від 27 листопада 2019 р. № 1417-р Київ |
Прем'єр-міністр України | О.ГОНЧАРУК |
Інд. 73 |
Найменування завдання | Найменування заходів | Відповідальний за виконання | Строк виконання |
1. Формування системи ефективної міжвідомчої координації дій щодо виконання плану заходів | 1) утворення міжвідомчої робочої групи та затвердження положення про неї |
МОЗ Держатомрегулювання інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади Національна академія медичних наук (за згодою) обласні, Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) |
2020 рік |
2) імплементація плану заходів із Законами України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення" , "Про охорону атмосферного повітря" |
-"- | -"- | |
3) розроблення та затвердження Порядку та Методики проведення моніторингу радону в Україні та нотифікації про радіаційні ризики |
МОЗ Держатомрегулювання Національна академія медичних наук (за згодою) |
-"- | |
4) удосконалення законодавства у сфері захисту людини від впливу радону |
МОЗ Держатомрегулюванн |
2020-2021 роки | |
5) розроблення санітарного регламенту щодо визначення рівнів дій активності радону на робочих місцях |
МОЗ Мінекономіки Держатомрегулювання |
-"- | |
6) проведення моніторингу рівнів радону відповідно до порядку та методики проведення моніторингу радону в Україні та нотифікації про радіаційні ризики | місцеві держадміністрації | 2020-2024 роки | |
7) проведення аналізу накопиченої інформації про рівні радону в повітрі будинків, оцінка існуючих радіаційних ризиків населення та визначення пріоритетних регіонів для проведення моніторингу радону та здійснення протирадонових заходів |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
2020 рік | |
8) формування бази даних щодо рівнів радону в повітрі будинків |
MОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
2020-2024 роки | |
2. Створення ефективної системи навчання з питань протирадонових заходів | 1) забезпечення підготовки, підвищення кваліфікації та перепідготовки, зокрема за допомогою сертифікаційних програм, фахівців різних рівнів з питань протирадонових заходів |
MОЗ Мінрегіон Національна академія медичних наук (за згодою) |
2020-2022 роки |
2) формування реєстру сертифікованих експертів з протирадонових заходів | MОЗ | -"- | |
3. Створення системи контролю за якістю та ефективністю проведення протирадонових заходів | 1) затвердження вимог та порядку проведення оцінки рівнів радону після здійснення протирадонових заходів у будинках щодо зменшення рівнів радону |
МОЗ Держатомрегулювання Національна академія медичних наук (за згодою) |
2020 рік |
2) затвердження вимог до звітності та критеріїв щодо здійснення протирадонових заходів на робочих місцях, за винятком підприємств, де опромінення радоном є наслідком технологічного процесу (шахти, переробка урану тощо), а діяльність підпадає під регуляторний контроль |
МОЗ Держатомрегулювання Мінсоцполітики Національна академія медичних наук (за згодою) |
2020 рік | |
4. Підвищення обізнаності населення щодо ризиків впливу радону на здоров’я | 1) забезпечення поширення інформації про вплив радону на здоров’я |
МОЗ інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади Національна академія медичних наук (за згодою) обласні, Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) |
постійно |
5. Розроблення плану дій на наступний період з урахуванням сучасних підходів та стану виконання плану заходів | 1) забезпечення затвердження плану заходів щодо зниження рівня опромінення населення радоном та продуктами його розпаду, мінімізації довгострокових ризиків від поширення радону в житлових та нежитлових будівлях, на робочих місцях на період з 2015 року |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
2024 рік |