- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ ЕКСПЕДИТОРІВ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Правління АМЕУ
від 04 лютого 2020 р.
протокол № 7
ГЕНЕРАЛЬНІ УМОВИ
транспортно-експедиторської діяльності АМЕУ
РОЗДІЛ 1
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. ЗАСТОСУВАННЯ
1.1. Ці Генеральні умови транспортно-експедиторської діяльності АМЕУ застосовуються, якщо вони письмово інкорпоровані в договір, шляхом посилання на Генеральні умови транспортно-експедиторської діяльності АМЕУ (далі - Умови).
1.2. Кожного разу, коли зроблено таке посилання, сторони погоджуються, що цими Умовами повинні відмінятися будь-які додаткові умови договору, що суперечать цим Умовам, за винятком тих випадків, коли умови договору спрямовані на збільшення відповідальності чи зобов'язань транспортно-експедиторського підприємства. Вважається, що сторони погоджуються відступити від положень актів законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд.
2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ
2.1. "Транспортно-експедиторські послуги" означають будь-який вид послуг, що стосується перевезення, консолідації, зберігання, обробки, упаковки товарів, а також додаткові та консультаційні послуги, які з цим пов'язані, включаючи митні та податкові питання, але не обмежуючись ними, декларування товарів, здійснення страхування товарів, а також збір чи здійснення платежів або оформлення документів, що стосуються цих товарів.
2.2. "Транспортно-експедиторське підприємство" означає особу, що укладає з клієнтом договір про надання транспортно-експедиторських послуг.
2.3. "Перевізник" означає будь-яку особу, яка фактично виконує перевезення товарів власними або орендованими транспортними засобами (виконавчий перевізник), а також будь-яку особу, що несе таку ж відповідальність як і перевізник, в результаті взятої на себе відповідальності, що виражена чи витікає з домовленості (перевізник за договором).
2.4. "Клієнт" означає будь-яку особу, яка має права чи зобов'язання згідно з договором про надання транспортно-експедиторських послуг, укладеного з транспортно-експедиторським підприємством.
2.5. "Товари" означають будь-яке майно, включаючи живих тварин, а також контейнери, вантажні піддони, або подібні предмети перевезення чи упаковки, які не надаються транспортно-експедиторським підприємством.
2.6. "SDR" означає Спеціальні права запозичення (Special Drawing Right), визначені Міжнародним Валютним Фондом.
2.7. "Зобов'язуюче право" означає будь-яке право, від положень якого не можна відхилятися.
2.8. "Письмово" означає письмову інформацію, створену, надіслану, прийняту чи збережену електронним, магнітним, оптичним чи іншим засобом, зокрема, але не обмежуючись: система електронного документообігу, телеграма, телекс, телефакс чи електронна пошта, якщо інформація доступна для подальшого використання.
2.9. "Цінності" означають злитки золота або срібла, монети, гроші, оборотні кредитно-грошові документи, коштовні камені, ювелірні вироби, антикваріат, картини, твори мистецтва та подібне майно, вартість якого явно перевищує звичайну вартість звичайних комерційних товарів чи вантажів.
2.10. "Небезпечні товари" означають товари, що офіційно віднесені до небезпечних, а також товари, що мають або можуть мати небезпечні, вогненебезпечні, радіоактивні, шкідливі властивості або завдати шкоду.
2.11. "Додаткові витрати" означають витрати, які виникли під час надання транспортно-експедиторських послуг, в тому числі, але не виключно: демередж, детеншн, простій, зберігання, зважування, навантаження, розвантаження.
2.12. "Негабаритний вантаж" означає вантаж, розміри якого (включаючи упаковку й кріплення) перевищують встановлені допустимі норми.
2.13. "Великовагові та великогабаритні транспортні засоби" означають такі транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують параметри, встановлені законодавством
2.14. "Перешкоди" означають обставини або ризик будь-якого виду (включаючи стан товарів), що не є наслідком вини або упущень транспортно-експедиторського підприємства, і яких не можна уникнути шляхом застосування зусиль в розумних межах.
3. СТРАХУВАННЯ
Транспортно-експедиторське підприємство не може здійснювати страхування інакше, ніж згідно з чіткими вказівками, даними клієнтом письмово. Всі здійснювані види страхування підлягають звичайним виняткам і умовам, вказаним у страхових полісах страхової компанії або осіб, які приймають страхування та беруть на себе ризик. Якщо інше не погоджено письмово, транспортно-експедиторське підприємство не зобов'язане здійснювати окреме страхування кожної партії вантажу, але може декларувати його в будь-якому генеральному страховому полісі, отриманому транспортно-експедиторським підприємством. Страхування контейнерного обладнання на вимогу його власника здійснюється за рахунок клієнта.
4. ПЕРЕШКОДИ
Якщо в будь-який момент виконання роботи транспортно-експедиторським підприємством виникають або ймовірно можуть виникнути перешкоди, транспортно-експедиторське підприємство може відмовитися від перевезення товарів за відповідним договором, і в розумних межах створити можливість одержання товарів або їх частини клієнтом у місці, яке транспортно-експедиторське підприємство вважає безпечним і зручним, після чого доставка повинна вважатися виконаною, а відповідальність транспортно-експедиторського підприємства за ці товари - припиненою. У будь-якому випадку транспортно-експедиторське підприємство матиме право на погоджену винагороду згідно з договором, і клієнт повинен оплатити всі додаткові витрати, які виникають в результаті вказаних вище обставин.
5. СПОСІБ І МАРШРУТ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
Транспортно-експедиторське підприємство повинно надавати свої послуги у відповідності до вказівок клієнта, як погоджено з ним. Якщо ці вказівки є неточними або неповними, або не відповідають договору, транспортно-експедиторське підприємство може діяти на свій розсуд, на ризик та за рахунок клієнта.
Якщо не погоджено інакше, транспортно-експедиторське підприємство може, не повідомляючи клієнта, організувати перевезення товарів на палубі або в трюмі. Якщо не погоджено інакше, транспортно-експедиторське підприємство може вибрати або змінити засіб, маршрут і спосіб здійснення обробки, складування, зберігання та перевезення товарів, вживаючи при цьому розумних заходів для інформування клієнта.
РОЗДІЛ 2
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА
6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА (ЗА ВИНЯТКОМ ВИКОНАВЦЯ)
6.1. Підстави для відповідальності
6.1.1. Обов'язок транспортно-експедиторського підприємства піклуватись про вантаж.
Відповідальність транспортно-експедиторського підприємства наступає за наявності його вини, що полягає у не виявленні ним належної старанності і не вжитті заходів у розумних межах при наданні послуг з організації перевезення вантажу; у такому випадку воно, у відповідності до ст. 8 , повинно компенсувати клієнтові втрату чи ушкодження товару, а також безпосередні фінансові втрати, підтверджені документально, що виникли в результаті порушення ним своїх зобов'язань щодо піклування про вантаж.
6.1.2. Відповідальність транспортно-експедиторського підприємства за дії третіх сторін
Транспортно-експедиторське підприємство несе відповідальність за дії і недогляди третіх сторін, включаючи, проте не обмежуючись, перевізників, власників складів, вантажників, адміністрації порту та інших транспортно-експедиторських підприємств тільки в тому разі, якщо ним не була виявлена належна старанність при виборі, проведенні інструктажу цих третіх сторін та при нагляді за їх діями.
7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА ЯК ВИКОНАВЦЯ
7.1. Відповідальність транспортно-експедиторського підприємства як перевізника
Транспортно-експедиторське підприємство несе відповідальність як виконавець не тільки тоді, коли воно здійснює перевезення за допомогою власних або орендованих транспортних засобів (виконавчий перевізник), але також, якщо видало власний транспортний документ, або в інший спосіб воно прямо чи опосередковано взяло на себе відповідальність перевізника (перевізник за договором).
7.2. Відповідальність транспортно-експедиторського підприємства як виконавця інших послуг
У тому, що стосується надання інших послуг, окрім перевезення товарів, включаючи, проте не обмежуючись, такі послуги, як зберігання, обробка, упаковка або дистрибуція товарів, а також додаткові послуги, пов'язані з цим, транспортно-експедиторське підприємство повинне нести відповідальність як виконавець:
1. коли такі послуги були надані ним самим з використанням власних засобів або персоналу, або
2. якщо воно прямо чи опосередковано взяло на себе відповідальність як виконавець.
7.3. Відповідальність транспортно-експедиторського підприємства як виконавця за дії третіх сторін
Транспортно-експедиторське підприємство як виконавець повинне, відповідно до ст. 8, нести відповідальність за дії і недогляди третіх сторін, найнятих ним для виконання договору про перевезення чи надання інших послуг в тому ж порядку, що і за власні дії і недогляди, а його права і обов'язки повинні регулюватися положеннями законодавства, що застосовується до видів транспорту або до надання пов'язаних з ним послуг, а також додатковими чітко погодженими умовами або, у випадку відсутності чіткого погодження, загальноприйнятими умовами, що застосовуються до такого виду транспорту або послуг.
7.4. Відповідальність транспортно-експедиторського підприємства за порушення податкових зобов'язань
У випадку, якщо транспортно-експедиторське підприємство виявиться недобросовісним платником податків, що потягне за собою донарахування грошових (податкових) зобов'язань клієнту та/або притягнення його до фінансової відповідальності контролюючими органами, клієнт, після отримання відповідних податкових рішень-повідомлень, має право направити транспортно-експедиторському підприємству копію акту перевірки контролюючого органу та прийнятого податкового повідомлення-рішення.
У випадку згоди транспортно-експедиторського підприємства із висновками відповідного акту контролюючого органу та податковим повідомленням-рішенням, транспортно-експедиторське підприємство, протягом трьох банківських днів після отримання відповідної вимоги зобов'язана перерахувати клієнту суму, вказану у відповідному податковому повідомленні-рішенні.
У випадку незгоди транспортно-експедиторського підприємства із висновками відповідного акту контролюючого органу та податковим повідомленням-рішенням, клієнт, враховуючи пояснення транспортно-експедиторського підприємства, має право оскаржити таке податкове повідомленням-рішення у суді та надати суду клопотання про залучення транспортно-експедиторського підприємства в якості третьої особи. У випадку набрання законної сили рішенням суду про відмову у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, транспортно-експедиторське підприємство, протягом трьох банківських днів після отримання відповідної вимоги та набрання законної сили рішенням суду, зобов'язана перерахувати клієнту суму, вказану у відповідному податковому повідомленні-рішенні. Якщо клієнт не скористається своїм правом судового оскарження податкового повідомлення-рішення, з яким не згодне транспортно-експедиторське підприємство, то останнє не відшкодовує клієнту, суму, вказану у відповідному податковому повідомленні-рішенні та будь-які штрафні санкції або збитки.
................Перейти до повного тексту