1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Італійської Республіки про перевезення військових вантажів та персоналу через територію України у зв'язку з участю Збройних Сил Італійської Республіки у Міжнародних силах сприяння безпеці в Ісламській Республіці Афганістан
( Угоду ратифіковано Законом № 302-VIII від 08.04.2015 )
Кабінет Міністрів України та Уряд Італійської Республіки (далі - Сторони),
зважаючи на положення Угоди між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Італійської Республіки про військове співробітництво, вчиненої 17 березня 1998 року в м. Рим;
ураховуючи положення Статуту Організації Об'єднаних Націй (далі - Статут ООН);
беручи до уваги Резолюції Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй № 1368 (2001) від 12 вересня 2001 року; № 1373 (2001) від 28 вересня 2001 року; № 1377 (2001) від 12 листопада 2001 року; № 1378 (2001) від 14 листопада 2001 року; № 1383 (2001) від 6 грудня 2001 року; № 1386 (2001) від 20 грудня 2001 року; № 1444 (2002) від 27 листопада 2002 року і № 1510 (2003) від 13 жовтня 2003 року;
зважаючина положення Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (ICAO) від 7 грудня 1944 року;
виконуючи зобов'язання, передбачені у Меморандумі про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України і штабом Верховного головнокомандувача об'єднаних збройних сил НАТО на Атлантиці та штабом Верховного головнокомандувача об'єднаних збройних сил НАТО в Європі щодо забезпечення підтримки операцій НАТО з боку України, вчиненому 9 липня 2002 року в м. Київ (далі - Меморандум),
маючи на меті сприяти Міжнародним силам сприяння безпеці та відновлення Ісламської Республіки Афганістан,
домовилися про таке:
Стаття 1
ВИЗНАЧЕННЯ
У цій Угоді терміни вживаються в такому значенні:
"персонал" - неозброєні військовослужбовці Збройних Сил Італійської Республіки та цивільний персонал Італійської Сторони;
"військові вантажі" - комплекси різних видів зброї та засоби забезпечення її бойового застосування, у тому числі її доставки, системи наведення, запуску й управління, а також інші спеціальні технічні засоби та інші вантажі, передбачені для оснащення збройних сил, боєприпаси та їхні компоненти, запасні частини, прилади та комплектуючі вироби до них, системи забезпечення життєдіяльності особового складу збройних сил, засоби колективного та індивідуального захисту від зброї масового знищення, засоби профілактики та лікування наслідків застосування зброї масового знищення, особиста та службова зброя, спеціальне логістичне обладнання, продовольство, речове майно, пально-мастильні матеріали, що перевозяться через територію України в інтересах Італійської Республіки з урахуванням обмежень, визначених Договором про звичайні збройні сили в Європі від 19 листопада 1990 року;
"транзитне перевезення" - це транзитне перевезення залізничним та/або повітряним транспортом через територію та/або повітряний простір України військового вантажу та персоналу, що починається і закінчується поза межами території та/або повітряного простору України;
"строк транзитного перевезення" - період часу, протягом якого здійснюватиметься транзитне перевезення військових вантажів та персоналу через територію України;
"охорона" - супроводження військових вантажів і персоналу, що перевозяться транзитом через територію України, працівниками Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України або воєнізованої охорони Державної адміністрації залізничного транспорту України;
"треті сторони" - фізичні та юридичні особи, а також інші суб'єкти міжнародного права, за винятком України та Італійської Республіки;
"небезпечні вантажі" - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей або тварин;
"пункт пропуску" - це спеціально виділена територія на залізничній станції, з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна;
"компетентні органи" - органи держав Сторін, які відповідно до чинного законодавства своїх держав наділені повноваженнями стосовно прийняття рішень про транзитне перевезення залізничним та/або повітряним транспортом через територію України військового вантажу, в тому числі небезпечного, а також персоналу, згідно з цією Угодою.
Стаття 2
МЕТА ТА СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
1. Ця Угода визначає рамкові умови, порядок та організацію транзитного перевезення військових вантажів та персоналу через територію та/або повітряний простір України з метою надання підтримки Міжнародним силам сприяння безпеці в Ісламській Республіці Афганістан.
2. Положення цієї Угоди застосовуються у частині, що стосується:
2.1. Надання компетентними органами України відповідних дозволів на транзитне перевезення;
2.2. Надання Українською Стороною цивільної і військової підтримки персоналу під час транзитного перевезення.
Стаття 3
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Італійська Сторона під час транзитного перевезення через територію та/або повітряний простір України забезпечує недопущення використання військових вантажів та персоналу всупереч військовим, політичним та іншим інтересам України, а також всупереч положенням Статуту ООН стосовно дій щодо підтримання миру та безпеки й іншим нормам міжнародного права.
2. Італійська Сторона зобов'язується не перевозити через територію та/або повітряний простір України зброю масового знищення та/або її складові частини.
3. Італійська Сторона зобов'язується здійснювати транзитні перевезення лише для реалізації цілей цієї Угоди та у порядку, передбаченому нею.
Стаття 4
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПОВІТРЯНИМИ СУДНАМИ
1. Транзитне перевезення повітряними суднами через територію та/або повітряний простір України здійснюється, як правило, без проміжної посадки на території України. При цьому дотримуються процедури, що публікуються авіаційними органами України в "Aeronautical Information Publication" України, а також положення "ICAO".
2. Італійська Сторона відшкодовує Українській Стороні, а також юридичним особам України витрати за послуги, пов'язані з транзитними перевезеннями, наданими повітряним суднам, які використовуються Італійською Стороною, у тому числі витрати за аеронавігаційні послуги.
3. У разі виникнення аварійної ситуації з повітряним судном у повітрі, що здійснює транзитний політ, за необхідності, Українська Сторона надає на компенсаційній основі аеродром для здійснення аварійної посадки та інші аеродромні послуги. При цьому військові вантажі та персонал підлягають прикордонному, митному та іншим видам контролю, визначеним у статті 6 цієї Угоди.
Стаття 5
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЗАЛІЗНИЧНИМ ТРАНСПОРТОМ
1. Транзитне перевезення через територію України військових вантажів та персоналу залізничним транспортом здійснюється на підставі відповідного дозволу, виданого компетентним органом України на основі та з урахуванням положень Меморандуму та цієї Угоди, а також відповідних положень законодавства України. Супроводження охороною військових вантажів територією України здійснюється відповідно до законодавства України. Під час надання дозволу Українська Сторона інформує Італійську Сторону про те, які військові вантажі з переліку, заявленого для транзитного перевезення, підлягають супроводженню під охороною через територію України.
2. Транзитне перевезення військових вантажів та персоналу територією України залізничним транспортом здійснюється лише через пункти пропуску державного кордону, через які здійснюється переміщення товарів військового призначення.
3. Італійська Сторона забезпечує не пізніше ніж за 30 діб, інформування Української Сторони про заплановане транзитне перевезення залізничним транспортом.
4. Транзитне перевезення військових вантажів та персоналу залізничним транспортом через територію України не може тривати більше 15 діб.
5. Українська Сторона має право скасувати дозвіл на транзитне перевезення залізничним транспортом, якщо компетентними органами України буде встановлено, що перевезення військових вантажів і персоналу може становити загрозу національній безпеці України.
6. Українська Сторона має право скасувати дозвіл на транзитне перевезення залізничним транспортом у разі недотримання Італійською Стороною умов транзитних перевезень. У разі скасування такого дозволу Італійська Сторона за власний рахунок забезпечує вивезення військового вантажу та (або) персоналу за межі території України, дозвіл на перевезення яких було скасовано.
7. У разі введення в Україні або в окремих регіонах України надзвичайного чи воєнного стану в інтересах національної безпеки України можуть бути встановлені додаткові обмеження чи заборона на транзитне перевезення залізничним транспортом військових вантажів або персоналу через територію відповідного регіону або всю територію України.
8. Компетентні органи Італійської Сторони або уповноважені ними установи відшкодовують Українській Стороні, а також відповідним юридичним особам України витрати за надані послуги, пов'язані з транзитними перевезеннями залізничним транспортом.
Стаття 6
ПРИКОРДОННИЙ ТА МИТНИЙ КОНТРОЛЬ
1. Військові вантажі та персонал під час транзитних перевезень залізничним транспортом відповідно до цієї Угоди підлягають прикордонному і митному контролю та, у разі необхідності, за рішенням компетентних органів України, іншим видам контролю та оформленню відповідно до цієї Угоди та законодавства України.

................
Перейти до повного тексту