1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Урядом України і Урядом Фінляндської Республіки про взаємодопомогу в митних справах
Дата підписання:
Дата набрання чинності:
01.07.1997
13.04.1998
Уряд України і Уряд Фінляндської Республіки, далі Договірні Сторони,
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, фінансовим і соціальним інтересам їхніх країн;
визнаючи, що незаконне перевезення наркотичних засобів і психотропних речовин становить небезпеку для здоров'я населення та суспільства;
враховуючи важливість забезпечення правильного нарахування мита, податків та інших зборів, що стягуються під час імпорту та експорту товарів, а також належного застосування положень щодо заборон, обмежень і контролю;
будучи переконаними в тому, що зусилля у запобіганні порушенням митного законодавства і забезпеченні стягнення мита, податків та інших зборів можуть виявитися більш ефективними завдяки тісному співробітництву між їхніми митними органами;
посилаючися на Угоду про партнерство і співробітництво між Європейськими співтовариствами, їх державами-членами і Україною, підписану 14 червня 1994 року ( Угода про асоціацію);
посилаючися на міжнародні механізми, що сприяють двосторонній взаємодопомозі, і, зокрема, на Рекомендації Ради митного співробітництва від 5 грудня 1953 року про адміністративну взаємодопомогу;
посилаючися на положення Єдиної конвенції про наркотичні засоби 1961 року з поправками, внесеними до неї відповідно до протоколу 1972 року про поправки до Єдиної конвенції про наркотичні засоби 1961 року, та Конвенції про психотропні речовини від 1971 року, розроблених під егідою Організації Об'єднаних Націй, а також Конвенції Організації Об'єднаних Націй про боротьбу проти незаконного обігу наркотичних засобів та психотропних речовин від 1988 року;
домовилися про таке:
ВИЗНАЧЕННЯ
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди:
а) "митне законодавство" означає положення, встановлені законами і правилами щодо імпорту, експорту і транзиту товарів та платіжних коштів, які стосуються стягнення митними органами мита, податків та інших зборів, або засобів заборон, обмежень чи контролю;
b) "митний орган" означає в Україні - Державну митну службу України і у Фінляндській Республіці - Національну митну службу;
c) "порушення" означає порушення митного законодавства, а також будь-яку спробу порушення митного законодавства;
d) "персональні дані" означають будь-яку інформацію, що стосується ідентифікованих осіб, або таких, що ідентифікуються.
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Стаття 2
1. Договірні Сторони за участю їхніх митних органів і згідно з положеннями цієї Угоди подають одна одній допомогу:
a) з метою забезпечення належного додержання митного законодавства;
b) з метою відвернення, розслідування та припинення порушень митного законодавства;
c) у випадках передачі документів щодо застосування митного законодавства.
2. Допомога за цією Угодою подається відповідно до законодавства, що діє на території Договірної Сторони, якою одержано запит, і в межах компетенції та наявних ресурсів митного органу. У разі потреби митний орган, до якого звернено запит, може передати запит іншому компетентному органу.
3. Ця Угода не передбачає відшкодування мита, податків та інших зборів.
НАГЛЯД ЗА ОСОБАМИ, ТОВАРАМИ І ТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ
Стаття 3
Митні органи Договірних Сторін з власної ініціативи чи на запит здійснюють особливий нагляд за:
a) особами, про яких відомо, що вони вчинили, або які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства іншої Договірної Сторони;
b) переміщенням товарів та платіжних коштів на територію чи з території однієї Договірної Сторони, про яке митним органом іншої Договірної Сторони повідомлено, що воно здійснюється з істотним порушенням законодавства;
c) будь-якими транспортними засобами, про які відомо, що вони використовуються або підозрюються у використанні для вчинення порушення митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
d) місцями зберігання товарів, що можуть бути використані для незаконного переміщення в особливо великих розмірах на територію іншої Договірної Сторони.
2. У межах своєї компетенції митні органи Договірних Сторін будуть запобігати:
a) вивезенню товарів, про які відомо або стосовно яких є обґрунтовані підстави підозрювати, що вони ввозяться на територію іншої Договірної Сторони для використання з іншою метою, ніж законна торгівля між Договірними Сторонами;
b) вивезенню товарів, ввезення яких на територію іншої Договірної Сторони заборонено.
КОНТРОЛЬОВАНА ПОСТАВКА
Стаття 4
1. Якщо це допускається основними принципами національних систем законодавства Договірних Сторін, митні органи можуть за взаємною згодою і домовленістю застосовувати на міжнародному рівні метод контрольованої поставки наркотичних засобів і психотропних речовин з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин.
2. Незаконна партія наркотичних засобів і психотропних речовин, контрольовану поставку яких погоджено обома митними органами, може бути перехоплена і переміщена через кордон у недоторканному вигляді або з вилученням чи заміною цих засобів і речовин повністю або частково.
3. Рішення про застосування контрольованої поставки приймається у кожному конкретному випадку і може у разі потреби враховувати угоди і домовленості з фінансових питань, досягнуті митними органами обох Договірних Сторін.
ДІЇ, СПРЯМОВАНІ ПРОТИ НЕЗАКОННОГО ПЕРЕМІЩЕННЯ ТОВАРІВ
Стаття 5
Митні органи з власної ініціативи чи на запит надають без затримки один одному всю інформацію, що має відношення до дій, які є або можуть бути порушеннями митного законодавства, що діє на території однієї з Договірних Сторін, у галузі:
a) переміщення зброї, боєприпасів, вибухових речовин і пристроїв;
b) переміщення стратегічних товарів та товарів подвійного призначення, які підлягають контролю згідно з відповідними міжнародними договорами і багатосторонніми домовленостями (або режимами) та/або з прийнятими зобов'язаннями щодо нерозповсюдження;
c) переміщення наркотичних засобів та психотропних речовин;
d) переміщення предметів старовини і мистецтва, що мають значну історичну, культурну чи археологічну цінність для однієї з Договірних Сторін;
e) переміщення отруйних речовин, а також товарів чи речовин, небезпечних для довкілля або здоров'я населення;
f) переміщення товарів, що підлягають обкладенню високим митом чи податками, особливо переміщення алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Стаття 6
1. Митні органи Договірних Сторін як за власною ініціативою, так і на запит надають один одному всю інформацію, що дає змогу встановити правильність:
a) стягнення мита, інших імпортних або експортних податків і зборів, зокрема інформацію, яка допомагає визначити митну вартість товарів та встановити їхню тарифну класифікацію;
b) застосування заборон та обмежень щодо імпорту, експорту і транзиту;
c) застосування правил визначення країни походження товарів, якщо це не передбачено іншими угодами.
2. Якщо митний орган, до якого звернено запит, не має запитуваної інформації, він може шукати таку інформацію на свій розсуд відповідно до положень свого митного законодавства.
Стаття 7
Митний орган однієї Договірної Сторони надає митному органу іншої Договірної Сторони на його запит інформацію, яка вказує на те, що:
a) товари, ввезені на територію Договірної Сторони, що звертається із запитом, були законно вивезені з території Договірної Сторони, до якої звернено запит;
b) товари, вивезені з території Договірної Сторони, що звертається із запитом, були законно ввезені на територію Договірної Сторони, до якої звернено запит, зазначаючи характер митних процедур, якщо вони до цих товарів застосовувалися.
Стаття 8
Митний орган однієї Договірної Сторони з власної ініціативи чи на запит надає митному органу іншої Договірної Сторони всю інформацію, що може бути використана ним для виявлення порушень митного законодавства, зокрема стосовно:
a) фізичних чи юридичних осіб, про яких відомо, що вони вчинили, або які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства іншої Договірної Сторони;
b) товарів, про які відомо, що вони є об'єктами незаконного обігу;
c) транспортних засобів, про які відомо або які підозрюються в тому, що вони використовуються з метою порушення митного законодавства іншої Договірної Сторони;
d) засобів і методів, що застосовуються або можуть застосовуватися у ході порушень митного законодавства;
e) застосування нових засобів і методів контролю за додержанням митного законодавства.
Стаття 9
Митний орган однієї Договірної Сторони з власної ініціативи чи на запит надає митному органу іншої Договірної Сторони протоколи, письмові докази чи завірені копії документів, що містять усю наявну інформацію про дії, виявлені або заплановані, які є або можуть вважатися такими, що становлять порушення митного законодавства цієї Договірної Сторони.
Стаття 10
Документи, передбачені цією Угодою, можуть бути замінені комп'ютерною інформацією, поданою у будь-якій формі для цілей цієї Угоди. Вся інформація, необхідна для інтерпретації чи використання матеріалів, пересланих такими засобами, повинна подаватися одночасно.
Стаття 11
1. Оригінали документів запитуються лише у випадках, коли завірених копій недостатньо.
2. Оригінали документів, отримані від митного органу іншої Договірної Сторони, підлягають поверненню при найближчій можливості.
РОЗСЛІДУВАННЯ
Стаття 12

................
Перейти до повного тексту