1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо офіційного тлумачення положення пункту 23 частини першої статті 106 Конституції України
м. Київ
22 квітня 2009 року
N 23-уп/2009
Справа N 1-13/2009

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича - доповідача,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні питання про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо офіційного тлумачення положення пункту 23 частини першої статті 106 Конституції України.
Заслухавши суддю-доповідача Дідківського А.О. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положення пункту 23 частини першої статті 106 Конституції України, за яким до повноважень Президента України належить утворення судів у визначеному законом порядку.
Необхідність в офіційному тлумаченні автор клопотання обґрунтовує наявністю неоднозначного розуміння обсягу та змісту поняття "утворення судів", що, на його думку, ускладнило правове врегулювання належної організації та функціонування судів загальної юрисдикції в частині поширення цієї норми на питання призначення судді на посаду голови, заступника голови суду (далі - призначення суддів на адміністративні посади).
Глава держави наголошує, що зазначене положення "нерозривно пов'язане з конституційним статусом Президента України" як гаранта додержання прав і свобод людини і громадянина (частина друга статті 102 Конституції України) , а відтак - із забезпеченням у повному обсязі вирішення питань започаткування роботи судів, зокрема призначення суддів на адміністративні посади і, як наслідок, належного захисту судом конституційних прав і свобод людини і громадянина (частина перша статті 55 Конституції України) .
2. Перша колегія суддів Конституційного Суду України за результатами голосування на засіданні 22 грудня 2008 року прийняла Ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження.
3. Конституційний Суд України Ухвалою від 29 січня 2009 року N 2-у/2009 відкрив конституційне провадження у цій справі.
4. Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційне подання має містити правове обґрунтування тверджень щодо необхідності в офіційному тлумаченні Конституції України та законів України (пункт 4 частини другої статті 39) ; підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України (частина перша статті 93) . Питання, що порушуються у конституційному поданні, повинні належати до повноважень Конституційного Суду України, визначених статтею 150 Конституції України.
Суб'єкт права на конституційне подання просить дати офіційне тлумачення поняття "утворення судів", вжитого у пункті 23 частини першої статті 106 Конституції України, відповідно до якого Президент України утворює суди у визначеному законом порядку, проте правового обґрунтування практичної необхідності в цьому не навів.
Зазначена конституційна норма виписана чітко та зрозуміло і на її реалізацію у статті 20 Закону України "Про судоустрій України" визначено порядок утворення судів.
У конституційному поданні як на підставу для офіційного тлумачення цієї норми зроблено посилання на Постанову Верховної Ради України "Про тимчасовий порядок призначення суддів на адміністративні посади та звільнення з цих посад" від 30 травня 2007 року N 1098-V і рішення Ради суддів України "Щодо призначення суддів на адміністративні посади в судах загальної юрисдикції та звільнення з цих посад" від 31 травня 2007 року N 50, якими по-різному врегульовано питання призначення суддів на адміністративні посади.

................
Перейти до повного тексту