- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
Про внесення змін і доповнень до Інструкції про порядок здійснення аналітично-інформаційної діяльності Національної служби посередництва і примирення
( Наказ фактично втратив чинність у зв'язку з втратою
чинності Інструкції Національної служби посередництва
і примирення
N 35 від 03.05.99, до
якої вносились зміни )
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної
служби посередництва і примирення
N 403 від 03.09.2003 )
( Щодо змін додатково див. Накази Національної
служби посередництва і примирення
N 458 від 03.10.2003
N 147 від 08.11.2004 )
Відповідно до положень статті
15 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", пункту 3, підпунктів 1), 3), 15-17) пункту 4, пункту 7 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2001 року
N 1393/2000, та з метою удосконалення аналітично-інформаційної діяльності Національної служби посередництва і примирення
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни і доповнення до Інструкції про порядок здійснення аналітично-інформаційної діяльності Національної служби посередництва і примирення, затвердженої наказом НСПП від 3 травня 1999 року
N 35, із змінами та доповненнями, внесеними наказами НСПП від 06.08.1999 року
N 75, від 03.07.2000 року
N 54, від 25.01.2001 року
N 47, виклавши її в новій редакції (додається).
2. Структурним підрозділам НСПП:
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 403 від 03.09.2003 )
2.1. Забезпечити дотримання положень Інструкції в практичній аналітично-інформаційній діяльності;
2.2. В місячний термін внести необхідні зміни та доповнення в дані про колективні трудові спори (конфлікти), що знаходяться на розгляді структурних підрозділів НСПП.
3. Відділу аналітично-інформаційної роботи та статистики НСПП забезпечити надання необхідної методичної допомоги структурним підрозділам НСПП у ході реалізації положень Інструкції.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 403 від 03.09.2003 )
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника голови Національної служби посередництва і примирення Климова В.В.
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.М.Руденко |
Затверджено
наказом Національної служби
посередництва і примирення
від 3 травня 1999 року N 35,
із змінами та доповненнями,
внесеними наказами НСПП від
6 серпня 1999 року N 75,
від 3 липня 2000 року N 54
( v0054299-00 ),
від 25 січня 2001 року N 47
( v0047299-01 ),
від 9 серпня 2001 року N 160
Інструкція про порядок здійснення аналітично-інформаційної діяльності Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Ця інструкція (далі - Інструкція) визначає зміст, форми, порядок, основні завдання та строки здійснення аналітично-інформаційної діяльності структурними підрозділами центрального апарату Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП), її відділеннями в Автономній Республіці Крим та областях, представником НСПП у місті Севастополі.
1.2. Основні завдання аналітично-інформаційної діяльності - це здійснення комплексу аналітично-інформаційних заходів, спрямованих на:
- збір, вивчення, узагальнення та аналіз інформації про:
стан соціально-трудових відносин;
розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин та здійснювані заходи щодо запобігання колективних трудових спорів (конфліктів);
колективні трудові спори (конфлікти) та причини їх виникнення;
висунуті найманими працівниками вимоги і оцінку їх обгрунтування;
- організацію оперативного проходження інформації з означених вище питань до центрального апарату НСПП;
- прогнозування колективних трудових спорів (конфліктів) з метою їх попередження та сприяння своєчасному вирішенню;
- створення бази даних та механізму обміну інформацією та матеріалами для створення умов сприяння взаємодії сторін у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів) та їх вирішення відповідно до вимог чинного законодавства;
- інформування населення через засоби масової інформації (далі - ЗМІ) про діяльність НСПП щодо сприяння поліпшенню соціально-трудових відносин та запобігання виникненню колективних трудових спорів.
1.3. Суб'єктами аналітично-інформаційної діяльності є відділ аналітично-інформаційної роботи НСПП, відділ прогнозування та статистики НСПП, юридичний відділ НСПП, відділ розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП, відділ НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
1.4. Основними принципами, на яких базується аналітично-інформаційна діяльність, є:
- цілісність і повнота;
- своєчасність;
- об'єктивність і достовірність;
- обгрунтованість.
2. Види аналітично-інформаційної діяльності НСПП та строки її здійснення
2.1. Аналітично-інформаційна діяльність здійснюється суб'єктами аналітично-інформаційної діяльності шляхом:
- оперативного інформування з питань виникнення колективних трудових спорів (конфліктів), у тому числі страйків та інших акцій протесту, пов'язаних із ускладненням соціально-трудових відносин;
- підготовки щомісячної відомчої статистичної звітності про колективні трудові спори (конфлікти);
- підготовки щомісячної статистичної звітності про результати роботи із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
- підготовки звітів про результати діяльності за перший квартал, перше півріччя, 9 місяців і за рік;
- підготовки довідок про стан соціально-трудових відносин, колективні трудові спори (конфлікти) в окремих галузях економіки України або в окремих регіонах;
- інформування громадськості про діяльність НСПП через засоби масової інформації;
- застосування інших форм і напрямів аналітично-інформаційної діяльності.
2.2. За термінами аналітично-інформаційна діяльність НСПП поділяється на термінову, оперативну (щодекадну), місячну (форми N 1-КТС, N 1-ЗКТС) та планову (звіти про діяльність за перший квартал, перше півріччя, 9 місяців та рік).
3. Оперативне інформування
3.1. Суб'єктами оперативного інформування голови НСПП (заступника голови НСПП) є суб'єкти аналітично-інформаційної діяльності, а саме:
- структурні підрозділи центрального апарату НСПП: відділ аналітично-інформаційної роботи, юридичний відділ, відділ прогнозування та статистики, відділ розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів), відділ по роботі в містах Києві та Севастополі;
- відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
3.2. Зміст, форми та порядок оперативного інформування:
3.2.1. Оперативне інформування здійснюється за встановленими формами і містить відомості про:
- підприємства, установи, організації, території, галузі, розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин в яких взяті на контроль з метою запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
- страйки, що розпочалися або відбулися (з вказанням назви підприємства, установи, організації, території, вимог страйкуючих, середньооблікової чисельності працівників, чисельності працівників, які беруть участь в страйку);
- акції протесту, мітинги, пікетування або інші дії, пов'язані з ускладненням соціально-трудових відносин та припиненням роботи на підприємствах, в організаціях, установах (у довільній формі).
3.2.2. Відділ розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП, відділ НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях не пізніше 10.00 години 1, 11, 21 числа кожного місяця подають оперативну інформацію за декаду (поштою, факсом) до відділу прогнозування та статистики НСПП.
В разі, якщо вказані в частині першій цього підпункту терміни подання оперативних інформацій припадають на вихідні або святкові дні, то оперативна інформація подається не пізніше 10.00 години останнього робочого дня перед вихідними або святковими днями.
3.2.3. З питань, що за своїм змістом вимагають невідкладного інформування та реагування (виникнення страйку, в тому числі стихійного, оголошення акції протесту, мітингів, пікетувань або інших дій, пов'язаних з ускладненням соціально-трудових відносин та припиненням роботи на підприємствах, в організаціях, установах тощо), начальник відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, начальники відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях інформують голову НСПП негайно.
3.2.4. Відділ прогнозування та статистики НСПП, відділ аналітично-інформаційної роботи НСПП за результатами опрацювання термінових інформацій через 2 години після їх отримання подають їх на розгляд голови НСПП.
3.2.5. Відділ прогнозування та статистики НСПП, відділ аналітично-інформаційної роботи НСПП за результатами опрацювання щодекадних інформацій суб'єктів оперативного інформування, зазначених у підпункті 3.1. цієї Інструкції, готують узагальнюючу оперативну інформацію (щодекадну) і подають її на розгляд голови НСПП до 16.00 години 1, 11, 21 числа кожного місяця.
4. Щомісячна відомча статистична звітність про колективні трудові спори (конфлікти) та щомісячна статистична звітність про результати роботи із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів)
4.1. Виконавцями щомісячних відомчих статистичних звітів про колективні трудові спори (конфлікти) та щомісячних статистичних звітів про результати роботи із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) є:
на виробничому і територіальному рівнях - відділ НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях;
на національному, галузевому рівнях, а також виробничому рівні в разі, якщо діяльність підприємства поширюється на територію декількох адміністративно-територіальних одиниць, - відділ розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП.
4.2. Зміст, форми та порядок підготовки щомісячних статистичних звітів:
4.2.1. Щомісячні статистичні звіти про колективні трудові спори (конфлікти) та результати роботи по запобіганню виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) відділу розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП, відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях готуються за підсумками роботи і подаються ними до 5 числа наступного за звітним місяця.
4.2.2. Щомісячний статистичний звіт про колективні трудові спори (конфлікти) включає дані, передбачені формою N 1-КТС, затвердженою наказами НСПП від 09.11.2000 р.
N 95 та від 18.01.2001 р.
N 40.
4.2.3. Щомісячний статистичний звіт про результати діяльності із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) включає дані, передбачені формою N 1-ЗКТС, затвердженою наказом НСПП від 13.07.2001 р.
N 140.
4.2.4. За даними щомісячних статистичних звітів відділ прогнозування та статистики НСПП та відділ аналітично-інформаційної роботи НСПП:
- актуалізують базу даних колективних трудових спорів (конфліктів) та їх характеристик, висунутих найманими працівниками вимог та даних щодо арбітрів і посередників, результатів роботи із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
- у випадку виявлення розбіжностей або помилок у наданій інформації вживають заходи щодо їх усунення;
- узагальнюють дані та аналізують стан, тенденції, динаміку соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів).
5. Звіт НСПП про свою діяльність
5.1. Виконавцями звіту про свою діяльність за конкретний період є всі суб'єкти аналітично-інформаційної діяльності НСПП.
5.2. Проект звіту НСПП про діяльність за перший квартал, перше півріччя, 9 місяців і за рік готується відділами аналітично-інформаційної роботи, прогнозування та статистики НСПП на базі звітів структурних підрозділів центрального апарату НСПП і звітів відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях і подається голові НСПП впродовж 10 днів після терміну, встановленого для цих структурних підрозділів.
5.2.1. Звіти відділів НСПП, відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях за перший квартал, перше півріччя, 9 місяців та за рік подаються голові НСПП в строк до 5 числа місяця наступного за звітним періодом.
5.2.2. Звіти відділу розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП, відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях мають включати аналіз стану, динаміки, домінуючих тенденцій в соціально-трудових відносинах та прогноз ситуації щодо їх розвитку; загальну характеристику колективних трудових спорів (конфліктів), висунутих найманими працівниками вимог; результатів діяльності відділу розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП, відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях щодо сприяння взаємодії сторін соціально-трудових відносин під час запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) і врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів) та здійснення посередництва і примирення з метою своєчасного їх вирішення.
5.2.3. При підготовці звіту його виконавці повинні дотримуватись наступної структури викладення матеріалу:
- оцінка стану соціально-трудових відносин у цілому, в розрізі районів та галузей економіки, визначення динаміки та тенденцій їх розвитку; а також щодо регіонів, галузей, виробництв, де ситуація в сфері соціально-трудових відносин найбільш ускладнена;
- результати діяльності по запобіганню виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) - на виробничому, територіальному, галузевому і національному рівнях;
- характеристика колективних трудових спорів (конфліктів) у розрізі регіонів, галузей, стадій їх розгляду та вирішення;
- аналіз динаміки, основних тенденцій виникнення та врегулювання спорів;
- аналіз вимог, висунутих найманими працівниками під час виникнення колективних трудових спорів (конфліктів), та узагальнений перелік законодавчих і нормативно-правових актів, порушення яких спричинило виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, відповідно до вимог Інструкції про порядок здійснення аналізу висунутих найманими працівниками вимог, виявлення та узагальнення причин колективних трудових спорів (конфліктів), затвердженої наказом НСПП від 22.05.2000 р. N 39 з наступними змінами та доповненнями;
- аналіз причин виникнення колективних трудових спорів (конфліктів);
- аналіз страйків як крайніх засобів вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
- сприяння з боку структурних підрозділів НСПП взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів);
- заходи структурних підрозділів НСПП щодо поліпшення соціально-трудових відносин і забезпечення ефективної діяльності підрозділів;
- інформування громадськості про діяльність НСПП та її структурних підрозділів НСПП і формування громадської думки щодо необхідності правового вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
- висновки щодо загальної ситуації стосовно розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів), вжиття заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) з метою поліпшення загального стану соціально-трудових відносин;
- пропозиції щодо шляхів, форм і методів поліпшення стану соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню
В звіті можуть бути висвітлені й інші питання, що стосуються роботи структурних підрозділів НСПП.
В річному звіті додатково подається інформація про організаційну, кадрову роботу, матеріально-фінансове, господарське забезпечення діяльності структурного підрозділу НСПП.
5.2.4. Юридичний відділ НСПП готує як складову частину звітів НСПП за перший квартал, перше півріччя, 9 місяців і рік узагальнюючі аналітичні матеріали щодо практики застосування законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), порушень чинного законодавства в процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), забезпечення дотримання законності в діяльності структурних підрозділів НСПП, пропаганди правових знань з питань діяльності НСПП, підготовку і підвищення кваліфікації трудових арбітрів та посередників, про роботу з кадрами НСПП і направляють ці матеріали у відділ аналітично-інформаційної роботи для зведення у проект звіту НСПП у строки, визначені у п.5.2.1 даної Інструкції.
................Перейти до повного тексту