1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
15.05.2009 N 3228/09/17-09
На N С-55/125/3 від 21.04.2009
Джанкойська районна
державна адміністрація
Щодо пільгових тарифів на електроенергію для сільгосппідприємств
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 29.04.2009 N 22623/1/1-09 Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула лист Джанкойської районної державної адміністрації від 21.04.2009 N С-55/125/3 щодо пільгових тарифів на електроенергію для сільгосппідприємств і повідомляє.
НКРЕ здійснює регулювання цін (тарифів) на продукцію (послуги) суб'єктів підприємницької діяльності в електроенергетиці, керуючись принципами, визначеними чинним законодавством, основним з яких є принцип забезпечення балансу економічних інтересів суб'єктів енергоринку, що здійснюють виробництво, передачу та постачання електричної енергії, і споживачів їх продукції та послуг. Реалізація цього принципу передбачає, з однієї сторони, встановлення економічно обґрунтованих, тобто необхідних для виконання поточних і інвестиційних витрат природних монополій, цін і тарифів, а з іншої, врахування економічних можливостей споживачів - рівня платоспроможного попиту.
Відповідно до пункту 3.7.4. Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 N 15/1 (із змінами та доповненнями), роздрібні тарифи формуються за ринковою формулою та складаються з оптової ринкової ціни на електроенергію, тарифів на передачу, постачання електроенергії та технологічних втрат електричної енергії в мережі.
Слід зазначити, що у структурі роздрібних тарифів питома вага оптової ринкової ціни складає близько 80%. Рівень оптової ринкової ціни залежить від зміни цін на первинні енергоносії: ядерне паливо вугілля, природний газ, мазут (значна залежність від зовнішніх джерел постачання: 100% закупівель ядерного палива, 75% газу) та сезонної зміни структури виробництва електроенергії - питомої ваги електроенергії, виробленої АЕС, ТЕС, ГЕС, ТЕЦ, тарифи яких значно відрізняються, у різні пори року, а також зростанням частки дотацій у структурі оптової ринкової ціни.
Тарифи на передачу та постачання електричної енергії формуються відповідно до Тимчасової методики розрахунку роздрібного тарифу на спожиту електроенергію, тарифу на передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами та тарифу на постачання електроенергії, затвердженої постановою НКРЕ від 06.05.98 N 564.
Тарифи на передачу та постачання для кожної енергопостачальної компанії різні і залежать від багатьох факторів, а саме: структури та стану електричних мереж, втрат електроенергії в мережах, структури та обсягів споживання електроенергії, площі території, що обслуговується, тощо. Зазначаємо, що Комісія, як регулюючий орган, постійно здійснює моніторинг витрат енергокомпаній на здійснення ними ліцензованої діяльності та у разі виявлення необґрунтованого або нецільового використання коштів обов'язково здійснює коригування витрат при перегляді тарифів на передачу та постачання електроенергії.
Варто звернути увагу, що на сьогодні відповідно до розпорядчих нормативно-правових актів Уряду окремі групи споживачів мають знижені тарифи, а енергопостачальні компанії - збитки, які виникають від різниці між ринковим і фіксованим тарифом. Вже існує вісім типів таких споживачів - населення та населені пункти, споживачі, які розраховуються за тарифами, диференційованими за періодами часу, побутові споживачі, які розраховуються за тарифами диференційованими за періодами часу, зовнішнє освітлення населених пунктів, вугільні підприємства, міський електричний транспорт, а з 1 листопада 2008 року вперше компенсуються втрати від постачання електроенергії підприємствам гірничо-металургійному комплексу. З метою компенсації втрат енергопостачальних компаній весь обсяг цих збитків включається до складу оптової ринкової ціни на електроенергію та має постійну динаміку до зростання: у 2006 році - 5,4 млрд.грн, у 2007 році - 6,7 млрд.грн, у 2008 році - вже близько 13 млрд.грн, що складає 23,7% в структурі ОРЦ, а за 5 місяців 2009 року - вже 7,6 млрд.грн (без ПДВ).

................
Перейти до повного тексту