1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції
України
14.02.2007 N 47/5 ( див. текст )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2007 р.
за N 125/13392
ПОЛОЖЕННЯ
про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008 N 300/5 від 18.02.2009 N 353/5 від 23.02.2010 N 2595/5 від 25.10.2010 ) ( У тексті Положення слова "відділи реєстрації актів цивільного стану", "органи реєстрації актів цивільного стану", "реєстрація актів цивільного стану" у всіх відмінках замінено словами "відділи державної реєстрації актів цивільного стану", "органи державної реєстрації актів цивільного стану", "державна реєстрація актів цивільного стану" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 ) ( Додатково див. наказ N 977/18272 від 25.10.2010 )
1. Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції (далі - управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, а також указами Президента України і Постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мін'юсту, наказами Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі та цим Положенням.
3. Основними завданнями управління юстиції є:
участь у забезпеченні реалізації державної правової політики;
сприяння розвитку системи надання правової допомоги з метою реалізації прав і свобод громадян, захисту законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина у визначеній сфері діяльності;
державна реєстрація нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів;
( Абзац п'ятий пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
організація надання юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб;
розвиток правової інформатизації; координація правової освіти населення, формування у громадян правової культури;
відповідно до законодавства ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру правочинів, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного реєстру громадських формувань;
( Абзац восьмий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009, N 353/5 від 23.02.2010 )( Абзац дев'ятий пункту 3 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
легалізація місцевих громадських організацій, місцевих осередків всеукраїнських та міжнародних громадських організацій (крім місцевих громадських організацій та місцевих осередків всеукраїнських і міжнародних громадських організацій, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад), реєстрація (державна реєстрація) місцевих благодійних організацій, інших юридичних осіб та статутів юридичних осіб у випадках та в порядку, установлених законодавством;
( Абзац пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008 )
організаційне забезпечення та координація роботи відділів державної виконавчої служби, установ нотаріату, органів державної реєстрації актів цивільного стану, інших органів та установ юстиції; реалізація основних завдань, визначених Мін'юстом, Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі, стосовно діяльності зазначених органів юстиції, здійснення контролю та заходів щодо поліпшення їх роботи;
методичне керівництво правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, територіальних (місцевих, регіональних) органах центральних органів виконавчої влади, урядових органів у системі міністерств, державних господарських об'єднаннях, на підприємствах, в установах, організаціях, надання їм методичної допомоги у приведенні нормативних актів у відповідність до чинного законодавства;
( Абзац одинадцятий пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 353/5 від 23.02.2010 )
здійснення моніторингу за виконанням актів Мін'юсту стосовно нормативно-методичного забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризації щодо проведення реєстрації прав власності на нерухоме майно;
( Абзац дванадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
організація роботи з кадрами апарату управління юстиції, установ юстиції, підвищення кваліфікації їхніх працівників.
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики;
2) бере участь у розвитку системи правової інформатизації;
3) здійснює облік, підтримання в контрольному стані та зберігання актів законодавства, облік та зберігання міжнародних договорів України; доводить інформацію про офіційні видання Мін'юсту та про доступ до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів до відома органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян;
( Підпункт 3 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
4) здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, веде реєстр цих актів;
( Підпункт 4 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
5) сприяє розвитку юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб, здійснює у випадках, передбачених законодавством, державну реєстрацію юридичних осіб, організовує у встановленому порядку в системі органів юстиції надання громадянам і юридичним особам додаткових платних послуг правового та технічного характеру;
6) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства, проведення в Україні правової реформи та подає їх до Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі;
7) сприяє організації роботи відділу державної виконавчої служби;
( Підпункт 7 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
8) веде облік законодавства та практики роботи органів державної виконавчої служби;
( Підпункт 8 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
9) сприяє організації навчання державних виконавців та забезпечує підвищення рівня їх кваліфікації;
( Підпункт 9 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009 )
10) здійснює контроль за діяльністю атестованих судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, здійснюють свою діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів;
( Підпункт 10 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 353/5 від 23.02.2010 )
11) здійснює згідно із законодавством легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків всеукраїнських та міжнародних громадських організацій (крім місцевих громадських організацій та місцевих осередків всеукраїнських і міжнародних громадських організацій, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад), місцевих та первинних професійних спілок та їх об'єднань, реєстрацію структурних утворень політичних партій, державну реєстрацію місцевих асоціацій органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням асоціацій з урахуванням адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється діяльність органів місцевого самоврядування, що об'єднуються, місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, організацій роботодавців та їх об'єднань, місцевих асоціацій кредитних спілок, статутів територіальних громад сіл, селищ, міст (крім Києва та Севастополя); бере до уваги повідомлення організацій місцевих, обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських професійних спілок; веде відповідні реєстри та книги обліку, виконує функції Реєстратора Єдиного реєстру громадських формувань, а також готує звітність щодо зареєстрованих (легалізованих) громадських формувань та їх статутів, яку подає до Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі;
( Підпункт 11 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008; із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 300/5 від 18.02.2009, N 353/5 від 23.02.2010 )
12) контролює додержання місцевими громадськими організаціями (крім тих, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) положень своїх статутів, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних громадських організацій (крім тих, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) положень статутів всеукраїнських та міжнародних громадських організацій, контролює додержання структурними утвореннями політичних партій положень статутів політичних партій, вимог Конституції та законів України, здійснює відповідно до компетенції контроль за діяльністю місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій; контролює виконання виконавчими органами сільських, селищних, міських (крім міст обласного/республіканського значення) рад делегованих повноважень у сфері легалізації об'єднань громадян, надає їм методичну допомогу;
( Підпункт 12 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1040/5 від 20.06.2008 )
13) сприяє організації роботи державних нотаріальних контор, які працюють на території району (міста);
14) сприяє організації надання приватними та державними нотаріусами правової допомоги населенню району з питань учинення нотаріальних дій;
15) сприяє організації роботи щодо забезпечення відділами державної реєстрації актів цивільного стану повної, правильної та своєчасної державної реєстрації актів цивільного стану, розгляду матеріалів про зміну імені та про внесення змін до актових записів цивільного стану; поновлення та анулювання актових записів цивільного стану; визнання недійсності шлюбу;
( Підпункт 15 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
16) забезпечує подання до відділів державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі матеріалів для вирішення питання щодо анулювання поновлених та повторно складених актових записів цивільного стану;
( Підпункт 16 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
17) сприяє створенню умов належного обліку, зберігання бланків свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також зберігання книг державної реєстрації актів цивільного стану, метричних книг та іншої документації, пов'язаної з державною реєстрацією цих актів;
( Підпункт 17 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
18) забезпечує органи державної реєстрації актів цивільного стану бланками свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, актових записів цивільного стану, а також іншою документацією;
( Підпункт 18 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2595/5 від 25.10.2010 )
19) вивчає та узагальнює практику застосування чинного законодавства при державній реєстрації актів цивільного стану;
20) перевіряє дотримання вимог чинного законодавства посадовими особами виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад, які здійснюють державну реєстрацію актів цивільного стану, та надає їм методичну допомогу;

................
Перейти до повного тексту