- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 червня 2003 р. N 907 Київ |
Про затвердження Державної програми організаційного забезпечення діяльності судів на 2003-2005 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 240 від 03.03.2004 )
На виконання пункту 1 розпорядження Президента України від 11 грудня 2002 р.
N 395 "Про заходи щодо забезпечення належних умов діяльності судів" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму організаційного забезпечення діяльності судів на 2003-2005 роки (далі - Програма), що додається.
2. Державній судовій адміністрації:
передбачати під час формування показників Державного бюджету України на 2004 та наступні роки асигнування на виконання Програми виходячи з реальних можливостей бюджету та її пріоритетів;
проаналізувати разом з іншими заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади хід виконання Програми забезпечення судів належними приміщеннями на 2002-2006 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2001 р.
N 692, та у разі потреби подати Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям вжити заходів для своєчасного виконання регіональних програм організаційного забезпечення діяльності судів.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 червня 2003 р. N 907
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУДІВ НА 2003-2005 РОКИ
Загальні положення
Одним із стратегічних завдань розвитку державності в Україні є здійснення судово-правової реформи, яка передбачає становлення незалежної судової гілки влади.
Основні напрями державної політики у здійсненні судової реформи визначено у
Конституції України, яка поширила юрисдикцію судів на всі правовідносини, що виникають у державі, гарантуючи судовий захист прав і свобод людини та громадянина, піднесла статус судів на принципово новий рівень, остаточно закріпила принцип незалежності судової влади. Ці положення знайшли своє відображення у Законі
"Про судоустрій України", яким врегульовано питання щодо організації діяльності судової влади, відправлення правосуддя, визначення системи судів загальної юрисдикції, визначено основні вимоги до формування корпусу професійних суддів, систему та порядок здійснення суддівського самоврядування, загальний порядок забезпечення діяльності судів.
Прийняття Закону зумовило новий поштовх у розвитку судової реформи. Реформування судової влади та судової системи має на меті створення умов для забезпечення реального захисту прав і свобод людини та громадянина, зокрема зосередження зусилля судів на виконанні функцій, притаманних саме судовій владі, тобто виключно на відправлення правосуддя. При цьому потребують урахування також загальновідомі основні принципи
Європейської хартії про статус суддів 1998 року стосовно підготовки, добору, призначення, підвищення по службі, захисту соціальних інтересів суддівських кадрів.
Указом Президента України утворено як центральний орган виконавчої влади, що здійснює організаційне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, а також інших органів та установ судової системи,
Державну судову адміністрацію, до складу якої входять її територіальні управління в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Мета та основні завдання Програми
Основною метою Програми є забезпечення становлення незалежної судової влади, розв'язання головних завдань держави, визначених
Конституцією України та Законом України
"Про судоустрій України", щодо гарантій і принципів розвитку та утвердження судової системи, створення умов для ефективної діяльності судів, спрямованої на забезпечення належного захисту конституційних прав і свобод людини та громадянина, порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів підприємств та організацій.
Основними завданнями Програми є:
створення належних організаційних, фінансових і матеріально-технічних умов для функціонування судів і суддів, органів суддівського самоврядування;
створення цілісної системи кадрового забезпечення судової системи, формування висококваліфікованого суддівського корпусу, кадрового резерву, утворення і запровадження системи професійної підготовки та перепідготовки суддів і працівників апарату судів, в основу якої покладена ґрунтовна фахова підготовка, уміння застосовувати набуті знання на практиці, висока свідомість та відповідальність;
інформаційне, нормативно-правове та наукове забезпечення діяльності судової системи з урахуванням перспектив впровадження положень міжнародного законодавства;
формування і становлення системи адміністративних судів, найголовнішою функцією яких є захист прав громадян, порушених діями або бездіяльністю посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Організація виконання Програми
Здійснення заходів, передбачених Програмою, забезпечує Державна судова адміністрація разом з іншими заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади.
Державна судова адміністрація раз на півріччя інформує Кабінет Міністрів України про хід виконання Програми.
Фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на утримання Державної судової адміністрації, органів і установ судової системи, місцевих бюджетів та інших не заборонених законодавством джерел.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання завдань, визначених Програмою, сприятиме підвищенню авторитету судової влади, утвердженню самостійності судів і незалежності суддів, практичній реалізації вимог
Конституції України щодо забезпечення судового захисту прав і свобод громадян, створення державою належних організаційних, фінансових і матеріально-технічних умов для функціонування судової системи, що ґрунтується не лише на суто правових гарантіях, а й на засадах її організаційного забезпечення.
Для виконання Програми передбачається здійснити такі заходи:
Організаційно-кадрове забезпечення діяльності судів
1. Розробити проект Концепції національної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації суддів і працівників апарату органів та установ судової системи.
Державна судова адміністрація
за участю Академії суддів.
2004 рік.
2. Створити Єдину інформаційну систему обліку суддівських кадрів із статистичними та персональними даними про кадри судів, забезпечивши доступ до неї Державної судової адміністрації, її територіальних управлінь, Вищої ради юстиції, Ради суддів України, інших рад суддів і кваліфікаційних комісій суддів.
Державна судова адміністрація
за участю Ради суддів України та
Вищої кваліфікаційної комісії суддів.
Друге півріччя 2003 року.
3. Організувати та забезпечити в установленому порядку здійснення заходів щодо кадрового забезпечення діяльності Апеляційного суду України. Розробити план формування кадрового резерву зазначеного суду.
Державна судова адміністрація
за участю Верховного Суду України та
Ради суддів України.
2003-2005 роки.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 240 від 03.03.2004 )
4. Затвердити Порядок формування кадрового резерву на посади суддів, голів і заступників голів місцевих та апеляційних судів.
Державна судова адміністрація
за участю Ради суддів України.
2003 рік.
5. Здійснити організаційні заходи щодо формування кадрового резерву на вакантні посади суддів загальних судів (понад двох тисяч осіб), забезпечивши в установленому порядку конкурсний підхід до добору кадрів, прозорість його проведення.
Державна судова адміністрація
за участю Ради суддів України.
2003 рік.
6. Розробити до кінця III кварталу 2003 р. та здійснити заходи щодо забезпечення формування в установлений строк системи адміністративних судів, у тому числі формування кадрового резерву суддів та укомплектування працівниками апарату цих судів.
Державна судова адміністрація,
Мін'юст, Мінфін, інші заінтересовані
центральні та місцеві органи
виконавчої влади.
2003-2005 роки.
7. Визначити перелік місцевих судів (у кожному регіоні), на базі яких здійснюватиметься навчання, підготовка і перепідготовка суддів та працівників апарату судів, створити відповідні матеріально-технічні умови для забезпечення ґрунтовної фахової підготовки, поширення передового досвіду із застосовування набутих знань на практиці, виховання високої свідомості та відповідальності, запровадження вдосконалених організаційних форм здійснення судочинства.
Державна судова адміністрація,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2003-2004 роки.
8. Розробити рекомендації стосовно порядку підготовки та оформлення документів про безстрокове обрання (призначення) професійних суддів, їх переведення до інших судів та припинення повноважень.
Державна судова адміністрація
за участю Ради суддів України і Вищої
кваліфікаційної комісії суддів.
2003 рік.
9. Забезпечити проведення щорічного аналізу статистичних даних про навантаження суддів. У разі потреби за результатами такого аналізу подавати в установленому порядку пропозиції щодо зміни кількісного складу суддів, утворення або ліквідації судів та впорядкування структури місцевих судів з метою скорочення видатків на їх утримання.
Державна судова адміністрація,
Мін'юст за участю Верховного Суду
України та Ради суддів України.
2003-2005 роки.
10. Розробити та здійснити організаційні заходи щодо формування та забезпечення діяльності кваліфікаційних комісій суддів загальних судів у центрах апеляційних округів для вирішення питання внутрішньої діяльності судів, розв'язання професійних проблем суддів.
Державна судова адміністрація,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2003-2004 роки.
11. Вжити заходів для утворення в установленому порядку підрозділів організаційного забезпечення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів, інших кваліфікаційних комісій суддів та органів суддівського самоврядування.
................Перейти до повного тексту