- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
27 грудня 2024 року № 178
Про затвердження Змін до Положення про ліцензування банків
Відповідно до
статей 7,
15 та
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 66 і
67 Закону України "Про банки і банківську діяльність",
Закону України "Про адміністративну процедуру", з метою гармонізації процедур Національного банку України з питань ліцензування банків із загальними принципами адміністративної процедури, підвищення прозорості та ефективності здійснення Національним банком України функцій публічної адміністрації, а також удосконалення порядку ліцензування банків Правління Національного банку України постановляє:
1. Затвердити Зміни до
Положення про ліцензування банків, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 22 грудня 2018 року № 149 (зі змінами) (далі - Положення), що додаються.
2. Національний банк України здійснює розгляд заяв, клопотань, документів, отриманих до 31 грудня 2024 року, щодо яких станом на 01 січня 2025 року не прийнято рішення, відповідно до
Положення з урахуванням строків, визначених законодавством України, що діяли на 31 грудня 2024 року, починаючи з 01 січня 2025 року.
3. Департаменту методології регулювання діяльності банків (Оксана Присяженко) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Постанова набирає чинності з 01 січня 2025 року.
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
27 грудня 2024 року № 178
Зміни
до Положення про ліцензування банків
1. У розділі I:
1) у пункті 2 глави 1:
пункт після підпункту 6 доповнити новим підпунктом 6-1 такого змісту:
"6-1) Закон про адміністративну процедуру -
Закон України "Про адміністративну процедуру;";
підпункт 9 виключити;
у підпункті 14 слова "з клопотанням" замінити словами "із заявою/клопотанням";
2) у главі 2:
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5. Заявник подає до Національного банку заяви/клопотання/документи в межах здійснення процедур за цим Положенням у письмовій (електронній або паперовій) формі згідно з визначеними цим Положенням переліками та вимогами.";
у пункті 6 слово "звернення" замінити словами "заяви/клопотання";
у пункті 7 слово "документах" замінити словами "заявах/клопотаннях, документах, електронних повідомленнях";
у пункті 18:
в абзаці першому:
у першому реченні слова "має супроводжуватися клопотанням про його розгляд" замінити словами "додається до заяви/клопотання";
у другому, третьому реченнях слово "Клопотання" замінити словами "Заява/клопотання";
в абзаці другому слово "Клопотання" замінити словами "Заява/клопотання";
пункт 19 виключити;
у першому реченні пункту 20 слово "клопотанні" замінити словами "заяві/клопотанні";
у пункті 26:
у першому реченні слова "подавати до Національного банку" замінити словами "додавати до заяви/клопотання";
у другому реченні слова "пакета документів подає до Національного банку клопотання, у якому наводить" замінити словами "заяви/клопотання та пакета документів наводить у заяві/клопотанні";
главу доповнити новим пунктом такого змісту:
"31-2. Порядок надання/зміни/скасування працівникам/уповноваженим представникам банку повноважень доступу до електронної форми Державного реєстру банків визначається розпорядчим актом Національного банку. Інформація щодо порядку/форми надання такого доступу розміщується на сторінці електронної форми Державного реєстру банків.";
3) у главі 3:
заголовок викласти в такій редакції:
"3. Загальний порядок адміністративного провадження";
пункти 32, 33 викласти в такій редакції:
"32. Національний банк здійснює реєстрацію заяви/клопотання заявника з питань, визначених
Законом про банки та цим Положенням, у день її/його надходження.
33. Адміністративне провадження розпочинається в разі:
1) отримання Національним банком заяви/ клопотання (крім клопотань, визначених у пункті 7 частини першої
статті 28 Закону про адміністративну процедуру);
2) прийняття Національним банком рішення про початок адміністративного провадження за власною ініціативою.
Перебіг строку в адміністративному провадженні починається з наступного дня після настання події, з якою пов’язано його початок.";
главу після пункту 33 доповнити чотирма новими пунктами 33-1-33-4 такого змісту:
"33-1. Національний банк повідомляє учасника адміністративного провадження про початок адміністративного провадження невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів після його початку.
У повідомленні зазначаються права та обов’язки учасника адміністративного провадження, включаючи порядок ознайомлення з матеріалами адміністративної справи, а також способи подання ним своїх пояснень і зауважень в адміністративній справі та строк, протягом якого особа має право їх подати.
У повідомленні про залишення заяви без руху зазначаються виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги законодавства України, спосіб/порядок і строк усунення недоліків, а також способи, порядок і строк оскарження рішення про залишення заяви без руху.
33-3. Національний банк за клопотанням заявника має право продовжити строк усунення виявлених недоліків.
33-4. У разі усунення виявлених недоліків у строк, установлений Національним банком, заява вважається поданою в день її первинного подання, а строк розгляду заяви продовжується на строк залишення такої заяви без руху.";
пункти 35-39 викласти в такій редакції:
"35. Національний банк у межах визначеного законодавством України строку розгляду адміністративної справи має право повідомити заявника шляхом надсилання йому листа про необхідність доопрацювання поданого пакета документів, якщо документи не відповідають вимогам законодавства України, та/або про надання ним додаткових документів/інформації, потрібних для прийняття обґрунтованого рішення, та зазначити, що в разі неможливості доопрацювати пакет документів та/або надати зазначені документи/інформацію в запропонований строк заявник має право подати заяву (клопотання) про зупинення адміністративного провадження на строк, який є необхідним для подання таких документів/інформації.
Повідомлення Національного банку, зазначене в абзаці першому пункту 35 глави 3 розділу I цього Положення, має містити застереження, що в разі неподання заявником доопрацьованих та/або додаткових документів/інформації або заяви (клопотання) про зупинення адміністративного провадження в установлений строк Національним банком буде прийнято рішення за результатом розгляду наявних документів.
36. Національний банк має право під час адміністративного провадження зупинити адміністративне провадження для перевірки достовірності поданих заявником документів/інформації та/або отримання інформації від державних органів, іноземних державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб і фізичних осіб, якщо відсутність такої перевірки та/або таких документів/інформації перешкоджає об’єктивному вирішенню справи.
Національний банк повідомляє заявника про зупинення адміністративного провадження шляхом надсилання йому листа за підписом уповноваженої особи Національного банку з наведенням обґрунтування.
Перебіг строку адміністративного провадження відновлюється з дня припинення обставини, що спричинила зупинення адміністративного провадження, а в разі неподання запитуваних документів/інформації - з робочого дня, наступного за днем спливу строку, визначеного для їх/її подання.
37. Національний банк має право прийняти рішення про зупинення адміністративного провадження, включно із зупиненням за заявою (клопотанням) заявника, у разі виникнення обставини, що перешкоджає вирішенню адміністративної справи.
Зупинення адміністративного провадження в адміністративній справі зупиняє перебіг усіх строків у цій справі. Перебіг строків продовжується з дня поновлення адміністративного провадження.
38. Національний банк поновлює адміністративне провадження за власною ініціативою або за заявою (клопотанням) заявника після надання заявником доопрацьованих/додаткових документів/інформації та/або перевірки достовірності поданих заявником документів/інформації або отримання визначеної в пункті 36 глави 3 розділу I цього Положення інформації, та/або припинення обставини, що спричинила зупинення адміністративного провадження, а в разі неподання запитуваних документів/інформації - з робочого дня, наступного за днем спливу строку, визначеного для їх подання.
39. Національний банк має право продовжити строк розгляду адміністративної справи на підставі обґрунтованого клопотання заявника та встановити строк, на який продовжено строк розгляду.";
главу після пункту 39 доповнити новим пунктом 39-1 такого змісту:
"39-1. Національний банк має право продовжити строк прийняття рішення, передбаченого
Законом про банки, але не більше ніж на 30 робочих днів, у разі потреби перевірки достовірності поданих документів/інформації та/або отримання додаткових документів/інформації, необхідних для прийняття такого рішення.
Національний банк повідомляє заявника про таке продовження строку не менше ніж за три робочих дні до завершення граничного строку для прийняття відповідного рішення.";
пункти 40, 41 викласти в такій редакції:
"40. Національний банк має право прийняти рішення про відмову в прийнятті заяви до розгляду та повернути подані заявником заяву та документи без прийняття рішення за заявою у випадках, визначених у пунктах 2-6 частини першої
статті 45 Закону про адміністративну процедуру.
41. Національний банк приймає рішення про закриття адміністративного провадження у випадках, визначених у
статті 65 Закону про адміністративну процедуру, та має право повернути подані заявником заяву та документи в разі відмови заявника від розгляду його заяви до прийняття рішення за відповідною адміністративною справою.";
главу після пункту 42 доповнити новим пунктом 42-1 такого змісту:
"42-1. Рішення Національного банку за результатами розгляду адміністративної справи, яке може негативно вплинути на право, свободу чи законний інтерес особи, має містити:
1) дату подання заяви та стислий зміст вимоги, що в ній міститься/ клопотання (у разі прийняття акта за заявою/клопотанням особи);
2) фактичні обставини адміністративної справи;
3) зміст документів і відомості, ураховані під час розгляду адміністративної справи;
4) посилання на докази або інші матеріали адміністративної справи, на яких ґрунтуються висновки Національного банку;
5) детальну правову оцінку обставин, виявлених Національним банком, і чітке зазначення висновків, зроблених на підставі такої правової оцінки виявлених обставин;
6) підстави прийняття рішення з належним обґрунтуванням;
7) інформацію про право особи, яка стала об’єктом рішення Національного банку, оскаржити таке рішення;
8) інформацію про спосіб, порядок і строк оскарження рішення, включаючи інформацію про суд, до якого особа може подати позов;
9) інформацію, що оскарження рішення в судовому порядку не зупиняє його виконання, із зазначенням правових підстав для цього.";
пункт 43 виключити;
пункт 44 викласти в такій редакції:
"44. Уповноважена особа Національного банку під час адміністративного провадження щодо прийняття рішень, визначених у цьому Положенні, до початку розгляду питання про вирішення адміністративної справи безпосередньо Правлінням Національного банку або Комітетом з нагляду приймає рішення про:
1) відмову в прийнятті заяви до розгляду у випадках, визначених у пунктах 2-6 частини першої
статті 45 Закону про адміністративну процедуру;
2) залишення заяви без руху;
3) зупинення/поновлення адміністративного провадження;
4) закриття адміністративного провадження;
5) продовження строку усунення виявлених недоліків за клопотанням заявника;
6) продовження строку розгляду адміністративної справи за клопотанням заявника;
7) початок адміністративного провадження за ініціативою Національного банку;
8) продовження строку прийняття рішення за ініціативою Національного банку;
9) задоволення повністю або частково/відмову в задоволенні запиту про доступ до матеріалів адміністративної справи;
................Перейти до повного тексту