- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
18.04.2008 N 8/91
( Постанову скасовано на підставі Постанови Вищого
адміністративного суду
N К-19136/08 від 07.07.2010 )
Окружний адміністративний суд міста Києва колегією суддів: Пилипенко О.Є. (головуючий), Винокуров К.С., Кочан В.М., при секретарі - Коваль А.В., за результатами розгляду у відкритому судовому засіданні адміністративної справи за позовом Закритого акціонерного товариства "Укргазенерго" до Національної комісії регулювання електроенергетики України (третя особа 1 - Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", третя особа 2 - Кабінет Міністрів України) про скасування постанови
N 3 від 08.01.2008 р. (за участю представників сторін: від позивача: В.Я.В., Я.О. В., І.М.І., від відповідача: В.В.О., від третьої особи 1: К.І.Ю., Я.М.М., Д.І.М., від третьої особи 2.: Б.П.В., в судовому засіданні був присутній П.М.Р.)
В С Т А Н О В И В:
17 січня 2008 р. Закрите акціонерне товариство "УКРГАЗЕНЕРГО" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Національної комісії регулювання електроенергетики України про скасування постанови "Про скасування постанови НКРЕ від 09.08.2006 р. N 1047" від 08.01.2008 р.
N 3.
Відповідач проти задоволення позову заперечував, посилаючись на те, що оскаржуваний наказ прийнято відповідно до чинного законодавства, в межах повноважень відповідача та з урахуванням фактичних обставин справи.
Третя особа 1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, позицію відповідача підтримала, проти задоволення позову заперечувала. В процесі розгляду справи просила суд залишити позов без розгляду з тих мотивів, що позов подано особою, яка не мала не це повноважень.
Третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача позицію відповідача підтримала, проти задоволення позову заперечувала.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд приходить до наступних висновків.
04.01.2006 року між ВАТ "Газпром" (Російська федерація), НАК "Нафтогаз України" (Україна) та Компанією "РосУкрЕнерго АГ" (Швейцарія) було підписано Угоду про врегулювання відносин в газовій сфері. Відповідно до п. 3 вказаної Угоди для реалізації на внутрішньому ринку України природного газу, який надходить з території Російської федерації, Нафтогаз України та РосУкрЕнерго в максимального короткий строк, не пізніше 01.02.2006 р., створять спільне підприємство, статутний капітал якого буде сформований шляхом внесення грошових коштів та інших активів.
Закрите акціонерне товариство "Укргаз-Енерго" було створено на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.01.2006 р.
N 27-р "Питання забезпечення вітчизняних споживачів природним газом" та відповідно до п. 3 Угоди між Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України", Відкритим акціонерним товариство "Газпром" та Компанією "РосУкрЕнерго АГ" від 04.01.2006 р., з метою реалізації на внутрішньому ринку природного газу, що надходить з території Російської Федерації в Україну.
Рішенням Антимонопольного комітету України від 31.01.2006 р. N 34-р "Про результати розгляду справи про узгоджені дії" надано дозвіл Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України", Компанії "РосУкрЕнерго АГ" та Закритому акціонерному товариству "Укргаз-Енерго" на 5 років на узгоджені дії згідно "Соглашения об урегулировании отношений в газовой сфере" від 04.01.2006 р., що пов'язані з реалізацією на ринку України імпортованого природного газу.
02.02.2006 р. між Закритим акціонерним товариством "Укргаз-Енерго" та Компанією "РосУкрЕнерго АГ" було укладено контракт купівлі-продажу природного газу в 2006-2028 роках відповідно до якого позивач має отримати на кордоні України з 01.03.2006 р. по 31.12.2006 р. - до 34 млрд.куб.м, в 2007 році - до 62 млрд.куб.м, а 2008-2028 рр. - до 60 млрд.куб.м щорічно природного газу для його подальшого постачання споживачам України.
24.02.2006 р. Закрите акціонерне товариство "Укргаз-Енерго" звернулося до Національної комісії регулювання електроенергетики України із заявою про видачу ліцензії на постачання природного газу за нерегульованим тарифом в обсязі 32 млрд.куб.м щорічно строком на п'ять років.
Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 09.03.2006 р.
N 306 видано Закритому акціонерному товариству "Укргаз-Енерго" ліцензію на постачання природного газу за нерегульованим тарифом, пунктом 2 постанови - зобов'язано дотримуватися річних обсягів постачання природного газу на рівні 5,04 млрд.куб.м.
Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 09.08.2006 р.
N 1047 на виконання постанови господарського суду м. Києва від 06.05.2006 р. та ухвали Київського апеляційного господарського суду від 29.06.2006 р. у справі N 6/233-А визнано таким, що втратив чинність пункт другий постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України від 09.03.2006 р.
N 306.
08.01.2008 р. Національною комісією регулювання електроенергетики України прийнято постанову
N 3, якою скасовано постанову Національної комісії регулювання електроенергетики України від 09.08.2006 р.
N 1047.
Станом на дату винесення оскаржуваної постанови, позивач мав обмеження в обсягах реалізації, заявлені ним при поданні заяви на отримання ліцензії, а саме 32 млрд.куб.м газу.
Згідно із п. 1 Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14.03.95 р.
N 213, в редакції Указу Президента України від 21.04.98 р.
N 335/98 Національна комісія регулювання електроенергетики України (НКРЕ) є незалежним позавідомчим постійно діючим державним органом.
Відповідно до ч. 2 ст.
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Із тексту оскаржуваної постанови вбачається, що при її прийнятті відповідач керувався нормами Указу Президента України "Про заходи щодо забезпечення діяльності Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України" від 14.03.95 р.
N 213.
Завдання, компетенція та права Національної комісії регулювання електроенергетики України визначені пунктами 3, 4 та 5 Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14.03.95 р.
N 213, в редакції Указу Президента України від 21.04.98 р.
N 335/98.
Пункт 3 вказаного
Положення визначає, що основними завданнями Комісії є, зокрема, участь у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики щодо розвитку і функціонування оптового ринку електроенергії, ринків газу, нафти та нафтопродуктів; сприяння конкуренції у сфері виробництва електричної енергії, постачання електричної енергії та газу, видобутку газу та нафти, зберігання та реалізації газу, нафти і нафтопродуктів; забезпечення ефективності функціонування товарних ринків на основі збалансування інтересів суспільства, суб'єктів природних монополій та споживачів їх товарів і послуг; видача суб'єктам підприємницької діяльності ліцензій на постачання природного газу, транспортування нафти та нафтопродуктів магістральними трубопроводами, транспортування природного і нафтового газу трубопроводами.
Відповідно до п. 4
Положення Комісія відповідно до покладених на неї завдань видає суб'єктам підприємницької діяльності ліцензії на постачання природного газу, транспортування нафти та нафтопродуктів магістральними трубопроводами, транспортування природного і нафтового газу трубопроводами; створює для суб'єктів оптового ринку електричної енергії, ринків газу, нафти та нафтопродуктів передумови для впевненості у справедливості цих ринків і правил, за якими вони працюватимуть, шляхом відкритого обговорення питань, що належать до компетенції Комісії, у присутності постачальників і споживачів, представників громадськості та засобів масової інформації.
Згідно пункту 5 Комісія має право, зокрема, встановлювати в межах своїх повноважень обов'язкові для суб'єктів підприємницької діяльності, які отримують ліцензії, нормативи достатності власних коштів, інші показники та вимоги, що обмежують ризики з операцій на оптовому ринку електроенергії, ринках природного і нафтового газу, нафти та нафтопродуктів.
................Перейти до повного тексту