- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
17.01.2010 N 2а-419/10/2670
За позовом Кандидата на пост Президента України
Бродського Михайла Юрійовича
до Кабінету Міністрів України
про визнання протиправною та скасування
від 13.01.2010 року "Про внесення змін
до постанов КМУ від 21.12.2001 N 1713
та від 28.07.2004 року N 966"
включно з додатком
Головуючий, суддя Арсірій Р.О.
Судді: Вовк П.В., Костенко Д.А.
Секретар судового Миронюк Д.М.
засідання
Представники:
позивач Фадєєва Н.М.
від відповідача Батюк П.В.
від третьої особи не прибув.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови КМУ
N 16 від 13.01.2010 року "Про внесення змін до постанов КМУ від 21.12.2001 N 1713 та від 28.07.2004 року N 966" включно з додатком.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.01.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі N 2а/419/10/2670.
16.01.2010 у судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просить його задовольнити.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача спірна постанова є протиправною та підлягає скасування оскільки, нею внесені зміни, які додатково врегульовують сам порядок організації роботи виборчих комісій по здійсненню права виборцям проголосувати за межами приміщення для голосування та відповідної оплати цієї праці, що суперечить ст.
77 Закону України
"Про вибори президента України" та п. 6.1 роз'яснень ЦВК "Щодо складання та уточнення списків виборців для підготовки і проведення голосування з виборів Президента України 17 січня 2010 року", затверджених постановою ЦВК
N 475 від 12.12.2009 року.
Представник відповідача проти позову заперечує та просить відмовити у задоволені позову, у тому числі з підстав того, що даний позов підсудний Київському окружному адміністративному суду згідно положень ч. 2 ст.
19 КАСУ.
Станом на час розгляду справи, до суду факсимільним зв'язком надійшло клопотання від третьої особи N 21-23-431 про розгляд справи за відсутністю представника третьої особи.
Дослідивши матеріали справи, суд В С Т А Н О В И В:
Постановою Центральної виборчої комісії від 02.11.2009 року
N 234 на підставі заяви Бродського М.Ю. про самовисування на пост Президента України та доданих до неї документів, Бродського М.Ю. зареєстровано кандидатом на пост Президента України.
Відповідно до ч. 1 ст.
174 КАСУ, яка встановлює особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, які порушують законодавство про вибори та референдум, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, що порушують законодавство про вибори та референдум, мають виборча комісія, кандидат, партія (блок), місцева організація партії (блок місцевих організацій партій), які є суб'єктами відповідного виборчого процесу, комісія з референдуму, ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.
Отже, Позивач має право на оскарження рішення Відповідача оформленого у вигляді постанови згідно особливостей статті
174 КАСУ.
Враховуючи положення ч. 3 ст.
174, ч. 2 ст.
18, ч. 3 ст.
19 КАСУ даний спір підсудний окружному адміністративному суду міста Києва.
13 січня 2010 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову
N 16 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2001 р. N 1713 та від 28 липня 2004 р. N 966", а саме:
оскаржуваною постановою КМУ
N 16 від 13 січня 2010 р. внесені зміни (доповнення) до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2001 р.
N 1713 "Про затвердження Порядку оплати або відшкодування вартості послуг, наданих окружним і дільничним виборчим комісіям під час підготовки та проведення виборів народних депутатів України" та п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р.
N 966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій".
Вказаними змінами пункт 5 Порядку оплати або відшкодування вартості послуг, наданих окружним і дільничним виборчим комісіям під час підготовки та проведення виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2001 р.
N 1713, доповнено абзацом такого змісту:
"Відшкодування вартості автотранспортних послуг, пов'язаних з виїздом членів дільничної виборчої комісії до виборців, які звернулися до виборчої дільниці для організації їх голосування за межами приміщення для голосування без подання ними відповідної медичної довідки, що підтверджує неможливість самостійного прибуття на виборчу дільницю, є використанням бюджетних коштів всупереч їх цільовому призначенню".
Пункт 4 постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р.
N 966 доповнено абзацом такого змісту:
"Виплата членам дільничної виборчої комісії заробітної плати за робочий час, витрачений для виїзду до виборців, які звернулися до виборчої дільниці для організації їх голосування за межами приміщення для голосування без подання ними відповідної медичної довідки, що підтверджує неможливість самостійного прибуття на виборчу дільницю, а також за робочий час, витрачений для проведення засідання дільничної виборчої комісії з метою доповнення списків виборців у день проведення голосування, є використанням бюджетних коштів всупереч їх цільовому призначенню".
Отже, як вбачається із зазначених доповнень вони додатково визначають порядок оплати послуг та оплати роботи членів виборчих комісій, що пов'язані із здійсненням членами дільничних виборчих комісій своїх повноважень по забезпеченню голосування за межами приміщення для голосування та внесення змін до списків виборів у день голосування, а тому дана постанова прямо пов'язана з виборчим процесом.
Відповідно до ч. 3 ст.
2 КАСУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, порядок проведення виборів Президента України регулюється виключно Законом України
"Про вибори Президента України" та тими нормативними актами, які мають відповідати положенням цього
Закону.
Відповідно до ч. 1 ст.
39 Закону органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень: надавати їм необхідні приміщення відповідно до нормативів, що встановлюються цим
Законом та прийнятими відповідно до нього актами Центральної виборчої комісії; забезпечувати їх охорону, а також охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації; надавати згідно із встановленими Центральною виборчою комісією нормами транспортні засоби, засоби зв'язку, обладнання, інвентар, оргтехніку, що підлягають поверненню після припинення повноважень виборчих комісій. Порядок оплати зазначених послуг та відшкодування встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 4 ст.
40 Закону робота членів виборчих комісій (у тому числі пенсіонерів та осіб, які тимчасово не працюють) у день виборів, у день повторного голосування і в дні встановлення підсумків голосування оплачується у розмірі та в порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Отже, виходячи з вищенаведених норм, Кабінет Міністрів України повноважний визначати порядок оплати послуг, наданих виборчим комісіям та порядок оплати праці членів виборчих комісій виключно в межах і контексті інших положень
Закону, що регулюють порядок проведення виборів, в тому числі мають відповідати положенням
Закону, які визначають порядок організації голосування за межами приміщення для голосування.
Відповідно до ст.
77 Закону, яка встановлює порядок організації голосування за межами приміщення для голосування, виборець, який за станом здоров'я не може прибути до приміщення для голосування звичайної виборчої дільниці, де він включений до списку виборців, а також виборець, який включений до списку виборців на спеціальній виборчій дільниці, утвореній у стаціонарному лікувальному закладі, і через постільний режим не може прибути до приміщення для голосування, має право звернутися з письмовою заявою до дільничної виборчої комісії з проханням забезпечити йому голосування за межами приміщення для голосування.
Інших документів, крім заяви, що є передумовою для забезпечення голосування на дому
Законом не передбачено.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст.
25 Закону Центральна виборча комісія, крім повноважень, визначених Законом України
"Про Центральну виборчу комісію" приймає обов'язкові для застосування виборчими комісіями роз'яснення з питань виконання цього
Закону, здійснює організаційно-методичне забезпечення їх діяльності.
................Перейти до повного тексту