- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ І
БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Л И С Т
N 06-10/599 від 17.10.2001
У комітеті Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності розглянуто лист Державної податкової адміністрації України від 17.10.2001 р.
N 316/2/24-1110 щодо спірних питань, які виникають під час визначення сум податкових зобов'язань, які можуть бути розстрочені (відстрочені), і повідомляємо.
Відповідно до вказаної статті розстрочення податкових зобов'язань - це надання платнику податків бюджетного кредиту на основну суму його податкових зобов'язань під проценти (без урахування сум пені), а відстрочення податкових зобов'язань - це перенесення сплати основної суми податкових зобов'язань платника податків під проценти (без урахування сум пені).
При цьому, згідно із законодавчим визначенням термінів податкового зобов'язання та податкового боргу, розстроченню або відстроченню підлягають податкові зобов'язання платників податків, незалежно від того своєчасно чи не своєчасно сплачено відповідну суму коштів до бюджетів або державних цільових фондів, оскільки податковий борг - це те ж саме узгоджене податкове зобов'язання, але несплачене у встановлений термін.
Крім того, з урахуванням наведеного, до складу розстроченої або відстроченої суми можуть бути включені також суми пені та штрафних санкцій. При цьому, оскільки згідно із Законом України
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" пеня не нараховується на пеню, то у випадку, якщо до складу розстроченої або відстроченої суми входить пеня, для розрахунку процентів береться сума за виключенням пені. Що стосується штрафних санкцій, то нарахування процентів на таку суму здійснюється на загальних підставах.
Перший заступник Голови Комітету
Верховної Ради України з питань
фінансів і банківської діяльності С.Терьохін
"Бухгалтерія", N 43/2, жовтень, 2001 р.
Перейти до повного тексту