- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
30.07.2012 р. |
Справа N 2а-3088/12/2670 |
Київський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого, судді - Межевича М. В., суддів: Беспалова О. О. та Горбань Н. І., за участю секретаря - Галай Т. О., представника апелянта та третьої особи - Бабича О. Є., а також представника відповідача - Старцевої О. О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Харківської міської ради на
постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 квітня 2012 року у справі за адміністративним позовом Харківської міської ради до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, третя особа - Департамент містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради, про визнання незаконним та скасування наказу,
встановив:
від 25 квітня 2012 року в задоволенні позову відмовлено повністю.
Позивач просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення осіб, які з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи скарги та заперечення на неї, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач при затвердженні оскаржуваного наказу діяв в межах наданих йому законом повноважень.
З таким висновком суду першої інстанції не можна не погодитися, виходячи з наступного.
Частиною другою статті
19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 2 статті
28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Частиною 4 згаданого вище Закону встановлено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури є Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України відповідно до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України, затвердженого
Указом Президента України від 31.05.2011 N 633/2011.
При цьому пп. 21 п. 4 зазначеного
Положення передбачено, що Міністерство здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на нього Президентом України.
Відповідно до ст.
80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності.
Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності (ч. ч. 1, 2 ст.
83 Земельного кодексу України).
Частина 1 ст.
116 Земельного кодексу України передбачає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим
Кодексом.
Положеннями ст.
123 Земельного кодексу України визначено порядок надання у постійне користування земельних ділянок встановлений. Відповідно до ч. 1 цієї
статті надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Пунктом 12 Перехідних положень
Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Так, пп. 34 ст.
26 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що до виключної компетенції відповідної ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються виключно на пленарному засіданні ради - сесії.
................Перейти до повного тексту