1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
22.04.2009 N 2678/09/17-09
На N 09-3-82 від 04.02.2009
Центральне правління
Українське товариство сліпих
Щодо зменшення тарифів на електроенергію для підприємств Українського товариства сліпих
Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула ваш лист від 04.02.2009 N 09-3-82 надісланий за належністю листом Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Верховної Ради України від 24.03.2009 N 04-26/13-217 щодо зменшення тарифів на електроенергію для підприємств Українського товариства сліпих та повідомляє наступне.
НКРЕ здійснює регулювання цін (тарифів) на продукцію (послуги) суб'єктів підприємницької діяльності в електроенергетиці керуючись принципами, визначеними чинним законодавством, основним з яких є принцип забезпечення балансу економічних інтересів суб'єктів енергоринку, що здійснюють виробництво, передачу та постачання електричної енергії, і споживачів їх продукції та послуг. Реалізація цього принципу передбачає, з однієї сторони, встановлення економічно обґрунтованих, тобто необхідних для виконання поточних і інвестиційних витрат природних монополій, цін і тарифів, а з іншої, врахування економічних можливостей споживачів - рівня платоспроможного попиту.
Відповідно до Порядку визначення класів споживачів електричної енергії, диференційованих за ступенями напруги (далі - Порядок) затвердженого постановою НКРЕ від 13.08.98 N 1052 споживачі електричної енергії розподіляються на два класи.
До 1 класу відносяться споживачі, які:
1) отримують електричну енергію від постачальника електричної енергії в точці продажу електричної енергії із ступенем напруги 27,5 кВ та вище;
2) приєднані до шин електростанцій (за винятком ГЕС, які виробляють електроенергію періодично), а також до шин підстанцій електричної мережі напругою 220 кВ і вище, незалежно від ступенів напруги в точці продажу електричної енергії електропостачальною організацією споживачу;
3) є промисловими підприємствами із середньомісячним обсягом споживання електричної енергії 150 млн кВт·год та більше на технологічні потреби виробництва, незалежно від ступенів напруги в точці продажу електричної енергії електропостачальною організацією споживачу.
До 2 класу відносяться споживачі, які отримують електричну енергію від постачальника електричної енергії в точці продажу електричної енергії із ступенем напруги нижче 27,5 кВ, крім випадків, передбачених підпунктом 3.1 цього Порядку.
Законом України "Про електроенергетику" передбачається ринкове формування цін на електричну енергію. Роздрібні тарифи однакові для всіх споживачів відповідного класу без врахування належності споживача до тієї чи іншої галузі економіки.
Роздрібні тарифи формуються щомісяця за ринковою формулою відповідно до Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом та складаються з оптової ринкової ціни на електроенергію, скоригованої на нормативні втрати в електромережах, тарифів на передачу, постачання електроенергії.
Оптова ринкова ціна на електроенергію, визначається як середньозважена величина вартості електричної енергії теплових, атомних електростанцій, гідроелектростанцій, теплоелектроцентралей та інших суб'єктів підприємницької діяльності, які продають електричну енергію в ОРЕ, і, крім того, враховує витрати на диспетчеризацію, утримання магістральних мереж та надбавки до оптової ціни - інвестиційна складова та дотації, які надаються енергетичним компаніям з метою компенсації збитків від здійснення постачання електричної енергії окремим категоріям споживачів відповідно до політики Уряду.
Слід зазначити, що у структурі роздрібних тарифів основною частиною є оптова ринкова ціна, яка складає близько 80%. Рівень оптової ринкової ціни залежить від зміни цін на первинні енергоносії: ядерне паливо, вугілля, природний газ, мазут (значна залежність від зовнішніх джерел постачання: 100% закупівель ядерного палива, 75% газу) та сезонної зміни структури виробництва електроенергії - питомої ваги електроенергії, виробленої АЕС, ТЕС, ГЕС, ТЕЦ, тарифи яких значно відрізняються, у різні пори року, а також зростанням частки дотацій в структурі оптової ринкової ціни, які надаються енергетичним компаніям з метою компенсації збитків від здійснення постачання електричної енергії окремим категоріям споживачів, зокрема населенню. Так, сума дотацій, яку енергопостачальні компанії отримують для покриття збитків від здійснення постачання електроенергії за фіксованими тарифами, склала у 2008 році становили 12,67 млрд.грн. проти 6,74 млрд.грн. в 2007 році.
Тарифи на передачу та постачання для кожної енергопостачальної компанії різні і залежать від багатьох факторів, а саме структури та стану електричних мереж, втрат електроенергії в мережах, структури та обсягів споживання електроенергії, площі території, що обслуговується, тощо. Зазначаємо, що Комісія, як регулюючий орган, постійно здійснює моніторинг витрат енергокомпаній на здійснення ними ліцензованої діяльності та у разі виявлення необґрунтованого або нецільового використання коштів обов'язково здійснює коригування витрат при перегляді тарифів на передачу та постачання електроенергії.

................
Перейти до повного тексту