1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 316/2/24-1110 від 17.10.2001
З метою забезпечення практичного впровадження статті 14 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та згідно з пунктом 9 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України розробила та направила до Міністерства юстиції України для державної реєстрації Порядок розстрочення та відстрочення податкових зобов'язань платників податків.
Під час опрацювання вказаного Порядку виникло декілька неврегульованих розбіжностей щодо визначення сум податкових зобов'язань, які можуть бути розстрочено (відстрочено). Так, на думку Державної податкової адміністрації України розстроченню (відстроченню) підлягають податкові зобов'язання платників податків, незалежно від того своєчасно чи ні сплачено відповідну суму коштів до бюджетів або державних цільових фондів.
Крім того, вважаємо, що до складу суми, яку може бути розстрочено (відстрочено) згідно з умовами, визначеними Законом, повинні входити суми штрафних санкцій за їх наявності, а також пеня, нарахована на суму податкового зобов'язання.
При цьому, оскільки згідно з чинним законодавством пеня не нараховується на пеню, то у випадку, якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, для розрахунку береться сума за виключенням пені. Що стосується перенесення строків сплати штрафних санкцій, вважаємо, що розстрочення (відстрочення) зазначених сум повинно надаватися виключно під проценти.
Враховуючи наведене, просимо підтвердити позицію Державної податкової адміністрації України щодо правомірності визначення сум податкових зобов'язань платників податків, які підлягають розстроченню (відстроченню) відповідно до Закону.
Голова М.Азаров
"Бухгалтерія", N 43/2, жовтень, 2001 р.
Перейти до повного тексту