсту стосовно нормативно-методичного забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризації щодо проведення реєстрації прав власності на нерухоме майно;
( Абзац тринадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
організація роботи з кадрами в апараті управління, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управліннях юстиції та підвідомчих установах, підвищення їхньої кваліфікації;
організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції; організація виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів України; робота з кадрами;
( Абзац п'ятнадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
участь у забезпеченні державного регулювання і нагляду щодо нотаріусів, адвокатів та інших осіб, які надають юридичні послуги у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
( Пункт 3 доповнено абзацом шістнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства, проведення в Україні правової реформи та подає їх до Мін'юсту;
3) забезпечує функціонування та розвиток системи правової інформатизації;
4) здійснює облік, підтримання в контрольному стані та зберігання актів законодавства, облік та зберігання міжнародних договорів України, здійснює узагальнення цієї роботи, надає практичну та методичну допомогу з цих питань підвідомчим органам та установам юстиції;
( Підпункт 4 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
5) забезпечує підвідомчі органи та установи юстиції офіційними збірниками актів законодавства, що визначені Мін'юстом, та кодексами України; доводить інформацію про офіційні видання Мін'юсту та про доступ до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів до відома органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян;
( Підпункт 5 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
6) здійснює відповідно до законодавства державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим та територіальних органів центральних органів виконавчої влади в Автономній Республіці Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, веде реєстр цих актів;
( Підпункт 6 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
7) сприяє розвитку юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб, здійснює у випадках, передбачених законодавством, державну реєстрацію юридичних осіб, організовує у встановленому порядку в системі органів юстиції надання громадянам і юридичним особам додаткових платних послуг правового та технічного характеру;
8) здійснює контроль за дотриманням порядку реєстрації обтяжень рухомого майна, обтяження нерухомого майна іпотекою та веденням Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру іпотек у порядку, визначеному чинним законодавством;
( Підпункт 8 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
9) спрямовує діяльність відділів державної виконавчої служби, координує і контролює їх діяльність;
10) організовує через відділи державної виконавчої служби виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів України;
11) вивчає і узагальнює роботу з виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), уживає заходів до усунення причин порушення законів при здійсненні цієї роботи;
12) здійснює контроль за діяльністю атестованих судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, здійснюють свою діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів;
( Підпункт 12 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 353/5 від 23.02.2010 )
13) здійснює оплату праці адвокатів за рахунок коштів державного бюджету в разі участі в кримінальній справі адвоката за призначенням;
14) у встановленому порядку здійснює легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських та міжнародних громадських організацій, обласних, регіональних і республіканських професійних спілок та їх об'єднань, реєстрацію структурних утворень політичних партій, державну реєстрацію місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних торгово-промислових палат, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, організацій роботодавців та їх об'єднань, місцевих асоціацій кредитних спілок, постійно діючих третейських судів, друкованих засобів масової інформації місцевої сфери розповсюдження, реєстрацію статуту територіальної громади міста Севастополя, місцевих асоціацій органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням асоціацій з урахуванням адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється діяльність органів місцевого самоврядування, що об'єднуються; бере до уваги повідомлення організацій всеукраїнських професійних спілок; веде відповідні реєстри та книги обліку, виконує функції Реєстратора Єдиного реєстру громадських формувань, а також готує звітність щодо вищезазначених об'єднань громадян та друкованих засобів масової інформації, яку подає у встановлені терміни до Мін'юсту;
( Підпункт 14 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008; із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009, N 353/5 від 23.02.2010 )
15) здійснює контроль за додержанням місцевими громадськими організаціями положень своїх статутів, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських та міжнародних громадських організацій положень статутів всеукраїнських та міжнародних громадських організацій, структурними утвореннями політичних партій положень статутів політичних партій та законодавства, контроль за діяльністю місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, звертається до компетентного суду із заявою про анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду, контролює виконання виконавчими органами міських (міст обласного/республіканського значення) рад делегованих повноважень у сфері легалізації об'єднань громадян та надає їм методичну допомогу, контролює цю роботу в районних і міськрайонних управліннях юстиції;
( Підпункт 15 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008 )
16) готує і надає у межах своїх повноважень районним, районним у містах, міським (міст обласного значення), міськрайонним управлінням юстиції методичні матеріали з питань легалізації об'єднань громадян, реєстрації благодійних організацій;
17) здійснює контроль за роботою районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції щодо легалізації об'єднань громадян, реєстрації благодійних організацій;
18) організовує роботу установ нотаріату, перевіряє їх діяльність і вживає заходів до її поліпшення, здійснює керівництво державними нотаріальними конторами та перевірку організації нотаріальної діяльності державних і приватних нотаріусів та виконання ними правил нотаріального діловодства, забезпечує роботу кваліфікаційної комісії нотаріату, організовує та забезпечує підвищення кваліфікації нотаріусів;
( Підпункт 18 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
19) забезпечує і контролює діяльність нотаріального архіву щодо зберігання нотаріальних документів;
20) визначає нотаріальний округ, реєструє приватну нотаріальну діяльність, веде та зберігає реєстраційні справи приватних нотаріусів, уносить зміни в реєстраційне посвідчення та анулює його, контролює дотримання вимог щодо організації робочого місця приватного нотаріуса;
( Підпункт 20 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
21) уносить подання до Мін'юсту про видачу свідоцтв про право на зайняття нотаріальною діяльністю;
( Підпункт 21 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
22) зупиняє, припиняє діяльність нотаріусів, готує обґрунтовані подання на розгляд Мін'юсту щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;
( Підпункт 22 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
23) затверджує розміри оплати за надання державними нотаріусами додаткових платних послуг правового і технічного характеру та забезпечує організаційне керівництво цією роботою;
24) контролює обіг спеціальних бланків нотаріальних документів;
( Підпункт 24 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009, N 353/5 від 23.02.2010 )
25) контролює своєчасність та правильність унесення нотаріусами записів до Єдиних реєстрів, що діють у системі нотаріату, а також відділами державної реєстрації актів цивільного стану відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
26) проводить аналітично-методичну роботу, вивчає, узагальнює та скеровує нотаріальну практику, готує для нотаріусів роз'яснення в межах своєї компетенції;
( Підпункт 26 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
27) визначає кількість посад стажистів за погодженням з Мін'юстом, організовує та контролює стажування осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю; організовує роботу комісії з прийняття кваліфікаційного іспиту у осіб, приватна нотаріальна діяльність яких протягом трьох років після отримання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю не була зареєстрована і які не працювали нотаріусами, консультантами державних нотаріальних контор чи помічниками (консультантами) приватних нотаріусів або не були посадовими особами, які здійснювали керівництво та контроль за діяльністю нотаріату;
( Підпункт 27 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
28) здійснює заходи щодо підвищення ефективності роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану, контролює їх діяльність стосовно додержання ними чинного законодавства при державній реєстрації актів цивільного стану, перевіряє їхню роботу, надає практичну та методичну допомогу;
( Підпункт 29 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
29) установлює та затверджує розміри оплати за надання працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану платних послуг та забезпечує організаційне керівництво цією роботою;
( Підпункт 29 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
30) забезпечує органи державної реєстрації актів цивільного стану бланками свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також книгами обліку оприбуткування і витрачання їх, здійснює контроль за станом цієї роботи та складає звіти щодо їх витрачання;
31) складає та подає в установленому законодавством порядку звіти про державну реєстрацію актів цивільного стану;
( Підпункт 31 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
32) розглядає матеріали щодо анулювання поновлених та повторно складених актових записів цивільного стану; надає інформацію про анульоване свідоцтво для оприлюднення на офіційному веб-сайті Мін'юсту;
( Підпункт 32 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
33) зберігає другі примірники книг державної реєстрації актів цивільного стану та метричних книг, складених на території Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, уносить у встановленому законодавством порядку відповідні зміни до актових записів цивільного стану та повторно видає на їх підставі свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану;
( Підпункт 33 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
34) веде облік законодавства і практики роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану та забезпечує належне ведення цієї роботи у відділах державної реєстрації актів цивільного стану;
35) перевіряє достовірність, належне оформлення і засвідчує документи, які видаються підвідомчими відділами державної реєстрації актів цивільного стану, для подальшого використання їх за кордоном;
36) координує діяльність місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій щодо правової освіти населення; перевіряє стан правової освіти в навчальних закладах, на підприємствах, в установах і організаціях, надає їм необхідну методичну допомогу; уносить до відповідних органів пропозиції щодо вдосконалення роботи, пов'язаної з вивченням права у вищих, професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладах, закладах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів;
37) надає методичну допомогу представникам державних органів у реалізації програми правової освіти населення; консультує їх з питань підготовки навчально-тематичних планів, програм, посібників, визначення форм і методів правового навчання; дає рекомендації щодо його вдосконалення; бере участь у проведенні семінарів, конференцій, олімпіад, конкурсів та інших навчально-методичних заходів;

................
Перейти до повного тексту