- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 серпня 2006 р.
за N 998/12872
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
податкової служби
N 979 від 22.12.2010 )
Про внесення змін до Інструкції про порядок обліку платників податків
1. Затвердити Зміни до Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98
N 80, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.03.98 за N 172/2612 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17.11.98
N 552 (із змінами), що додаються.
2. Управлінню реєстрації та обліку платників податків (Калєніченко Н.Г.) подати цей наказ до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію.
3. Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи (Андронова А.О.) після державної реєстрації цього наказу довести його до відома платників податків.
4. Адміністративно-господарському департаменту (Рахуба А.М.) у десятиденний строк після державної реєстрації цього наказу забезпечити його тиражування та надсилання до державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Ревуна В.І.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної податкової
адміністрації України
24.07.2006 N 428
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 серпня 2006 р.
за N 998/12872
ЗМІНИ
до Інструкції про порядок обліку платників податків ( z0172-98 )
1. Розділ 1 доповнити пунктом 1.15 такого змісту:
"1.15. Централізовані бухгалтерії - це централізовані бухгалтерії, створені при місцевих державних адміністраціях, міністерствах та республіканських комітетах Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, в інших установах, організаціях та закладах бюджетної сфери".
2. У реченні першому пункту 4.2 розділу 4 виключити слова "виконавчих органів місцевої влади і самоврядування".
3. У пункті 4.16 розділу 4 слова "на другий робочий день після" замінити словами "у день".
4. Пункт 4.18 розділу 4 доповнити абзацом третім такого змісту:
"Якщо платник податків створений на визначений строк чи перебуває на обліку в органі державної податкової служби до визначеного терміну, у лівій верхній частині довідки за формою N 4-ОПП робиться спеціальний запис "Довідка дійсна до" і зазначається відповідна дата".
5. Пункт 4.22 розділу 4 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Наступного робочого дня після взяття на облік платників податків підрозділ з обліку платників податків передає список платників податків, узятих на облік за попередній день, до підрозділу податкової міліції для підтвердження місцезнаходження платників податків та реалізації покладених законом повноважень".
6. Пункт 4.27 розділу 4 доповнити реченням четвертим такого змісту: "Таке повідомлення може бути направлене у паперовому вигляді або засобами електронної пошти органів державної податкової служби".
7. Пункт 5.7 розділу 5 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Наступного робочого дня після взяття на облік фізичних осіб - підприємців підрозділ з обліку платників податків передає до підрозділу податкової міліції список взятих на облік за попередній день фізичних осіб - підприємців для реалізації покладених законом повноважень".
8. У пункті 5.8 розділу 5:
8.1. У абзаці другому слова "на другий робочий день після" замінити словами "у день".
8.2. Доповнити абзацом третім такого змісту:
"У довідці про взяття на облік фізичної особи - підприємця перед прізвищем, ім'ям та по батькові такої особи обов'язково вказується "Фізична особа - підприємець".
9. У пункті 5.9 розділу 5:
9.1. Доповнити абзацами другим та третім такого змісту:
"Узяття на облік таких платників податків здійснюється не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від них заяви за формою N 5-ОПП (додаток 5). Такою самозайнятою особою одночасно з поданням заяви пред'являється оригінал та до заяви додається копія документа про реєстрацію незалежної професійної діяльності чи отримання згідно із законодавством права (дозволу, ліцензії, сертифіката тощо) на ведення незалежної професійної діяльності.
У довідці про взяття на облік такої самозайнятої особи перед прізвищем, ім'ям та по батькові такої особи обов'язково вказується вид професійної діяльності, наприклад, "Приватний нотаріус", "Адвокат" тощо".
9.2. Абзац перший підпункту 5.9.1 доповнити реченням другим такого змісту: "При поданні заяви таким платником податків пред'являється оригінал та надається копія реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності".
9.3. Доповнити підпунктами 5.9.2-5.9.4 такого змісту:
"5.9.2. Узяття на облік адвокатів, які займаються адвокатською діяльністю індивідуально та не зареєстровані як фізичні особи - підприємці, здійснюється за місцем їх проживання. При поданні заяви такими платниками податків пред'являється оригінал та надається копія свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю за формою, визначеною додатком до Положення про кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури, затвердженого Указом Президента України від 05.05.93 N 155.
5.9.3. Узяття на облік судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ та отримали право самостійно здійснювати судово-експертну діяльність, здійснюється за місцем їх проживання. При поданні заяви такими платниками податків пред'являється оригінал та надається копія свідоцтва про присвоєння кваліфікації судового експерта, виданого Центральною експертно-кваліфікаційною комісією при Міністерстві юстиції України за формою, що відповідає додатку 7 до Положення про експертно-кваліфікаційні комісії та атестацію судових експертів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.08.2005
N 86/5 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.08.2005 за N 882/11162. Довідка про взяття на облік такого платника податків видається із зазначенням строку її дії, що не може перевищувати строк дії свідоцтва про присвоєння кваліфікації судового експерта.
5.9.4. Якщо органом державної податкової служби за інформацією від іншого державного органу чи при виконанні власних функцій виявляється фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, що є зареєстрованою, але не перебуває на обліку в органі державної податкової служби, орган державної податкової служби повідомляє таку особу про необхідність подання заяви для взяття на облік.
Якщо у двадцятиденний строк від дня направлення повідомлення така самозайнята особа не подає заяви для взяття на облік, підрозділ з обліку платників податків направляє до підрозділу податкової міліції запит щодо встановлення місця проживання (місця ведення діяльності), а також відомості про таку самозайняту особу для реалізації покладених законом повноважень".
10. У пункті 6.2 розділу 6 слова "реєстрації договору (контракту) центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики" замінити словами "державної реєстрації договору (контракту) Міністерством економіки Автономної Республіки Крим, обласним, Київським або Севастопольським міським управлінням зовнішніх економічних зв'язків".
11. В абзаці першому пункту 7.4 розділу 7 виключити слова "виконавчих органів місцевої влади і самоврядування".
12. Речення перше пункту 7.7 розділу 7 після слів "Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб" доповнити словами "або Реєстру фізичних осіб" та після слів "інформаційного фонду" доповнити словами "ДРФО".
13. Пункт 7.9 розділу 7 викласти у такій редакції:
"7.9. Відомості про відповідальних за податковий облік осіб юридичної особи чи відокремленого підрозділу - керівника та головного бухгалтера (бухгалтера, якщо для забезпечення ведення бухгалтерського обліку за штатом платника податків передбачена лише одна посада бухгалтера без створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером) вносяться чи змінюються органом державної податкової служби в Єдиному банку даних юридичних осіб на підставі:
реєстраційної заяви платника податків з поміткою "Зміни";
даних про таких осіб, що вказуються платником податків у податкових деклараціях, розрахунках, звітах, якщо таких даних достатньо для однозначної ідентифікації відповідальних осіб платника податків".
14. У пункті 8.1 розділу 8:
14.1. В абзаці другому слова "Для зняття з обліку платника податків - юридичної особи" замінити словами "Юридичній особі".
14.2. Абзац шостий підпункту 8.1.1 замінити двома абзацами такого змісту:
"Якщо стосовно платника податків до Єдиного державного реєстру не внесено запису про прийняття рішення про припинення, заява за формою 8-ОПП органом державної податкової служби не розглядається. Про це орган державної податкової служби інформує платника податків та пропонує йому подати повторну заяву після внесення такого запису до Єдиного державного реєстру.
Платники податків, для яких законом визначені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру, подають заяву за формою 8-ОПП та документи у 3-денний строк після розміщення у визначених законодавством друкованих засобах масової інформації повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Таке оголошення пред'являється при поданні заяви за формою N 8-ОПП. Його копія додається до заяви".
14.3. Підпункт 8.1.3 викласти в такій редакції:
"8.1.3. У разі припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один банківський рахунок юридичної особи, що ліквідується, визначений комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо). З метою забезпечення закриття інших рахунків юридичних осіб, що ліквідуються, орган державної податкової служби на звернення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо) надає перелік рахунків у фінансових установах відповідної юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів, які на момент звернення взяті на облік органами державної податкової служби та щодо яких не надходили повідомлення про їх закриття.
З метою забезпечення виконання ліквідатором частини сьомої статті
30 Закону України
"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за наявності в органі державної податкової служби достатніх для поштового відправлення даних стосовно ліквідатора, інформація про рахунки банкрута надсилається ліквідатору без його звернення у 10-денний строк від дня отримання відомостей чи документів про визнання платника банкрутом".
15. Пункт 8.2 розділу 8 викласти в такій редакції:
"8.2. У зв'язку з проведенням реорганізації чи ліквідації юридичної особи органом державної податкової служби приймається рішення про проведення позапланової виїзної перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
заяви за формою N 8-ОПП (додаток 8) від платника податків;
відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про реорганізацію чи ліквідацію юридичної особи;
відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Призначається перевірка, яку відповідні підрозділи розпочинають протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим.
При отриманні першого з документів про припинення платників податків робиться запис у журналі за формою N 6-ОПП (додаток 6).
8.2.1. У разі прийняття рішення про припинення юридичної особи призначається та одночасно проводиться перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів. У разі прийняття рішення про закриття відокремленого підрозділу призначається і проводиться перевірка підрозділу, який закривається, та може бути призначена перевірка юридичної особи в установленому законодавством порядку. Якщо у таких випадках юридична особа та її відокремлений підрозділ (відокремлені підрозділи) перебувають на обліку в різних органах державної податкової служби, організацію взаємодії відповідних органів щодо проведення перевірки здійснює той орган державної податкової служби, у якому перебуває на обліку юридична особа.
................Перейти до повного тексту