- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
15.09.2010 N 2а-3851/10/2670 |
( Постанову скасовано на підставі Постанови Київського
апеляційного адміністративного суду
N 2а-3851/10/2670 від 25.11.2010 )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого - судді Пащенка К.С., суддів - Клименчук Н.М., Кузьменка В.А., при секретарі судового засідання - Нижному А.В., розглянувши адміністративну справу за позовом: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Фогт Медікал Логістік", 2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Медік-О-Планет", 3. Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Фарм", до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - 1. Міністерство економіки України, 2. Відкрите акціонерне товариство "Гемопласт", 3. Закрите акціонерне товариство "Тюмень-Медіко-Сміла", про визнання протиправним та скасування рішення
N АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009,
В С Т А Н О В И В:
ТОВ "Фогт Медікал Логістік", ТОВ "Медік-О-Планет", ТОВ "Альянс Фарм" звернулись до суду з позовом до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) про визнання протиправним та скасування рішення
N АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009.
В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі, натомість представники відповідача та ВАТ "Гемопласт" просили відмовити у задоволенні позову.
На підставі ч. 3 ст.
160 КАС України в судовому засіданні 15.09.2010 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 20.09.2010, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст.
167 КАС України.
Розглянувши подані сторонами та третіми особами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
23.07.2008 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі за результатами скарги ВАТ "Гемопласт" та ЗАТ "Тюмень-Медико-Сміла" було прийнято рішення N АД-185/2008/143-44 про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, яке 30.07.2008 було опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр".
Об'єктом зазначеного розслідування було визначено товар, що описується як шприци з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентні та трьохкомпонентні, які класифікуються за УКТЗЕД за кодом
9018 31 10 00 (далі - Товар).
Рішенням Комісії N АД-2006/2009/4402-37 від 21.07.2009 термін проведення зазначеного розслідування було продовжено на два місяці.
Згідно з преамбулою Закону України
"Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" цей
Закон визначає механізм захисту національного товаровиробника від демпінгового імпорту з інших країн, митних союзів або економічних угруповань. Він регулює засади і порядок порушення та проведення антидемпінгових розслідувань і застосування антидемпінгових заходів.
Відповідно до ч. 1 ст.
2 Закону України
"Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" цей
Закон застосовується щодо імпорту товару, який є об'єктом демпінгу, якщо такий імпорт заподіює шкоду національному товаровиробнику подібного товару. Товар вважається об'єктом демпінгу, якщо в країні імпорту його експортна ціна є нижчою від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту в звичайних торговельних операціях.
Згідно з ч. 6 ст.
5 Закону України
"Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" на засіданнях Комісії приймаються рішення: 1) про порушення антидемпінгового розслідування; 2) про позитивні або негативні висновки стосовно наявності демпінгу та методи, що дають можливість визначити демпінгову маржу; 3) про позитивні або негативні висновки щодо наявності шкоди та її розмір; 4) щодо визначення причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим імпортом та шкодою; 5) про застосування антидемпінгових заходів; 6) з інших питань в межах повноважень, передбачених цим
Законом.
Відповідно до ч. 9 ст.
15 Закону України
"Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" у разі встановлення Міністерством фактів порушення або анулювання експортером взятого зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту Міністерство готує звіт з пропозиціями про застосування відповідних антидемпінгових заходів і подає його на розгляд Комісії. Комісія на своєму засіданні розглядає цей звіт і відповідно до статті
16 цього Закону простою більшістю голосів може прийняти рішення, про справляння остаточного антидемпінгового мита на підставі фактів, встановлених у процесі антидемпінгового розслідування, протягом якого були прийняті зобов'язання експортера щодо припинення демпінгового імпорту. Рішення про застосування остаточних антидемпінгових заходів приймається у разі, якщо: 1) за результатами антидемпінгового розслідування Комісією було остаточно встановлено факт наявності демпінгу і шкоди; 2) заінтересований експортер, за винятком випадку анулювання своїх зобов'язань, матиме можливість подати Міністерству свої коментарі, які можуть бути враховані при розгляді відповідного питання на засіданні Комісії.
З аналізу вищезазначених положень видно, що підставою для застосування антидемпінгових заходів може бути лише одночасне встановлення таких обставин:
1) факт демпінгу;
2) факт шкоди національному товаровиробнику подібного товару;
3) факт наявності причинно-наслідкового зв'язку між демпінгом та шкодою національному товаровиробнику;
4) факту відповідності національним інтересам антидемпінгових заходів.
Зі звіту Міністерства економіки України (далі - Міністерство) про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, копія якого залучена до матеріалів справи, видно, що під час проведення вказаного антидемпінгового розслідування було встановлено:
- факт демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки, об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія та Китайської Народної Республіки, об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки;
- факт істотної шкоди національному товаровиробникові;
- існування причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки, об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія та Китайської Народної Республіки, об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові;
- відповідність національним інтересам України застосування остаточних антидемпінгових заходів.
За таких умов, суд приходить до висновку про наявність у Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі відповідно до ст.ст.
2,
5,
15 Закону України
"Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" належних правових підстав для застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки.
Судом не приймаються до уваги посилання позивача як на підстави для скасування спірного Рішення на відсутність у ньому інформації про те, якими є ціни на Товар у країнах експорту і чи є вони нижчими за ціни, якими даний товар ввозиться на митну територію України; на непропорційність прийнятого рішення внаслідок його прийняття без врахування думки всіх заінтересованих сторін; на визначення розміру антидемпінгової ставки не для окремих постачальників, а для відповідної країни експорту в цілому; а також на встановлення антидемпінгового мита для Товару, що ввозиться на митну територію України без сертифікату походження, з огляду на наступне.
................Перейти до повного тексту