1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
29.08.2008 N 01-8/503
Господарським судам України
Про деякі питання, пов'язані з веденням Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру обтяжень рухомого майна
Відповідно до законодавства України створені і діють Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державний реєстр обтяжень рухомого майна.
У зв'язку з деякими питаннями, що виникають у діяльності господарських судів України з приводу названих Реєстрів, Вищий господарський суд України вважає за необхідне звернути увагу на таке.
1. Згідно з пунктом 2.1.2 Положення про Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.06.99 N 31/5 (з подальшими змінами; далі - Положення), однією з підстав для внесення до цього Реєстру відомостей про накладення (зняття) заборони та арештів на об'єкти нерухомого майна визначено заяву про реєстрацію (вилучення) обтяження об'єкта нерухомого майна (додатки 1 - 3 до Положення); відповідні заяви подаються до реєстраторів, якими, зокрема, є державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України і його регіональні філії та державні нотаріальні контори (пункт 1.12 Положення).
За повідомленням названого підприємства, деякі господарські суди України надсилають для виконання на його адресу (та до його філій) судові рішення (в тому числі ухвали), згідно з якими накладається арешт на нерухоме майно або знімається арешт з нерухомого майна, а також заяви про внесення записів до згаданих Реєстрів.
Проте Закони України, в тому числі й Господарський процесуальний кодекс України, не містять приписів щодо обов'язку господарського суду надсилати судові рішення реєстраторові.
Водночас відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної (отже, й судової) влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законами України не передбачено й такого способу дії (і відповідних повноважень) господарських судів України, як подання реєстраторові згаданих заяв про реєстрацію (вилучення) обтяження об'єкта нерухомого майна.
Отже, господарські суди не повинні перебирати на себе не покладені на них законами України функції щодо участі у веденні Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.

................
Перейти до повного тексту