1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
04.12.2019 № 221-19
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 201-20 від 26.10.2020 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання та моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку)
Відповідно до статті 49 Закону України "Про державну службу" , пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 500 , пунктів 32 та 42 Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 , та з метою належної організації складання та моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо складання та моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку), що додаються.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Національного агентства України з питань державної служби від 20 квітня 2018 року № 93/1 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця".
Голова О. Стародубцев
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України
з питань державної служби
04.12.2019 № 221-19
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо складання та моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку)
Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації підготовлені для державних службовців, служб управління персоналом державних органів з метою надання роз'яснень щодо складання та моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку) (далі - індивідуальна програма).
2. Терміни, які використовуються у цих Методичних рекомендаціях, вживаються у значеннях, наведених у законах України "Про державну службу", "Про освіту", Положенні про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 106.
3. Індивідуальна програма складається відповідно до:
Закону України "Про державну службу" ;
Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 (далі - Типовий порядок);
Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 106 (далі - Положення про систему професійного навчання);
Типового положення про службу управління персоналом державного органу, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03 березня 2016 року № 47, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 березня 2016 року за № 438/28568.
4. Індивідуальну програму рекомендовано складати з метою планування професійного розвитку державного службовця, спрямованого на набуття та вдосконалення його професійних знань, умінь та навичок, що забезпечують відповідний рівень професійної кваліфікації для його професійної діяльності на займаній посаді відповідно до встановлених посадових обов'язків.
5. Результати виконання індивідуальної програми враховуються під час оцінювання результатів службової діяльності державного службовця.
6. Оригінал індивідуальної програми рекомендовано зберігати в службі управління персоналом (окремо чи в особовій справі відповідного державного службовця), а копію рекомендовано надавати державному службовцю та безпосередньому керівнику (або суб'єкту призначення).
Складання індивідуальної програми
7. Індивідуальну програму рекомендовано складати державним службовцям за результатами оцінювання службової діяльності строком на один рік у грудні року, що передує звітному.
У разі відсутності державного службовця у період складання індивідуальної програми у зв'язку з відпусткою, відрядженням, проходженням професійного навчання чи тимчасовою непрацездатністю, то індивідуальну програму рекомендовано складати протягом п'яти робочих днів з дня його виходу на роботу.
8. Відповідно до пункту 32 Типового порядку державний службовець, який займає посаду державної служби категорії "А" (далі - державний службовець категорії "А"), разом із службою управління персоналом на підставі висновку щодо оцінювання результатів службової діяльності складає індивідуальну програму за формою згідно з додатком 6 до Типового порядку , яку затверджує особа, яка здійснювала підготовку пропозицій щодо результатів оцінювання службової діяльності державного службовця категорії "А".
9. Згідно з пунктом 42 Типового порядку державний службовець, який займає посаду державної служби категорії "Б" або "В" (далі - державний службовець категорії "Б" або "В"), на підставі висновку щодо оцінювання результатів його службової діяльності разом із службою управління персоналом складає індивідуальну програму за формою згідно з додатком 9 до Типового порядку , яку погоджує безпосередній керівник такого державного службовця та затверджує керівник самостійного структурного підрозділу, в якому він працює (уразі наявності).
10. При складанні індивідуальної програми рекомендовано враховувати потреби у професійному навчанні, визначені за результатами оцінювання службової діяльності державного службовця, завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості його службової діяльності на наступний звітний рік, а також вимоги Положення про систему професійного навчання щодо:
1) обов'язковості підвищення кваліфікації за загальними та/або спеціальними професійними (сертифікатними) програмами для державних службовців (пункт 14 Положення про систему професійного навчання ):
вперше призначених на посаду державної служби протягом року з дня їх призначення на посаду;
які займають посади державної служби, не рідше одного разу на три роки;
2) обов'язковості підвищення кваліфікації за загальними та/або спеціальними короткостроковими програмами для державних службовців не рідше одного разу на три роки (пункт 15 Положення про систему професійного навчання );
3) необхідності набрання державним службовцем у межах виконання індивідуальної програми не менше одного кредиту Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі - ЄКТС) протягом календарного року (пункт 7 Положення про систему професійного навчання );
4) встановлення частки самоосвіти серед інших видів професійного навчання в межах виконання індивідуальної програми не менше 10 і не більше 20 відсотків загальної кількості отриманих кредитів ЄКТС за результатами виконання програми (пункт 20 Положення про систему професійного навчання).
11. В індивідуальній програмі у графі "Орієнтовні напрями/теми професійного навчання" після зазначення орієнтовного напряму, у разі необхідності його деталізації, рекомендовано вказувати тему професійного навчання.
12. Складання індивідуальної програми рекомендовано починати із занесення видів професійного навчання у графу "Вид професійного навчання":
1) "Підготовка за освітньо-професійною програмою підготовки магістрів за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" галузі знань "Публічне управління та адміністрування", якщо у році, на який складається індивідуальна програма, державний службовець завершує навчання за відповідною програмою. У такому разі у графі "Найменування професійної компетентності" рекомендовано зазначати професійну компетентність "Професійні знання", а у графі "Орієнтовні напрями/теми професійного навчання" рекомендовано вказувати "Публічне управління та адміністрування";
2) "Підвищення кваліфікації за загальною професійною (сертифікатною) програмою" та/або "Підвищення кваліфікації за загальною короткостроковою програмою" рекомендовано включати в індивідуальну програму, якщо таке навчання було заплановано для державного службовця та враховано службою управління персоналом при визначенні державним органом прогнозних показників загальних потреб у професійному навчанні, які надавалися НАДС (або його територіальному органу).
У такому разі у графі "Найменування професійної компетентності" рекомендовано зазначати професійну компетентність "Професійні знання", а у графі "Орієнтовні напрями/теми професійного навчання" рекомендовано вказувати орієнтовний напрям з Переліку пріоритетних напрямів/тем для підвищення кваліфікації за загальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами, який щороку формується НАДС та розміщується на офіційному вебсайті у розділі "Професійне навчання" (далі -Перелік) (наприклад, для вперше призначених на посади державної служби категорії "А", "Б", "В"; з іноземних мов (англійська мова); державна мова; детінізація доходів; тендерна рівність тощо).
13. Якщо державний службовець не навчається за освітньо-професійною програмою підготовки магістрів та для нього не заплановано підвищення кваліфікації за загальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами відповідно до визначених державним органом прогнозних показників загальних потреб у професійному навчанні, то йому рекомендовано починати складати індивідуальну програму із заповнення графи "Найменування професійної компетентності". У цій графі рекомендовано вказувати визначені у Пропозиціях щодо результатів оцінювання службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії "А" (додаток 3 до Типового порядку ) або у Результатах виконання завдань державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії "Б" або "В" (додаток 8 до Типового порядку ) професійні компетентності, що потребують набуття чи удосконалення.
Також з урахуванням індивідуальних потреб державного службовця у професійному навчанні у графі "Найменування професійної компетентності" можуть бути додатково зазначені інші професійні компетентності згідно з Орієнтовним переліком професійних компетентностей державних службовців, наведеним у додатку 1 до цих Методичних рекомендацій.
14. Після заповнення графи "Найменування професійної компетентності" рекомендовано вносити відомості до графи "Види професійного навчання".
До кожної професійної компетентності, вказаної в індивідуальній програмі, рекомендовано обирати один із таких видів професійного навчання: "Підвищення кваліфікації за загальною короткостроковою програмою"; "Підвищення кваліфікації за спеціальною професійною (сертифікатною) програмою"; "Підвищення кваліфікації за спеціальною короткостроковою програмою"; "Стажування"; "Самоосвіта".
15. До кожного вказаного в індивідуальній програмі виду професійного навчання у графі "Орієнтовні напрями/теми професійного навчання" рекомендовано зазначати орієнтовний напрям професійного навчання.
При визначенні орієнтовних напрямів рекомендовано враховувати, що отримані державним службовцем за результатами виконання індивідуальної програми професійні знання, уміння та навички мають бути спрямовані на належне виконання ним встановлених завдань і обов'язків та сприяти досягненню стратегічних цілей відповідного державного органу.
Орієнтовні напрями рекомендовано:
для виду професійного навчання "Підвищення кваліфікації за загальною короткостроковою програмою" обирати з Переліку (наприклад, лідерство; управління персоналом на державній службі; комунікація та взаємодія тощо);
для видів професійного навчання "Підвищення кваліфікації за спеціальною професійною (сертифікатною) програмою"; "Підвищення кваліфікації за спеціальною короткостроковою програмою"; "Стажування"; "Самоосвіта" визначати з урахуванням:
1) стратегічних цілей та завдань відповідного державного органу;
2) пріоритетних завдань структурного підрозділу, в якому працює державний службовець;
3) аналізу завдань та повноважень державного службовця;
4) індивідуальних потреб державного службовця у професійному розвитку;
5) результатів професійного навчання державного службовця за попередній рік.
16. Приклад заповнення змістовної частини індивідуальної програми наведено у додатку 2 до цих Методичних рекомендацій.
Моніторинг виконання індивідуальної програми
17. Моніторинг рекомендовано здійснювати з метою забезпечення належного виконання індивідуальної програми державним службовцем.
18. Моніторинг виконання державним службовцем категорії "Б" або "В" індивідуальної програми рекомендовано проводити безпосередньому керівнику спільно з державним службовцем із подальшим інформуванням служби управління персоналом про результати такого моніторингу.
У разі прямого підпорядкування керівнику державної служби такий моніторинг рекомендовано здійснювати службі управління персоналом відповідного державного органу.

................
Перейти до повного тексту