- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
Про внесення змін та доповнень до наказу Національної служби посередництва і примирення від 09 січня 2002 року N 4 "Про затвердження типових положень про структурні підрозділи відділення Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим (області)" ( v0004299-02 )
1. Затвердити Типове положення про відділ (сектор) правового забезпечення відділення Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим (області), виклавши його в новій редакції (додаток 1).
2. Затвердити Типове положення про відділ (сектор) аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділення Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим (області), виклавши його в новій редакції (додаток 2).
3. Наказ НСПП від 09 січня 2002 року
N 4 "Про затвердження типових положень про структурні підрозділи відділення Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим (області)" вважати таким, що втратив чинність.
4. Начальникам відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях внести відповідні зміни та доповнення до посадових інструкцій працівників відділів (секторів) правового забезпечення, відділів (секторів) аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділень НСПП.
5. Відділу правового забезпечення НСПП (Юрченко Н.В.) в двотижневий термін підготувати проект розпорядження НСПП про внесення відповідних змін до Положення про сектор по роботі в місті Києві відділу правового забезпечення НСПП та до Положення про представництво НСПП в місті Севастополі.
6. Керівникам структурних підрозділів НСПП забезпечити дотримання положень цього наказу в процесі реалізації повноважень НСПП, визначених Законом України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.Руденко |
Додаток 1
до наказу Національної
служби посередництва
і примирення
01.11.2004 N 140
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про відділ (сектор) правового забезпечення відділення Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим (області)
1. Загальні положення
1.1. Відділ (сектор) правового забезпечення (далі - Відділ) є структурним підрозділом відділення Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим (області) (далі - відділення НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо начальнику відділення НСПП.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Національну службу посередництва і примирення, наказами і розпорядженнями НСПП, положенням про відділення НСПП, наказами відділення НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. У межах своїх повноважень Відділ організовує виконання актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
1.4. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП за поданням начальника відділення НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється начальником відділення НСПП за поданням начальника Відділу.
1.5. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників відділення НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Узагальнення практики застосування законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) та розроблення пропозицій щодо його удосконалення.
2.2. Забезпечення дотримання законності в діяльності структурних підрозділів відділення НСПП.
2.3. Пропаганда правових знань з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур, організація роботи інформаційно-консультаційних центрів НСПП.
2.4. Організація та здійснення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
2.5. Організація та здійснення заходів щодо сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів).
2.6. Організація роботи з кадрами працівників відділення НСПП, арбітрами, посередниками та позаштатними радниками НСПП.
3. Основні функції Відділу
Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі основні функції:
3.1. В сфері узагальнення практики застосування законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) та розроблення пропозицій щодо його удосконалення:
3.1.1. бере участь в реалізації державної правової політики у сфері вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
3.1.2. бере участь в узагальненні практики законодавства з питань, віднесених до компетенції НСПП, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд начальника відділення НСПП для подальшого внесення їх в установленому порядку голові НСПП;
3.1.3. бере участь в розробленні проектів положень, інструкцій та інших нормативних актів щодо діяльності НСПП та здійснення примирних процедур;
3.1.4. бере участь у роботі по перегляду відомчих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність;
3.1.5. організовує облік і зберігання текстів законодавчих і нормативно-правових актів та підтримує їх в актуальному стані;
3.1.6. проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, оперативно доводить до працівників відділення НСПП інформацію про зміни в нормативних актах і нові акти;
3.1.7. готує керівництву відділення НСПП довідкові матеріали із законодавства.
3.2. В сфері забезпечення дотримання законності в діяльності структурних підрозділів відділення НСПП:
3.2.1. забезпечує правильне застосування законодавства у відділенні НСПП, інформує начальника відділення НСПП про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
3.2.2. перевіряє проекти наказів та інших нормативно-правових актів, що подаються на підпис начальнику відділення НСПП, на їх відповідність чинному законодавству, візує їх за наявності віз керівників відповідних структурних підрозділів відділення НСПП.
У разі невідповідності проекту наказу чи іншого нормативно-правового акта законодавству та, якщо внесені до нього Відділом зауваження не враховано, Відділ, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення начальником відділення НСПП.
Видання наказу, іншого нормативно-правового акта, а також подання проекту нормативно-правового акта відділення НСПП для вирішення питання щодо його прийняття чи узгодження без попереднього розгляду Відділом не допускається;
3.2.3. розглядає проекти нормативно-правових актів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції відділення НСПП, готує проекти письмових висновків чи зауважень до них;
3.2.4. готує та подає на затвердження начальнику відділення НСПП договори з питань діяльності відділення НСПП;
3.2.5. готує з питань, віднесених до компетенції Відділу, проекти відповідей на запити, що надходять від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та їх об'єднань, власників або уповноважених ними органів (представників) та їх об'єднань, від підприємств, установ, організацій і громадян, або за дорученням начальника відділення НСПП самостійно дає відповідь на них.
3.3. В сфері пропаганди правових знань з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур, організації роботи інформаційно-консультаційних центрів НСПП:
3.3.1. дає працівникам відділення НСПП консультації з правових питань;
3.3.2. здійснює методичне керівництво правовою роботою у відділенні НСПП, вносить на розгляд начальника відділення НСПП пропозиції щодо її вдосконалення, вживає заходів щодо впровадження прогресивних форм і методів діяльності Відділу;
3.3.3. організовує і проводить семінари, інші заняття з правових питань із працівниками відділення НСПП, арбітрами, посередниками, позаштатними радниками НСПП, завідуючими інформаційно-консультаційними центрами НСПП;
3.3.4. організовує і проводить навчальні семінари з правових питань із працівниками місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та їх об'єднань, роботодавців та їх об'єднань;
3.3.5. організовує роботу інформаційно-консультаційних центрів НСПП;
3.3.6. готує методичні матеріали, роз'яснення з питань вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин і направляє їх інформаційно-консультаційним центрам;
3.3.7. організовує проведення консультацій з правових питань в інформаційно-консультаційних центрах НСПП.
3.4. В сфері запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів):
3.4.1. здійснює організаційне забезпечення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.2. здійснює управління, координацію, зв'язок та контроль забезпечення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.3. залучає арбітрів, посередників, позаштатних радників НСПП, а також інформаційно-консультаційні центри НСПП до здійснення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.4. готує проекти наказів відділення НСПП про взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин з метою запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.5. не пізніше наступного дня після видання наказу відділення НСПП про взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин готує звернення про надання інформації про причини виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, можливі шляхи їх вирішення;
3.4.6. в триденний строк після отримання інформації про причини виникнення розбіжостей між сторонами соціально-трудових відносин, можливі шляхи їх вирішення готує проекти рекомендацій щодо шляхів вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин;
3.4.7. якщо у причинах виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин є питання, вирішення яких відповідно до законодавства віднесено до компетенції центральних або місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, готує проект рекомендацій НСПП керівникам цих органів;
3.4.8. вносить дані про результати вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин до Книги обліку роботи із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
3.5. В сфері організації та здійснення заходів щодо сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів):
3.5.1. готує пропозиції про реєстрацію вимог найманих працівників або профспілки та колективних трудових спорів (конфліктів) і зняття вирішених вимог найманих працівників або профспілки та колективних трудових спорів (конфліктів) з реєстрації і контролю;
3.5.2. здійснює перевірку, в разі необхідності, повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);
3.5.3. бере участь в аналізі вимог найманих працівників або профспілки та здійсненні оцінки їх обгрунтування;
3.5.4. веде справи зареєстрованих колективних трудових спорів (конфліктів) до моменту їх вирішення;
3.5.5. веде Книгу обліку руху справ колективних трудових спорів (конфліктів);
3.5.6. здійснює консультування сторін колективного трудового спору (конфлікту) з питань:
- компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню;
- застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
3.5.7. бере, в разі необхідності, участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його стадіях;
3.5.8. вносить пропозиції начальнику відділення НСПП щодо направлення спеціалістів, експертів НСПП для участі в роботі примирних органів;
3.5.9. вносить пропозиції начальнику відділення НСПП на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) щодо кандидатур незалежних посередників та членів трудового арбітражу для залучення їх до участі в примирних процедурах;
3.5.10. вносить пропозиції начальнику відділення НСПП щодо залучення у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування;
3.5.11. розглядає за зверненням сторін (сторони) колективного трудового спору (конфлікту) матеріали щодо колективного трудового спору (конфлікту) з метою його вирішення;
3.5.12. готує проекти рекомендацій та рішень відділення НСПП з метою сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.5.13. сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту);
3.5.14. у випадках, передбачених статтею
24 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, у разі звернення НСПП про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) відповідно до апеляційних судів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, представляє НСПП за дорученням голови НСПП у відповідному суді;
3.5.15. вивчає стан дотримання законодавства про колективні трудові спори (конфлікти) сторонами колективних трудових спорів (конфліктів);
3.5.16. у разі порушень сторонами колективних трудових спорів (конфліктів) вимог чинного законодавства готує попередження про порушення ними вимог чинного законодавства під час розгляду колективних трудових спорів (конфліктів) та можливі наслідки таких порушень;
3.5.17. здійснює контроль за виконанням сторонами колективних трудових спорів (конфліктів), відповідними місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців і профспілок рішень примирних органів, умов угод про вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), рекомендацій і рішень відділення НСПП.
3.6. В сфері організації роботи з кадрами працівників відділення НСПП, арбітрами, посередниками та позаштатними радниками НСПП:
3.6.1. бере участь в реалізації державної правової політики у сфері організації проходження державної служби працівниками відділення НСПП;
3.6.2. забезпечує правильне застосування законодавства з питань проходження державної служби працівниками відділення НСПП, інформує начальника відділення НСПП про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів з питань роботи з кадрами державних службовців, прийнятих з порушенням законодавства;
3.6.3. забезпечує співробітництво з навчальними закладами, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю "Правознавство", а також організовує проходження стажування студентів зазначених закладів у Відділі, формує дієвий кадровий резерв на заміщення вакантних посад у Відділі;
3.6.4. забезпечує організацію роботи по підбору і розстановці кадрів відділення НСПП;
3.6.5. веде особові справи працівників відділення НСПП;
3.6.6. узагальнює, систематизує матеріали щодо підвищення кваліфікації та перепідготовки працівників відділення НСПП;
3.6.7. забезпечує проведення атестації державних службовців, які працюють у відділенні НСПП;
3.6.8. організовує підбір кандидатур для підготовки посередників та арбітрів;
3.6.9. організовує участь посередників та арбітрів у підвищенні кваліфікації;
3.6.10. бере участь у формуванні Списку посередників та Списку арбітрів;
3.6.11. організовує підбір позаштатних радників НСПП та завідуючих інформаційно-консультаційними центрами НСПП;
3.6.12. готує узагальнені матеріали про стан і результати роботи з кадрами відділення НСПП та арбітрами і посередниками.
4. Права Відділу
Відділ має право:
4.1. Перевіряти дотримання законності в діяльності структурних підрозділів відділення НСПП.
4.2. Отримувати від відділу (сектора) аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділення НСПП документи та інші матеріали, необхідні для виконання обов'язків, покладених на Відділ.
4.3. Залучати працівників відділу (сектора) аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділення НСПП, за згодою його керівника, до розроблення проектів нормативно-правових актів та інших документів, а також для здійснення інших заходів, що проводяться Відділом, відповідно до покладених на нього обов'язків.
................Перейти до повного тексту