- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про схвалення Висновків і пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік
Заслухавши доповідь Голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Висновки і пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань бюджету до проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік з урахуванням зауважень і пропозицій керівників депутатських фракцій (груп) як Бюджетні висновки Верховної Ради України (додаються).
2. Прийняти проект закону про Державний бюджет України на 2004 рік у першому читанні з урахуванням схвалених Бюджетних висновків Верховної Ради України.
3. З метою збереження реалістичності бюджету та враховуючи, що зміни до податкового законодавства знаходяться на стадії розгляду у Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України при підготовці проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік до другого читання забезпечити врахування доходів державного бюджету відповідно до змін податкового законодавства, що містяться в проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік і Бюджетних висновках Верховної Ради України, в обсязі 60,8 млрд. гривень та визначити, що збільшення дохідної частини можливе лише за умови прийняття додаткових змін до законодавства, яке впливає на збільшення доходів чи зменшення видатків державного бюджету.
4. Кабінету Міністрів України доопрацювати проект закону про Державний бюджет України на 2004 рік з урахуванням схвалених Бюджетних висновків Верховної Ради України та подати його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні не пізніше 10 листопада 2003 року.
Голова Верховної Ради України | В.ЛИТВИН |
м. Київ, 23 жовтня 2003 року N 1238-IV |
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 23 жовтня 2003 року
N 1238-IV
БЮДЖЕТНІ ВИСНОВКИ
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Розгляд та опрацювання проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік відбулися за участю уповноважених представників Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державної податкової адміністрації України, Національного банку України, місцевих державних адміністрацій, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до рішень Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (протоколи N 80 від 12 вересня 2003 року, N 81 від 15 вересня, N 84 від 29 вересня, N 85 від 6 жовтня, N 86 від 7 жовтня, N 87 від 8 жовтня, N 88 від 9 жовтня, N 89 від 10 жовтня, N 90 від 11 жовтня, N 91 від 13 жовтня, N 92 від 14 жовтня, N 93 від 15 жовтня, N 94 від 16 жовтня, N 95 від 17 жовтня, N 96 від 18 жовтня та N 97 від 20 жовтня 2003 року) сформовані такі висновки і пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік, поданого Кабінетом Міністрів України для розгляду Верховною Радою України.
У запропонованому проекті Державного бюджету України на 2004 рік належним чином не виконано 41 із 88 пропозицій та доручень Верховної Ради України, визначених у Постанові Верховної Ради України від 19 червня 2003 року
"Про Основні напрями бюджетної політики на 2004 рік".
У поточному році спостерігається позитивна динаміка розвитку економіки і очікується зростання валового внутрішнього продукту на рівні 5,5-6 відсотків проти прогнозних показників, які були враховані при затвердженні державного бюджету на 2003 рік, - 4 відсотків. Президент України у своєму листі до Голови Верховної Ради України від 27 травня 2003 року N 1-1/623 щодо розгляду
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік привернув увагу депутатського корпусу до найбільш принципових питань, серед яких забезпечення сталого зростання на рівні не менше 6-7 відсотків на наступний рік. Однак проект бюджету на 2004 рік розрахований за консервативним сценарієм, який передбачає реальне зростання валового внутрішнього продукту до 4,8 відсотка. Тим самим не враховується положення Програми діяльності Кабінету Міністрів України щодо реального зростання валового внутрішнього продукту в 2004 році до 8 відсотків.
У поданому проекті закону існує ряд розбіжностей в оцінці очикуваних показників у 2003 році та прогнозі на 2004 рік між Основними прогнозними макроекономічними показниками на 2004 рік, на базі яких складено проект Державного бюджету України на наступний рік, та Основними засадами грошово-кредитної політики на 2004 рік, що затверджені Радою Національного банку України. Це стосується таких прогнозних показників як: середній обмінний курс гривні до долара США (Кабінетом Міністрів України передбачається на рівні 5,42 гривні, тоді як Національний банк України прогнозує його на рівні 5,38-5,42 гривні), зростання монетарної бази (16-19 відсотків при прогнозі Національного банку України - 26-32 відсотків) та грошової маси (22-26 відсотків при прогнозі Національного банку України - 32-39 відсотків). Слід зазначити, що наявність таких неточностей ускладнює визначення реального прогнозу доходів державного бюджету на наступний рік та відповідно передбачення обґрунтованих показників видатків бюджету.
Питома вага доходів зведеного бюджету у валовому внутрішньому продукті на 2004 рік розрахунково становить 27,6 відсотка при позитивній тенденції їх росту протягом кількох останніх років (у порівняльних умовах без коштів від приватизації державного майна): 2000 рік - 27,7 відсотка, 2001 рік - 25,8 відсотка, 2002 рік - 28 відсотків, 8 місяців 2003 року - 30,9 відсотка. Таким чином, при плановому номінальному зростанні валового внутрішнього продукту на 10,9 відсотка доходи зведеного бюджету на 2004 рік (75,6 млрд. гривень) перевищують їх рівень у 2003 році на 4,1 млрд. гривень (або 5,7 відсотка) та очікувані надходження у поточному році на 0,5 млрд. гривень (або 0,7 відсотка). Необхідно зазначити, що визначення реальних показників доходів бюджету на 2004 рік стало основним предметом розгляду і дискусій у Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету, в результаті чого пропонується збільшити планові доходи державного бюджету на 2004 рік на суму 6.677,1 млн. гривень, у порівняльних умовах (без урахування надходжень від приватизації державного майна, які пропонується включити до складу доходів державного бюджету) - на 4.540,5 млн. гривень.
У проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік Кабінетом Міністрів України запропоновано призупинити або змінити ряд положень податкового законодавства (статті 7, 8, 9, 52, 67, 69, 74, 77, 88, 90, 91).
Більшість із зазначених пропозицій безпосередньо не враховано у показниках доходів проекту державного бюджету на 2004 рік. Виходячи із цього необхідно відзначити, що запропоновані зміни, по-перше, суперечать положенням статті
27 Бюджетного кодексу України та нормам Закону України
"Про систему оподаткування", а по-друге, не повною мірою відповідають принципам бюджетної системи в частині повноти та обґрунтованості, які визначені статтею 7 Бюджетного кодексу України. Тому проблема реальності планових показників доходів бюджету була визначальною при формуванні пропозицій Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Необхідно зазначити, що з кожним роком зростають обсяги невідшкодованих сум податку на додану вартість. За оперативними даними, така бюджетна заборгованість досягає понад 8,5 млрд. гривень. Як свідчить аналіз, частка податку на додану вартість у структурі зведеного бюджету щороку зменшується (у 1998 році вона становила 25,8 відсотка загальних надходжень зведеного бюджету, у 1999 році - відповідно 25,6 відсотка, у 2000 році - 19,2 відсотка, у 2001 році - 18,8 відсотка, у 2002 році - 21,7 відсотка, за 8 місяців 2003 року - 18,9 відсотка, а за планом на 2004 рік передбачається 22,6 відсотка). У цій ситуації Кабінет Міністрів України не запропонував такого механізму проведення бюджетного відшкодування платникам податку на додану вартість, який би забезпечив у 2004 році погашення в повному обсязі простроченої заборгованості та недопущення накопичення нової, що передбачалося пунктом 10 Пропозицій Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік. Тому ситуація із справлянням податку на додану вартість є складною, а саме податок у такій формі стає для держави неефективним.
Кабінетом Міністрів України не виконано пункт 14 Доручень Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік стосовно подання програми погашення заборгованості підприємств і організацій перед бюджетом із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), що свідчить про відсутність дієвих механізмів та інструментів із врегулювання зазначеної проблеми. Тому суттєвою загрозою для виконання дохідної частини Державного бюджету України на 2004 рік є існуюча тенденція збереження і збільшення податкового боргу за податковими зобов'язаннями (недоїмки), який станом на 1 вересня поточного року сягав понад 15 млрд. гривень.
Кабінетом Міністрів України недостатньо вживається заходів щодо підвищення ефективності управління державним майном і збільшення відповідних доходів державного бюджету, насамперед від державних підприємств-монополістів.
У проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік не запропоновано суттєве скорочення спеціального фонду державного бюджету шляхом переведення окремих джерел доходів до загального фонду, як визначено пунктом 26 Пропозицій Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік. Навпаки, розширено перелік джерел формування спеціального фонду державного бюджету на наступний рік шляхом включення до нього частини податку на додану вартість (600 млн. гривень), надходження від збору за проведення гастрольних заходів (0,7 млн. гривень) та від видачі сертифікатів на експортно-імпортні операції з наркотичними засобами, психотропними речовинами і прекурсорами (1,9 млн. гривень).
З метою посилення контролю за ефективністю використання коштів державного бюджету на погашення і обслуговування державного боргу потребують деталізації відповідні витрати, зокрема визначення за окремою класифікацією видатків на погашення, обслуговування та управління державним боргом.
Проблема забезпечення повноти видатків на виконання соціальних і першочергових життєво необхідних питань у запропонованому проекті закону вимагає подальшого розв'язання і пошуку необхідних ресурсів їх вирішення. Визначивши головним пріоритетом при плануванні проекту державного бюджету на 2004 рік забезпечення видатків соціального спрямування, Кабінет Міністрів України не забезпечив у повному обсязі фінансування соціальних гарантій, соціального захисту населення та безоплатної медичної допомоги, а також соціально-медичне забезпечення ветеранів війни та праці. Статтею 74 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік значна частина соціальних норм окремих законодавчих актів "традиційно" зупиняється у дії, як і протягом останніх років, що викликає занепокоєння щодо дієвості принципів верховенства закону та пріоритету основних прав людини в державі. Існуюча система соціальних пільг, компенсацій та гарантій потребує не щорічного призупинення у законі про Державний бюджет України, а впорядкування шляхом реальної оцінки їх ефективності та потреби. Для цього слід було б підготувати окремий законопроект про внесення змін до діючих законодавчих актів, положення яких не забезпечені ресурсами бюджету на 2004 рік, що передбачалося пунктом 1 Доручень Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету не підтримав статтю 84 щодо призупинення виплати пенсій окремим категоріям громадян.
У цьому контексті залишається невирішеною в повному обсязі проблема запровадження мінімальної заробітної плати з одночасним введенням міжпосадового вирівнювання. Кабінетом Міністрів України не виконано вимоги пункту 22 Пропозицій Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік стосовно визначення фонду оплати праці на 2004 рік працівників бюджетної сфери відповідно до Єдиної тарифної сітки, що передбачено і в
Програмі діяльності Кабінету Міністрів України. У проекті державного бюджету на 2004 рік запропоновано лише здійснювати доплати до рівня мінімальної заробітної плати 237 гривень на місяць без відновлення співвідношень у посадових окладах усім категоріям працівників, що порушує встановлену диференціацію умов оплати праці. Особливо це стосується оплати праці працівників високої кваліфікації неврахування цього фонду призведе до падіння їх реальних доходів. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету запропонував додатково виділити місцевим бюджетам 1,2 млрд. гривень на введення з 1 вересня 2004 року відновлення міжтарифних співвідношень у зв'язку з підвищенням мінімальної заробітної плати.
Практично не виконано пункт 24 Пропозицій Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік щодо передачі відомчих бюджетних установ та виконання державних програм соціально-культурної сфери до відання профільних центральних органів виконавчої влади.
Незважаючи на пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань бюджету та місцевих органів влади, у проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік не передбачено перехід до здійснення державних програм щодо забезпечення інсуліном хворих на цукровий діабет та закупівлі лікарських засобів для лікування окремих соціально небезпечних хвороб у комунальних закладах охорони здоров'я, інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів та забезпечення підручниками учнів загальноосвітніх шкіл безпосередньо шляхом надання субвенцій місцевим бюджетам з державного бюджету (пункт 18 Пропозицій Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік).
Наступна проблема, яку в проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік не вирішено у повному обсязі, це формування місцевих бюджетів і визначення міжбюджетних трансфертів. Запропоновані податкові реформи на 2004 рік прямо впливають на фінансові ресурси місцевих бюджетів. Це стосується насамперед найбільш вагомого джерела мобілізації доходів місцевих бюджетів - прибуткового податку з громадян (податку з доходів фізичних осіб з 2004 року).
Прогнозний обсяг податку з доходів фізичних осіб у проекті місцевих бюджетів на 2004 рік займає 83,8 відсотка у загальному обсязі доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, та становить 11,9 млрд. гривень. Цей показник зменшується порівняно з 2003 роком на 4,4 відсотка. Одночасно Комітет Верховної Ради України з питань бюджету запропонував Кабінету Міністрів України уточнити прогноз цього податку і зменшити його обсяг на суму 1,2 млрд. гривень, відповідно збільшивши дотацію вирівнювання та зменшивши вилучення з місцевих бюджетів. Запропоновані прогнозні обсяги зростання таких податків, як плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (у 2,5 раза), плата за ліцензії на впровадження певних видів господарської діяльності та сертифікати (у 5,5 раза), плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності (в 1,6 раза), єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва (в 1,7 раза), не можуть бути адекватним ресурсом у зв'язку із втратами обсягів податку з доходів фізичних осіб у наступному бюджетному році.
Тому слід відзначити, що застосований Кабінетом Міністрів України формульний розподіл доходів між місцевими бюджетами, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, не враховує в повному обсязі втрати бюджетів у зв'язку із зміною податкового законодавства та не визначає механізм їх компенсації з державного бюджету, який передбачався пунктом 32 Доручень Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2004 рік. За підсумками розгляду показників місцевих бюджетів на 2004 рік за участю представників місцевих органів влади Комітет Верховної Ради України з питань бюджету пропонує додатково виділити місцевим бюджетам 1,2 млрд. гривень у зв'язку із компенсацією зменшення надходжень по податку з доходів фізичних осіб.
Загалом у видатковій частині загального фонду місцевих бюджетів частка видатків на оплату праці у загальному прогнозному обсязі видатків на фінансове забезпечення галузей соціально-культурної сфери збільшена і становить 80,2 відсотка проти 78,6 відсотка - у бюджеті на 2003 рік. Наявність нестабільних надходжень та такої структури видатків може призвести до виникнення бюджетної заборгованості та наявності касових розривів. Запропонована статтею 62 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік норма щодо можливості надання Міністерством фінансів України середньострокових безвідсоткових позичок місцевим бюджетам не вирішує проблему компенсації втрат доходів місцевих бюджетів, оскільки передбачає їх повернення.
Визначений статтею 56 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік порядок щоквартального перерахування недоотриманої згідно з розписом державного бюджету суми дотації вирівнювання погіршує умови поточного року, в якому здійснюється щомісячне перерахування відповідних коштів, і не може бути підтриманий з урахуванням значних ризиків недоотримання доходів місцевих бюджетів через запровадження податку з доходів фізичних осіб.
На 2004 рік передбачено субвенції на виконання державних програм на 502 млн. гривень більше обсягів 2003 року, збільшено субвенції на соціальний захист населення на 139,3 млн. гривень. Включено новий вид субвенції - на виконання заходів з упередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві та інших об'єктах комунальної власності у сумі 400 млн. гривень. Водночас у проекті державного бюджету на 2004 рік не враховані субвенції на виконання інвестиційних проектів, які у державному бюджеті на поточний рік затверджені у сумі 225 млн. гривень.
У проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік залишилися не врегульованими питання взаємовідносин сільського господарства з Пенсійним фондом України, що вимагає детального вивчення та опрацювання Кабінетом Міністрів України зазначеної проблеми при підготовці законопроекту до другого читання.
У процесі оцінки та детального розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік було опрацьовано понад 3,5 тисячі пропозицій народних депутатів України, комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій і груп Верховної Ради України, Національного банку України, звернення головних розпорядників коштів, місцевих органів влади та інших учасників бюджетного процесу. Це дало змогу підготувати обґрунтовані висновки та пропозиції до проекту закону з метою уточнення та визначення більш реальних бюджетних показників і забезпечення збалансованості державного та місцевих бюджетів на 2004 рік.
Пропонується внести такі зміни до проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік.
Розділ I "ОСНОВНІ ЗАСАДИ" виключити.
До розділу II "ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ"
Статтю 1 привести у відповідність із змінами до додатків до проекту Закону, що додаються.
До розділу III "ДОХОДИ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ"
Внести зміни до статті 2:
пункти 6-9, 12, 21 викласти в такій редакції:
"6) збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету України;
7) суми податку на додану вартість, які підлягають зарахуванню до доходів Державного бюджету України;
8) акцизний збір з вироблених в Україні товарів (крім акцизного збору з вироблених в Україні товарів, що сплачується платниками, які зареєстровані в Автономній Республіці Крим, 75 відсотків акцизного збору з вироблених в Україні нафтопродуктів і транспортних засобів);
9) акцизний збір з ввезених на територію України товарів (крім 75 відсотків акцизного збору з ввезених на територію України нафтопродуктів і транспортних засобів)";
"12) ввізне мито (крім 75 відсотків ввізного мита з нафтопродуктів і транспортних засобів та шин до них)";
"21) 25 відсотків портового (адміністративного) збору";
доповнити статтю новими пунктами такого змісту:
"34-1) надходження коштів від збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;
34-2) митні збори".
У статті 5 цифри "500.000" замінити цифрами "700.000".
У частині першій статті 9 цифри "250" замінити цифрами "125".
Статтю 7 доповнити новими абзацами такого змісту:
"при визначенні податкового зобов'язання із сплати акцизного збору на тютюнові вироби, що обчислюється у процентах до обороту з продажу з товару (продукції), розмір такого зобов'язання не може бути меншим однієї третини встановленої законодавством ставки акцизного збору на відповідні тютюнові вироби у твердих сумах з одиниці реалізованого товару (продукції);
продаж спеціальних дозволів (ліцензій) на користування надрами здійснюється виключно на аукціонах, порядок проведення яких встановлюється Кабінетом Міністрів України".
Статтю 10 виключити.
Статтю 11 викласти в такій редакції:
"Стаття 11. Державній податковій адміністрації України розробити програму погашення податкового боргу по податках, зборах, обов'язкових платежах, фінансових санкціях, пені, штрафах станом на 1 січня 2004 року та забезпечити до кінця 2004 року скорочення податкового боргу в сумі не менше 1,5 млрд. гривень".
Внести зміни до статті 12:
пункти 1-2, 7 виключити;
пункти 3-4, 6, 16 викласти в такій редакції:
"3) 75 відсотків акцизного збору з вироблених в Україні нафтопродуктів і транспортних засобів;
4) 75 відсотків акцизного збору з ввезених на територію України нафтопродуктів і транспортних засобів";
"6) 75 відсотків ввізного мита з нафтопродуктів і транспортних засобів та шин до них";
"16) 75 відсотків портового (адміністративного) збору";
доповнити статтю новими пунктами такого змісту:
"25-1) аеронавігаційний збір;
25-2) рентна плата за використання водних ресурсів первинними водокористувачами, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води".
Розділ III доповнити новими статтями такого змісту:
"Стаття 4-1. Установити, що з операцій по вивезенню (експорту) за межі митної території України природного газу сплачується вивізне мито в розмірі, еквівалентному 10 доларам США за 1.000 куб. метрів.
Стаття 4-2. Установити, що у 2004 році запроваджуються базові нормативи плати за користування надрами для видобування корисних копалин згідно з додатком N 11 до цього Закону";
"Стаття 12-1. Установити, що водокористувачі, які здійснюють використання водних ресурсів за допомогою власних водозабірних споруд і відповідно до обладнання для забору води, вносять до спеціального фонду Державного бюджету України:
рентну плату за використання обсягів поверхневої води для потреб теплових електростанцій у розмірі 0,02 гривні за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів поверхневої води для потреб атомних електростанцій у розмірі 0,10 гривні за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів поверхневої води для потреб підприємств харчової промисловості у розмірі 0,20 гривні за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів поверхневої води для потреб сільського господарства у розмірі 0 гривень за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів поверхневої води для потреб інших споживачів у розмірі 0,05 гривні за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів підземної води для потреб підприємств харчової промисловості у розмірі 0,30 гривні за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів підземної води для потреб сільського господарства у розмірі 0 гривень за 1 куб. метр;
рентну плату за використання обсягів підземної води для потреб інших споживачів у розмірі 0,10 гривні за 1 куб. метр.
Сплата рентних платежів здійснюється виходячи з фактичних обсягів водних ресурсів, які використовуються на території України, у порядку і строки, що визначені Кабінетом Міністрів України".
До розділу IV "ДЕРЖАВНИЙ БОРГ ТА ФІНАНСУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ"
Статтю 14 викласти в такій редакції:
"Стаття 14. Установити, що державні внутрішні й зовнішні запозичення здійснюються в межах загального обсягу встановлених граничних розмірів державного внутрішнього боргу України та державного зовнішнього боргу України. У разі надходження коштів із внутрішніх (зовнішніх) джерел фінансування певного типу у неповному обсязі допускається зменшення (збільшення) надходжень коштів із зовнішніх (внутрішніх) джерел фінансування іншого типу з відповідним перевищенням граничного розміру державного зовнішнього (внутрішнього) боргу України за рахунок перевищення відповідних обсягів запозичень у межах затвердженого загального обсягу державного боргу з обов'язковим інформуванням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
В разі змін залишків готівкових коштів, що впливають на рівень дефіциту, допускається збільшення або зменшення державних внутрішніх запозичень".
Статтю 15 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Надання державних гарантій на умовах, визначених частиною першою цієї статті, здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України за умови ратифікації Верховною Радою України угод, за якими надаються такі кредити".
Статтю 16 виключити.
Статтю 22 викласти у такій редакції:
"Стаття 22. Установити, що кошти, отримані згідно з пунктом 9 статті 12 цього Закону, спрямовуються на погашення державного боргу України перед Російською Федерацією відповідно до укладеної міжурядової угоди. При цьому компенсація втрат міському бюджету міста Севастополя у сумі 63.581 тис. гривень здійснюється в рівних частинах з Державного бюджету України та за рахунок коштів Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".
Кабінету Міністрів України до 1 квітня 2004 року розробити та затвердити порядок здійснення такої компенсації за рахунок коштів Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".
Розділ IV доповнити новою статтею такого змісту:
"Стаття 18-1. Надати в 2004 році Міністерству фінансів України право реструктуризувати прострочену заборгованість станом на 1 січня 2004 року перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками шляхом укладання з юридичними особами-позичальниками відповідних угод у порядку та на умовах, встановлених Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Прострочена заборгованість позичальників перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, реструктуризується терміном до 6 років без застосування пільгового періоду.
Виконання зобов'язань позичальника, що випливають з угоди про реструктуризацію, забезпечується заставою чи порукою або в інший спосіб, відповідно до якого платоспроможні треті особи приймають на себе солідарні зобов'язання щодо виконання таких зобов'язань позичальника. Після повного виконання зобов'язань за угодами про реструктуризацію сума пені, що нарахована внаслідок несвоєчасного виконання позичальником зобов'язань за кредитом та/або бюджетною позичкою та не реструктуризована за угодою про реструктуризацію, списується.
У разі невиконання позичальником зобов'язань за угодою про реструктуризацію та/або зобов'язань щодо здійснення платежів за кредитом або бюджетною позичкою в частині, що не реструктуризується, в термін, що перевищує три місяці від встановленого відповідними угодами, реструктуризована заборгованість у повному обсязі визнається простроченою та стягується органами державної податкової служби у встановленому порядку".
До розділу V "ВИДАТКИ ТА КРЕДИТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ"
У статті 24 виключити слова "видатки за рахунок зменшення бюджетних призначень на надання кредитів".
Статті 25-39 та додаток N 5 до проекту закону виключити.
У статті 45:
в абзаці першому слова "державним органом" замінити словами "органом державної влади";
в абзаці восьмому слова "в установленому порядку" замінити словами "в установленому законодавством порядку".
Статтю 46 доповнити словами "в установленому Кабінетом Міністрів України порядку".
Внести зміни до статті 49:
пункти 1-2, 5 виключити;
пункт 3 викласти у такій редакції:
"3) розвиток мережі і утримання відповідно до закону автомобільних доріг загального користування (за рахунок коштів, визначених пунктами 3, 4, 6 статті 12 цього Закону); при цьому 40 відсотків зазначених коштів спрямовуються на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення; 60 відсотків - на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення";
доповнити статтю новими пунктами такого змісту:
"37-1) забезпечення організації повітряного руху (за рахунок джерел, визначених пунктом 25-1 статті 12 цього Закону);
37-2) будівництво водогонів (за рахунок джерел, визначених пунктом 25-2 статті 12 цього Закону)".
Розділ V доповнити новими статтями такого змісту:
"Стаття 50-1. Видатки, передбачені цим Законом на виконання завдань (проектів) Національної програми інформатизації, в тому числі проектів інформатизації органів державної влади за кодами програмної класифікації видатків державного бюджету 0111060, 0301160, 04111040, 1001030, 1201600, 2201190, 2501140, 3001070, 3201270, 3501020, 3504600, 3505030, 3601110, 5001060, 5101030, 5101600, 5161020, 5321020, 5341080, 5361080, 5451120, 6121020, 6141080, 6141600, 6151020, 6171020, 8681020, здійснюються Державним казначейством України лише після погодження відповідними розпорядниками бюджетних коштів зазначених проектів з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації органом державної влади, визначеним Кабінетом Міністрів України.
Стаття 50-2. Установити, що бюджетні призначення, передбачені на 2004 рік Державному комітету телебачення і радіомовлення України за програмою "Фінансова підтримка преси", спрямовуються на підтримку дитячих періодичних видань, а також газети "Кримська світлиця" у розмірі, встановленому цим Законом".
До розділу VI "ВЗАЄМОВІДНОСИНИ МІЖ ДЕРЖАВНИМ БЮДЖЕТОМ УКРАЇНИ ТА МІСЦЕВИМИ БЮДЖЕТАМИ"
Внести зміни до статті 53:
пункти 2, 3, 5, 12, 15-19 викласти у такій редакції:
"2) додаткову дотацію з державного бюджету бюджету Автономної Республіки Крим, обласним бюджетам на зменшення фактичних диспропорцій між місцевими бюджетами через нерівномірність мережі бюджетних установ у сумі 202.722,5 тис. гривень. Зазначена дотація розподіляється між бюджетом Автономної Республіки Крим, обласним бюджетом, бюджетами міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та районними бюджетами у пропорціях відповідно до бюджету Автономної Республіки Крим, обласного бюджету - не більше 25 відсотків, до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та районних бюджетів не менше 75 відсотків;
3) додаткову дотацію з державного бюджету міському бюджету міста Славутича на забезпечення утримання соціальної інфраструктури міста - у сумі 6.000 тис. гривень";
"5) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям та інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам - у сумі 1.779.617,8 тис. гривень";
"12) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Жовті Води на виконання заходів щодо радіаційного та соціального захисту населення у сумі 7.000 тис. гривень";
"15) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Севастополя на компенсацію втрат доходів внаслідок розміщення на території міста Чорноморського Флоту Російської Федерації - у сумі 32.500 тис. гривень;
16) субвенцію з державного бюджету обласному бюджету Одеської області на комплексну реконструкцію та реставрацію Одеського державного академічного театру опери та балету - у сумі 10.000 тис. гривень;
17) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Дніпропетровська на будівництво метрополітену - у сумі 10.000 тис. гривень;
18) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Донецька на будівництво метрополітену - у сумі 11.000 тис. гривень;
19) субвенцію з державного бюджету обласному бюджету Харківської області на будівництво метрополітену - у сумі 15.000 тис. гривень";
пункт 7 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Установити, що субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу перераховується у повному обсязі до 1 листопада 2004 року";
доповнити статтю новими пунктами такого змісту:
23) субвенцію з державного бюджету Тульчинському районному бюджету Вінницької області на реставрацію і ремонтні роботи для Палацу Потоцького у місті Тульчині - у сумі 500 тис. гривень;
24) субвенцію з державного бюджету Бахмацькому районному бюджету Чернігівської області на виконання Комплексної програми збереження пам'яток Державного історико-культурного заповідника "Гетьманська столиця" - у сумі 2.000 тис. гривень;
25) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Кам'янця-Подільського Хмельницької області на розвиток Національного історико-архітектурного заповідника "Кам'янець" - у сумі 3.000 тис. гривень;
26) субвенцію з державного бюджету районному бюджету Летичівського району Хмельницької області на розвиток Державного історико-культурного заповідника "Меджибіж" у сумі 1.500 тис. гривень;
27) субвенцію з державного бюджету на соціально-економічний розвиток міста Кіровограда у зв'язку з підготовкою міста до відзначення у 2004 році 250-річного ювілею - у сумі 1.000 тис. гривень;
28) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Одеси на збереження історичної забудови у центральній частині міста - у сумі 3.000 тис. гривень;
29) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Львова на забезпечення фінансування Комплексної програми збереження історичної забудови міста - у сумі 15.000 тис. гривень;
30) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Чернівці на реконструкцію історичної забудови міста - у сумі 3.000 тис. гривень;
31) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Полтави для виконання робіт по збереженню забудови центральної частини міста - у сумі 2.000 тис. гривень;
32) субвенцію з державного бюджету районному бюджету Чигиринського району Черкаської області на розвиток історико-культурної частини міста Чигирина - у сумі 1.500 тис. гривень;
33) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Глухова Сумської області на збереження історичної забудови у центральній частині міста - у сумі 2.000 тис. гривень;
34) субвенцію з державного бюджету Збаразькому районному бюджету Тернопільської області на збереження історичної забудови у центральній частині міста Збараж - у сумі 1.500 тис. гривень;
35) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Біла Церква Київської області на реалізацію програми відродження дендропарку "Олександрія" - у сумі 1.000 тис. гривень;
36) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Києва на будівництво метрополітену - у сумі 40.000 тис. гривень;
37) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Мелітополя Запорізької області на розвиток державного історико-археологічного заповідника "Кам'яна могила" - у сумі 1.500 тис. гривень;
38) субвенцію з державного бюджету Хотинському районному бюджету Чернівецької області на збереження історичної фортеці "Хотин" у місті Хотині у сумі 1.500 тис. гривень;
39) субвенцію з державного бюджету на відновлення комплексу у селі Зарваниця Тернопільської області - у сумі 1.500 тис. гривень;
40) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Переяслав-Хмельницького Київської області на будівництво національного історичного музею - у сумі 1.500 тис. гривень;
41) субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Феодосії Автономної Республіки Крим на реконструкцію музею М. Волошина - у сумі 500 тис. гривень;
42) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво та придбання житла для інвалідів-глухих та інвалідів-сліпих - у сумі 5.000 тис. гривень;
43) субвенцію з державного бюджету обласному бюджету Харківської області на реконструкцію колишнього будинку Держпрому - у сумі 5.000 тис. гривень";
після пункту 43 статтю доповнити новим абзацом такого змісту:
"Кабінету Міністрів України затвердити порядок надання субвенції, визначеної пунктом 13 цієї статті".
Статтю 54 та додаток N 8 до проекту закону виключити.
У статті 56:
пункт 2 частини другої викласти у такій редакції:
"2) податок на додану вартість";
останній абзац викласти у такій редакції:
"У разі, якщо суми, перераховані відповідним управлінням Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях та місті Севастополі, не забезпечать отримання місячної суми дотації вирівнювання згідно із нормативами щоденних відрахувань, визначених у додатку N 6 до цього Закону, Державне казначейство України зобов'язане перерахувати на рахунок відповідного місцевого бюджету недоотриману місячну суму дотації вирівнювання із загального фонду державного бюджету не пізніше 10 числа наступного місяця, за умови відхилення обсягу отриманої дотації наростаючим підсумком з початку року від врахованого обсягу в розписі державного бюджету більше ніж на 10 відсотків.
В іншому разі недоотримана сума дотації вирівнювання перераховується Державним казначейством України до 20 числа останнього місяця кварталу".
Останній абзац статті 58 доповнити словами "не пізніше 1 квітня 2004 року".
Статтю 61 доповнити після абзацу першого новим абзацом такого змісту:
"Установити на 2004 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України
"Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" для працездатних осіб у сумі 80 гривень; для сімей, до складу яких входять непрацездатні особи, - 85 гривень; для сімей, які складаються лише з непрацездатних осіб, - 110 гривень; для сімей, до складу яких входять інваліди, - 115 гривень, у розрахунку на одну особу".
Статтю 62 викласти у такій редакції:
"Стаття 62. Установити, що обсяги тимчасових касових розривів місцевих бюджетів, пов'язаних із забезпеченням видатків на оплату праці працівників бюджетних установ та нарахування на заробітну плату, придбання продуктів харчування та медикаментів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв в обов'язковому порядку покриваються Державним казначейством України в межах планового бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку без нарахування відсотків за користування цими коштами.
Зобов'язати Міністерство фінансів України щомісячно за результатами виконання місцевих бюджетів надавати середньострокові безвідсоткові позички на умовах повернення за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку місцевим органам влади та самоврядування в обсягах невиконання розрахунково визначених Міністерством фінансів України прогнозних надходжень доходів місцевих бюджетів на 2004 рік, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, визначених у додатку N 6 до цього Закону. З цією метою Міністерству фінансів України затвердити на 2004 рік помісячний розпис зазначених доходів та довести його до місцевих органів влади та самоврядування.
Погашення отриманих середньострокових позичок здійснюється за результатами річного звіту починаючи з 1 квітня 2005 року.
Кабінету Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету в місячний термін розробити порядок надання та погашення таких позичок.
Кабінету Міністрів України до 15 квітня 2005 року врегулювати взаємні розрахунки між державним та місцевими бюджетами.
Дозволити Міністерству фінансів України надавати середньострокові безвідсоткові позички на умовах повернення за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку місцевим органам влади та самоврядування на фінансування інвестиційних проектів, передбачених у бюджеті розвитку відповідних бюджетів, що затверджені відповідними місцевими радами.
Кабінету Міністрів України щоквартально інформувати Верховну Раду України про хід виконання цієї статті".
Розділ VI доповнити новими статтями такого змісту:
"Стаття 51-1. У разі зміни юридичної адреси суб'єктів підприємницької діяльності - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду".
"Стаття 55-1. Установити, що відносини між районним бюджетом та бюджетами міст районного значення, сіл, селищ у 2004 році будуються відповідно до норм
Бюджетного кодексу України та методики розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та бюджетами міст районного значення, сіл, селищ, затвердженої Кабінетом Міністрів України".
"Стаття 62-1. Зобов'язати Державне казначейство України забезпечити переведення місцевих бюджетів на казначейське обслуговування за видатками у разі звернення відповідного місцевого органу влади".
До розділу VII "ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ"
Статтю 65 викласти в такій редакції:
"Стаття 65. Заборонити здійснення розрахунків з бюджетом у негрошовій формі, в тому числі шляхом взаємозаліку, застосування векселів, бартерних операцій та зарахування зустрічних платіжних вимог у фінансових установах, за винятком операцій, пов'язаних з державним боргом України та наданими кредитами під державні гарантії для закупівлі сільськогосподарської техніки іноземного виробництва, розрахунків Міністерства оборони України, передбачених статтею 94 цього Закону, та операцій по сплаті податку на додану вартість при імпортуванні на митну територію України товарів, які ввозяться за прямими договорами для власних виробничих потреб (не передбачених для подальшого продажу)".
У статті 67 виключити речення такого змісту: "Встановити, що збір з купівлі-продажу валюти протягом 2004 року справляється з операцій купівлі-продажу безготівкової валюти в розмірі 2 відсотків".
В абзаці третьому статті 69 слова і цифри "протягом 30 календарних днів" замінити словами і цифрами "протягом 15 календарних днів".
Внести зміни до статті 74:
пункти 1, 5, 54 виключити;
пункт 3 доповнити словами "частини шостої статті 16";
пункт 19 доповнити словами "частини десятої статті 7";
пункт 25 доповнити словами "в частині сплати неустойки (пені)";
у пункті 32 виключити слова "частини другої статті 21 та";
пункт 39 доповнити словами "(крім виготовлення учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників вітчизняного виробництва)";
пункти 51, 52, 53 викласти у такій редакції:
"51) частини другої статті
12 Закону України
"Про плату за землю" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., N 45, ст. 238; 1997 р., N 47, ст. 294; 2000 р., N 3, ст. 20, N 43, ст. 363, N 48, ст. 406; 2001 р., N 11, ст. 46, N 50, ст. 261; 2002 р., N 9, ст. 68, N 30, ст. 205) в частині надання права Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, міським, селищним та сільським радам встановлювати пільги щодо плати за землю (часткове звільнення на певний строк, зменшення суми земельного податку), крім випадків надання зазначених пільг підприємствам, які виконують роботи із життєзабезпечення відповідної території, комунальним підприємствам;
52) підпункту 3.2.11 пункту 3.2 статті 3, підпунктів 5.1.2 (крім операцій з продажу учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників вітчизняного виробництва), 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9 (крім продажу путівок на відпочинок дітей), 5.1.11, 5.1.12, 5.1.19 (крім безоплатної приватизації житлового фонду), пунктів 5.1 та 5.4 статті 5, пунктів 11.18, 11.19, 11.23 (крім ввезення на митну територію України міжнародної допомоги), 11.26 (крім операцій з ввезення на митну територію України матеріалів, устаткування і комплектуючого обладнання, що використовуються для будівництва суден (крім підакцизних), якщо такі товари не виробляються підприємствами на території України), 11.27, 11.28, 11.30, 11.31, 11.32, 11.34, 11.35 статті
11 Закону України
"Про податок на додану вартість";
53) підпунктів 5.2.2, 5.2.3, 5.2.11, 5.2.12, 5.2.14 пункту 5.2 та підпункту 5.8.4 пункту 5.8 статті 5, підпунктів 7.13.1, 7.13.2, 7.13.4, 7.13.5, 7.13.6, 7.13.7 пункту 7.13 та пунктів 7.14, 7.15, 7.18 статті 7, пунктів 22.21, 22.24, 22.25, 22.28 статті
22 Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств".
Статтю 76 викласти у такій редакції:
1) пункт 1 викласти у такій редакції:
"1.
Митний кодекс України набирає чинності з 1 січня 2004 року, крім частини тринадцятої статті 71, яка набирає чинності з 1 січня 2005 року";
2) абзац четвертий пункту 4 викласти у такій редакції:
"
Митний кодекс України, крім глави 2 розділу V, частин третьої та четвертої статті 85, частини третьої статті 86 і частини четвертої статті 87, які втрачають чинність з 1 січня 2005 року".
У статті 77 абзаци другий і четвертий виключити.
Першу частину статті 79 виключити.
Статтю 80 доповнити абзацом такого змісту:
"Установити, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття перераховує зазначені кошти після погодження з ним програм створення нових робочих місць працівникам вугільної промисловості, які вивільняються у зв'язку із закриттям шахт".
Статтю 84 виключити.
У статті 87 слова "контроль за справлянням" замінити словом "стягнення".
Статтю 88 викласти у такій редакції:
"Стаття 88. Установити, що в 2004 році, до прийняття спеціального закону з питань оподаткування фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності:
1) розміри фіксованого податку, які визначені в абзацах вісімнадцять та дев'ятнадцять пункту 1 статті 14 розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року
N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян" змінити з 20 та 100 гривень на 20 та 200 гривень;
2) ставки єдиного податку, які визначені в абзаці другому пункту 2 Указу Президента України від 3 липня 1998 року
N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" змінити з 20 та 200 гривень на 20 та 300 гривень".
Статтю 89 викласти у такій редакції:
Статтю 92 виключити.
Розділ VII доповнити новими статтями такого змісту:
"Стаття 94-1. Установити, що в 2004 році Міністерство фінансів України у місячний термін після набрання чинності Законом України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" складає та затверджує помісячний розпис спеціального фонду Державного бюджету України на 2004 рік (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків).
Примірник затвердженого помісячного розпису спеціального фонду Державного бюджету України на 2004 рік у двотижневий термін передається до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з подальшим інформуванням про внесені до нього зміни.
Стаття 94-2. Заборонити підприємствам державної форми власності, у тому числі державним акціонерним товариствам, здійснювати інвестування на цілі, не пов'язані з виробничою діяльністю або з соціальним захистом членів трудового колективу.
Стаття 94-3. Заборонити надання державної підтримки підприємствам вугільної галузі, в яких реалізація вугілля за прямими угодами з генераціями становить менше ніж 85 відсотків.
Стаття 94-4. Надати Рахунковій палаті та органам Державної контрольно-ревізійної служби України право здійснювати перевірки правильності бюджетних відшкодувань платникам податку на додану вартість".
Кабінету Міністрів України:
1. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні внести до Верховної Ради України окремі законопроекти про внесення змін до положень тих законів, до яких запропоновано внести зміни проектом закону про Державний бюджет України на 2004 рік.
Насамперед проаналізувати положення пунктів 9-11, 13-18, 24, 26, 31, 42, 44 статті 74 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік, що мають соціальну спрямованість, та підготувати окремий законопроект про внесення змін до законодавчих актів, положення яких не забезпечені ресурсами бюджету на 2004 рік, виключивши ці пункти з проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік.
2. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні передбачити норму щодо обмеження залишків тимчасово вільних бюджетних коштів, що обліковуються на рахунках Державного казначейства України, виходячи з пропозицій Національного банку України.
3. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні обрахувати обсяг надходжень плати за оренду майна (крім військового майна і майна Національної академії наук України), що належить бюджетним установам, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
Збільшити обсяг надходжень коштів від плати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого державного майна за рахунок визначення суми надходжень плати за оренду майна (крім військового майна і майна Національної академії наук України), що належить бюджетним установам, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
Суму надходжень плати за оренду майна (крім військового майна і майна Національної академії наук України), що належить бюджетним установам, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету, включити окремим рядком до додатку N 1 до проекту закону.
4. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні проаналізувати доцільність залучення до державного бюджету та зарахування до спеціального фонду таких платежів:
плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів іноземних держав та транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, яка входить до складу єдиного збору, що справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, із подальшим спрямуванням таких коштів до Державного дорожнього фонду України;
надходжень коштів від продажу контрольних марок із подальшим спрямуванням таких коштів на заходи, пов'язані з охороною інтелектуальної власності.
Обрахувати зміни показників доходів загального і фонду державного бюджету виходячи з таких пропозицій.
5. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні проаналізувати доцільність:
залучення до загального фонду державного бюджету - 10 відсотків власних надходжень бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету;
зарахування до спеціального фонду державного бюджету -
3 відсотків надходжень від плати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого державного майна з подальшим спрямуванням таких коштів Фонду державного майна України на заходи, пов'язані з виконанням функцій орендодавця цілісних майнових комплексів та іншого державного майна.
Обрахувати зміни показників доходів загального і спеціального фонду державного бюджету виходячи з таких пропозицій.
6. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні обрахувати можливі втрати доходів державного бюджету за умови виключення із статті 3 проекту закону слів "які реалізуються за регульованими цінами".
Прийняти нормативний документ щодо впорядкування реалізації природного газу за регульованими цінами.
7. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні обрахувати додаткові надходження до державного бюджету внаслідок збільшення ставки рентної плати за видобуток газового конденсату з 104,04 гривні до 160 гривень за 1 тонну.
8. Передбачити норму щодо продажу нафти та газового конденсату через аукціон.
9. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні надати висновок щодо доцільності збереження на 2004 рік існуючого порядку сплати податку на додану вартість за операціями з надання послуг, пов'язаних із перевезенням (переміщенням) пасажирів та вантажів транзитом через територію і порти України, включаючи оцінку втрат доходів державного бюджету.
10. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні дати оцінку виключення в абзацах восьмому і дев'ятому статті 7 проекту закону слів "технологічних парків" або доповнення після таких слів словами "крім нових інвестиційних і інноваційних проектів у галузях, визначених пріоритетними, відповідно до законів України, які опрацьовуються Кабінетом Міністрів України".
11. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні подати обґрунтовані пропозиції щодо обмеження пільг у вільних економічних зонах і територіях пріоритетного розвитку та скасування таких зон і територій.
12. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні подати до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету такі матеріали до пункту 52 статті 74 проекту закону:
12.1. Надати перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, що зареєстровані в Україні, операції з продажу яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до підпункту 5.1.7 пункту 5.1 статті
5 Закону України
"Про податок на додану вартість".
12.2. Надати перелік закладів, що реалізують путівки на санаторно-курортне лікування та відпочинок дітей, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до підпункту 5.1.9 пункту 5.1 статті
5 Закону України
"Про податок на додану вартість".
12.3. Обрахувати додатковий ресурс по збільшенню дохідної частини Державного бюджету України у зв'язку із призупиненням дії пільг по оподаткуванню податком на додану вартість:
12.3.2) операцій з ввезення на митну територію України товарів для підготовки збірних команд України до Олімпійських та Параолімпійських ігор (пункт 5.8 статті
5 Закону України
"Про податок на додану вартість");
12.3.3) операцій з надання послуг щодо будівництва, ремонту та облаштування баз олімпійської та параолімпійської підготовки (пункт 5.9 статті
5 Закону України
"Про податок на додану вартість");
12.3.4) операцій з надання послуг, що надаються базами олімпійської та параолімпійської підготовки (пункт 5.10 статті
5 Закону України
"Про податок на додану вартість");
12.3.5) операцій з ввезення товарів, які використовуються для розширення виробництва підприємств з виготовлення боєприпасів, їх елементів та виробів спецхімії (пункт 11.30 статті
11 Закону України
"Про податок на додану вартість");
12.3.6) операцій з ввезення матеріалів та устаткування, що використовуються для виробництва броньованих бойових машин (пункт 11.31 статті
11 Закону України
"Про податок на додану вартість");
12.3.7) операцій з продажу товарів, що використовуються підприємствами концерну "Бронетехніка України" (пункт 11.32 статті
11 Закону України
"Про податок на додану вартість");
12.3.8) операцій з ввезення матеріалів та комплектуючих, що використовуються для потреб розробки та виробництва авіаційної техніки (пункт 11.34 статті
11 Закону України
"Про податок на додану вартість");
13. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні подати до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету такі матеріали до пункту 53 статті 74 проекту закону:
13.1. Обрахувати додатковий ресурс по збільшенню дохідної частини Державного бюджету України у зв'язку з призупиненням дії пільги з податку на прибуток відповідно до підпунктів 5.2.2, 5.2.14 пункту 5.2 статті
5 Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств".
13.2. Внести пропозиції до підпункту 5.6.2 пункту 5.6 статті
5 Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств" стосовно включення до складу валових витрат платника податку на прибуток внесків на обов'язкове страхування життя.
14. З метою недопущення зловживань суб'єктами господарювання при отриманні пільг розглянути питання щодо розширення критеріїв по віднесенню підприємств громадських організацій інвалідів до таких, що звільняються від оподаткування податком на прибуток.
15. З метою ефективного використання надр та забезпечення додаткових надходжень до бюджету у 2004 році у сумі не менше 500 млн. гривень переглянути нормативи плати за користування надрами в частині їх збільшення.
16. Розглянути питання та вжити заходів щодо скасування податкових пільг для автомобільної галузі шляхом скасування реєстрації інвестиційних проектів.
17. До розгляду проекту закону про Державний бюджет на 2004 рік у другому читанні розглянути доцільність збереження у 2004 році звільнення від сплати земельного податку підприємств суднобудівної промисловості (виключити з пункту 50 статті 74 законопроекту положення щодо пункту 13 частини першої статті
12 Закону України
"Про плату за землю").
18. Переглянути перелік пільг з плати за землю та надати пропозиції щодо внесення змін до законодавства в частині призупинення пільг або встановлення обов'язкової сплати зазначеного податку у диференційованих розмірах до ставки податку, визначеної нормативно-правовими актами.
19. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні обрахувати додатковий ресурс по збільшенню дохідної частини державного бюджету внаслідок того, що експортному відшкодуванню підлягає відсоток податкового кредиту податкового періоду, розрахованого згідно з діючим порядком, що має дорівнювати частці обсягів фактично отриманої валютної виручки за продаж товарів (робіт, послуг) на експорт у загальному обсязі експортних оподатковуваних операцій.
20. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні подати пропозиції щодо врегулювання процедури здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість з урахуванням пропозицій народних депутатів України, викладених до статті 10 проекту закону у порівняльній таблиці до проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік.
Внести пропозиції щодо встановлення прозорого механізму відшкодування податку на додану вартість суб'єктам підприємницької діяльності, в тому числі шляхом перегляду повноважень органів, що здійснюють відшкодування податку.
21. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні розглянути пропозицію щодо відшкодування податку на додану вартість такого змісту: "У разі коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 статті
7 Закону України
"Про податок на додану вартість", має від'ємне значення, платник податку, починаючи із періоду, наступного за звітним, зменшує свої податкові зобов'язання по податку на додану вартість та по податку на прибуток підприємств до того часу, поки не буде у такий спосіб відшкодована вся від'ємна сума податку на додану вартість".
22. Розглянути пропозицію про зарахування органами державної податкової служби належних до відшкодування сум податку на додану вартість платникам, яким відповідно до закону реструктуризовано заборгованість по цьому податку та інших реструктуризованих сумах податків, що належать державному бюджету, та/або надано відстрочку/розстрочку по сплаті цих податків у рахунок зменшення реструктуризованих та/або відстрочених (розстрочених) сум зазначених податків, виключивши в абзаці другому статті 6 законопроекту слова "незалежно від визначеного законом терміну їх реструктуризації та/або відстрочки (розстрочки)".
23. Розглянути пропозиції щодо встановлення ставки податку на додану вартість у розмірі 10 відсотків з одночасною відміною права на відшкодування цього податку.
24. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні розглянути можливість скорочення обсягу податкової заборгованості у 2004 році на 30 відсотків та подати відповідні пропозиції.
25. Внести пропозиції щодо порядку спрямування коштів від ліквідації пільгових тарифів на електричну енергію на погашення заборгованості Національної акціонерної енергетичної компанії "Енергоатом" перед бюджетом та щодо заборони встановлення пільгових тарифів на електричну енергію.
26. Скасувати пільги, понижуючі коефіцієнти та переглянути діючі ставки з плати за спеціальне використання водних ресурсів (крім населення) та платежів за користування надрами.
Опрацювати доцільність передбачення коштів на будівництво водогонів за рахунок збільшення надходжень плати за спеціальне використання водних ресурсів внаслідок упорядкування нормативів плати та відміни понижуючих коефіцієнтів.
27. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні подати пропозиції щодо порядку використання рентної плати за використання водних ресурсів первинними водокористувачами, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води, на будівництво водогонів Державним комітетом по водному господарству України.
28. У разі підписання Президентом України Закону України "Про рентні платежі за нафту і природний газ" при підготовці проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік до другого читання передбачити статтю щодо перенесення набрання чинності цим Законом з 1 січня 2004 року на 1 січня 2005 року.
29. Скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року
N 409-р "Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 травня 2001 року N 227" та відповідні кошти повернути до державного бюджету згідно із Законом України
"Про Державний бюджет України на 2003 рік".
30. Вивчити пропозицію щодо доцільності застосування у 2004 році ставки на бензини моторні (ГСТУ 320.00149943.015-2000) сумішеві з вмістом не менш як 5 відсотків високооктанових кисневмісних добавок за ТТУ 30183376.001 або етил-трет-бутилового ефіру (ЕТБЕ) А-76к, А-80Ек, А-92Ек, АІ-93Ек, А-98Ек у розмірі 30 євро за 1.000 кг.
31. Розглянути питання стосовно збільшення на 10 відсотків ставок акцизного збору на нафтопродукти та внести відповідні пропозиції.
32. Вивчити можливість збільшення до 80 відсотків розміру відрахувань до спеціального фонду Державного бюджету України від ввізного мита з нафтопродуктів і транспортних засобів та шин до них, акцизного збору з вироблених в Україні та з ввезених на територію України нафтопродуктів і транспортних засобів для спрямування на розвиток мережі і утримання автомобільних доріг загального користування.
33. Удосконалити порядок вилучення частини прибутку (доходу) державних підприємств до державного бюджету з урахуванням необхідності диференціації нормативу відрахувань залежно від типу підприємств та сфери його діяльності. Розглянути доцільність внесення змін до статті 66 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у частині заміни слів "господарські організації" словами "суб'єкти господарювання".
34. Внести пропозиції щодо запровадження індикативних цін на товари, що ввозяться на територію України, з метою недопущення заниження митної вартості таких товарів.
36. Внести пропозиції щодо заборони проведення приватизації об'єктів стратегічного значення та недопущення подрібнення пакетів акцій (у тому числі контрольних) господарських товариств, які є у державній власності.
37. Внести пропозиції щодо передачі акцій з державною часткою майна господарських товариств в управління Фонду державного майна України з одночасним наданням Міністерству фінансів України повноважень щодо контролю за ефективним управлінням державним майном.
38. Врегулювати питання надання на 2004 рік Міністерству оборони України разом з Фондом державного майна України повноваження на реалізацію на внутрішньому ринку надлишкового військового майна (крім озброєння і боєприпасів) з визначенням порядку цієї реалізації, у зв'язку з чим внести пропозицію щодо призупинення дії пункту 1 статті
6 Закону України
"Про правовий режим майна у Збройних силах України" в частині відчуження військового майна через уповноважені Кабінетом Міністрів України підприємства та організації.
39. Внести пропозиції щодо заборони передачі державних акцій в управління юридичним особам.
40. Подати перелік підприємств, надходження коштів від приватизації яких має забезпечити виконання планових завдань у 2004 році, з визначенням відсотків акцій, що пропонуються для продажу, та розмірів статутного фонду.
41. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні опрацювати механізм залучення до Пенсійного фонду України додаткових внесків (зборів) у розмірі 10 відсотків від коштів, які перевищують максимальну величину фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничну суму заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до Пенсійного фонду України, в розмірі 2.660 гривень на місяць у розрахунку на кожну фізичну особу - платника внесків (зборів), для спрямування на відшкодування Пенсійному фонду України виплати надбавок та підвищень до пенсій, призначених за різними пенсійними програмами.
42. Опрацювати пропозицію та здійснити розрахунок обсягу додаткових надходжень до бюджету державного мита за умови запровадження неоподатковуваного мінімуму доходів громадян як бази для розрахунку у розмірі 71,1 гривні (30 відсотків від мінімальної заробітної плати) відповідно до Закону України
"Про податок з доходів фізичних осіб" з метою залучення коштів на створення єдиної державної автоматизованої паспортної системи.
43. Внести пропозиції щодо збільшення у 2004 році вартості торгового патенту на надання побутових послуг без збільшення загального обсягу доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.
44. Переглянути та обмежити види діяльності, до яких застосовуються ставки фіксованого та єдиного податку, передбачені Указом Президента України від 3 липня 1998 року
N 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва".
45. До розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік у другому читанні переглянути прогнозний обсяг надходжень збору за забруднення навколишнього природного середовища, врахувавши збільшення у 2003 році на 50 відсотків тарифів відповідних платежів.
46. Відповідно до пункту 14 статті 2 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік обрахувати прогнозний обсяг надходжень від розміщення в установах банків тимчасово вільних бюджетних коштів, які обліковуються на рахунках Державного казначейства України, та передбачити такі надходження окремим рядком у додатку N 1 до проекту закону.
47. Враховуючи пропозиції народних депутатів України, розглянути питання про збільшення дохідної частини державного бюджету за рахунок надходжень від:
збору за спеціальне використання лісових ресурсів;
плати за видачу ліцензій та сертифікатів;
плати за ліцензії на право експорту, імпорту та оптової торгівлі спирту етилового, коньячного та плодового;
плати за ліцензії на право експорту, імпорту алкогольними напоями та тютюновими виробами;
плати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
плати за видачу ліцензій на використання радіочастот;
ввізного мита;
надходжень від грошово-речових лотерей;
плати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого державного майна до спеціального фонду;
збору за використання радіочастотного ресурсу;
надходжень коштів від реалізації надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань.
48. Розглянути доцільність включення заборгованості Кабінету Міністрів України перед Національним банком України у сумі 129,2 млн. гривень за отриманими у 1991-1993 роках кредитами в національній валюті до граничного розміру державного внутрішнього боргу станом на 31 грудня 2004 року.
49. Вивчити доцільність віднесення до внутрішнього державного боргу України заборгованості із соціальних виплат (включаючи заборгованість із соціальних виплат громадянам, постраждалим внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, яку не буде погашено протягом 2003 року, заробітної плати на державних підприємствах по виконаних державних замовленнях, заборгованість по знецінених грошових заощадженнях громадян в установах Ощадбанку і страхових внесках до колишнього Укрдержстраху та викупу облігацій Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, заборгованість з виплати педагогічним працівникам надбавок за вислугу років, щорічної грошової винагороди в розмірі посадового окладу за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов'язків, допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки за 1997-2000 роки, а також компенсації працівникам бюджетних установ, які працювали (працюють) у сільській місцевості у 1997-1999 та 2002-2003 роках, за комунальні послуги) та внести пропозиції щодо порядку погашення або реструктуризації такого боргу.
50. У проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік визначити обсяг надання державних гарантій з урахуванням статті 15 проекту закону.
Разом із проектом закону надати перелік інфраструктурних проектів, що мають загальнодержавне значення, щодо кредитів, на які передбачається надання державних гарантій у наступному році.
51. Врегулювати питання щодо уповноваженого органу, який визначає вимоги до фінансових показників банків, які надають зустрічні, безвідзивні та безумовні гарантії, згідно із статтею 15 проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік.
52. У проекті Державного бюджету України на 2004 рік виділити з витрат на обслуговування і погашення державного боргу в окрему бюджетну програму видатки на управління державним боргом.
53. Для законодавчого врегулювання питань погашення, обслуговування та управління державним боргом, здійснення операцій з державним боргом з метою економії бюджетних коштів сприяти прийняттю до 1 січня 2004 року закону про державний борг України.
54. У складі проекту закону про Державний бюджет України на 2004 рік до другого читання подати Програму державного запозичення України на 2004 рік окремим додатком.
55. Розглянути доцільність включення до проекту закону України про Державний бюджет України на 2004 рік нової статті такого змісту:
"Установити в 2004 році граничний розмір асигнувань державного бюджету на надання кредитів іноземним державам, їх юридичним особам в обсязі до 200 млн. доларів США. Надання державних кредитів іноземним державам та їх юридичним особам здійснюється за міжурядовими угодами".
56. Передбачити у проекті закону про Державний бюджет України на 2004 рік норму щодо продовження строку позовної давності із заборгованості перед бюджетом внаслідок неповернутих кредитів, наданих державою або під державні гарантії.
57. Розглянути доцільність запровадження у 2004 році такої норми:
"Установити, що фінансування енергозберігаючих проектів та проектів створення електричних потужностей шляхом надбудови об'єктів теплової комунальної енергетики, які будуть функціонувати за рахунок створеної економії паливних ресурсів, здійснюється з Державного бюджету України в сумі 230.000 тис. гривень через Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства - головного розпорядника бюджетних коштів, з використанням механізму погашення податкової заборгованості (недоїмки) підприємствами паливно-енергетичного комплексу, що підлягає сплаті до державного бюджету, станом на 1 січня 2004 року, шляхом направлення усієї виручки на сплату заборгованості, яка надійде від підприємств комунальної енергетики, що запроваджують енергозберігаючі проекти та проекти будівництва нових потужностей виробництва електричної енергії, за придбані ними паливно-енергетичні ресурси у підприємств-боржників, у тому числі із застосуванням одноденного кредитування уповноваженими банками учасників розрахунків.
................Перейти до повного тексту