- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
Відповідно до статей
7,
15,
56 Закону України "Про Національний банк України",
Закону України "Про всеукраїнський референдум" та з метою приведення положень нормативно-правового акта Національного банку України до вимог законодавства України Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 15 липня 2020 року
№ 102 "Про затвердження Порядку відкриття і закриття рахунків виборчих фондів" такі зміни:
1)
заголовок доповнити словами "та фондів всеукраїнського референдуму";
2) пункт 1 після слів "виборчих фондів" доповнити словами "та фондів всеукраїнського референдуму".
3. Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку (Андрій Поддєрьогін) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Олексія Шабана.
5. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Голова Центральної виборчої комісії | О. Діденко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
17.06.2021 № 54
ЗМІНИ
до Порядку відкриття і закриття рахунків виборчих фондів
1.
Заголовок доповнити словами "та фондів всеукраїнського референдуму".
2. Розділ І викласти в такій редакції:
"I. Загальні положення
2. Цей Порядок регулює відкриття і закриття банками, їхніми відокремленими підрозділами, які здійснюють банківську діяльність від імені банку, та філіями іноземних банків в Україні (далі - банки) накопичувальних, поточних рахунків:
виборчих фондів відповідних кандидатів, політичних партій, місцевих організацій політичних партій під час підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів;
фонду ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою (далі - фонд ініціативної групи), фонду агітації щодо ініціативи проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою політичної партії, громадської організації (далі - фонд агітації щодо ініціативи партії, громадської організації) під час збору підписів виборців на підтримку ініціативи проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою;
фондів всеукраїнського референдуму ініціативних груп, а також політичних партій, громадських організацій під час підготовки та проведення всеукраїнського референдуму.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
1) клієнт - кандидат на пост Президента України, зареєстрований Центральною виборчою комісією (далі - кандидат на пост Президента України); політична партія, кандидати в народні депутати України від якої включені до загальнодержавного, регіонального виборчих списків та зареєстровані Центральною виборчою комісією/яка здійснює агітацію щодо ініціативи проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою/яка зареєстрована Центральною виборчою комісією як прихильник чи опонент питання всеукраїнського референдуму (далі - партія); кандидат у народні депутати України, включений політичною партією до загальнодержавного, регіонального виборчого списку та зареєстрований Центральною виборчою комісією (далі - кандидат у народні депутати); місцева організація політичної партії, кандидати в депутати включені нею до відповідних виборчих списків та зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією (далі - організація партії); кандидат у депутати, у тому числі включений до виборчого списку організації партії (далі - кандидат у депутати), кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, зареєстрований територіальною виборчою комісією; ініціативна група всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, зареєстрована Центральною виборчою комісією (далі - ініціативна група); громадська організація, яка здійснює агітацію щодо ініціативи проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою/зареєстрована Центральною виборчою комісією як прихильник чи опонент питання всеукраїнського референдуму (далі - громадська організація);
2) накопичувальний рахунок - поточний рахунок, який відкривається банком клієнту - кандидату на пост Президента України/партії/організації партії/громадській організації на договірній основі, на який надходять кошти для фінансування виборчої кампанії клієнта/заходів агітації всеукраїнського референдуму;
3) перелік - перелік розпорядників рахунків клієнтів (далі - розпорядник), які відповідно до
Виборчого кодексу України,
Закону України "Про всеукраїнський референдум" мають виключне право розпоряджатися відповідними рахунками клієнта і підписувати розрахункові документи;
5) представник клієнта - уповноважена особа клієнта, яка на законних підставах має право відкривати рахунки від імені клієнта.
Інші терміни, що вживаються в цьому Порядку, застосовуються в значеннях, визначених законодавством України.
4. Рахунки клієнтів відкриваються в банках у національній валюті.
5. Банк не має права відмовити клієнту у відкритті рахунку, вчинення відповідних операцій за яким передбачено законом, установчими документами банку та наданою йому ліцензією, крім випадків, коли банк не має можливості прийняти на банківське обслуговування або якщо така відмова допускається законом чи банківськими правилами.
6. Умови відкриття рахунку та особливості його функціонування визначаються в договорі банківського рахунку, що укладається між банком і його клієнтом, і не повинні суперечити вимогам цього Порядку.
Договір банківського рахунку укладається між банком та клієнтом з урахуванням вимог, визначених
Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Договір банківського рахунку, який укладається банком із клієнтом - кандидатом на пост Президента України, кандидатом у народні депутати, кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, може бути підписаний цифровим власноручним підписом кандидата (представника кандидата).
Текст заяви про відкриття рахунку може бути зазначений у договорі банківського рахунку в довільній формі, але зі збереженням реквізитів, передбачених у відповідних додатках до цього Порядку.
7. Клієнт подає/надсилає до банку під час відкриття рахунку перелік. Перелік складається клієнтом у довільній формі або у формі, визначеній банком, та має містити такі обов'язкові реквізити: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) розпорядника рахунку та його підпис. Перелік засвідчується підписом відповідного кандидата/керівника партії/організації партії/громадської організації/представника ініціативної групи. Підпис розпорядника рахунку клієнта не зазначається в переліку, якщо розпорядження рахунком здійснюватиметься лише за допомогою систем дистанційного обслуговування.
Форма переліку, порядок подання/надсилання клієнтами переліку, внесення змін до переліку встановлюються банком самостійно у внутрішніх документах.
7-1. Відповідний кандидат/представник клієнта/розпорядник, який відкриває рахунок, має право пред'явити уповноваженому працівнику банку е-паспорт/е-паспорт для виїзду за кордон/дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка "Дія".
8. Вимоги щодо створення, зберігання електронних документів та використання цифрового власноручного підпису відповідними кандидатами (їхніми представниками), електронних підписів під час відкриття банками рахунків клієнтів у випадках, передбачених цим Порядком, регулюються Законами України
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про електронні довірчі послуги" та нормативно-правовими актами Національного банку з питань застосування цифрового власноручного підпису, електронного підпису в банківській системі України.
9. Банк формує справу з юридичного оформлення рахунку з документів, що подаються клієнтом під час відкриття рахунку, а також інформації, отриманої з офіційних та/або надійних джерел під час виконання вимог
Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та нормативно-правового акта Національного банку з питань фінансового моніторингу (далі - законодавство з питань фінансового моніторингу), та документів, що підтверджують повноваження представника (розпорядника) клієнта на розпорядження рахунком клієнта. Порядок зберігання документів у справі з юридичного оформлення рахунку банк установлює самостійно згідно з його внутрішніми документами.
Справа з юридичного оформлення рахунку клієнта банку після його закриття має зберігатися банком протягом строку, установленого законодавством з питань фінансового моніторингу.
................Перейти до повного тексту