1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


МЕМОРАНДУМ
про умови надання і використання цільової безповерненої фінансової допомоги (гранту)
Дата підписання: 27.11.1997
Дата набрання чинності для України: 27.11.1997
Міжнародний Розвитково Дослідний Центр в Канаді (далі - Центр) надає грант в сумі 2603000 канадських доларів
МІНІСТЕРСТВУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ (МІНЕКОНОМІКИ) та МІНІСТЕРСТВУ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ЯДЕРНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ (МІНЕКОБЕЗПЕКИ) (далі - Міністерства)
для цільового використання на продовження Програми: "Розвиток управління навколишнім середовищем в Україні (район басейну р. Дніпро)", описаній у Розділі 1 цього Меморандуму. Даний Меморандум покривається Статтею III і VI Меморандуму про взаєморозуміння, підписаному Урядами України та Канади 24 жовтня 1994 року .
Керуючись Декларацією про співробітництво між Урядом України та Урядом Канади від 31 березня 1994 року , 24 червня 1994 року Міністерство охорони навколишнього природного середовища України уклало Меморандум з Центром щодо розвитку фази 1 програми "Розвиток управління навколишнім середовищем в Україні у басейні р. Дніпро" (файл N 93-0905).
Згідно з умовами гранту Центр вважатиме 30 вересня 1997 р. офіційним закінченням Фази 1, і, відповідно, 1 жовтня 1997 р. офіційним початком Фази 2. Домовлено, що Мінекобезпеки України або виконавець проекту забезпечить Центру через Фонд Відродження Дніпра (ФВД) повну фінансову звітність щодо отриманих та витрачених протягом Фази 1 фондів гранту на 30 вересня 1997 р. Звіти буде перевірено та завірено керівником проекту з боку організації-отримувача та старшого фінансового службовця ФВД.
Розмір гранту наданого Канадським Агентством Міжнародного Розвитку (CIDA) Центру є достатнім протягом усього періоду дії Меморандуму.
УМОВИ ГРАНТУ
Міністерства згідні з тим, що виплати будь-яких фондів з цієї суми повинні повністю відповідати умовам, сформульованим у даному Меморандумі.
1. Мета і завдання Програми EMDU-II
Метою Програми EMDU-II є підтримка і сприяння процесу реформ, що відбувається сьогодні в українських організаціях, для поліпшення діяльності з охорони навколишнього, середовища, удосконалення економічної, у тому числі інвестиційної політики, а також підвищення рівня екологічної свідомості серед населення України.
Програма включає три головні складові частини допомоги:
а) розвиток системного управління навколишнім середовищем в умовах інтегрування екологічної політики в стратегію економічних реформ;
б) ефективність дій по оцінці та зменшенню забруднення поверхневих і підземних вод через систему демонстраційних проектів;
в) сучасні механізми еколого-інвестиційної діяльності спрямовані на перехід до ринкової економіки.
Особливими завданнями Програми є наступні:
формування сприятливого інвестиційного середовища в Україні, зокрема у басейні Дніпра;
розвиток екологічного менеджменту в промисловості, житлово-комунальному господарстві та агропромисловому комплексі;
поліпшення якості питної води та її раціональне використання;
сприяння розвитку в Україні екологічного підприємництва;
підвищення екологічної свідомості громадян України засобами масової інформації;
сприяння розвитку в Україні екологічного навчання.
2. Реалізація Програми EMDU-II:
Програму буде реалізовано відповідно до наступних принципів:
1. Програма ініціюватиме проекти в межах української Національної програми екологічного оздоровлення басейну Дніпра та поліпшення якості питної води (далі - "Національна Програма"). Міністерства будуть відповідальними організаціями за тим, щоб усі проекти відповідали меті Національної програми. Міністерства будуть гарантувати відповідність результатів.
2. Відповідальним органом за здійснення Програми від України є Український Комітет Управління (УКУ), який створюється спільним наказом Мінекономіки і Мінекобезпеки України. УКУ буде забезпечувати оформлення кожного проекту за технічною допомогою Центру. Проекти буде розподілено за напрямками діяльності. Ці проекти міститимуть контракти з організаціями та незалежними експертами у відповідних галузях. До початку виконання роботи всі проекти мають бути ухвалені Центром.
3. Центр, за участю УКУ, підготує загальний план роботи Програми та час від часу оновлюватиме цей план. Міністерства забезпечуватимуть усю необхідну для Центру інформацію щодо робочого плану Програми.
4. Кожен проект включатиме бюджет, план звітування та виплат. Фактичний розподіл коштів залежатиме від кожного окремого ухваленого проекту. Міністерства, через УКУ, матимуть змогу спостерігати та з'ясовувати розподіл коштів бюджету протягом усього терміну виконання Програми.
5. Проекти буде реалізовано або Міністерствами, або їхніми агентствами, або будь-якою організацією, яка юридично не є залежною від Міністерства, такою, як:
інше міністерство;
агентство, дослідницький центр, інститут або державна організація іншого міністерства;
український університет;
українська неурядова організація або приватна фірма;
канадська громадська або приватна організація.
Галузевий отримувач гранту є відповідальним за виконання проекту.
ФВД може розглядатися як одержувач для реалізації деяких напрямків діяльності. Тоді лист від Центру міг би надати ФВД повноваження одержувача проекту по певному напрямку.
6. Якщо виконавець є юридичною особою міністерства, як-от відділом, агентством, інститутом, державною корпорацією тощо, тоді угода з ним по проекту, що виконується, складатиметься з листа від Центру до виконавця проекту, в якому має бути вказано наступне:
обсяг та завдання напрямку діяльності (проекту);
бюджет проекту;
вимоги про звітність та план проведення роботи.
Як тільки Центр видасть виконавцю лист, він передасть ФВД фонди для реалізації цього напрямку діяльності.
7. Якщо виконавець не є юридичною особою міністерства, як-от дослідницьким центром, університетом, агентством, інститутом, державною корпорацією, приватним концерном, недержавною організацією тощо, тоді угода з виконавцем про проведення проекту складатиметься з листа від Центру до виконавця (одержувача) проекту, в якому має бути вказано наступне:
обсяг та завдання проекту;
бюджет проекту;
вимоги про звітність та план проведення роботи;
інші вимоги та умови побудови стосунків між Центром і організацією-одержувачем проекту.
Виконавець згоден щодо складання угод до початку передачі Центром фондів через ФВД для виконання того чи іншого напрямку діяльності.
8. Місцеві витрати по кожному напрямку будуть записуватися у бюджет у гривнях. Іноземні внески будуть записуватися у канадських доларах.
9. ФВД не уповноважений оцінювати внески до програми і її результати. Контроль за якістю технічних звітів та будь-якої іншої технічної документації є обов'язком Міністерств разом з Центром.
10. Міністерства зобов'язані контролювати ефективність та правильне використання фондів.
11. По всіх напрямках програми Центр зберігатиме щонайменше 15 % визначених фінансових потреб до отримання всіх необхідних заключних звітів, як вказано у Розділі 15. Сума заключних виплат враховуватиме фактичні витрати з певного напрямку роботи.
3. Частина гранту під адмініструванням Центру
Додаткові кошти в сумі до 1605000 канадських доларів для другої фази програми буде витрачено безпосередньо Центром. Ця сума враховує всі витрати Центру на технічну допомогу та управління.
Частина гранту в 2603000 канадських доларів може бути адміністрована Центром. Це буде визначено після погодження кожного напрямку програми, і називатиметься Частина під Адмініструванням Центру (CAP).
4. Бюджет гранту
Міністерства розподілятимуть фонди гранту приблизно відповідно до Бюджету, поданому далі, який є складовою частиною цього Меморандуму.
Бюджет співвідноситься з проектами, запропонованими у першому робочому плані. Час від часу загальний план роботи буде поновлюватися Центром, як показано у Розділі 2.2. Офіційне виправлення до цієї угоди не вимагається, якщо загальний бюджет не буде збільшено.
Визнано, що потреби в ресурсах на обсяг діяльності, необхідний для розвитку всіх компонентів Програми, перевищують ресурси, якими володіє Центр і Уряд України.
Згідно з договором Центр і Міністерства будуть співпрацювати в напрямку визначення додаткових зовнішніх фондів, з метою виконання інших вимог в цій галузі, які не забезпечені грантом.
5. Внесок України
Верховна Рада України 27 лютого 1997 року затвердила Національну програму екологічного оздоровлення басейну Дніпра та поліпшення якості питної води і тим самим підтвердила пріоритетність для України екологічного відродження Дніпра, зобов'язавши Кабінет Міністрів України розробити План реалізації цього програмного документа.
Міністерства висловлюють готовність згідно з зазначеним Планом зробити внесок відповідно до своїх можливостей, включаючи додаткове фінансування, техніку, інтелектуальний потенціал, робочу силу для кожного виду діяльності, розпочатого в Програмі EMDU-II.
Міністерства, а також українські дослідницькі та інші організації, зобов'язані дотримуватися ведення чіткого обліку та звітування Центру про всі свої витрати з напрямків програми, при тому як попередню калькуляцію до початку проведення роботи, так і остаточну по її завершенню.
6. Адміністрування фондів гранту
а) Якщо не буде домовлено по-іншому, ФВД отримує кошти на проект, і надає їх українському виконавцю проекту, окрім тих випадків, де ФВД сам виступає ним. Українські учасники, які виконують проект, ознайомлені з вимогами Центру.
б) Для кожного проекту буде підготовлено фінансовий план у формі, відповідній до бюджету проекту. Ці плани повинні бути підписані керівником проекту або старшим фінансовим службовцем ФВД та включатимуть в себе наступне:
завірення суми витрат коштів гранту Центру (у гривнях) на день подачі та якщо можливо, попередній аналіз витрат на наступний період виплат (у гривнях).
Грант, наданий Міністерствам, включатиме кошти адміністративних послуг ФВД. У жодному випадку кошти адміністративних послуг ФВД не повинні перевищувати 5% вартості проекту, який він адмініструє з боку Міністерств та українських учасників проекту.
7. Огляд Центру
Міністерства запровадять адміністративні, а ФВД - фінансові процедури для виконання програми відповідно до вимог Центру та, на прохання Центру, періодично переглядатимуть їх та розвиток програми з представниками Центру.
ФВД зобов'язаний слідкувати за тим, щоб усі українські учасники виконували ці процедури.
8. Зберігання бухгалтерських документів та звітності
Цілком зрозуміло, що всі українські установи зобов'язані дотримуватись правильного обліку і звітності, зберігати первинну фінансову документацію з моменту отримання коштів протягом усього часу дії Програми і не менше п'яти років після завершення Програми. Всі документи будуть доступні для аудиторської перевірки Центром або його агентами, які мають право на копіювання цих документів.
9. Відвідування проекту
На вимогу Центру міністерства та місцеві учасники проекту повинні дозволити службовцям або представникам Центру відвідати місця проведення проектів у домовлений час та провести обговорення результатів і розвитку проекту серед представників Центру та персоналом, відповідальним за проведення Програми.
10. Відмова
Міністерства, українські виконавці проекту або інші відомства та експерти, що виконують один з напрямків проекту або цілий проект, розпочинають Програму за своєю власною ініціативою, а не за ініціативою Центру. Тому грант, виділений Центром Уряду України ні в якому разі не може тлумачитись як підстава для створення підпорядкованих відносин, які мають місце між керівником і виконавцем, спільним підприємством чи особою, які беруть участь у Програмі EMDU-II.
Центр не несе відповідальності за кожний нещасний випадок у відношенні особи, збитки чи пошкодження особи чи власності у зв'язку з виконанням Програми. Виняток складають випадки, які пов'язані з недбалим виконанням службових обов'язків представниками Центру.
11. Процедури імпорту
Міністерства беруть на себе зобов'язання виконати всі необхідні формальності та адміністративні процедури, необхідні для імпортування в Україну будь-яких матеріалів, обладнання та майна закуплених за кошти Центру по програмі. Вони також повинні зробити все для того, щоб запобігти використанню коштів гранта для сплати ввізного або іншого мита, пов'язаних з процедурою імпортування.
12. Власність і страхування обладнання
Власність обладнання визначається у кожному окремому проекті. У всіх випадках цілком зрозуміло, що обладнання або майно, придбані на кошти Центру, безвідносно до того, чи отримували його українські учасники проекту або Центр, з моменту придбання буде вважатися власністю українських учасників (одержувача) проекту, якщо тільки не вказано інакше.
У випадку, якщо українська сторона мусить застрахувати своє обладнання, отримане від Центру по проекту, вона повинна зробити це за власний кошт. Проте якщо такої необхідності не існує, одержувач проекту не зобов'язаний проводити страхування придбаного по програмі майна. Цілком зрозуміло, що Центр не несе жодної відповідальності за придбане по проекту обладнання, яке було втрачено або пошкоджено. Також зрозуміло, що обладнання, придбане за кошти програми і передане одержувачу проекту, не може бути продано або використано будь-яким іншим чином без попереднього погодження з Центром під час виконання програми.
13. Правила безпеки
Міністерства зобов'язані дотримуватися всіх необхідних правил безпеки, пов'язаних з використанням обладнання, для максимального зменшення фізичного ризику персоналу.
14. Умови для реалізації програми
Уряд України бере на себе зобов'язання для реалізації програми забезпечити співробітникам Центру, агентам, консультантам та службовцям наступні умови:
1. Звільняти канадські фірми і канадський персонал та службовців від податків на прибуток за умови, що цей прибуток надходить з джерел поза межами України або з фондів канадської програми допомоги. Крім того, Україна звільняє канадські фірми та їхній персонал від будь-яких зобов'язань надавати письмові декларації стосовно такого звільнення від податків.
2. Звільняти канадські фірми і канадський персонал від імпортного мита, митних тарифів та митних зборів, внесків, податків та будь-яких інших витрат на технічне і професійне обладнання і приладдя, яке ввозиться в Україну для виконання проектів за умови його реекспорту або закінчення строку корисної дії такого майна або передачі його для використання в інших проектах, що мають право на такі ж звільнення.
3. Звільняти канадські фірми і канадський персонал від імпортного та експортного мита, митних тарифів та всіх інших зборів, платежів і податків на:
власне майно і речі домашнього вжитку, включаючи побутові прилади, але не обмежуючись ними і
певну кількість призначених лікарем медикаментів та терапевтичних ліків і засобів, які можуть ввозитися в Україну на законних підставах для особистого користування канадським персоналом та його утриманцями.
4. Забезпечувати державну допомогу, включаючи запрошення для швидкого оформлення українських віз і для прискорення пересування канадського персоналу з метою виконання ним своїх функцій.
5. Дозволяти канадським фірмам і канадському персоналу реекспортувати таку іноземну валюту, яку вони
можуть мати по прибутті в Україну або можуть швидше перевезти в Україну в цілях будь-яких проектів, затверджених згідно з домовленостями про субсидії або в особистих цілях, в одному чи іншому випадку, або

................
Перейти до повного тексту