- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
Протокол
про поправки до Єдиної конвенції про наркотичні засоби 1961 року (укр., рос.)
(Женева, 25 березня 1972 року) |
( Про приєднання до Протоколу див. Закон
N 2082-III від 02.11.2000 )
Преамбула
Сторони цього Протоколу,
бажаючи внести поправки до Єдиної конвенції,
домовились про таке:
Стаття 1 Поправки до пунктів 4, 6 і 7 статті 2 Єдиної конвенції
У пункти 4, 6 і 7 статті 2 Єдиної конвенції вносяться такі зміни:
"4. Препарати, включені до Списку III, підлягають тим же заходам контролю, що і препарати, які містять наркотичні засоби, включені до Списку II, за винятком того, що підпункт 1 "b" і пункти від 3 до 15 статті 31, і, що стосується їх придбання та роздрібного розподілу, пункту "b" статті 34, можуть не застосовуватися і що інформація, потрібна для цілей обчислення (стаття 19) і статистичних відомостей (стаття 20), обмежується кількістю наркотичних засобів, використаних для виготовлення таких препаратів.
6. На додаток до заходів контролю, що застосовуються до всіх наркотичних засобів, включених до Списку I, опій підпадає під дію постанов підпункту "f" пункту 1 статті 19 і статей 21-біс, 23 і 24, листки коки - під дію постанов статей 26 і 27 і канабіс - під дію постанов статті 28.
7. Опійний мак, кокаїновий кущ, рослина канабіс, макова солома і листки канабісу підлягають заходам контролю, передбаченим відповідно в підпункті "e" пункту 1 статті 19, підпункті "g" пункту 1 статті 20, в статті 21-біс і статтях 22-24; 22, 26 і 27; 22 і 28; 25 і 28."
Стаття 2 Поправки до назви статті 9 Єдиної конвенції, до пункту 1 статті 9 і включення нових пунктів 4 та 5
Назву статті 9 Єдиної конвенції змінити таким чином:
"Склад та функції комітету"
"1. Комітет складається з тринадцяти членів, що обираються Радою таким чином:
а) три члени з медичним, фармакологічним або фармацевтичним досвідом - із списку, що включає принаймні п'ять осіб, вказаних Всесвітньою організацією охорони здоров'я; та
б) десять членів - із списку осіб, вказаних державами-членами Організації Об'єднаних Націй і Сторонами, які не є членами Організації Об'єднаних Націй".
Включити такі нові пункти після пункту 3 статті 9 Єдиної конвенції:
"4. Комітет, у співробітництві з урядами і з урахуванням постанов цієї Конвенції, прагне обмежити культивування, виробництво, виготовлення та використання наркотичних засобів достатньою кількістю, необхідною для медичних та наукових цілей, забезпечити їх наявність для таких цілей і запобігти незаконному культивуванню, виробництву, виготовленню та використанню наркотичних засобів і незаконному обігу наркотичних засобів.
5. Всі заходи, яких вживає Комітет відповідно до цієї Конвенції, повинні бути такими, що найбільше відповідають цілям сприяння розвитку співробітництва між урядами і Комітетом, а також забезпеченню механізму для постійного діалогу між урядами і Комітетом, котрий буде допомагати і забезпечувати сприяння проведенню ефективних національних заходів, спрямованих на досягнення цілей цієї Конвенції".
Стаття 3 Поправки до пунктів 1 і 4 статті 10 Єдиної конвенції
"1. Члени Комітету перебувають на цій посаді протягом п'яти років і можуть бути переобрані.
4. Рада, за рекомендацією Комітету, може усунути з посади будь-якого члена Комітету, який перестав відповідати умовам, встановленим для членства пунктом 2 статті 9. Для прийняття такої рекомендації потрібно, щоб за неї голосувало дев'ять членів Комітету."
Стаття 4 Поправка до пункту 3 статті 11 Єдиної конвенції
Пункт 3 статті 11 Єдиної конвенції змінити таким чином:
"3. Кворум, необхідний на засіданнях Комітету, складається з восьми членів."
Стаття 5 Поправка до пункту 5 статті 12 Єдиної конвенції
Пункт 5 статті 12 Єдиної конвенції змінити таким чином:
"5. Комітет з метою обмеження використання та розподілу наркотичних засобів достатньою кількістю, необхідною для медичних і наукових цілей, і для забезпечення їх наявності для таких цілей в найкоротший, по можливості, строк затверджує обчислення, в тому числі додаткові обчислення, або, за згодою заінтересованого уряду, може змінити ці обчислення. У разі розбіжностей між урядом та Комітетом останній буде мати право складати, повідомляти та публікувати свої власні обчислення, в тому числі додаткові обчислення."
Стаття 6 Поправки до пунктів 1 і 2 статті 14 Єдиної конвенції
"1. а) Якщо в результаті розгляду відомостей, поданих йому урядами на підставі постанов цієї Конвенції, або відомостей, наданих йому органами Організації Об'єднаних Націй чи спеціалізованими установами або, за умови, що вони схвалені Комісією за рекомендацією Комітету, іншими міжурядовими організаціями або міжнародними неурядовими організаціями, які безпосередньо компетентні в цьому питанні та мають консультативний статус при Економічній та Соціальній Раді відповідно до статті
71 Статуту Організації Об'єднаних Націй або користуються схожим статусом на основі спеціальної угоди з Радою, Комітет має об'єктивні підстави вважати, що здійснення цілей цієї Конвенції ставиться під серйозну загрозу внаслідок невиконання якою-небудь Стороною, країною або територією постанов цієї Конвенції, Комітет має право запропонувати заінтересованому уряду розпочати консультації або просити його подати пояснення. Якщо яка-небудь Сторона або країна, або територія, що виконує постанови цієї Конвенції, стала важливим центром незаконного культивування, виробництва або виготовлення, або незаконного обігу, або незаконного вживання наркотичних засобів та якщо є доказ наявності серйозної загрози того, що така Сторона або країна, або територія може стати таким центром, Комітет має право запропонувати заінтересованому уряду розпочати консультації. З додержанням права Комітету звертати увагу Сторін, Ради і Комісії на питання, зазначене в підпункті "d", нижче, Комітет розглядає як конфіденційні прохання про надання відомостей та пояснення даного уряду або пропозицію про консультації та консультації, що проводяться з урядом відповідно до цього підпункту.
b) Після вжиття заходів, передбачених у пункті "а", вище, Комітет, якщо він визнає це за необхідне, може запропонувати заінтересованому уряду вжити таких корективних заходів, які здаються за наявних обставин необхідними для виконання постанов цієї Конвенції.
c) Комітет може, якщо він вважає, що такий захід є необхідним для з'ясування одного з питань, згаданих у підпункті "а" цього пункту, запропонувати заінтересованому уряду вивчити це питання на своїй території такими засобами, котрі цей уряд вважатиме за доцільні. Якщо заінтересований уряд приймає рішення про здійснення цього вивчення, він може просити Комітет надати йому засоби експертизи та послуги однієї або більше осіб, які мають необхідну компетенцію, для надання допомоги посадовим особам цього уряду при здійсненні запропонованого вивчення. Особа або особи, яких Комітет має намір запропонувати даному уряду, мають бути схвалені цим урядом. Умови цього вивчення та строки його завершення визначаються шляхом консультацій між урядом і Комітетом. Уряд повідомляє Комітет про результати цього вивчення і про корективні заходи, яких він вважає необхідним вжити.
d) Якщо Комітет вважає, що даний уряд не надав задовільного пояснення у відповідь на зроблену йому на підставі підпункту "а", вище, пропозицію або не вжив ніяких корективних заходів, які йому було запропоновано вжити на підставі підпункту "b", вище, або що існує серйозна ситуація, яка потребує вжиття спільних заходів на міжнародному рівні з метою її виправлення, він може звернути увагу Сторін, Ради і Комісії на цю обставину. Комітет діє таким чином у тому випадку, якщо здійснення цілей цієї Конвенції ставиться під серйозну загрозу і якщо не було можливості задовільно вирішити це питання іншим чином. Комітет діє таким чином також у тому випадку, коли вважає, що існуює серйозна ситуація, яка потребує вжиття спільних заходів на міжнародному рівні з метою її виправлення, і що доведення такої ситуації до відома Сторін, Ради і Комісії є найбільш доцільним методом сприяння таким спільним заходам; після розгляду доповідей Комітету і, якщо такі є, доповідей Комісії з цього питання Рада може звернути увагу Генеральної Асамблеї на цю обставину.
2. Звертаючи увагу Сторін, Ради і Комісії на яку-небудь обставину відповідно до підпункту "d" пункту 1, вище, Комітет може, якщо він визнає такий порядок дій необхідним, рекомендувати Сторонам припинити ввіз наркотичних засобів, вивіз наркотичних засобів або те й інше, в дану країну чи територію або з цієї країни чи території, або на вказаний строк, або до того часу, поки Комітет не визнає становище у даній країні чи території задовільним. Заінтересована держава може передати це питання до Ради.
Стаття 7 Нова стаття 14-біс
Після статті 14 Єдиної конвенції включити таку нову статтю:
"Стаття 14-біс
Технічна і фінансова допомога
У випадках, коли Комітет вважає це доречним, та, або на додаток, або як альтернатива заходам, наведеним у пунктах 1 та 2 статті 14, за згодою заінтересованого уряду він може рекомендувати компетентним органам Організації Об'єднаних Націй та її спеціалізованим установам надати цьому уряду технічну або фінансову допомогу, або ту й іншу на підтримку зусиль цього уряду, спрямованих на виконання його зобов'язань, що випливають з цієї Конвенції, включаючи заходи, передбачені у статтях 2 , 35, 38 та 38-біс."
Стаття 8 Поправка до статті 16 Єдиної конвенції
"Обслуговування Комісії і Комітету Секретаріатом надається Генеральним секретарем. Зокрема, секретар Комітету призначається Генеральним секретарем після консультації з Комітетом."
Стаття 9 Поправки до пунктів 1, 2 і 5 статті 19 Єдиної конвенції
Пункти 1, 2 та 5 статті 19 Єдиної конвенції необхідно змінити таким чином:
"1. Сторони подають Комітету щорічно по кожній із своїх територій в порядку та за формою, вказаними Комітетом, обчислення на розісланих їм бланках з таких питань:
a) кількості наркотичних засобів, призначенних для вживання в медичних і наукових цілях;
b) кількості наркотичних засобів, призначенних для виготовлення інших наркотичних засобів, препаратів, включених до Списку III, і речовин, на які не поширюється ця Конвенція;
c) складських запасів наркотичних засобів станом на 31 грудня того року, якого стосуються обчислення;
d) кількості наркотичних засобів, необхідних для поповнення спеціальних складських запасів;
e) площі (в гектарах) та географічного місцезнаходження землі, яка підлягає використанню для культивування опійного маку;
f) приблизної кількості опію, яку передбачено виготовити;
g) кількосі промислових підприємств, які будуть виготовляти синтетичні наркотичні засоби; і
h) кількості синтетичних наркотичних засобів, які будуть виготовлені на кожному з підприємств, згадананих у попередньому підпункті.
2. a) З урахуванням вирахувань, згаданих у пункті 3 статті 21, підсумок обчислень по кожній території та по кожному наркотичному засобу, за винятком опію і синтетичних наркотичних засобів, складається із сум, зазначених у підпунктах "а", "b" і "d" і пункту 1 цієї статті, з доданням будь-якої кількості, що потрібна для доведення існуючих на 31 грудня попереднього року складських запасів до рівня, визначеного згідно з підпунктом "c" пункту 1.
b) З урахуванням вирахувань, згаданих у пункті 3 статті 21, в тому, що стосується ввозу, і пункту 2 статті 21-біс, результат обчислень по опію по кожній території складається або з суми кількостей, зазначених у підпунктах "а", "b" і "d" пункту 1 цієї статті, з доданням будь-якої кількості, потрібної для доведення існуючих на 31 грудня попереднього року складських запасів до рівня, визначеного згідно з підпунктом "c" пункту 1, або кількості, зазначеної в підпункті "f" пункту 1 цієї статті, залежно від того, яка з цих кількостей більша.
c) З урахуванням вирахувань, згаданих у пункті 3 статті 21, результат обчислень по кожній території по кожному синтетичному наркотичному засобу складається або з суми кількостей, зазначених у підпунктах "а", "b" і "d" пункту 1 цієї статті, з доданням будь-якої кількості, потрібної для доведення існуючих на 31 грудня попереднього року складських запасів до рівня, визначеного згідно з підпунктом "c" пункту 1, або з суми кількостей, зазначених у підпункті "h" пункту 1 цієї статті, залежно від того, яка з цих кількостей більша.
d) Обчислення, представлені згідно з попередніми підпунктами цього пункту, змінюються належним чином, з тим щоб врахувати будь-яку кількість, на яку було накладено арешт і яку було потім звільнено для законного використання, а також будь-яку кількість, взяту із спеціальних запасів для задоволення потреб цивільного населення.
5. З урахуванням вирахувань, зазначених у пункті 3 статті 21, та беручи до уваги в належних випадках постанови статті 21-біс, обчислення не повинні перевищуватися."
Стаття 10 Поправки до статті 20 Єдиної конвенції
"1. Сторони подають Комітету по кожній з своїх територій в порядку та за формою, визначеними Комітетом, статистичні відомості на розісланих Комітетом бланках з таких питань:
a) вироблення або виготовлення наркотичних засобів;
b) використання наркотичних засобів для виготовлення інших наркотичних засобів, препаратів, включених до Списку III, і речовин, на які не поширюється ця Конвенція, а також використання макової соломи для виготовлення наркотичних засобів;
c) споживання наркотичних засобів;
d) ввіз і вивіз наркотичних засобів і макової соломи;
e) накладення арешту на наркотичні засоби і розпорядження ними;
f) складські запаси наркотичних засобів станом на 31 грудня того року, до якого ці відомості відносяться; та
g) площа, що піддається визначенню, яка використовується під культивування опійного маку.
2. a) Статистичні відомості з питань, зазначених у пункті 1, за винятком підпункту "d", складаються щорічно і подаються Комітету не пізніше 30 червня того року, що є наступним за роком, до якого вони відносяться.
b) Статистичні відомості з питань, зазначених у підпункті "d" пункту 1, складаються поквартально і подаються Комітету в місячний строк після закінчення кварталу, до якого вони відносяться.
3. Сторони не зобов'язані повідомляти статистичні дані про спеціальні складські запаси, але подають окремо відомості про наркотичні засоби, ввезені в дану країну чи територію або придбані в даній країні чи території для спеціальних цілей, а також кількість наркотичних засобів, вилучених із спеціальних складських запасів для задоволення потреб цивільного населення."
Стаття 11 Нова стаття 21-біс
Включити нову статтю після статті 21 Єдиної конвенції:
"Стаття 21-біс
Обмеження виробництва опію
1. Виробництво опію будь-якою країною або територією організується і контролюється таким чином, щоб, наскільки це можливо, забезпечити, щоб кількість опію, виробленого протягом будь-якого року, не перевищувала обчислень виробництва опію, встановлених відповідно до підпункту "f" пункту 1 статті 19.
2. Якщо Комітет на основі відомостей, які є в його розпорядженні відповідно до постанов цієї Конвенції, приходить до висновку, що яка-небудь Сторона, яка представила обчислення згідно з підпунктом "f" пункту 1 статті 19, не обмежила в межах своїх кордонів виробництва опію законними цілями згідно з відповідними обчисленнями і що значна кількість опію, виробленого, законно або незаконно в межах кордонів такої Сторони, надійшла до незаконного обігу, він, після вивчення пояснень заінтересованої Сторони, поданих йому протягом місяця після повідомлення про згаданий висновок, може прийняти рішення про вирахування повністю або частково такої кількості з кількості, яка підлягає виробництву, і з підсумку обчислення, визначеного у підпункті "b" пункту 2 статті 19 на наступний рік, в якому таке вирахування може бути технічно здійснено, з урахуванням пори року та договірних обов'язків по експорту опію. Це рішення набуває чинності через дев'яносто днів після повідомлення про нього заінтересованої Сторони.
3. Після повідомлення заінтересованої Сторони про рішення, прийняте ним стосовно вирахування відповідно до пункту 2, вище, Комітет консультується з цією Стороною з метою задовільного виходу з ситуації.
4. Якщо обставини задовільно не вирішені, Комітет може застосувати постанови статті 14 у тому випадку, коли це доцільно.
5. Приймаючи рішення про вирахування відповідно до пункту 2, вище, Комітет враховує не тільки всі обставини, що стосуються цього питання, в тому числі обставини, у зв'язку з якими виникає проблема незаконного обігу, згадана в пункті 2, вище, але також будь-які відповідні нові заходи контролю, яких може бути вжито цією Стороною."
Стаття 12 Поправка до статті 22 Єдиної конвенції
"1. У тих випадках, коли умови, що існують в країні або території, роблять заборону культивування опійного маку, кокаїнового куща або рослини канабіс найбільш доцільним, на їхню думку, заходом для охорони народного здоров'я і благополуччя та для запобігання переходу наркотичних засобів у незаконний обіг, заінтересована Сторона забороняє таке культивування.
2. Сторона, яка забороняє культивування опійного маку або рослини канабіс, вживає відповідних заходів для того, щоб накласти арешт на будь-які незаконно культивовані рослини та знищити їх, за винятком невеликих кількостей, необхідних цій Сторін для наукових або дослідницьких цілей."
Стаття 13 Поправка до статті 35 Єдиної конвенції
Статтю 35 Єдиної конвенції змінити таким чином:
"З належним врахуванням своїх конституційних правових і адміністративних систем Сторони:
a) вживають внутрішньодержавних заходів для координації превентивних і репресивних заходів проти незаконного обігу; з цією метою вони можуть з користю для справи призначити відповідний орган, який буде відповідальним за таку координацію;
b) допомагають одна одній у проведенні кампанії по боротьбі з незаконним обігом;
c) тісно співпрацюють одна з одною і з компетентними міжнародними організаціями, членами яких вони є, для проведення узгодженої кампанії по боротьбі з незаконним обігом;
d) забезпечують швидке здійснення міжнародного співробітництва між відповідними органами;
e) забезпечують, щоб у тих випадках, коли для судового переслідування потрібна передача в міжнародному порядку юридичних документів, така передача провадилась швидко тим органам, які будуть вказані Сторонами; ця вимога не порушує права Сторін вимагати, щоб офіційні документи надсилались до них дипломатичним шляхом;
f) подають, якщо вони вважають за доцільне, Комітету і Комісії через Генерального секретаря, на додаток до відомостей, що вимагаються згідно зі статтею 18, відомості про незаконну діяльність, пов'язану з наркотичними засобами, в межах своїх кордонів, у тому числі відомості про незаконне культивування, виробництво, виготовлення та незаконний обіг і використання наркотичних засобів; і
g) подають відомості, згадані в попередньому пункті, наскільки це можливо, таким чином і в такі строки, як про це може просити Комітет; у випадку надходження прохання від Сторони Комітет може запропонувати їй свою пораду щодо надання цих відомостей та прагнення скоротити в межах своїх кордонів незаконну діяльність, пов'язану з наркотичними засобами."
Стаття 14 Поправки до пунктів 1 і 2 статті 36 Єдиної конвенції
"1. a) З додержанням своїх конституційних обмежень кожна Сторона вживає заходів, які забезпечать, що культивування та вироблення, виготовлення, видобування, приготування, зберігання, пропонування, пропонування з комерційними цілями, розподіл, купівля, продаж, доставка на яких би то не було умовах, маклерство, відправка, перевідправка транзитом, перевезення, ввіз і вивіз наркотичних засобів на порушення постанов цієї Конвенції та всяка інша дія, яка, на думку Сторін, може бути порушенням постанов цієї Конвенції, визнаватимуться карними діями в тих випадках, коли вони вчинені умисно, а серйозні злочини підлягатимуть відповідному покаранню, зокрема тюремному ув'язненню або іншим чином позбавлення волі.
b) Незалежно від постанов попереднього підпункту цієї статті в тих випадках, коли особи, що зловживають наркотичними засобами, вчиняють такі злочини, Сторони можуть передбачити, щоб або як заміна засудження або покарання, або на додаток до покарання відносно таких осіб застосовувалися відповідно до пункту 1 статті 38 заходи, спрямовані на їхнє лікування, виховання, нагляд за ними після закінчення ними лікування, відновлення їхньої працездатності і повернення їх до суспільства.
2. З додержанням конституційних обмежень Сторін, їхньої системи права та внутрішнього закону,
a) i) кожен із перелічених у пункті 1 злочинів, якщо він вчинений в різних країнах, розглядатиметься як окремий злочин;
ii) умисна співучасть у якому-небудь з таких злочинів, участь у зграї з метою вчинення та замаху на вчинення якого-небудь з таких злочинів і підготовчі дії та фінансові операції у зв'язку з злочинами, переліченими в цій статті, визнаватимуться карними діями, передбаченими в пункті 1;
iii) вироки іноземних судів за такі злочини враховуватимуться з метою встановлення рецидивізму;
iv) згадані вище серйозні злочини, якщо вони вчинені або громадянами даної країни, або іноземцями, переслідуються Стороною, на території якої вчинено даний злочин, або Стороною, на території якої виявлено злочинця, якщо видача не допустима за законами Сторони, до якої звернене відповідне прохання, і якщо цей злочинець ще не переслідувався по суду і вироку в його справі ще не було винесено.
b) i) Кожен із перелічених у пунктах 1 і 2 а) ii) цієї статті злочинів вважається таким, що передбачає видачу, і підлягає внесенню до будь-якого договору про видачу, укладеного між Сторонами. Сторони зобов'язуються вносити ці злочини як такі, за які передбачена видача, до будь-якого договору про видачу, що укладається між ними.
ii) Якщо Сторона, яка обумовлює видачу наявністю договору, отримує прохання про видачу від іншої Сторони, з якою вона не має договору про видачу, вона може на свій розсуд розглядати цю Конвенцію стосовно злочинів, зазначених у пунктах 1 і 2 а) ii) цієї статті, як юридичну підставу для видачі. Видача здійснюється відповідно до інших умов, які передбачаються законодавством Сторони, до якої звернене прохання про видачу.
iii) Сторони, які не обумовлюють видачу наявністю договору, розглядають у стосунках між собою злочини, зазначені в пунктах 1 і 2 а) ii) цієї статті, як злочини, що спричиняють видачу згідно з умовами, передбаченими законодавством Сторони, до якої звернене прохання про видачу.
iv) Видача дозволяється відповідно до законодавства Сторони, до якої звернене прохання про видачу, і, незалежно від положень підпунктів b) i), ii) і iii) цього пункту, ця Сторона має право відмовити у видачі в тих випадках, коли компетентні органи цієї Сторони вважають, що такий злочин не є достатньо серйозним."
Стаття 15 Поправки до статті 38 Єдиної конвенції та до її назви
"Заходи боротьби зі зловживанням наркотичними засобами
1. Сторони приділяють особливу увагу та вживають всіх можливих заходів щодо запобігання зловживанню наркотичними засобами і своєчасного виявлення, лікування, виховання, відновлення працездатності, повернення до суспільства відповідних осіб та щодо нагляду за ними після закінчення їх лікування і координують свої зусилля в досягненні цієї мети.
2. Сторони сприяють, наскільки це можливо, підготовці кадрів для лікування, відновлення працездатності, повернення до суспільства осіб, що зловживають наркотичними засобами, а також для нагляду за ними після закінчення їх лікування.
3. Сторони вживають всіх можливих заходів, щоб сприяти ознайомленню осіб, яким це необхідно у зв'язку з виконанням службових обов'язків, з проблемами зловживання наркотичними засобами та його відвернення, а также допомогати ознайомленню з цими проблемами населення у випадку виникнення небезпеки того, що зловживання наркотичними засобами набуває широких масштабів."
Стаття 16 Нова стаття 38-біс
Після статті 38 Єдиної конвенції включити таку нову статтю:
"Стаття 38-біс
Угоди про регіональні центри
Якщо Сторона вважає бажаним у якості складової частини своїх заходів, спрямованих проти незаконного обігу наркотичних засобів, з належним обліком своїх конституційної, правової та адміністративної систем, і, якщо вона цього забажає, за технічною порадою з боку Комітету чи спеціалізованих установ, вона сприяє досягненню, після консультації з іншими заінтересованими Сторонами в даному регіоні, угод, які передбачають створення регіональних науково-дослідних та освітніх центрів для боротьби з проблемами, що виникають у зв'язку з незаконним використанням та обігом наркотичних засобів."
Стаття 17 Мови Протоколу і процедура підписання, ратифікації та приєднання
1. Цей Протокол, англійський, іспанський, китайський, російський та французький тексти якого рівно автентичні, відкритий для підписання до 31 грудня 1972 року від імені будь-якої Сторони Єдиної конвенції або держави, що її підписала.
2. Цей Протокол підлягає ратифікації державами, які підписали його і ратифікували
Єдину конвенцію або приєдналися до неї. Ратифікаційні грамоти здаються на зберігання Генеральному секретарю.
3. Цей Протокол відкритий після 31 грудня 1972 року для приєднання будь-якої Сторони Єдиної конвенції, яка не підписала цей Протокол. Акти про приєднання здаються на зберігання Генеральному секретарю.
Стаття 18 Набуття чинності
1. Цей Протокол разом з поправками, що містяться в ньому, набуває чинності на тридцятий день, рахуючи від дня, що йде за датою здачі на зберігання, відповідно до статті 17, сорокового акта про ратифікацію чи приєднання.
2. Стосовно будь-якої держави, яка здала на зберігання акт про ратифікацію чи приєднання після дати здачі на зберігання зазначеного сорокового акта, цей Протокол набуває чинності на тридцятий день після здачі на зберігання цією державою свого акта про ратифікацію чи приєднання.
Стаття 19 Наслідки набуття Протоколом чинності
Будь-яка держава, яка стає Стороною Єдиної конвенції після набуття чинності цим Протоколом згідно з пунктом 1 статті 18, вище, якщо тільки вона не заявляє про інший намір, вважається:
а) Стороною Єдиної конвенції із внесеними до неї поправками;
і
б) Стороною Єдиної конвенції, без внесених до неї поправок, стосовно будь-якої Сторони цієї Конвенції, не зв'язаної цим Протоколом.
Стаття 20 Перехідні постанови
1. З дня набуття чинності цим Протоколом відповідно до пункту 1 статті 18, вище, функції Міжнародного комітету з контролю за наркотиками, передбачені поправками, які містяться в цьому Протоколі, виконуються Комітетом, заснованим на підставі Єдиної конвенції без внесених до неї поправок.
2. Економічна і Соціальна Рада встановлює дату, коли Комітет, заснований відповідно до поправок, що містяться в цьому Протоколі, приступає до своїх обов'язків. Починаючи з цієї дати, заснований таким чином Комітет бере на себе щодо тих Сторін Єдіної конвенції без внесених до неї поправок і щодо тих учасників договорів, перелічених у статті 44 Єдиної конвенції, які не є Сторонами цього Протоколу, функції Комітету, заснованого відповідно до Єдиної Конвенції без внесених до неї поправок.
3. При перших виборах після збільшення числа членів Комітету з одинадцяти до тринадцяти членів строк повноважень шести членів закінчується через три роки, а строк повноважень семи інших членів - через п'ять років.
4. Генеральний секретар негайно після закінчення перших виборів визначає за жеребкуванням, хто з членів вважається обраним на зазначений вище початковий строк у три роки.
Стаття 21 Застереження
1. При підписанні чи ратифікації цього Протоколу чи приєднанні до нього будь-яка держава може зробити застереження відносно будь-якої поправки, що міститься в ньому, за винятком пунктів 6 і 7 статті 2 (стаття 1 цього Протоколу), пунктів 1, 4 і 5 статті 9 (стаття 2 цього Протоколу), пунктів 1 і 4 статті 10 (стаття 3 цього Протоколу), статті 11 (стаття 4 цього Протоколу), статті 14-біс (стаття 7 цього Протоколу), статті 16 (стаття 8 цього Протоколу), статті 22 (стаття 12 цього Протоколу), статті 35 (стаття 13 цього Протоколу), підпункту "б" пункту 1 статті 36 (стаття 14 цього Протоколу), статті 38 (стаття 15 цього Протоколу) та статті 38-біс (стаття 16 цього Протоколу).
2. Держава, яка зробила застереження, може, шляхом письмового повідомлення, в будь-який час відкликати всі або частину зроблених нею застережень.
Стаття 22
Генеральний секретар направляє завірені копії цього Протоколу всім Сторонам
Єдиної конвенції і всім державам, що підписали її. Після набуття цим Протоколом чинності згідно з пунктом 1 статті 18, вище, Генеральний секретар готує текст Єдиної конвенції з поправками, внесеними до неї згідно з цим Протоколом, і направляє її завірені копії всім державам-Сторонам або державам, які мають право стати Сторонами цієї Конвенції із внесеними до неї поправками.
Вчинено в Женеві двадцять п'ятого березня тисяча дев'ятсот сімдесят другого року в одному примірнику, який буде зданий на зберігання в архів Організації Об'єднаних Націй.
На посвідчення чого нижчепідписані, які були на це належним чином уповноважені, підписали цей Протокол від імені своїх урядів.
Протокол
о поправках к Единой конвенции о наркотических средствах 1961 года
(Женева, 25 марта 1972 года) |
Преамбула
Стороны настоящего Протокола,
желая внести поправки в Единую конвенцию,
договорились о нижеследующем:
Статья 1 Поправки к пунктам 4, 6 и 7 статьи 2 Единой конвенции
................Перейти до повного тексту