1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Договір


Договір
між Україною та Європейським інвестиційним банком про співробітництво та діяльність Постійного представництва ЄІБ в Україні
( Договір ратифіковано Законом N 2673-VI від 04.11.2010 )
Беручи до уваги те, що Європейський інвестиційний банк (далі - ЄІБ, або Банк), є міжнародною фінансовою інституцією Європейського Союзу, яку створено відповідно до Римського договору про заснування Європейського Співтовариства 1957 року та Протоколу про Європейський інвестиційний банк, до яких час від часу можуть уноситися зміни;
беручи до уваги те, що Рамковою угодою, датованою 14 червня 2005 року, між Україною та Банком уже сформульовано положення, що регулюють діяльність Банку в Україні;
беручи до уваги те, що ЄІБ здійснює фінансування інвестиційних проектів в Україні з 2007 року;
бажаючи далі зміцнювати й розвивати відносини та співробітництво між Україною та ЄІБ;
беручи до уваги те, що Банк також передбачає, з метою сприяння його діяльності в Україні, можливість створення на території України одного чи більше постійних представництв Банку (далі - Постійне представництво);
беручи до уваги те, що ЄІБ зобов'язується гарантувати, що його кредити використовуються для цілей, для яких їх призначено, і що його операції не пов'язані із забороненою діяльністю, відмиванням коштів і фінансуванням тероризму, та що із цією метою ЄІБ схвалив масштабну політику стосовно недопущення та стримування корупції, шахрайства, порушення податкового законодавства, ухилення від сплати податків, несприятливої системи оподаткування, зговору, примусу, відмивання коштів і фінансування тероризму у своїй діяльності;
бажаючи визначити умови надання привілеїв та імунітетів посадовим особам та іншим працівникам ЄІБ, які не мають українського громадянства, зокрема тих, яких призначено виконувати завдання в Україні,
Україна та Банк домовилися про таке:
Стаття 1. Уживання термінів
Для цілей цього Договору:
a) "Архіви Постійного представництва" означає всі записи, листування, документи й інші матеріали, у тому числі рукописи, фотографії, відеоматеріали та фільми, звукозаписи, комп'ютерні програми та письмові матеріали, відеоплівки та диски, а також диски або плівки, що містять дані Банку, які зберігаються Банком або від імені Банку в Постійному представництві;
b) "Угода про Банк" означає Рамкову угоду між Україною та ЄІБ від 14 червня 2005 року, до якої час від часу можуть уноситися зміни;
c) "Особи, що знаходяться на утриманні" означає осіб, що знаходяться на утриманні Посадових осіб та інших працівників Постійного представництва, і включає їхніх подружжів, дітей, батьків та інших членів сім'ї, які не проживають в Україні постійно та не є громадянами України, що належать до їхніх домогосподарств і залежать в основному від такого персоналу Банку стосовно їхньої фінансової підтримки;
d) "Кошти ТД" означає кошти, що використовуються з метою надання та (або) фінансування Міжнародної Технічної допомоги (як її визначено нижче) особам в Україні на підставі угод про співробітництво, що укладаються Банком з будь-якими державними або приватними організаціями;
e) "Керівник Постійного представництва" означає головну Посадову особу Постійного представництва, яку Банк призначив Керівником Постійного представництва та про яку були поінформовані Органи влади України;
f) "Заступник Керівника Постійного представництва" означає Посадову особу, яку Банк призначив Заступником Керівника Постійного представництва та про яку були поінформовані Органи влади України;
g) "Члени обслуговуючого персоналу їхніх домогосподарств" означає осіб, які не є громадянами України та які зайняті як домашній обслуговуючий персонал Посадових осіб та інших працівників Постійного представництва;
h) "Посадові особи та інші працівники Банку" означає весь персонал Банку, у тому числі членів Ради директорів, Керівного комітету, Комітету з аудиту Банку та експертів, які виконують завдання Банку, за винятком працівників Банку, праця яких оплачується за погодинними ставками;
i) "Посадові особи та інші працівники Постійного представництва" означає весь персонал Банку, призначений Банком до Постійного представництва, у тому числі Керівника Постійного представництва й Заступника Керівника Постійного представництва, а також експертів, які виконують завдання Банку або Постійного представництва, за винятком працівників Банку, праця яких оплачується за погодинними ставками;
j) "Приміщення Постійного представництва" означає будинки й частини будинків та прилеглі до них земельні ділянки, які використовуються для офіційних цілей Постійного представництва, у тому числі житлові приміщення Керівника Постійного представництва;
k) "Майно та активи Постійного представництва" означає все майно та активи Банку в Постійному представництві;
l) "Постійне представництво" означає постійне представництво, яке Банк може створити на території України, у тому числі будь-які додаткові представництва, що можуть бути створені Банком на зазначеній території в подальшому, а також
m) "Технічна допомога" включає, без обмежень, усі види консультаційних послуг, які надаються Банком або консультантами (вітчизняними або міжнародними) та які фінансуються Банком за рахунок технічної допомоги, обладнання та матеріали (місцеві або імпортовані), навчання, семінари, робочі семінари, конференції та аналогічні види діяльності й будь-які інші форми допомоги, які погоджуються Україною, Урядом України чи відповідним уповноваженим органом України та ЄІБ для включення як технічної допомоги для України, у разі наявності в Банку Коштів ТД.
n) "Орган влади України" означає орган влади, якому надається будь-яка інформація стосовно цього Договору відповідно до розділу 15.06 цього Договору.
Стаття 2. Імунітети Банку та Постійного представництва
Розділ 2.01. Банк і Посадові особи та інші працівники Банку користуються на території України привілеями та імунітетами, викладеними в статті 8 Угоди про Банк.
Розділ 2.02. Майно та активи Постійного представництва незалежно від того, де вони розташовані та ким вони зберігаються, мають імунітет від обшуку, реквізиції, конфіскації, експропріації чи будь-якої іншої форми вилучення внаслідок виконавчих або судових дій, за винятком випадків винесення остаточного судового рішення проти Банку в результаті виникнення випадків, передбачених розділом 2.04.
Розділ 2.03. Архіви Постійного представництва незалежно від того, де вони розташовані та ким зберігаються, є недоторканими.
Розділ 2.04. У рамках своєї офіційної діяльності Банк користується імунітетом від юрисдикції на території України, за винятком випадків, до яких такий імунітет не застосовується:
a) настільки, наскільки Банк прямо відмовляється від такого імунітету в конкретній справі або в письмовому вигляді;
b) стосовно цивільних позовів, що випливають зі здійснення ним своїх повноважень із запозичення грошей, гарантування зобов'язань і купівлі, продажу або гарантії продажу будь-яких цінних паперів;
c) стосовно цивільного позову третьої сторони з відшкодування збитків унаслідок дорожньо-транспортної пригоди, спричиненої Посадовою особою чи іншим працівником Банку, який діяв від імені Банку;
d) стосовно цивільного позову про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи;
e) стосовно виконання рішення арбітражу, винесеного проти Банку в результаті прямого позову Банку або від імені Банку до арбітражу; або
f) стосовно будь-якого зустрічного позову, прямо пов'язаного із судовим провадженням, ініційованим Банком.
Стаття 3. Постійне представництво
Розділ 3.01. Україна погоджується з тим, що ЄІБ може створити Постійне представництво в Україні для подальшого сприяння діяльності Банку в Україні.
Розділ 3.02. ЄІБ повідомить Уряду України адресу Приміщень Постійного представництва ЄІБ.
Розділ 3.03. Постійне представництво очолюватимуть Керівник Постійного представництва й (або) Заступник Керівника Постійного представництва та матимуть як персонал Посадових осіб та інших працівників Банку й Посадових осіб та інших працівників Постійного представництва.
Розділ 3.04. Постійне представництво матиме право використовувати прапор й емблему Банку та Європейського Союзу на своїх Приміщеннях, у тому числі житловому приміщенні Керівника Постійного представництва, і транспортних засобах Керівника Постійного представництва.
Стаття 4. Недоторканість Приміщень Постійного представництва
Розділ 4.01. Приміщення Постійного представництва є недоторканими і знаходитимуться під контролем та в розпорядженні Банку.
Розділ 4.02. Жодна посадова особа органів державної влади України або особа, що виконує будь-які державні посадові обов'язки, адміністративні, судові, військові або правоохоронні, не заходитиме до Приміщення Постійного представництва інакше ніж за згодою Банку та на умовах, затверджених Банком. Така згода може вважатися наданою у випадку пожежі. Обставини й порядок доступу таких представників органів влади до Приміщень Постійного представництва у зв'язку з недопущенням пожеж повинні бути погоджені між Урядом України чи відповідним уповноваженим органом України та Банком.
Розділ 4.03. Без шкоди для умов цього Договору Банк запобігатиме тому, щоб Приміщення Постійного представництва були притулком для осіб, що ухиляються від арешту або виконання інших процесуальних дій відповідно до законодавства України.
Розділ 4.04. Банк має право розробити правила та положення, чинні на території Приміщень Постійного представництва для здійснення своєї діяльності та виконання своїх функцій.
Стаття 5. Захист Постійного представництва
Постійному представництву надаватиметься такий самий захист, який надається дипломатичним місіям в Україні. Україна вживатиме всіх відповідних заходів для захисту Приміщень Постійного представництва від будь-якого насильницького проникнення або пошкодження та для запобігання будь-якому порушенню спокою Постійного представництва або шкоді для його гідності. На прохання Керівника Постійного представництва Україна надаватиме достатню кількість працівників правоохоронних органів для відновлення правопорядку в Приміщенні Постійного представництва.
Стаття 6. Послуги
Розділ 6.01. Україна робитиме все можливе для забезпечення Постійного представництва всіма необхідними комунальними зручностями та послугами, у тому числі, проте без обмеження цим, електроенергією, водопостачанням, каналізацією, постачанням газу, водовідведенням, збором відходів та протипожежним захистом, і такі комунальні зручності та послуги матимуть не нижчу якість, ніж ті, які надаються будь-якій іншій міжнародній організації або дипломатичній місії, та надаватимуться Постійному представництву на обґрунтованих умовах на підставі відповідних договорів, що укладаються між Банком та постачальником таких послуг. У разі будь-якого припинення або загрози припинення будь-якої з таких зручностей або послуг Україна розглядатиме потреби Постійного представництва як такі, що за важливістю прирівнюються до потреб дипломатичних місій, що діють на території України, і вживатиме таких необхідних заходів, які необхідні для забезпечення того, щоб діяльність та операції Банку не зазнали шкоди.
Розділ 6.02. У випадках, коли електроенергія, газ, вода або інші комунальні послуги забезпечуються місцевими органами влади, Банк одержує ці послуги за тарифами, які є не менш сприятливими, ніж тарифи, за якими одержують ці послуги міжнародні організації або дипломатичні місії в Україні.
Розділ 6.03. Україна сприятиме Банку в одержанні послуг, необхідних для підтримання Приміщень Постійного представництва в стані, придатному для ефективного здійснення функцій Постійного представництва. Видатки, пов'язані з такими послугами, несе Банк.
Стаття 7. Звільнення Банку від оподаткування
Розділ 7.01. Банк, його активи, майно, доходи і його діяльність та угоди, передбачені Угодою про Банк та цим Договором, звільняються від оподаткування прямими податками.
Розділ 7.02. Податок на додану вартість, що сплачується в разі купівлі товарів та послуг, необхідних для здійснення офіційної діяльності Банку в Україні, компенсуватиметься відповідно до процедур, передбачених законодавством України. Якщо відповідно до законодавства України дозволяється звільнення від податку на додану вартість, Банку надаватиметься таке звільнення за місцем джерела цього податку. У будь-якому разі ставлення до Банку стосовно реалізації цього звільнення від податку на додану вартість буде не менш сприятливим, ніж ставлення до інших подібних міжнародних організацій.
Розділ 7.03. Будь-яка компенсація (або звільнення), описана в попередньому розділі, також застосовуватиметься до будь-якого іншого непрямого податку, який буде введено в майбутньому, що входитиме до ціни товарів, робіт або послуг, сплачуваної Банком в Україні.
Розділ 7.04. Речі, що ввозяться Банком в Україну й необхідні для здійснення його офіційної діяльності, звільнятимуться від будь-яких мит і податків на імпорт і від усіх заборон та обмежень імпорту. Речі, що ввозяться Банком в Україну для користування Постійним представництвом, повинні ввозитися на ім'я Банку. Аналогічно речі, що вивозяться Банком з України й необхідні для здійснення його офіційної діяльності, звільнятимуться від будь-яких мит і податків на експорт і від усіх заборон та обмежень експорту. Речі, на які є посилання в цьому розділі, повинні використовуватися Банком суто для здійснення його офіційної діяльності без права відчуження на території України.
Розділ 7.05. Послуги, які надаються Банком в Україні, звільняються від податку на додану вартість.
Стаття 8. Звільнення Технічної допомоги від оподаткування
Розділ 8.01. Усі імпортовані та вітчизняні обладнання, матеріали, роботи й послуги, у тому числі консультаційні послуги, які використовуються для надання Технічної допомоги чи у зв'язку з фінансуванням за рахунок Коштів ТД, звільняються від будь-яких податків і зборів чи обов'язкових платежів, що стягуються Україною або на території України.
Розділ 8.02. За умови дотримання положень попереднього розділу, усі платежі Банку його підрядникам за контрактами надання Технічної допомоги звільняються від будь-яких податків чи будь-яких інших зборів чи обов'язкових платежів, що стягуються Україною або на території України.
Розділ 8.03. Вартість послуг, що надаються в рамках Технічної допомоги, та вартість усіх Коштів ТД звільняються від податку на прибуток підприємств, що стягується Україною або на території України, та не становитимуть чи вважатимуться такими, що становлять, оподатковувану вигоду або оподатковуваний дохід організації, яка може одержати прямі або непрямі вигоди від такої Технічної допомоги або Коштів ТД.

................
Перейти до повного тексту