1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
09.11.2005 N 125
Про затвердження Правил поведінки працівників Національної служби посередництва і примирення
Відповідно до Закону України "Про державну службу", Закону України "Про боротьбу з корупцією", Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000, Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 23 жовтня 2000 року N 58,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила поведінки працівників Національної служби посередництва і примирення (додаються).
2. Керівникам структурних підрозділів Національної служби посередництва і примирення забезпечити дотримання Правил поведінки працівників Національної служби посередництва і примирення норм, затверджених пунктом 1 цього наказу, в процесі реалізації повноважень Національної служби посередництва і примирення, визначених статтею 25 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби
посередництва і примирення

В.Руденко
Додаток
до Наказу Національної
служби посередництва і
примирення
09.11.2005 N 125
ПРАВИЛА
поведінки працівників Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Правила поведінки працівників Національної служби посередництва і примирення (далі - Правила поведінки) розроблені відповідно до Конституції України, Закону України "Про державну службу", Закону України "Про боротьбу з корупцією", Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000, Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 23 жовтня 2000 року N 58.
1.2. Ці Правила поведінки є узагальненням стандартів поведінки та доброчесності працівників Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП) як державних службовців. Вони ґрунтуються на визначених законами України принципах державної служби, спрямовані на створення умов для підвищення авторитету НСПП та зміцнення репутації працівників НСПП, а також інформування сторін соціально-трудових відносин про поведінку, яку вони мають очікувати від працівників НСПП.
При прийнятті на державну службу працівник НСПП знайомиться із Загальними правилами поведінки державного службовця та цими Правилами поведінки, про що робиться письмове засвідчення в його особовій справі.
1.3. Правила поведінки призначені для виконання працівниками НСПП положень Конституції України, Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", інших законодавчих актів України, Положення про Національну службу посередництва і примирення щодо сприяння поліпшенню соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню, здійснення посередництва при їх вирішенні.
1.4. Мета Правил поведінки - запровадити норми поведінки, які базуються на загальноприйнятих у світі морально-етичних принципах честі та порядності.
1.5. Додержання Правил поведінки є обов'язковим для всіх штатних працівників НСПП.
1.6. Правила поведінки відображають прагнення НСПП зайняти належне місце в системі соціально-трудових відносин.
1.7. Державна служба працівників НСПП ґрунтується на принципах служіння Українському народу та Українській державі; демократизму, гуманізму і соціальної справедливості; верховенства права, що забезпечує пріоритет прав і свобод людини і громадянина; професіоналізму, ініціативності, чесності, відданості справі; персональної відповідальності за виконання посадових повноважень і дотримання службової дисципліни; політичної неупередженості; відкритості, гласності та контрольованості.
1.8. Суспільне призначення державної служби працівників НСПП полягає в забезпеченні ефективного здійснення завдань і функцій Української держави шляхом сумлінного виконання державними службовцями покладених на них службових повноважень.
1.9. Поведінка працівників НСПП як державних службовців має відповідати очікуванням громадськості, сторін соціально-трудових відносин, й забезпечувати довіру суспільства, громадян, сторін соціально-трудових відносин до державної служби, сприяти реалізації прав і свобод людини і громадянина, визначених Конституцією і законами України.
1.10. Працівники НСПП мають дбати про позитивний імідж та авторитет НСПП як постійно діючого державного органу і державної служби в цілому, дорожити своїм ім'ям та статусом.
1.11. Працівники НСПП як державні службовці, з урахуванням конституційних прав, можуть брати участь у політичній чи іншій громадській діяльності лише поза межами їх службових обов'язків і в позаробочий час, щоб не підривати віру громадськості, сторін соціально-трудових відносин в неупереджене виконання ними своїх функцій. Власні політичні погляди вони не можуть використовувати при виконанні своїх посадових обов'язків.
1.12. Працівники НСПП, як і інші громадяни, мають право на приватне життя і повинен поважати приватне життя інших державних службовців, зберігати з цих питань конфіденційність інформації, якщо інше не встановлено законами України.
2. Загальні обов'язки працівників НСПП
2.1. Працівники НСПП при виконанні службових обов'язків повинні діяти на підставі, в обсязі та у спосіб, які передбачені Конституцією України та законами України, а також укладеними і в установленому порядку ратифікованими міжнародними договорами України, на засадах чесності, справедливості, відповідальності, відкритості й прозорості.
2.2. Працівники НСПП повинні сумлінно виконувати свої службові обов'язки, проявляти ініціативу і творчі здібності, постійно вдосконалювати організацію своєї роботи.
2.3. Працівники НСПП мають виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян.
2.4. Працівники НСПП повинні шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам НСПП і державної служби.
2.5. Працівники НСПП мають з належною повагою ставитись до прав, обов'язків та законних інтересів громадян, їх об'єднань, а також юридичних осіб, не повинен проявляти свавілля або байдужість до їхніх правомірних дій та вимог, допускати прояви бюрократизму, відомчості та місництва, нестриманість у висловлюваннях або іншим чином поводитися таким чином, що дискредитує орган державної влади або ганьбить репутацію працівника НСПП і державного службовця.
2.6. При виконанні своїх повноважень працівники НСПП повинні здійснювати заходи, щоб матеріальні та фінансові ресурси, які їм доручені, використовувались раціонально, ефективно та економно.
2.7. Працівники НСПП повинні постійно поліпшувати стан відповідності своїх умінь, знань і навичок функціям та завданням займаної посади, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень за освітньо-професійними програмами та шляхом самоосвіти.
2.8. Працівники НСПП зобов'язані своєчасно і точно виконувати рішення органів державної влади чи посадових осіб, розпорядження і вказівки своїх керівників.
2.9. Працівники НСПП повинні діяти в межах своїх повноважень. У разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, працівник НСПП зобов'язаний невідкладно в письмовій формі повідомити про це керівнику, який дав доручення, а в разі наполягання на його виконанні - повідомити вищу за посадою особу.
2.10. Працівники НСПП як державні службовці не можуть брати участь у страйках та вчиняти інші дії, що перешкоджають нормальному функціонуванню НСПП та його структурних підрозділів.
2.11. Працівникам НСПП забороняється розголошувати довірену їм державну таємницю, іншу інформацію з обмеженим доступом, установлену Законами України "Про інформацію" та "Про державну таємницю", у тому числі й після залишення ними державної служби, а також використовувати таку інформацію для власного інтересу або інтересу інших осіб шляхом порад чи рекомендацій. У той же час працівники НСПП не повинні приховувати від громадян факти та обставини, що становлять загрозу для життя, здоров'я і безпеки людей, крім випадків заборони розголошення відомостей, що становлять державну таємницю, вичерпний перелік яких визначений законом, а також завдавати шкоди державній інформаційній політиці, суб'єктам інформаційних відносин шляхом ухилення чи утримання від ужиття заходів щодо охорони державної таємниці та іншої інформації з обмеженим доступом.
3. Конфлікт інтересів та недопущення проявів корупції
3.1. Працівник НСПП повинен на вимогу заявляти про наявність чи відсутність у нього конфлікту інтересів.
Конфлікт інтересів випливає із ситуації, коли працівник НСПП має приватний інтерес, тобто переваги для нього або його родини, близьких родичів, друзів чи осіб та організацій, з якими він має або мав спільні ділові чи політичні інтереси, що впливає або може впливати на неупереджене та об'єктивне виконання службових обов'язків.
Будь-який з таких конфліктів має бути вирішений до прийняття на державну службу чи призначення на нову посаду.
3.2. Працівник НСПП повинен суворо дотримуватись обмежень і заборон, передбачених антикорупційним законодавством та Законами України "Про державну службу" та "Про боротьбу з корупцією", уникати дій, які можуть бути сприйняті як підстава підозрювати його в корупції. Своєю поведінкою він має продемонструвати, що не терпить будь-яких проявів корупції, відмітає пропозиції про незаконні послуги, чітко розмежовує службу і приватне життя, при найменших ознаках корумпованої поведінки інформує свого керівника або голову НСПП.

................
Перейти до повного тексту