- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ
РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ЛИСТ
01.03.2013 № 1574/16/47-13
Голові правління ЖБК "Надія"
Положенцевій О.П.
м. Умань
Сектор НКРЕ у Черкаській області
ПАТ "УМАНЬГАЗ"
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, (далі - НКРЕ) розглянула ваш лист від 21.01.2013 № (25) 433 щодо обліку спожитого природного газу, надісланий листом сектору НКРЕ у Черкаській області від 23.01.2013 № 30-23-21/30, та в межах компетенції повідомляє наступне.
Щодо обліку природного газу
Відповідно до положень статті
11 Закону України
"Про засади функціонування ринку природного газу" (далі - Закон України) облік природного газу, у тому числі комерційний (приладовий), здійснюється з метою отримання та реєстрації достовірної інформації про обсяги і якість природного газу під час його видобування, транспортування, розподілу, постачання, зберігання та споживання.
Комерційний (приладовий) облік природного газу здійснюється з метою визначення за допомогою вузла обліку природного газу обсягів його споживання та/або реалізації, на підставі яких проводяться взаєморозрахунки.
Вузлом обліку природного газу є сукупність засобів вимірювальної техніки та допоміжних засобів, призначених для вимірювання у робочих умовах, реєстрації, збереження результатів вимірювання та розрахунків об'єму газу, приведеного до стандартних умов.
Згідно з положеннями статті
12 Закону України постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов'язується поставити споживачеві природний газ, якісні характеристики якого визначено стандартами, в обсязі та порядку, передбачених договором, а споживач зобов'язується сплачувати вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором.
Обов'язкові умови договору між гарантованим постачальником та споживачем природного газу за регульованим тарифом встановлюються в типовому договорі про постачання природного газу.
Так, положеннями пунктів 5.9 - 5.13
Правил обліку передбачено наступне.
Власник комерційного вузла обліку газу відповідає за технічний стан комерційного вузла обліку газу та порушення правил його експлуатації, а також за використання засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ) з вичерпаним терміном повірки.
У разі виявлення на комерційних вузлах обліку газу несправності ЗВТ, витоків газу з імпульсних ліній диференційних манометрів, манометрів, пошкодження пломб або захисних елементів та інше власник комерційного вузла обліку газу має терміново проінформувати про це іншу сторону договору і, за необхідності, вжити заходів для забезпечення функціонування комерційного вузла обліку газу в робочому стані.
Сторони договору мають право контролювати правильність експлуатації ЗВТ у будь-який час доби.
У разі виникнення спірних питань між обліковою організацією і споживачем щодо результатів вимірювань об'єму газу сторони договору мають право проводити спільні перевірки технічного стану комерційних вузлів обліку газу відповідно до порядку, установленого у розділі 12 цих
Правил.
У разі виникнення між сторонами суперечливих питань щодо технічних, у тому числі метрологічних, характеристик ЗВТ сторони договору мають право вимагати проведення позачергової або експертної повірки ЗВТ територіальними органами Держспоживстандарту України.
Перерахунки об'єму протранспортованого газу проводяться у випадках:
тимчасової відсутності ЗВТ (зняття ЗВТ на періодичну, позачергову, експертну повірки та ремонт);
непридатності до застосування (несправності) ЗВТ за результатами перевірки технічного стану комерційного вузла обліку газу;
наявності аварійних ситуацій, що зареєстровані у роздрукованих звітах обчислювачів та обчислювачів коректорів (несправність ЗВТ).
Якщо власником комерційного вузла обліку газу є споживач, перерахунки об'єму протранспортованого газу за період відсутності (несправності) ЗВТ здійснюються обліковою організацією за проектною номінальною потужністю неопломбованого газового обладнання з урахуванням кількості годин роботи газового обладнання споживача.
Згідно з інформацією, наданою сектором НКРЕ у Черкаській області, для опалення 72-квартирного житлового будинку по вул. Чехова, 20 в котельні ЖБК "Надія", побудованій у 2003 році, встановлено два котли Ника-0,5 Ги, (0,5 кВт, 50 куб. м/год). Облік спожитого природного газу здійснюється комерційним вузлом обліку, до складу якого відповідно до Свідоцтва № 24.0895.03 від 12.11.2003 про державну метрологічну атестацію вузла автоматизованого обліку споживання природного газу входять:
лічильник газу РГ-К-100, зав. № 9690 (2002 р.),
перетворювач абсолютного тиску SENSYM ІСТ, зав. № 11951-112 (2000 р.),
обчислювач ОЕ-22ЛА, зав. № 0912 (2003 р.),
перетворювач температури ТСП-1187 (2003 р.),
трубопровід DN=80 мм.
У 2006 році ЖБК "Надія" було проведено заміну датчика тиску - SENSYM ІСТ, зав. № 11951-112, однак відповідні зміни у Свідоцтво про метрологічну атестацію вузла обліку до цього часу внесені не були.
За поясненнями ПАТ "Уманьгаз", основною причиною проблемної ситуації, що виникла у взаємовідносинах між газорозподільним підприємством та ЖБК "Надія", є особливості роботи комерційного вузла обліку газу, а саме те, що ЖБК "Надія" провів заміну датчика тиску та модернізував програмне забезпечення обчислювача згідно з вимогами
Правил обліку газу, але не провів повторну метрологічну атестацію вузла обліку, не змінив параметри конфігурації обчислювача.
Враховуючи вищезазначене, на думку НКРЕ, у разі виникнення між сторонами спірних питань щодо технічних, у тому числі метрологічних характеристик ЗВТ, доцільним є проведення експертизи або позачергової повірки ЗВТ (пункт 5.12
Правил обліку).
................Перейти до повного тексту