1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про підсумки парламентських слухань "Інформаційна політика України: стан і перспективи"
Верховна Рада України відзначає, що проведені відповідно до її Постанови від 16 лютого 1999 року "Про діяльність Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади щодо забезпечення свободи слова, задоволення інформаційних потреб суспільства та розвитку інформаційної сфери в Україні" парламентські слухання "Інформаційна політика України: стан і перспективи" стали помітним практичним заходом як у плані розгляду і розв'язання назрілих проблем та завдань держави в інформаційній сфері, так і в плані вдосконалення форм і методів роботи законодавчого органу України.
Проведення на базі Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації слухань за міжнародним парламентським зразком та з використанням традиційного для слухань у Верховній Раді України засідання за участю громадськості дозволило сформулювати висновки щодо стану і перспектив утвердження державної інформаційної політики, забезпечення політичного плюралізму, свободи слова та демократичних засад інформаційної діяльності в Україні, вказати на головні напрями і завдання держави у співпраці з політичними силами та громадськістю в справі подальшого розвитку інформаційної сфери в Україні.
Найважливішим підсумком парламентських слухань стали підтвердження правильності і актуальності оцінок та невідкладних завдань, сформульованих у Постанові Верховної Ради України від 16 лютого 1999 року "Про діяльність Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади щодо забезпечення свободи слова, задоволення інформаційних потреб суспільства та розвитку інформаційної сфери в Україні", і виражена представниками громадськості, учасниками слухань, готовність до продуктивної співпраці з органами державної влади у формуванні та проведенні цілісної державної інформаційної політики, забезпеченні інформаційного суверенітету України, її національної інформаційної та духовно-культурної самоідентифікації в світі.
Парламентські слухання підтвердили відсутність конструктивного реагування Кабінету Міністрів України на визнання Верховною Радою України його діяльності щодо забезпечення свободи слова, задоволення інформаційних потреб суспільства і розвитку інформаційної сфери незадовільною, відзначили подальше погіршення ситуації в національному інформаційному просторі через бездіяльність або ігнорування зазначеної Постанови Верховної Ради України від 16 лютого 1999 року Кабінетом Міністрів України та іншими органами державної влади, які отримали з цією Постановою конкретні доручення і завдання.
Глибоке обурення учасників парламентських слухань викликало чергове демонстративне припинення радіотрансляції засідань Верховної Ради України і вилучення з її сесійного залу знімальної техніки Національної телекомпанії України саме в день публічної частини слухань 12 травня 1999 року.
Виходячи з підсумків парламентських слухань "Інформаційна політика України: стан і перспективи" і враховуючи їх практичне значення в системі заходів щодо вдосконалення парламентської роботи, Верховна Рада України
постановляє:
1. Зобов'язати Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади та органи місцевого самоврядування до безумовного, неухильного виконання Постанови Верховної Ради України від 16 лютого 1999 року "Про діяльність Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади щодо забезпечення свободи слова, задоволення інформаційних потреб суспільства та розвитку інформаційної сфери в Україні".
Зажадати від Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування забезпечити проведення в життя як першочергових положень зазначеної Постанови щодо усунення значних недоліків в інформаційній сфері, її перспективного розвитку.
2. З урахуванням висловлених у ході парламентських слухань критичних оцінок, зауважень, пропозицій та побажань Кабінету Міністрів України, іншим органам державної влади та органам місцевого самоврядування додатково спрямувати зусилля на:
чітке своєчасне виконання статей Державного бюджету України та місцевих бюджетів щодо фінансування діяльності суб'єктів інформаційної сфери, реалізації ними державного замовлення, зокрема, в галузі книговидання і фільмовиробництва, державної підтримки засобів масової інформації, видавництв і поліграфпідприємств, кіностудій, закладів культури;
розробку та утвердження на практиці обов'язкових мінімальних норм фінансового забезпечення державних і комунальних засобів масової інформації з Державного бюджету України та місцевих бюджетів;
забезпечення на всіх рівнях обов'язкових відрахувань з бюджетних надходжень від радіотелевізійної та іншої реклами на книговидання, фільмовиробництво, розвиток бібліотек і музеїв, інші невідкладні потреби інформаційної сфери;
цілеспрямоване створення в реально найстисліші строки умов для звільнення від податку на додану вартість операцій з продажу матеріалів вітчизняного виробництва та товарів критичного імпорту для вітчизняних засобів масової інформації, потреб книговидання і фільмовиробництва та операцій з розповсюдження друкованих періодичних видань, книжкової продукції, кінопрокату, внесення відповідних змін до чинних законів України та підготовку з цією метою нових законодавчих актів;
послідовне зниження до соціально доступного для більшості населення рівня тарифів на поширення інформаційної продукції і послуги галузі зв'язку за рахунок її сукупних, сконсолідованих економічних ресурсів і можливостей, реструктуризації та підвищення рентабельності, повне дотримання строків перерахунку (не пізніше 5 січня і 5 липня кожного року) редакціям періодичних видань належних їм сум від передплати;
запровадження нових комп'ютерно-інформаційних систем та технологій комунікацій зв'язку на підставі всебічної експертної оцінки їх перспективності, розрахунків економічного і соціального ефекту, чіткого законодавчого регулювання за вимогами інформаційного суверенітету та інформаційної безпеки України, недопущення реалізації суто корисливих інтересів певних юридичних і фізичних осіб під виглядом використання досягнень науково-технічного прогресу.
Кабінету Міністрів України забезпечити послідовне розв'язання цих питань центральними органами виконавчої влади на плановій, розрахованій на перспективу основі.
3. Зобов'язати Кабінет Міністрів України створити умови для фактичного забезпечення визначених законами України обов'язкових квот національної кіновідеопродукції в кінопрокаті і на телебаченні та граничних рівнів іноземного інвестування національного телерадіоінформаційного простору та кіновиробництва. З цією метою створити загальнонаціональний фонд кіно- та відеопродукції. Забезпечити пільгові умови щодо розповсюдження національної кіновідеопродукції. Запропонувати Кабінету Міністрів України прискорити підготовку та внесення на розгляд Верховної Ради України проектів законів України про державні пріоритети у галузях культури, мистецтва, інформаційної політики та видавничої справи, про внесення змін до відповідних законів України, якими передбачити надання статусу національних окремим видавництвам і організаціям інформаційної сфери та податкових пільг при виконанні ними державних замовлень.

................
Перейти до повного тексту