1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( Додатково див. Рішення Конституційного Суду N 27-рп/2009 від 20.10.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 6 травня 2009 року N 296 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2009 року N 443-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2009 року N 443-р "Про скасування наказу СБУ".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюся до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названого акта Кабінету Міністрів України, на даний час не опублікованого.
Розпорядженням N 443-р Кабінет Міністрів України скасував наказ Служби безпеки України від 26 липня 2008 року N 589.
Цей акт видано Кабінетом Міністрів України всупереч Конституції України.
Згідно з Конституцією України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу і судову (частина перша статті 6) . Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України; органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 6, частина друга статті 19 Основного Закону держави) .
Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів і виконавчої влади, здійснює повноваження, визначені Конституцією та законами України, видає постанови і розпорядження в межах своєї компетенції (частина перша статті 113, пункт 10 статті 116, частина перша статті 117 Конституції України) .
Як зауважив Конституційний Суд України у Рішенні від 11 листопада 2008 року N 25-рп/2008 у справі про земельні аукціони, Кабінет Міністрів України у своїй діяльності при виданні постанов і розпоряджень повинен виходити із закріплених за ним виключно Конституцією та законами України повноважень, які не можуть встановлюватися іншими правовими актами.

................
Перейти до повного тексту