- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
ТЕХНІЧНА УГОДА
між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Італійської Республіки про надання тилового забезпечення українському персоналу у складі італійського контингенту, що діє в рамках Міжнародних сил сприяння безпеці в Ісламській Республіці Афганістан
Дата підписання: |
07.08.2013 |
Дата набрання чинності для України: |
07.08.2013 |
Міністерство оборони Італійської Республіки та Міністерство оборони України (далі - Українська та Італійська Сторони),
підтверджуючи та визнаючи положення Технічної угоди у військовій сфері (ТУВС) між Міжнародними силами сприяння безпеці (далі - МССБ) та "Тимчасовою владою" Афганістану, підписаної 4 січня 2002 року;
ураховуючи положення Угоди між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Італійської Республіки про військове співробітництво, підписаної 17 березня 1998 року;
домовилися про таке:
Стаття 1
Визначення
1.1. "Міжнародні сили сприяння безпеці" (далі - МССБ) - усі військовослужбовці разом зі своїми літальними апаратами, транспортними засобами, броньованими машинами, майном, військовою технікою, засобами зв'язку, боєприпасами, зброєю та продовольством, а також цивільні компоненти таких сил, повітряні й сухопутні транспортні засоби та їхні служби підтримки, що діють під командуванням НАТО в Ісламській Республіці Афганістан (далі - Афганістан).
1.2. "Українські сили" - національний персонал України (у тому числі цивільні службовці та кінологічні розрахунки, якщо такі направлені), наданий Україною відповідно до цієї ТУ для виконання завдань у складі ІС в Афганістані.
1.3. "Італійські сили" (далі - ІС) - усі структурні підрозділи італійського контингенту, який виконує завдання в Афганістані, у т.ч. особовий склад, матеріали, інфраструктура та обладнання.
1.4. "Старший національний представник України" (далі - Український СНП) - офіцер, який представляє УС у зоні проведення операції.
1.5. "Командир ІС" - старший військовий начальник ІС у зоні проведення операції.
1.6. "Третя сторона" - будь-яка фізична або юридична особа, що не є Стороною цієї ТУ.
1.7. "Аеропорт завантаження" - аеропорт, у якому здійснюється завантаження особового складу, майна та матеріалів під час повітряного перевезення або безпосередньо, або транзитом через тиловий район дій (далі - ТРД) в Об'єднаних Арабських Еміратах (далі - ОАЕ) до/з зони відповідальності в Афганістані.
1.8. "Аеропорт розвантаження" - аеропорт, у якому здійснюється розвантаження особового складу, майна та матеріалів під час повітряного перевезення таким самим чином як зазначено у пп. 1.7. цієї ТУ.
Стаття 2
Мета
2.1. Метою цієї Технічної угоди (далі - ТУ) є встановлення домовленостей, загальних обов'язків, принципів та процедур, згідно з якими УС виконуватимуть завдання у складі ІС в рамках МССБ, у тому числі надання тилового забезпечення Італійською Стороною Українській Стороні та відшкодування пов'язаних з цим витрат.
2.2. Додатки "A", "B", "C", "D" становлять невід'ємну частину цієї ТУ.
2.3. Ця Угода відповідає вимогам національного законодавства та міжнародного права і не повинна суперечити нормам національного законодавства та міжнародного права. У разі виникнення таких суперечностей, чинне законодавство держав Сторін та (або) норми міжнародного права матимуть переважну силу.
Стаття 3
Допідготовка
3.1 За 2 місяці до початку підготовчого періоду Італійська Сторона інформуватиме Українську Сторону через апарат аташе з питань оборони при Посольстві Італії в України стосовно заходів з допідготовки, запланованих на наступні 6 місяців. Українська Сторона не пізніше 2 місяців до запланованої дати початку того чи іншого із запропонованих заходів інформуватиме Італійську Сторону через апарат аташе з питань оборони при Посольстві України в Італії щодо зацікавленості участі в них.
3.2. У разі якщо участь УС у згаданих вище заходах є неможливою, ознайомлення з умовами перебування відбуватиметься безпосередньо в Афганістані. За домовленістю між Сторонами, італійська група радників може організувати проведення допідготовки відібраних українських спеціалістів безпосередньо в Україні.
3.3. Українська Сторона несе відповідальність за сплату усіх витрат, пов'язаних з участю персоналу УС в заходах з допідготовки в Італії. Українська Сторона відповідає за перевезення національного персоналу до/з Італії для проходження допідготовки.
3.4. Питання щодо надання УС іншої підтримки країною перебування обговорюватимуться та визначатимуться Сторонами до початку допідготовки.
3.5. Відповідно до вимог керівних документів МССБ, незважаючи на організацію Сторонами спільних заходів з допідготовки, кожна з них несе відповідальність за досягнення цілей та завдань такої допідготовки.
Стаття 4
Командування та управління
4.1. Особовий склад УС залишатиметься під повним командуванням українського СНП.
4.2. Один представник УС буде визначений як український СНП та представлятиме УС для офіційних зв'язків з ІС та іншими членами МССБ.
4.3. Український СНП відповідає за підтримання порядку та дисципліни в українських силах.
4.4. Українські сили, у рамках національного законодавства, наказів та доручень, дотримуватимуться Стандартних оперативних процедур. Правил застосування сили та зброї, директив та наказів тощо, виданих командиром ІС;
4.5. Англійська є робочою мовою та мовою спілкування між італійськими та українськими силами.
Стаття 5
Вимоги до сил
5.1. Точний час та тривалість перебування УС у складі італійського контингенту будуть погоджені Сторонами не пізніше ніж за місяць до майбутнього розгортання, однак мінімальна тривалість перебування УС у складі італійського контингенту в Афганістані становитиме не менше шести місяців.
5.2. Українська Сторона повинна офіційно інформувати Італійську Сторону щодо складу національних сил заздалегідь, до його погодження з НАТО, у тому числі вказати наявні національні обмеження. Італійська Сторона у найкоротший строк письмово повідомлятиметься про будь-яку зміну у складі УС, однак не пізніше 30 днів до виникнення такої заміни.
5.3. Українська Сторона повинна направити до складу ІС відповідним чином навчений особовий склад, здатний до виконання завдань, визначених відповідно до Стандартних оперативних процедур МССБ.
5.4. Члени медичного персоналу українських сил повинні мати відповідні дипломи та документи, що посвідчують їх медичну кваліфікацію.
5.5. УС можуть мати власні військові транспортні засоби за рішенням Української Сторони.
5.6. Особовому складу УС може бути дозволено керування військовими транспортними засобами ІС на території Афганістану та навпаки. Особовий склад обох Сторін може керувати військовими транспортними засобами лише після проходження відповідної підготовки на спеціальних військових транспортних засобах. Підготовка здійснюватиметься Стороною, що надаватиме такі транспортні засоби.
5.7. Українська Сторона бере на себе зобов'язання щодо застосування зброї та боєприпасів з дотриманням
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та інших норм міжнародного права. При цьому Українська Сторона має гарантувати те, що особовий склад УС виконуватиме вимоги МССБ щодо застосування сили та зброї.
Стаття 6
Логістична підтримка
6.1. Якщо немає інших домовленостей, тилове забезпечення та обслуговування, передбачені у додатку "A" цієї ТУ, надаватимуться на безоплатній основі, а в додатку "B" - на компенсаційній основі.
6.2. На вимогу Української Сторони, Італійська Сторона, в межах наявних засобів та можливостей, може надати тилове забезпечення та послуги, що не наведені в додатках "A" та "B", на основі відшкодування вартості, якщо Сторони не домовляться про інше.
6.3. Італійська Сторона несе відповідальність за забезпечення безпеки особового складу УС на умовах, передбачених для ІС.
6.4. На вимогу Української Сторони в межах наявних засобів та можливостей, а також на основі подальшого відшкодування відповідних витрат, ІС можуть забезпечити особовий склад УС засобами зв'язку в районі виконання завдань. Українська Сторона може мати засоби зв'язку національного зразка.
6.5. На вимогу Української Сторони та на основі відшкодування вартості Італійська Сторона може забезпечити УС додатковими засобами зв'язку, у тому числі для підтримання міжнародного зв'язку, за тарифами, передбаченими для ІС.
6.6. Італійська Сторона забезпечить особовому складу доступ до мережі Інтернет та послуг електронної пошти на тих самих умовах та за цінами, передбаченими для ІС.
6.7. На вимогу УС, Італійська Сторона може на компенсаційній основі надати послуги з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів УС, якщо подібні засоби використовуються ІС, а також необхідні запасні частини (за можливості) та пально-мастильні матеріали.
Стаття 7
Стратегічні перевезення
7.1. Перевезення з/до України з/до Італії організовуватиметься та оплачуватиметься Українською Стороною.
7.2. На вимогу Української Сторони, Італійська Сторона може забезпечити, на основі відшкодування вартості, перевезення українського персоналу з/до Афганістану з/до Італії, у тому числі у разі виникнення непередбачених обставин. У разі направлення Українською Стороною запитів на перевезення, УС повинні будуть дотримуватися процедур, визначених у наступному підпункті.
7.3. Стратегічні авіаційні перевезення можуть здійснюватися на компенсаційній основі або безпосередньо з/до Італії з/до Афганістану, або транзитом через територію ОАЕ. У цьому разі на Українську Сторону покладається відповідальність за доставку визначеного складу УС з обладнанням до аеродрому вильоту/прильоту, завчасне отримання відповідних митних та дипломатичних дозволів уповноважених органів ОАЕ.
У разі перевезення військового небезпечного вантажу УС несуть відповідальність за оформлення вантажного маніфесту на перевезення небезпечних вантажів при змішаних перевозках за стандартом ІАТА/ІКАО.
Перевезення небезпечних вантажів УС здійснюватиметься відповідно до норм міжнародного права та національного законодавства Української Сторони, а у випадку якщо стратегічне авіаційне перевезення здійснюється національними повітряними засобами Італійської Сторони, застосовуватимуться положення національного законодавства Італійської Сторони, в частині, що стосується правил польотів.
Розрахунок витрат здійснюється шляхом множення ціни за особу / вантажну платформу на кількість осіб / вантажних платформ, що підлягають перевезенню.
Також у разі якщо стратегічне авіаційне перевезення надається УС на основі подальшого відшкодування витрат, відповідна плата за кожну надану послугу буде стягуватися у розмірі, в якому вона стягується з ІС. Італійська Сторона повинна заздалегідь поінформувати Українську Сторону стосовно орієнтовної вартості витрат на кожний вид послуг, що можуть бути їй надані протягом наступного року.
Окрім цього:
кошти для відшкодування витрат Італійської Сторони мають бути перераховані Українською Стороною на банківський рахунок Об'єднаного штабу Збройних Сил Італії;
банківський переказ коштів має бути здійснений не пізніше 180 діб з дати отримання відповідного рахунка або вимоги про сплату;
рахунки-фактури надсилатимуться на адресу уповноваженого органу Української Сторони, відповідального за вирішення фінансових питань, визначеного у Додатку C до цієї ТУ.
7.4. Разом з цим УС повинні дотримуватися таких процедур:
заявки на повітряне перевезення повинні подаватися та погоджуватися з Об'єднаним центром координації перевезень об'єднаного штабу Збройних Сил Італії мінімум за 4 тижні до дати такого перевезення;
УС повинні надавати до Об'єднаного центру координації перевезень об'єднаного штабу Збройних Сил Італії прізвище контактної особи, відповідальної за організацію та координацію стратегічного повітряного перевезення;
Українська Сторона повинна отримати відповідні дипломатичні дозволи та інші дозвільні документи уповноважених установ ОАЕ, необхідні для перевезення УС, та вчасно надати їх до Об'єднаного центру координації перевезень об'єднаного штабу Збройних Сил Італії;
особовий склад та обладнання направляються до відповідних аеропортів завантаження/розвантаження готові до перельоту;
Італійській Стороні надається інформація щодо військових звань, прізвищ та імен, номерів паспортів особового складу, що потребує перевезення;
кожен пасажир, який підлягає перевезенню італійськими військовими повітряними суднами, повинен бути застрахований від повітряного аварійного випадку;
УС повинні забезпечити, щоб перед направленням до портів завантаження/розвантаження усе майно пройшло всі відповідні митні формальності;
пасажири та їх речі, які потребують перевезення, повинні бути у відповідному аеропорту завантаження за три години до відльоту;
Українська Сторона має забезпечити готовність військового вантажу до завантаження у відповідному аеропорту завантаження за 1 робочий день до дати відльоту.
Стаття 8
Медичне забезпечення
8.1. Українська Сторона несе відповідальність за прийняття та проведення з особовим складом УС усіх необхідних превентивних заходів, а також проведення усіх підготовчих заходів, які включають перевірку загального медичного, стоматологічного, фізичного та психологічного стану.
................Перейти до повного тексту