1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ФІНАНСІВ І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Л И С Т
02.04.2004 N 06-10/10-392
Щодо застосування окремих положень чинного
законодавства з питань визначення митної
вартості товарів при їх митному оформленні
До Комітету надходять численні звернення суб'єктів підприємницької діяльності, асоціацій та об'єднань підприємств з приводу проблем, що виникають при застосуванні митними органами норм чинного законодавства, що регулює порядок визначення митної вартості при ввезенні товарів на митну територію України.
Враховуючи необхідність однозначного тлумачення та застосування окремих законодавчих норм з питань митної оцінки товарів Комітет роз'яснює наступне.
1. Щодо застосування законодавства
при визначенні митної вартості товарів,
які імпортуються в Україну
У зв'язку з набранням чинності Митним кодексом України ( 92-15 ) законодавчо закріплено новий порядок визначення митної вартості товарів, що імпортуються в Україну, який базується на актах міжнародного законодавства, зокрема, положеннях статті VII Генеральної угоди з тарифів та торгівлі (ГАТТ) та Угоди про застосування статті VII Генеральної угоди з тарифів та торгівлі (ГАТТ) 1994 року ( 995_264 ) (далі - Угода). Запроваджено прийняті у міжнародній практиці методи визначення митної вартості товарів та умови їх застосування.
Першоосновою митної вартості відповідно до вимог цих актів міжнародного права є вартість згідно відповідної зовнішньоекономічної угоди (контракту), тобто ціна, фактично сплачена, чи ціна, що підлягає сплаті за товари, що є об'єктом такої угоди. При цьому можливе коригування ціни, що сплачена чи підлягає сплаті, шляхом додання певних витрат, якщо вони не були включені до ціни. Перелік таких витрат передбачений у частині другій статті 267 Митного кодексу України ( 92-15 ) і є вичерпним. У разі неможливості визначення митної вартості товарів за ціною угоди застосовуються у визначеній послідовності інші методи, підстави та умови застосування кожного з яких регламентовані в Угоді.
Отже у випадках виникнення ускладнень при застосуванні норм Митного кодексу України з питань визначення митної вартості товарів слід, у першу чергу, керуватись чинним законодавством, а також текстом Угоди ( 995_264 ) та загальними примітками і примітками до окремих статей, що містяться у Додатках до Угоди, а також Рішеннями Комітету з митної оцінки Світової організації торгівлі з конкретних питань. Зазначене випливає із змісту норм чинного Митного кодексу України ( 92-15 ), що регулюють порядок визначення митної вартості товарів, і прямо передбачено у частині другій статті 273 при визначенні митної вартості товарів з використанням резервного методу.
2. Щодо застосування методу оцінки
товарів за ціною угоди
Метод оцінки за ціною угоди щодо товарів, які імпортуються, є основним і повинен застосовуватись у всіх випадках, коли виконуються умови, передбачені у частині третій статті 267 Митного кодексу України ( 92-15 ).
При цьому для підтвердження заявленої митної вартості декларант подає документи, перелік яких визначено пунктом 14 Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2003 року N 1375 ( 1375-2003-п ).
В окремих випадках, коли митний орган має обгрунтовані підстави не визнавати достовірність наданих декларантом документів, він може вимагати у декларанта подання окремих додаткових документів, виходячи із переліку документів, наведеного у п.15 Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2003 року N 1375 ( 1375-2003-п ). При цьому перелік додаткових документів та причини їх запиту мають бути письмово сформульовані митним органом та надані декларанту.

................
Перейти до повного тексту