- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
13.07.2009 |
Справа N 22-а-31576/09 |
Київський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Денісова А.О., суддів - Костюк Л.А., Мельничука В.П., при секретарі - Поліщук О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ВАТ "Укрнафта" на
постанову окружного адміністративного суду м. Києва по справі за адміністративним позовом ВАТ "Укрнафта" до Національної комісії регулювання електроенергетики України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, - Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", про визнання протиправними та скасування правових актів індивідуальної дії, В С Т А Н О В И В:
09.08.2008 р. ВАТ "Укрнафта" (далі - Укрнафта) звернулося до суду з позовом про визнання протиправним та скасування з дати прийняття постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ)
N 155 від 31 січня 2008 року та
N 315 від 28 лютого 2008 року, мотивуючи тим, що оскаржувані постанови не відповідають вимогам законодавства і неправомірно позбавляють товариство можливості отримання щонайменшого прибутку від здійснення одного з основних своїх видів діяльності.
На вказану постанову позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив її скасувати і ухвалити нову про задоволення позову повністю. На обґрунтування своїх вимог апелянт зазначив, що оскаржувана постанова суду прийнята з порушенням норм процесуального права, оскільки дослівно відтворює поясненням відповідача від 17.07.2008 року і не містить мотивів неврахування доказів, поданих позивачем. Апелянт також вважає, що при прийнятті оскаржуваних постанов НКРЕ діяла необґрунтовано, упереджено та нерозсудливо.
Колегія суддів, вислухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
31.01.2008 року НКРЕ прийняла постанову
N 155 "Про затвердження ціни на природний газ (у тому числі нафтовий (попутний газ) для ВАТ "Укрнафта" на 2008 рік", якою затвердила ціну у розмірі 272,6 грн. за 1000 куб.м без ПДВ. Проводячи розрахунок ціни видобутого природного газу, НКРЕ виходила із середньої ціни реалізації природного газу населенню у 428 грн. за 1000 куб.м, і що видобуток природного газу Укрнафтою є супутньою для нього діяльністю. НКРЕ також вважала, що позивач надав комісії інформацію та матеріали для розрахунку ціни видобутого природного газу не в повному обсязі та без відповідних обґрунтувань і розрахунків, які необхідні для прийняття виваженого рішення щодо рівня економічно обґрунтованої ціни газу, видобутого позивачем у 2008 році. Зокрема, позивач подав неповні матеріали на обґрунтування витрат по статтям собівартості та розшифрування статей витрат, не надав обґрунтування по розподілу видобутого природного газу з нафтових свердловин. У зв'язку з цим НКРЕ скоригувала в сторону зменшення витрати по статтям собівартості та витрати в послугах від сторонніх організацій і запропонувала оптимізувати послуги сторонніх організацій, оскільки інші газовидобувні підприємства не відносять на діяльність з видобутку природного газу адміністративні витрати. НКРЕ також виключила з розрахунку ціни природного газу витрати іншої звичайної діяльності, як такі, що можуть бути віднесені на основну діяльність з видобутку нафти, або інші види діяльності. При цьому НКРЕ поставила під сумнів рівень планових витрат по собівартості видобутого природного газу Укрнафтою у 2008 році, оскільки остання не надала розподілу витрат по видам продукції. Позивач також не надав НКРЕ свій інвестиційний план на 2008 рік та техніко-економічне обґрунтування потреби в капітальних вкладеннях на 2008 рік.
Через місяць 28.02.2008 року НКРЕ прийняла постанову
N 315 "Про затвердження ціни на природний газ (у тому числі нафтовий (попутний газ) для ВАТ "Укрнафта" на 2008 рік", якою зменшила попередньо затверджену ціну затвердила ціну у розмірі 272,6 грн. за 1000 куб.м без ПДВ і затвердила нову ціну у розмірі 199,2 грн. за 1000 куб.м без ПДВ, а постанову
N 155 визнала такою, що втратила чинність. Вказану постанову НКРЕ прийняла на підставі тих самих документів, на підставі яких була прийнята постанова
N 155. При цьому НКРЕ знову ж таки виходила з того, що позивач надав документи не в повному обсязі, з недостатнім обґрунтуванням витрат по статтям собівартості та розподілу видобутого газу з нафтових свердловин, рівню прибутку, розшифруванню статей витрат. На цій підставі комісія скоригувала в сторону зменшення ціну природного газу, видобутого Укрнафтою, з 272,6 грн. до 199,2 грн. за 1000 куб.м. Комісія також взяла до уваги, що відсутні інвестиційна програма, обґрунтування і розрахунок економічного ефекту від провадження зазначених заходів, а перелік капітальних інвестицій в буріння, перелік та плану закупівлі ніким неузгоджений і непогоджений центральним органом виконавчої влади.
Відповідно до ч. 2 ст.
19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Не зважаючи на це, НКРЕ без посилання на нормативно-правові акти, які надають їй право так діяти, вважала надані Укрнафтою документи недостатніми, неповними та необґрунтованими, проводила коригування витрат, пропонувала оптимізацію послуг, виключала з розрахунку витрати, проводила після прийняття рішення додатковий аналіз поданих раніше матеріалів та прийняла нове рішення, яким зменшило ціну природного газу видобутого Укрнафтою.
Приймаючи оскаржувані постанови, НКРЕ відповідно до п. 2 ч. 3 ст.
2 КАСУ повинна була діяти обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. Натомість НКРЕ не обґрунтувала з яких підстав вона вважала, що:
- позивач надав їй інформацію та матеріали для розрахунку ціни видобутого Укрнафтою у 2008 році природного газу не в повному обсязі та без відповідних обґрунтувань і розрахунків, які необхідні для прийняття виваженого рішення щодо рівня економічно обґрунтованої ціни видобутого позивачем у 2008 році газу;
- розрахунок ціни видобутого природного газу необхідно проводити, виходячи з середньої ціни реалізації природного газу населенню у 428 грн. за 1000 куб.м;
- видобуток природного газу Укрнафтою є супутньою для нього діяльністю;
- позивач неповно подав матеріали на обґрунтування витрат по статтям собівартості та розшифрування статей витрат і не надав обґрунтування по розподілу видобутого природного газу з нафтових свердловин;
................Перейти до повного тексту