1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
Л И С Т
23.01.2012 N 351/17/47-12
Енергопостачальні компанії
Територіальні представництва
НКРЕ
Щодо розгляду скарг
Національна комісія, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики, розглянула лист ВАТ "Запоріжжяобленерго" від 08.12.2011 N 007-85/9143 щодо розгляду скарг, які надішли до енергопостачальників від територіальних представництв НКРЕ (далі - ТП НКРЕ), та повідомляє.
Згідно із частиною першою статті 39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право на: державний захист своїх прав; гарантований рівень споживання; належну якість товарів (робіт, послуг); безпеку товарів (робіт, послуг); необхідну, доступну та достовірну інформацію про кількість, якість і асортимент товарів (робіт, послуг).
Одними із основних завдань НКРЕ, що визначені Законом України "Про електроенергетику", є участь у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики щодо державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій в електроенергетиці та захист прав споживачів електричної і теплової енергії.
Згідно з пунктом 7 Положення про НКРЕ, затвердженого Указом Президента України від 21.04.98 N 335 (далі - Положення), діяльність НКРЕ забезпечує робочий апарат, який складається з центрального апарату та територіальних підрозділів. Територіальні підрозділи НКРЕ діють на основі положення, що затверджується Головою Комісії.
Відповідно до Загального положення про територіальне представництво Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України, затвердженого наказом НКРЕ від 26.04.2006 N 30, ТП НКРЕ є структурним підрозділом НКРЕ.
Під час розгляду спірних питань НКРЕ або ТП НКРЕ для виконання своїх повноважень, з метою надання обґрунтованої відповіді заявнику та відповідно до вимог пункту 3.2.1 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, НКРЕ та ТП НКРЕ звертається до енергопостачальників щодо надання ними пояснень стосовно спірних питань, а також додаткових матеріалів, які б дали змогу всебічно розглянути конфліктну ситуацію.
Якщо під час розгляду НКРЕ або ТП НКРЕ спірного питання було виявлено з боку енергопостачальника порушення чинного законодавства, НКРЕ або ТП НКРЕ у підготовленій відповіді споживачу зобов'язує енергопостачальника усунути порушення і привести відносини зі споживачем у відповідність до чинного законодавства.
До енергопостачальників, які не виконували рекомендації щодо усунення порушень у визначений термін, представниками НКРЕ здійснюються заходи щодо проведення ТП НКРЕ позапланової перевірки ліцензованої діяльності.
У зв'язку з постійним збільшенням за останні роки кількості скарг споживачів щодо незадовільної роботи енергопостачальників було затверджено Положення про Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії (постанова НКРЕ від 12.03.2009 N 299) (далі - Положення).
Згідно з цим Положенням Інформаційно-консультаційний центр (далі - ІКЦ) є структурним підрозділом Компанії. ІКЦ є загальнодоступним центром для юридичних, фізичних осіб - підприємців та населення (далі - заявники), які є споживачами електричної енергії або мають намір стати споживачами та звернулися, в тому числі, для розв'язання суперечних питань, які виникли між Компанією та заявниками.

................
Перейти до повного тексту