1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


Правління Національного банку України
Р І Ш Е Н Н Я
01.08.2023 №265-рш
Про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "АКЦІОНЕРНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК "КОНКОРД"
Розглянувши інформацію Департаменту фінансового моніторингу про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "АКЦІОНЕРНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК "КОНКОРД" (далі - АТ "АКБ "КОНКОРД"), викладену в пояснювальній записці Департаменту фінансового моніторингу від 19 липня 2023 року, Правління Національного банку України зазначає таке.
АТ "АКБ "КОНКОРД" допустило систематичні порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - законодавство з питань фінансового моніторингу).
Вчинені АТ "АКБ "КОНКОРД" систематичні порушення підтверджуються результатами позапланової виїзної перевірки з окремих питань діяльності АТ "АКБ "КОНКОРД" стосовно дотримання вимог законодавства з питань фінансового моніторингу та достатності вжитих АТ "АКБ "КОНКОРД" заходів для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - ПВК/ФТ) (далі - перевірка) [Довідка про перевірку від 22 травня 2023 року № В/25-0009/59556/БТ (далі - Довідка)].
Так, за результатами перевірки виявлено порушення вимог:
1) пункту 3 частини другої статті 8 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 06 грудня 2019 року № 361-IX (далі - Закон № 361-IX) у частині незабезпечення функціонування належної системи управління ризиками.
Згідно з пунктом 3 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний забезпечувати функціонування належної системи управління ризиками, застосування у своїй діяльності ризик-орієнтовного підходу та вжиття належних заходів з метою мінімізації ризиків.
Банк з метою належної організації внутрішньої системи ПВК/ФТ та проведення первинного фінансового моніторингу, зокрема, забезпечує функціонування системи управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та/або фінансування розповсюдження зброї масового знищення (далі - ВК/ФТ) [підпункт 3 пункту 7 розділу ІІ Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19 травня 2020 року № 65 (зі змінами) (далі - Положення № 65)].
Відповідно до абзацу дев'ятого частини другої статті 18 Закону № 361-ІХ система управління ризиками вважається неналежною, зокрема, у разі встановлення фактів багаторазового, у великих обсягах проведення фінансових операцій, щодо яких є підозри використання суб'єкта первинного фінансового моніторингу для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму, фінансування розповсюдження зброї масового знищення чи вчинення іншого кримінального правопорушення. Факт неналежності системи управління ризиками відповідного суб'єкта первинного фінансового моніторингу встановлюється за наявності визначених відповідним суб'єктом державного фінансового моніторингу ознак у порядку, встановленому цим суб'єктом державного фінансового моніторингу.
Система управління ризиками ВК/ФТ банку вважається неналежною в разі встановлення хоча б однієї з ознак, визначених у пункті 74 розділу IV Положення № 65, та фактів багаторазового, у великих обсягах проведення фінансових операцій, щодо яких є підозри (1) у використанні банку для ВК/ФТ чи вчинення іншого злочину, що стали наслідком невиконання заходів ПВК/ФТ (пункт 75 розділу IV Положення № 65).
Відповідно до пункту 74 розділу IV Положення № 65 ознаками неналежної системи управління ризиками, зокрема, є:
нездійснення належної перевірки клієнтів (далі - НПК), неналежне здійснення оцінки/переоцінки ризику ділових відносин (фінансових операцій без установлення ділових відносин) із клієнтами (ризик-профілів клієнтів), документування їх результатів, заходів із моніторингу, контролю ризиків та підтримання ризик-профілів клієнтів банку в актуальному стані для мінімізації використання послуг банку з метою ВК/ФТ;
невжиття своєчасних та адекватних заходів щодо мінімізації виявлених ризиків ВК/ФТ до прийнятного рівня ризиків ВК/ФТ.
Детальні вимоги щодо функціонування належної організації системи управління ризиками ВК/ФТ у банку, застосування у своїй діяльності ризик-орієнтованого підходу та вжиття належних заходів з метою мінімізації ризиків визначені Законом № 361-ІХ та Положенням № 65, а саме щодо:
обов'язку банку у своїй діяльності застосовувати ризик-орієнтований підхід, ураховуючи відповідні критерії ризику, зокрема, пов'язані з його клієнтами (стаття 7 Закону № 361-ІХ, пункти 35, 36, 38 розділу ІV Положення № 65);
визначення критеріїв ризиків (частини третя та четверта статті 7 Закону № 361-ІХ, пункти 45, 46 розділу IV Положення № 65);
порядку проведення оцінки ризиків (пункти 54, 56, 58, 62 розділу IV Положення № 65);
ужиття банком заходів для підтримання в актуальному стані (уключно зі здійсненням переоцінки рівня ризику за потреби), зокрема, ризик-профілю клієнта в установлених випадках і в установлені строки (пункти 63, 64 розділу ІV Положення № 65);
ужиття банком заходів з управління ризиками ВК/ФТ (пункт 68 розділу ІV Положення № 65).
За результатами перевірки встановлено нездійснення АТ "АКБ "КОНКОРД" належної перевірки клієнтів (2), неналежне здійснення оцінки/переоцінки ризику ділових відносин (фінансових операцій без установлення ділових відносин) із клієнтами (ризик-профілів клієнтів) (3), заходів із моніторингу, контролю ризиків та підтримання ризик-профілів клієнтів банку в актуальному стані для мінімізації використання послуг банку з метою ВК/ФТ (4), а також невжиття АТ "АКБ "КОНКОРД" своєчасних та адекватних заходів щодо мінімізації виявлених ризиків ВК/ФТ до прийнятного рівня ризиків ВК/ФТ.
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону № 361-IХ суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати належну перевірку нових клієнтів, а також наявних клієнтів.
Детальні вимоги щодо здійснення банками належної перевірки клієнтів визначені Законом № 361-IХ та Положенням № 65, а саме щодо:
здійснення заходів належної перевірки, обсягу дій під час здійснення банком кожного із заходів належної перевірки (пункт 34 статті 1, частина друга статті 11 Закону № 361-IХ), документування проведення належної перевірки клієнтів (пункт 25 додатка 1 до Положення № 65);
моніторингу ділових відносин/моніторингу фінансових операцій клієнтів банку (підпункт 26 пункту 5 розділу І Положення № 65), порядку його проведення банком (пункт 11 додатка 1 до Положення № 65);
проведення аналізу та вивчення підстав і цілей усіх фінансових операцій, що відповідають хоча б одній із зазначених у частині третій статті 12 Закону № 361-IХ ознак;
виявлення підозрілих фінансових операцій (діяльності) (пункти 3, 4 додатка 15 до Положення № 65).
Заходи з належної перевірки клієнтів АТ "АКБ "КОНКОРД" також передбачені внутрішніми документами АТ "АКБ "КОНКОРД", а саме ПРОГРАМАМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ, ВЕРИФІКАЦІЇ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ЗАХОДІВ НАЛЕЖНОЇ ПЕРЕВІРКИ КЛІЄНТІВ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "АКЦІОНЕРНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК "КОНКОРД", що діяли в АТ "АКБ "КОНКОРД" у період перевірки (5) (далі - Програми ідентифікації).
Відповідно до вимог частини першої статті 7 Закону № 361-ІХ суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний у своїй діяльності застосовувати ризик-орієнтований підхід (6), враховуючи відповідні критерії ризику, зокрема, пов'язані з його клієнтами, географічним розташуванням держави реєстрації клієнта або установи, через яку він здійснює передачу (отримання) активів, видом товарів та послуг, що клієнт отримує від суб'єкта первинного фінансового моніторингу, способом надання (отримання) послуг. Ризик-орієнтований підхід має бути пропорційний характеру та масштабу діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
Відповідно до вимог частини другої статті 7 Закону № 361-ІХ застосування ризик-орієнтованого підходу здійснюється в порядку, визначеному внутрішніми документами з питань фінансового моніторингу суб'єкта первинного фінансового моніторингу, з урахуванням рекомендацій відповідних суб'єктів державного фінансового моніторингу, які згідно із цим Законом виконують функції державного регулювання і нагляду за такими суб'єктами первинного фінансового моніторингу.
Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати оцінку/переоцінку ризиків, у тому числі притаманних його діяльності, документувати їх результати, а також підтримувати в актуальному стані інформацію щодо оцінки ризиків, притаманних його діяльності (ризик-профіль суб'єкта первинного фінансового моніторингу), та ризику своїх клієнтів таким чином, щоб бути здатним продемонструвати своє розуміння ризиків, що становлять для нього такі клієнти (ризик-профіль клієнтів).
Порядок застосування ризик-орієнтованого підходу, у тому числі здійснення оцінки/переоцінки ризику ділових відносин (фінансових операцій без установлення ділових відносин) із клієнтами (ризик-профілів клієнтів) (7), заходів із моніторингу, контролю ризиків та підтримання ризик-профілів клієнтів банку в актуальному стані для мінімізації використання послуг банку з метою ВК/ФТ (8), а також ужиття АТ "АКБ "КОНКОРД" своєчасних та адекватних заходів щодо мінімізації виявлених ризиків ВК/ФТ до прийнятного рівня ризиків ВК/ФТ визначені ПРОГРАМАМИ УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ (ВІДМИВАННЯ) ДОХОДІВ, ОДЕРЖАНИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ, ФІНАНСУВАННЯ ТЕРОРИЗМУ ТА/АБО ФІНАНСУВАННЯ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ ЗБРОЇ МАСОВОГО ЗНИЩЕННЯ АТ "АКБ "КОНКОРД", що діяли в АТ "АКБ "КОНКОРД" у період перевірки (9) (далі -Програми управління ризиками).
За результатами перевірки встановлено неналежне виконання АТ "АКБ "КОНКОРД" обов'язку щодо здійснення належної перевірки наявних клієнтів, зокрема, в частині недостатнього та/або несвоєчасного обсягу дій під час здійснення таких заходів, як встановлення (розуміння) мети та характеру майбутніх ділових відносин або проведення фінансової операції, проведення на постійній основі моніторингу ділових відносин та фінансових операцій клієнта, що здійснюються у процесі таких відносин, щодо відповідності таких фінансових операцій наявній в АТ "АКБ "КОНКОРД" інформації про клієнта, його діяльність та ризик (у тому числі за потреби про джерело коштів, пов'язаних із фінансовими операціями).
Так, за результатами перевірки встановлено, що АТ "АКБ "КОНКОРД" встановило ділові відносини із шістьма клієнтами АТ "АКБ "КОНКОРД" -юридичними особами на підставі договорів про надання послуг Інтернет-еквайрингу (далі - Договори ІЕ), договорів про організацію взаємодії під час переказу коштів фізичним особам (далі - Договори А2С), одним клієнтом АТ "АКБ "КОНКОРД" - юридичною особою на підставі договору про надання АТ "АКБ "КОНКОРД" операційних та інформаційних послуг з метою залучення до АТ "АКБ "КОНКОРД" клієнтів для надання банківських послуг (далі - Договір Р2Р) (далі - Група ЮО), щодо яких виявлено порушення, зокрема:
пункту 4 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ у частині неналежного виконання АТ "АКБ "КОНКОРД" обов'язку щодо здійснення належної перевірки нових клієнтів, а також наявних клієнтів (щодо всіх учасників Групи ЮО);
частин першої та другої статті 7 Закону № 361-ІХ у частині неналежного виконання АТ "АКБ "КОНКОРД" обов'язку застосовувати у своїй діяльності ризик-орієнтований підхід (щодо шістьох клієнтів Групи ЮО);
пунктів 63, 64 розділу Положення № 65 у частині несвоєчасного здійснення заходів з підтримання в актуальному стані ризик-профілю клієнта шляхом врахування відповідних критеріїв ризику ВК/ФТ та здійснення переоцінки його рівня ризику (щодо одного клієнта Групи ЮО).
Водночас з одним із клієнтів Групи ЮО АТ "АКБ "КОНКОРД" повторно встановило ділові відносини після відмови в підтриманні ділових відносин через встановлення йому неприйнятно високого рівня ризику (зокрема, внаслідок ненадання документів щодо належного вивчення діяльності).
Загальний обсяг фінансових операцій за послугами (сервісами) інтернет-еквайрингу, А2С, С2А, Р2Р, проведених у період перевірки в межах договорів, укладених АТ "АКБ "КОНКОРД" із Групою ЮО, становить 112 956 224 680,13 грн, зокрема в період із 01 липня 2022 року до 22 січня 2023 року -46 470 510 691,16 грн.
Водночас на підставі вищезазначених договорів клієнти Групи ЮО проводили багаторазово, у великих обсягах фінансові операції (кожна з яких перевищує 1,2 млн грн), щодо яких є підозри у використанні АТ "АКБ "КОНКОРД" для ВК/ФТ чи вчинення іншого злочину, що стали наслідком невиконання заходів ПВК/ФТ.
Згідно з інформацією АТ "АКБ "КОНКОРД" суть фінансових операцій, проведених у межах Договорів ІЕ та Договорів А2С п'ятьма клієнтами Групи ЮО, полягає у використанні майданчику обміну та браузерної гри для обміну між користувачами сайтів зазначених клієнтів внутрішньо ігрових віртуальних предметів (одяг, зброя, ресурси та інше) або своїх внутрішньо ігрових валют за грошову винагороду, а також для сервісу повернення грошових коштів (кешбек), а послуги, що надаються згідно із зазначеними договорами, є суміжними, оскільки купівля ігрових ресурсів/артефактів здійснюється в межах послуг інтернет-еквайрингу, а продаж ігрових ресурсів/артефактів - у межах послуг А2С.
Водночас за результатами перевірки встановлено, що протягом періоду перевірки до АТ "АКБ "КОНКОРД" неодноразово надходили повідомлення від іншого банку стосовно фактів виявлення індикаторів підозрілості операцій щодо підозри в міскодінгу за окремими терміналами, відкритими для трьох клієнтів Групи ЮО із п'яти зазначених вище.
Також перевіркою встановлено, що за значною частиною терміналів, відкритих у межах ділових відносин із трьома клієнтами Групи ЮО, наявні факти проведення фінансових операцій за точками ініціювання платежів, що відрізняються від тих, що були ними зазначені під час ділових відносин, зокрема, на вебресурсах:
pm.ua, first.ua, які згідно з даними, розміщеними на офіційному сайті Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - КРАІЛ), належать суб'єктам господарювання, які мають ліцензії КРАІЛ на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
parimatch.com, parimatch.net, favbet.com, інформації щодо яких немає на офіційному сайті КРАІЛ.
Водночас відповідно до даних, що містяться в реєстрах та переліках КРАІЛ (10), у зазначених вище п'яти клієнтів Групи ЮО немає ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор на території України.
Крім того, за результатами перевірки встановлено, що зазначені вище юридичні особи Групи ЮО мають ознаки пов'язаності між собою, зокрема:
один із клієнтів Групи ЮО був торговцем відносно іншого клієнта Групи ЮО за Договором ІЕ;
чотири клієнти Групи ЮО мають спільного КБВ/керівника, однакову адресу місцезнаходження;
клієнти Групи ЮО є контрагентами інших клієнтів Групи ЮО за фінансовими операціями, проведеними за їх поточними рахунками, відкритими в АТ "АКБ "КОНКОРД";
клієнт Групи ЮО виконував функції технічного оператора для шістьох клієнтів Групи ЮО в межах укладених з ними договорів.
Згідно з інформацією АТ "АКБ "КОНКОРД" суть фінансових операцій, що проводилися в межах договірних відносин з одним клієнтом Групи ЮО, є СЕО-просування (ведення сторінок в соціальних мережах, налаштування рекламних компаній в мережі Інтернет, таргетування та просування реклами в пошукових та соціальних мережах) та повернення раніше сплачених коштів, що не були отримані (кешбек).
Водночас за результатами перевірки встановлено, що 88,28 відсотка від загальної суми надходжень на поточний рахунок зазначеного клієнта Групи ЮО (11) становлять грошові кошти з призначеннями платежів як сплата згідно з договорами про відступлення права грошової вимоги, а щодо перерахування коштів із поточного рахунку встановлено, що:
55,43 відсотка грошових коштів перераховано на транзитні рахунки 2924, відкриті для обліку взаєморозрахунків за Договором А2С;
41,89 відсотка грошових коштів перераховано чотирьом клієнтам Групи ЮО як оплата за договорами за інформаційні послуги.
Отже, більшість прибуткових фінансових операцій не пов'язана з основною діяльністю (звичайною діяльністю) зазначеного клієнта Групи ЮО, що свідчить про очевидну невідповідність змісту прибуткових та видаткових фінансових операцій за його поточним рахунком.
Згідно з Договором Р2Р, укладеним АТ "АКБ "КОНКОРД" із клієнтом Групи ЮО, АТ "АКБ "КОНКОРД" зобов'язується протягом дії зазначеного договору надавати клієнтам, залученим клієнтом Групи ЮО, банківські послуги щодо переказів із рахунку на рахунок із використанням реквізитів електронних платіжних засобів.
Водночас за результатами перевірки встановлено наявність різниці між загальною кількістю фінансових операцій зі списання коштів та загальною кількістю фінансових операцій із зарахування коштів, що не відповідає інформації щодо можливих операцій, розміщеній/відображеній на точках ініціювання Р2Р-переказів [ініціювання Р2Р-переказів можливе виключно з одного електронного платіжного засобу (далі - ЕПЗ) на один ЕПЗ з одночасним уведенням реквізитів ЕПЗ платника та отримувача коштів], та проведення фінансових операцій у розмірі, який перевищує максимально можливу суму переказу в "25 000,00 грн", визначену на точках ініціювання Р2Р-переказів.
Крім того, під час проведення фінансових операцій за Договором Р2Р у публічних джерелах була інформація щодо здійснення зазначеним клієнтом Групи ЮО діяльності (надання послуг), пов'язаної (що можуть бути пов'язані) з віртуальними активами/криптовалютами, які мають високі ризики ВК/ФТ.
Також під час обслуговування клієнтів Групи ЮО АТ "АКБ "КОНКОРД" стосовно них неодноразово отримувалася негативна інформація, зокрема, надходження до АТ "АКБ "КОНКОРД" від правоохоронних органів/суду ухвал, постанов/листів стосовно фінансових операцій/діяльності клієнтів Групи ЮО.
Ураховуючи вищезазначене, за результатами перевірки встановлено неналежне виконання АТ "АКБ "КОНКОРД" обов'язку щодо здійснення належної перевірки клієнтів Групи ЮО в частині встановлення (розуміння) мети та характеру майбутніх ділових відносин із клієнтами, проведення на постійній основі моніторингу ділових відносин та фінансових операцій, що здійснювалися під час ділових відносин із клієнтами Групи ЮО, щодо відповідності таких фінансових операцій наявній в АТ "АКБ "КОНКОРД" інформації про них, їх діяльність та ризик з огляду, зокрема, на:
нездійснення належних заходів із перевірки відповідності фактичних фінансових операцій заявленій (наявній в АТ "АКБ "КОНКОРД") інформації щодо суті діяльності клієнтів Групи ЮО;
формальні перевірки АТ "АКБ "КОНКОРД" точок ініціювання платежів клієнтів Групи ЮО, зокрема, у частині відповідності фактичних фінансових операцій заявленій суті послуг, за які здійснюється ініціювання платіжних операцій, функціонування вебсайтів окремих клієнтів Групи ЮО, зокрема, в частині відповідності кількості трансакцій відвідуваності відповідних вебсайтів, у тому числі шляхом здійснення контрольних закупок;
нездійснення належних заходів із перевірки інформації щодо окремих терміналів клієнтів Групи ЮО, стосовно яких до АТ "АКБ "КОНКОРД" надходили повідомлення про факти виявлення індикаторів підозрілості операцій щодо підозри в міскодінгу;
невиявлення індикаторів підозрілості фінансових операцій клієнтів Групи ЮО;
те, що за наявності незвично великих фінансових операцій клієнтів Групи ЮО АТ "АКБ "КОНКОРД" не підвищено ступінь і характер моніторингу ділових відносин із зазначеними клієнтами з метою визначення того, чи є фінансові операції або дії клієнтів підозрілими, а також з'ясування джерел походження коштів, пов'язаних із такими фінансовими операціями, достатніх для визначення наявності/відсутності у клієнтів раціонально обґрунтованих фінансових можливостей для здійснення таких фінансових операцій;
те, що АТ "АКБ "КОНКОРД", маючи негативну інформацію про діяльність клієнтів Групи ЮО, не вживало жодних дієвих заходів для ефективного запобігання використанню послуг АТ "АКБ "КОНКОРД" з метою ВК/ФТ, зокрема не застосовувало блокування операцій/сайтів клієнтів Групи ЮО, інших інструментів, які обмежують використання послуг ІЕ та А2С;
невжиття дієвих заходів для ефективного запобігання використанню послуг АТ "АКБ "КОНКОРД" з метою ВК/ФТ, зокрема шляхом проведення регулярних контрольних закупок на сайтах клієнтів Групи ЮО, відмови від підтримання з ними ділових відносин у зв'язку з ненаданням необхідних пояснень/документів для здійснення якісного аналізу їх господарської діяльності.
Крім того, за результатами перевірки встановлено, що під час обслуговування щодо п'яти клієнтів АТ "АКБ "КОНКОРД" - юридичних осіб (зокрема, під час здійснення щоквартального аналізу операцій) АТ "АКБ "КОНКОРД" не здійснювало належних заходів із моніторингу ризику ділових відносин, не виявляло критеріїв ризику ВК/ФТ, неналежно здійснювало/не здійснювало переоцінку рівня ризику клієнтів під час ділових відносин за наявності відповідних критеріїв ризику ВК/ФТ, несвоєчасно здійснило заходи з підтримання в актуальному стані ризик-профілю клієнтів.
Отже, вищезазначене свідчить про нездійснення АТ "АКБ "КОНКОРД" належної перевірки наявних клієнтів, неналежне здійснення переоцінки ризику ділових відносин із клієнтами (ризик-профілів клієнтів), документування їх результатів, заходів із моніторингу, контролю ризиків та підтримання ризик-профілів клієнтів банку в актуальному стані для мінімізації використання послуг банку з метою ВК/ФТ, невжиття своєчасних та адекватних заходів щодо мінімізації виявлених ризиків ВК/ФТ до прийнятного рівня ризиків ВК/ФТ, що є ознаками неналежної системи управління ризиками, передбаченими в підпунктах 2, 4 пункту 74 розділу IV Положення № 65.
Ураховуючи вищевикладене, а також наявність ознак неналежної системи управління ризиками, передбачених у підпунктах 2, 4 пункту 74 розділу IV Положення № 65, встановлення фактів багаторазового, у великих обсягах проведення фінансових операцій, щодо яких є підозри використання АТ "АКБ "КОНКОРД" для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму, фінансування розповсюдження зброї масового знищення, система управління ризиками ВК/ФТ АТ "АКБ "КОНКОРД" є неналежною, що є порушенням вимог пункту 3 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ у частині незабезпечення АТ "АКБ "КОНКОРД" функціонування належної системи управління ризиками, незастосування у своїй діяльності ризик-орієнтовного підходу та невжиття належних заходів з метою мінімізації ризиків;
2) пункту 15 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ та пункту 26 розділу ІІ Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90 (далі - Положення № 90), у частині ненадання на запити інспекційної групи Національного банку України достовірної інформації.
Згідно з вимогами пункту 15 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ банк зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі подавати (оформлювати, засвідчувати) у порядку, встановленому відповідним суб'єктом державного фінансового моніторингу, що відповідно до Закону № 361-ІХ виконує функції державного регулювання і нагляду за суб'єктами первинного фінансового моніторингу (далі - СПФМ), на запит цього суб'єкта державного фінансового моніторингу достовірну інформацію та/або документи (висновки, рішення тощо), копії документів або витяги з документів, що стосуються виконання СПФМ вимог законодавства у сфері запобігання та протидії та необхідні суб'єкту державного фінансового моніторингу для здійснення ним нагляду у сфері запобігання та протидії, у тому числі для перевірки фактів порушень вимог законодавства у сфері запобігання та протидії, здійснення контролю за виконанням СПФМ рішень суб'єктів державного фінансового моніторингу про застосування заходів впливу, письмових вимог.
Відповідно до пункту 26 розділу ІІ Положення № 90 банк зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі надати у визначених порядку, форматі, структурі, вигляді, збережену на визначених носіях надання такої інформації на запит інспекційної групи/запит в електронній/паперовій формі достовірну інформацію, матеріали, документи (їхні копії та/або витяги з них), усі відомості в яких написані розбірливо чи надруковані з такою якістю, що їх можливо прочитати, дані відеоархіву.
Відповідно до пункту 7.19 глави 7 розділу ІІ Положення про застосування Національним банком України заходів впливу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 17 серпня 2012 року № 346, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 вересня 2012 року за № 1590/21902 (зі змінами) (далі - Положення № 346), недостовірною(ими) інформацією/документами з питань фінансового моніторингу є надана(і) банком інформація/документи, що не підтверджена(і) чи суперечить(ать) даним первинних документів або іншим матеріалам перевірки з питань фінансового моніторингу (виїзної перевірки з питань фінансового моніторингу, безвиїзного нагляду з питань фінансового моніторингу), офіційним документам/інформації, отриманим(ій) від органів державної влади, банків, інших юридичних осіб.

................
Перейти до повного тексту