- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 15 вересня 2010 р. N 1838-р Київ |
Про схвалення Концепції Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки
1. Схвалити Концепцію Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки, що додається.
Визначити Міністерство економіки державним замовником Програми.
2. Міністерству економіки разом з Міністерством регіонального розвитку та будівництва, Міністерством фінансів, Міністерством юстиції та іншими заінтересованими органами виконавчої влади розробити і подати у місячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки.
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 15 вересня 2010 р. N 1838-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Транскордонне співробітництво в Україні здійснюється в умовах значних диспропорцій соціально-економічного розвитку прикордонних територій, а також рівня зайнятості населення зазначених територій України і прикордонних регіонів сусідніх держав, що призводить до соціальної нестабільності суб'єктів транскордонного співробітництва.
Транскордонне співробітництво є одним з інструментів прискорення процесів наближення рівня життя населення прикордонних територій до середньоєвропейського забезпечення вільного перетинання товарами, особами і капіталами державного кордону. Таке співробітництво сприяє об'єднанню зусиль суб'єктів транскордонного співробітництва для розв'язання спільних проблем прикордонних регіонів, здійсненню євроінтеграційних заходів на регіональному рівні.
Особливістю транскордонного співробітництва України є те, що воно відбувається як на кордоні з країнами Європейського Союзу, так і на кордонах з Росією, Білоруссю та Молдовою.
Україна має сухопутний кордон із сімома державами ЄС. Із 27 областей 19 є прикордонними. На території таких прикордонних областей, як Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Одеська, Сумська, Харківська, Чернівецька, Чернігівська, Автономна Республіка Крим, створено вісім єврорегіонів - Буг, Верхній Прут, Дніпро, Карпатський, Нижній Дунай, Слобожанщина, асоціація "Чорноморський Єврорегіон" та Ярославна. Завершується робота із створення єврорегіону Донбас на території м. Донецька та Луганської області.
Згідно із Законом України
"Про транскордонне співробітництво" фінансування проектів (програм) транскордонного співробітництва здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів на відповідний рік, а також інших джерел, не заборонених законом. Для спільного фінансування проектів (програм) транскордонного співробітництва можуть використовуватися кошти міжнародної технічної допомоги, кредитні ресурси міжнародних фінансових організацій.
На даний час джерелами фінансування проектів транскордонного співробітництва є тільки кошти місцевих бюджетів і міжнародної технічної допомоги, внаслідок чого уповільнилися темпи розвитку транскордонного співробітництва.
Регіони України, які межують з державами - членами ЄС, на відміну від інших прикордонних регіонів залучені до реалізації за рахунок коштів ЄС проектів, у тому числі транскордонного співробітництва, у рамках виконання програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства 2007-2013 років (далі - програми прикордонного співробітництва).
Отже, проблемою транскордонного співробітництва є недостатній рівень розвиненості соціальної, економічної та екологічної сфери прикордонних областей України та фінансової підтримки його реалізації.
На сьогодні існує ряд факторів, які стримують розвиток транскордонного співробітництва:
відсутність гармонізованих між сторонами нормативно-правових актів щодо повноважень органів влади з питань транскордонного співробітництва та існування відмінностей у законодавстві сусідніх держав;
відмінності між Україною та сусідніми державами у розвитку економічної самостійності регіонів, а також законодавстві з питань зовнішньоекономічних зв'язків;
недостатність коштів для реалізації проектів транскордонного співробітництва та низький рівень підготовки таких проектів;
обмеженість можливостей учасників програм прикордонного співробітництва щодо співфінансування 10 відсотків суми, необхідної для реалізації проекту прикордонного співробітництва;
недостатній розвиток транскордонного співробітництва на рівні адміністративних районів та територіальних громад;
низький рівень підготовки кадрів у сфері транскордонного співробітництва та відсутність комплексної системи підвищення кваліфікації кадрів у зазначеній сфері;
наявність обмежень щодо безвізового пересування громадян по території транскордонних регіонів;
низький рівень залучення недержавних установ, підприємств та громадських організацій до здійснення заходів у рамках транскордонного співробітництва;
недостатні темпи будівництва та облаштування пунктів пропуску через державний кордон, що призводить до невідповідності їх пропускної спроможності потенційним можливостям транскордонного співробітництва;
відсутність поза межами міжнародних транспортних коридорів необхідної прикордонної транспортної інфраструктури;
неузгодженість на міждержавному рівні пріоритетів діяльності учасників єврорегіонів, принципів та підходів до розвитку такої співпраці;
неузгодженість нормативної, організаційної та методичної підтримки діяльності єврорегіонів з боку центральних органів влади.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Протягом 2007-2010 років активізовано діяльність українсько-польської Міжурядової Координаційної Ради з питань міжрегіонального співробітництва, Українсько-Словацької міжурядової комісії з питань транскордонного співробітництва, Українсько-Угорської міжурядової змішаної комісії з питань транскордонного та прикордонного співробітництва, здійснюються заходи, передбачені
Державною програмою розвитку транскордонного співробітництва на 2007-2010 роки, зокрема, відбувається розбудова інфраструктури пунктів пропуску через державний кордон, приведення систем їх функціонування у відповідність із стандартами ЄС, проводяться культурні заходи, спрямовані на розвиток транскордонного співробітництва, організовуються конференції, семінари, симпозіуми, обмін учнями, студентами, випускниками вищих навчальних закладів, учителями, викладачами, науковцями.
Причинами виникнення проблеми у сфері розвитку транскордонного співробітництва є:
................Перейти до повного тексту