- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
Правління Національного банку України
РІШЕННЯ
Про віднесення Публічного акціонерного товариства "Місто Банк" до категорії неплатоспроможних
Розглянувши пояснювальну записку Департаменту банківського нагляду про віднесення Публічного акціонерного товариства "Місто Банк" (далі -АТ "Місто Банк") до категорії неплатоспроможних та доповідну записку Департаменту банківського нагляду від 14 грудня 2020 року № В/20-0008/91067/БТ, складену за результатами безвиїзного банківського нагляду за діяльністю АТ "Місто Банк", Правління Національного банку України зазначає таке.
Згідно з даними статистичної звітності, поданої АТ "Місто Банк" до Національного банку України у файлах 01Х "Дані про залишки на рахунках" за період з 01 до 11 грудня 2020 року (включно), АТ "Місто Банк" обліковує на балансі об'єкт інвестиційної нерухомості - 92/100 частин цілісного майнового комплексу з виробництва та переробки сої загальною площею 10 355,9 кв. м, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. Індустріальна, буд. 19 (далі - об'єкт нерухомості).
За результатами аналізу інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна (далі -Реєстр) виявлено, що з 30 листопада 2020 року право власності на об'єкт нерухомості належить ТОВ "СОЛІЯ" (код за ЄДРПОУ - 43145776) згідно з договором купівлі-продажу № 23 від 31 січня 2020 року.
Отже, юридичне право власності на об'єкт нерухомості належить ТОВ "СОЛІЯ".
Крім того, за інформацією з Реєстру виявлено, що 30 листопада 2020 року проведено державну реєстрацію іпотеки на об'єкт нерухомості (іпотекодавець ТОВ "СОЛІЯ", іпотекодержатель: Компанія з обмеженою відповідальністю "МОКСЛЕЙ ПРОДАКТС ЛІМІТЕД", Кіпр) та 30 листопада 2020 року проведено державну реєстрацію обтяжень (вид обтяження: заборона на нерухоме майно, обтяжувач "МОКСЛЕЙ ПРОДАКТС ЛІМІТЕД", Кіпр).
Відповідно до вимог статті
68 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (далі - Закон про банки) бухгалтерський облік організовується банками відповідно до внутрішньої облікової політики, розробленої на підставі правил, установлених Національним банком України відповідно до міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, і має забезпечувати своєчасне та повне відображення всіх банківських операцій та надання користувачам достовірної інформації про стан активів і зобов'язань, результатів фінансової діяльності та їх зміни.
Відповідно до підпункту 17 пункту 1.4 глави 1 розділу І
Інструкції № 480 інвестиційною нерухомістю є нерухомість (земля чи будівля, або частина будівлі, або їх поєднання), утримувана (власником або орендарем як актив з права користування) з метою отримання орендних платежів або збільшення вартості капіталу чи для досягнення обох цілей.
Згідно з пунктом 8.1 глави 8 розділу II
Інструкції № 480 одиницею обліку інвестиційної нерухомості є земля чи будівля або частина будівлі, або земля і будівля, що перебувають у розпорядженні власника або орендаря за договором про оренду з метою отримання орендних платежів, збільшення капіталу або для обох цілей, а не для надання послуг або адміністративних цілей.
Таким чином, відсутність в АТ "Місто Банк" права власності та будь-якого іншого права на об'єкт нерухомості свідчить про відсутність підстав для відображення об'єкта нерухомості в балансі, а отже, про порушення вимог пункту 8.1 глави 8 розділу II
Інструкції № 480, у частині неправомірного відображення об'єкта нерухомості в балансі та відповідно в статистичній звітності.
Станом на 14 грудня 2020 року розмір регулятивного капіталу банку АТ "Місто Банк" становив 203,68 млн грн, Н2 - 19,17%, Н3 - 13,62%.
Водночас у разі припинення відображення об'єкта нерухомості на балансі банку значення регулятивного капіталу набуває від'ємного значення (-126,99 млн грн) та відповідно від'ємних значень набувають норматив достатності (адекватності) регулятивного капіталу (Н2) -11,95% та норматив достатності основного капіталу (Н3) -11,95%.
Згідно зі статтею
67 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (далі - Закон про банки) Національним банком України у межах виконання покладених на нього наглядових функцій може застосовуватися професійне судження, зокрема під час оцінювання фінансового стану банку, ризиків, притаманних його діяльності, адекватності капіталу та ліквідності банку ризикам, на які наражається або може наражатися банк, ефективності систем управління ризиками та внутрішнього контролю, у тому числі впливу ризиків і стрес-факторів на ефективне, надійне та розсудливе управління банком, фінансову стабільність і захист інтересів вкладників та інших кредиторів банку.
Професійне судження формується Національним банком України з урахуванням принципів, визначених у статті
67 Закону про банки, зокрема Національний банк України керується принципом комплексного аналізу (дослідження всіх обставин та умов конкретної ситуації під час формування професійного судження та прийняття відповідного рішення) та співмірності (пропорційності) [урахування обставин та умов конкретної ситуації, щодо якої формується професійне судження та приймається відповідне рішення (зокрема, розмір банку, складність, обсяг, види, характер здійснюваних ним операцій, організаційна структура банку, профіль ризику банку, особливості діяльності банку як системно важливого (за наявності такого статусу), діяльність банківської групи, до складу якої входить банк, фінансовий стан банку та власників істотної участі в ньому)].
................Перейти до повного тексту