- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
27 грудня 2024 року № 184 |
Про затвердження Змін до Положення про валютний нагляд
Відповідно до
статей 7,
15,
44,
56 Закону України "Про Національний банк України",
статтей 11,
15 Закону України "Про валюту і валютні операції",
статей 1,
4,
32,
49 Закону України "Про адміністративну процедуру", з метою приведення нормативно-правового акта у сфері валютного нагляду у відповідність до вимог законодавства України Правління Національного банку України постановляє:
1. Затвердити Зміни до
Положення про валютний нагляд, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 03 січня 2019 року № 13 (зі змінами), що додаються.
2. Постанова набирає чинності з 01 січня 2025 року.
Інд. 40
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
27 грудня 2024 року № 184
Зміни до Положення про валютний нагляд
1. У розділі I:
2) у підпункті 1-1 пункту 2 слова "відкликання (анулювання) ліцензії (далі - відкликання ліцензії)" замінити словами "відкликання ліцензії";
3) у пункті 3:
абзац перший після слова "законодавства" доповнити словами ", а також початком адміністративного провадження за ініціативою Національного банку (далі - адміністративне провадження)";
у підпункті 1 слова "з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних" замінити словами "у сфері реалізації";
4) розділ після пункту 3 доповнити чотирма новими пунктами 3-1-3-4 такого змісту:
"3-1. Національний банк не пізніше наступного робочого дня після початку адміністративного провадження (за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів після початку) надсилає установі повідомлення про початок адміністративного провадження за підписом уповноваженої посадової особи Національного банку електронною поштою або з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку (далі - електронна пошта) чи поштою в паперовій формі (рекомендованим листом із повідомленням про вручення), чи вручає повідомлення під підпис представнику установи, чи у випадку, визначеному пунктом 3-3 розділу I цього Положення, розміщує інформацію про початок адміністративного провадження (крім інформації з обмеженим доступом) на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
У повідомленні про початок адміністративного провадження за потреби зазначаються:
1) правові підстави початку адміністративного провадження;
2) права та обов’язки установи, включаючи право подати пояснення / заперечення щодо виявлених порушень, спосіб і строк їх подання;
3) порядок ознайомлення з матеріалами адміністративного провадження.
3-2. Установа не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про початок адміністративного провадження письмово повідомляє Національний банк про день і час отримання такого повідомлення (крім випадку вручення повідомлення під підпис представнику установи).
Представник установи зазначає на другому примірнику повідомлення в паперовій формі про день і час отримання такого повідомлення в разі вручення повідомлення під підпис представнику установи.
3-3. Національний банк має право розмістити інформацію про початок адміністративного провадження (крім інформації з обмеженим доступом) на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку в разі неотримання від установи повідомлення в строки та порядку, визначені абзацом першим пункту 3-2 розділу I цього Положення.
3-4. Днем отримання установою повідомлення про початок адміністративного провадження є день:
1) отримання, зазначений у повідомленні від установи, визначеному в абзаці першому пункту 3-2 розділу I цього Положення (у разі отримання Національним банком такого повідомлення);
2) отримання, зазначений у повідомленні про вручення повідомлення установі (у разі надсилання повідомлення поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення);
3) отримання повідомлення, зазначений представником установи на другому примірнику повідомлення в паперовій формі (у разі вручення повідомлення під підпис представнику установи);
4) розміщення інформації про початок адміністративного провадження на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.";
5) у пункті 5 слова "з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних" замінити словами "у сфері реалізації";
6) розділ після пункту 14 доповнити п’ятьма новими пунктами 14-1-14-5 такого змісту:
"14-1. Національний банк у разі розгляду питання про застосування заходу впливу запрошує уповноважену особу установи, щодо якої має бути прийнято таке рішення, для надання пояснень / заперечень.
Запрошення надсилається установі електронною поштою або поштовим відправленням, або у випадку, зазначеному в пункті 14-3 розділу I цього Положення, оприлюднюється на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку не пізніше ніж за два робочих дні до дня розгляду питання про застосування заходу впливу.
У запрошенні зазначаються такі відомості:
1) питання, яке розглядатиметься, та мета, з якою запрошується особа / представник (для надання пояснень / заперечень);
2) дата, час і місце, куди запрошується особа, чи інформація про проведення засідання Правління Національного банку / Комітету в режимі відеоконференції;
3) найменування колегіального органу (Правління Національного банку / Комітет), який розглядатиме питання про застосування заходу впливу;
4) відомості про контактну особу Національного банку: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), номер телефону, електронна адреса;
5) повідомлення про те, що неявка запрошеної особи не є підставою для перенесення розгляду питання про застосування заходу впливу до установи та не є перешкодою для прийняття відповідного рішення;
6) інші відомості (за потреби).
Національний банк має право не запрошувати уповноважену особу установи відповідно до абзацу першого пункту 14-1 розділу I цього Положення в разі отримання від установи пояснень, у яких така установа визнає порушення, виявлені Національним банком під час здійснення валютного нагляду.
14-2. Установа не пізніше наступного робочого дня з дня отримання запрошення зобов’язана письмово повідомити Національний банк про:
1) отримання запрошення та підтвердження участі уповноваженої особи установи;
2) потребу в участі в режимі відеоконференції уповноваженої особи установи з обґрунтуванням такої потреби (якщо зустріч проводиться за місцезнаходженням Національного банку);
3) потребу в послугах перекладача (у тому числі перекладача жестової мови);
4) причини неможливості уповноваженої особи установи прибути на запрошення Національного банку.
................Перейти до повного тексту