- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини шостої статті 96 Кодексу законів про працю України, частини шостої статті 6 Закону України "Про оплату праці"
м. Київ 13 липня 2017 року № 14-у/2017 |
Справа № 2-9/2017 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Кривенка Віктора Васильовича - головуючого, доповідача,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мельника Миколи Івановича,
Мойсика Володимира Романовича,
Саса Сергія Володимировича,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Тупицького Олександра Миколайовича,
Шевчука Станіслава Володимировича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень частини шостої статті
96 Кодексу законів про працю України , частини шостої статті
6 Закону України
"Про оплату праці" від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР зі змінами (Відомості Верховної Ради України, 1995 р.,№ 17, ст. 121).
Заслухавши суддю-доповідача Кривенка В.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Народні депутати України звернулися до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають
Конституції України (є неконституційними), положення частини шостої статті
96 Кодексу законів про працю України (далі - Кодекс), частини шостої статті
6 Закону України
"Про оплату праці" від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР зі змінами (далі - Закон). Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 6 грудня 2016 року
№ 1774-VIII (далі - Закон № 1774) до зазначених положень
Кодексу та
Закону було внесено зміни, згідно з якими мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
На думку авторів клопотання, внесені
Законом № 1774 зміни до положень частини шостої статті
96 Кодексу та частини шостої статті
6 Закону звужують обсяг існуючих прав людини і громадянина.
До внесення зазначених змін формування тарифної сітки (схеми посадових окладів) здійснювалося на основі тарифної ставки робітника першого розряду, яка встановлювалася у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів), а після внесення вказаних змін мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
За змістом статей
7,
8 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2017 рік" від 21 грудня 2016 року № 1801-VIII прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб у 2017 році встановлюється у розмірі: з 1 січня - 1600 гривень, з 1 травня - 1684 гривні, з 1 грудня - 1762 гривні, а мінімальна заробітна плата з 1 січня 2017 року становить 3200 гривень. Враховуючи приписи цього закону, народні депутати України стверджують, що положення частини шостої статті
96 Кодексу та частини шостої статті
6 Закону не відповідають положенням частини першої статті
8, частини третьої статті
22 та частини четвертої статті
43 Конституції України.
Обґрунтовуючи свої твердження, суб'єкт права на конституційне подання посилається на статті
1,
3,
8,
22,
43 Конституції України, правову позицію Конституційного Суду України, викладену в його Рішенні від 29 січня 2008 року № 2-рп/2008, за якою право заробляти собі на життя є невід'ємним від права на саме життя, оскільки останнє є реальним лише тоді, коли матеріально забезпечене (абзац другий підпункту 6.1.1 підпункту 6.1 пункту 6
мотивувальної частини ), а також на положення міжнародних актів.
2. Конституційний Суд України, вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку з прийняттям колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 22 червня 2017 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті
45 Закону України
"Про Конституційний Суд України" , виходить з такого.
................Перейти до повного тексту