- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
Про схвалення Пріоритетів діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції на 2020-2022 роки
На виконання доручення Прем'єр-міністра України Гройсмана В.Б. від 04 березня 2019 року № 6054/1/1-19 щодо визначення пріоритетів діяльності на 2020-2022 роки та відповідно до частини першої статті
8 Закону України
"Про запобігання корупції" , пунктів 5.1-5.7
Регламенту Національного агентства з питань запобігання корупції , затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 квітня 2016 року № 1, Національне агентство з питань запобігання корупції
ВИРІШИЛО:
1. Схвалити Пріоритети діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції на 2020-2022 роки, що додаються.
2. Департаменту координації антикорупційної політики забезпечити подання Кабінетові Міністрів України схвалених пунктом 1 цього рішення Пріоритетів діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції на 2020-2022 роки.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національного агентства з питань запобігання корупції Серьогіна О.Ю.
СХВАЛЕНО
Рішення Національного агентства
з питань запобігання корупції
19 квітня 2019 року № 1095
ПРІОРИТЕТИ ДІЯЛЬНОСТІ
Національного агентства з питань запобігання корупції на 2020-2022 роки
I. Назва пріоритету - підвищення інституційної спроможності Національного агентства з питань запобігання корупції, як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної антикорупційної політики
1. Основні проблеми, які мають бути вирішені у цій сфері
1.1. Підвищення потужності і розширення функціональності інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" (далі - ІТС Реєстр), розвиток інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення" (далі - ІТС ЄДРОК), забезпечення їх належного безперебійного функціонування, захист та збереження даних.
1.2. Створення та подальше використання інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний державний реєстр звітності політичних партій та кандидатів на загальнодержавних і місцевих виборах" (далі - ІТС Реєстр звітності), враховуючи складність проведення аналізу, значний обсяг, довготривалість та економічну недоцільність існуючої процедури подання, оприлюднення, перевірки та зберігання звітів політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру та фінансових звітів про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидатів від політичних партій, які балотуються на загальнодержавних (виборах народних депутатів України, виборах Президента України) та місцевих виборах.
1.3. Відповідно до частини третьої статті
8 Закону України
"Про запобігання корупції" рішенням Кабінету Міністрів України за поданням Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) можуть створюватися територіальні органи Національного агентства.
Представництво Національного агентства на регіональному рівні на сьогодні фактично належним чином не забезпечено, тоді як існує реальна потреба у:
оперативному реагуванні відповідно до чинного законодавства на факти неподання або несвоєчасного подання декларацій або повідомлень про суттєві зміни в майновому стані особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб;
роботі на місцях в частині надання консультацій, складання, ознайомлення, вручення протоколів про адміністративні правопорушення та представлення інтересів Національного агентства в судах;
здійсненні співпраці з особами, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України
"Про запобігання корупції" (викривачі), вжитті заходів щодо їх правового та іншого захисту, притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні їх прав, у зв'язку з таким інформуванням;
методичному забезпеченні діяльності уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, опрацюванні повідомлень про корупцію, своєчасності надання документів щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування для внесення їх до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
1.4. Підвищення ефективності здійснення Національним агентством моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, здійснення повноважень в частині контролю та перевірки декларацій, перевірки можливих фактів порушень вимог Закону України
"Про запобігання корупції" суб'єктами закону, систематизація та узагальнення практики застосування норм закону, здійснення аналізу проведених перевірок суб'єктів закону, у тому числі повних перевірок декларацій, перевірок своєчасності подання декларацій, спеціальних перевірок, моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших заходів реагування, передбачених законом шляхом створення спеціалізованого програмного забезпечення - Системи управління справами.
1.5. Забезпечення законодавчих вимог до приміщень, в яких циркулює інформація з обмеженим доступом, яка міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, а також належне розміщення та умови праці для працівників Національного агентства.
2. Мета, яку ми хочемо досягнути в середньостроковій перспективі, та очікувані результати
Підвищення інституційної спроможності Національного агентства як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної антикорупційної політики, шляхом забезпечення:
належного безперебійного функціонування ІТС Реєстр, а також сталого та ефективного функціонування ІТС Реєстр в умовах значного розширення обсягу даних, які до нього надходять та обробляються, прогнозованого збільшеного обчислювального навантаження в 5-7 разів в зв'язку з запланованим розширенням складу та функцій прикладного програмного забезпечення ІТС Реєстр;
належного безперебійного функціонування ІТС ЄДРОК в умовах зростання обсягу даних, які до нього надходять та обробляються, прогнозованого збільшеного навантаження у зв'язку з запланованим розширенням складу та функцій прикладного програмного забезпечення ІТС ЄДРОК;
запровадження електронної системи звітності політичних партій та кандидатів на загальнодержавних та місцевих виборах надасть змогу спростити процедуру подання зазначених звітів в електронному вигляді та відмовитись від подання паперових форм звітності, підвищить ефективність державного контролю за діяльністю політичних партій та кандидатів на загальнодержавних та місцевих виборах, а також забезпечить прозорість інформації, належне зберігання, оприлюднення та захист інформації;
оперативного реагування на факти неподання або несвоєчасного подання декларацій або повідомлень про суттєві зміни в майновому стані особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оптимізації строків отримання інформації та документів, на підставі яких може бути встановлено наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винуватість/невинуватість особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного прийняття рішення щодо дотримання особою вимог законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог та обмежень;
запровадження Системи управління справами з метою здійснення за її допомогою контролю керівниками структурних підрозділів та уповноваженими особами за строками виконання вхідної кореспонденції, здійснення перевірок (своєчасне направлення запитів, інформування про отримання відповідей тощо), що дозволить уникнути дублювання здійснення перевірок суб'єктів закону, пришвидшить обмін інформацією між структурними підрозділами Національного агентства, а також підвищить ефективність та результативність роботи працівників Національного агентства, їх виконавської дисципліни;
створення єдиного технологічного простору для накопичення, обробки інформації, забезпечення інтеграції з внутрішніми реєстрами, захисту інформації з метою ведення Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, та Єдиного державного реєстру звітності політичних партій та кандидатів на загальнодержавних і місцевих виборах;
автономну роботу органу, розміщення додаткової чисельності працівників Національного агентства, а також належний стан приміщень та інженерних комунікацій відповідно до вимог будівельних, санітарних норм і правил пожежної безпеки.
3. Відповідність пріоритету стратегічним документам, міжнародним зобов'язанням
Впровадження та удосконалення антикорупційних механізмів, інструментів попередження корупції та здійснення контролю за доброчесною поведінкою службовців сприятиме досягненню цілей і пріоритетів, визначених
Програмою діяльності Кабінету Міністрів України,
Стратегією сталого розвитку "Україна-2020", Середньостроковим планом пріоритетних дій Уряду до 2020 року, Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, Меморандумом про взаєморозуміння між Україною та Європейським Союзом.
4. Що зроблено у попередньому періоді за відповідним напрямом
З метою отримання реальної інформації про поточний стан функціонування ІТС Реєстр, визначення недоліків архітектури та складу системи, можливостей взаємодії з іншими інформаційно-телекомунікаційними системами, відповідності його програмних засобів функціональним вимогам згідно із законодавством, технічним вимогам щодо надійності та безперервності роботи системи, вимогам до роботи системи під час пікових навантажень тощо, формування висновків та рекомендацій щодо шляхів оптимізації, удосконалення та модернізації ІТС Реєстр та відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2017 року
№ 787 "Про затвердження плану заходів з впровадження системи проведення логічного та арифметичного контролю декларацій та модернізації програмно-апаратного комплексу інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" міжвідомчою робочою групою проведено аудит роботи ІТС Реєстр, за результатами якого рекомендовано здійснити модернізацію існуючої ІТС Реєстр та побудову катастрофостійкої інфраструктури ІТС Реєстр (Центр обробки даних).
Необхідним також є здійснення оновлення прикладного програмного забезпечення ІТС ЄДРОК, зокрема внесення зміни до користувацького інтерфейсу, програмного забезпечення, інших функціональних складових програмного забезпечення, в тому числі у зв'язку із прийняттям змін до законодавства, відповідних рішень Національного агентства, необхідністю забезпечення технічних можливостей виконання Національним агентством покладених завдань та забезпечення надання публічної інформації відповідно до вимог законодавства.
У 2018 році для забезпечення належного функціонування власних реєстрів та інформаційних ресурсів, Національне агентство розпочало побудову відомчого Центру обробки даних. Так, розроблено проектно-кошторисну документацію на будівництво відомчого центру обробки даних з технічним переоснащенням інженерних мереж, отримано експертний висновок та розпочато його побудову. Завершення робіт із побудови відомчого Центру обробки даних Національного агентства очікується у першому півріччі 2019 року.
У 2019 році розпочато проведення модернізації програмного забезпечення ІТС Реєстр та розширення складу його функцій з урахуванням результатів проведеного аудиту.
З метою визначення обсягу коштів, необхідних для створення системи електронної звітності політичних партій та кандидатів на загальнодержавних і місцевих виборах Національним агентством розроблено техніко-економічне обґрунтування на створення ІТС Реєстр звітності, яке дасть змогу зробити відповідні висновки про техніко-технологічну, економічну та фінансову складові запровадження такої системи.
Підготовлено проект Закону України щодо змін до Закону України "Про політичні партії в Україні" по впровадженню електронної системи звітності політичних партій.
Розпочато процедуру з розробки техніко-економічного обґрунтування для створення інформаційно-телекомунікаційної системи "Система управління справами". Створення програмного забезпечення зазначеної системи планується здійснити до кінця поточного року.
Національне агентство у 2017 році з метою забезпечення виконання завдань і функцій, покладених на Національне агентство на центральному та регіональному рівнях, прийняло рішення "Про схвалення проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85" та надіслало у встановленому порядку на погодження до Міністерства фінансів України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі. Проте пропозиція Національного агентства не була підтримана заінтересованими органами.
У 2018 році Національне агентство знову ініціювало збільшення граничної чисельності працівників апарату Національного агентства. Постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2018 року
№ 1192 "Про внесення змін в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85" Національному агентству було збільшено граничну чисельність працівників апарату на 97 одиниць.
Проте через відсутність бюджетного фінансування на додаткову чисельність фактичне розширення штатної чисельності працівників апарату Національного агентства не можливо здійснити у 2019 році.
5. Суть підходу, який пропонується реалізувати в середньостроковій перспективі
Основним завданням Національного агентства є запобігання корупції та підвищення рівня доброчесності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, запровадження ефективної системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, моніторингу їхніх доходів та витрат, запобігання конфлікту інтересів. Це буде досягнуто поетапним здійсненням таких заходів:
модернізація ІТС Реєстр та об'єднання функціоналу зазначеної системи з інформаційно-телекомунікаційною системою проведення логічного і арифметичного контролю декларацій в межах одного інтерфейсу;
прийняття законодавчих змін по впровадженню електронної системи звітності політичних партій, проведення закупівель по розробці програмного забезпечення, придбанню апаратного забезпечення, побудова, розгортання та тестування ІТС Реєстр звітності;
впровадження і супроводження інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний державний реєстр звітності політичних партій та кандидатів на загальнодержавних та місцевих виборах";
впровадження інформаційно-телекомунікаційної системи "Система управління справами";
створення територіальних органів Національного агентства;
створення єдиного технологічного простору для накопичення, обробки інформації, забезпечення інтеграції з внутрішніми реєстрами, захисту інформації та забезпечення автономної роботи органу шляхом передачі нежитлових приміщень.
6. Дорожня карта реалізації, яка покроково відображає шлях досягнення мети
Завдання |
Очікуваний результат |
Відповідальні |
Реалізація завдання за роками |
2020 |
2021 |
2022 |
Закупівля серверного обладнання та системного програмного забезпечення для ІТС Реєстр |
ІТС Реєстр належним чином безперебійно функціонує, необхідні показники призначення досягнуті |
Національне агентство Міністерство фінансів |
|
|
|
Розробка техніко-економічного обґрунтування модернізації ІТС ЄДРОК |
визначення шляхів розвитку ІТС ЄДРОК |
Національне агентство Міністерство фінансів |
|
|
|
Підтримка системного програмного забезпечення ІТС ЄДРОК |
ІТС ЄДРОК належним чином безперебійно функціонує |
- '' - |
|
|
|
Забезпечення прийняття Закону України щодо змін до Закону України "Про політичні партії в Україні" по впровадженню електронної системи звітності політичних партій |
набрання чинності нормами, що врегульовують процедуру електронного звітування політичних партій та кандидатів на загальнодержавних та місцевих виборах |
Національне агентство |
|
|
|
Створення програмного забезпечення ІТС Реєстр звітності, придбання серверного, мережевого обладнання та системного програмного забезпечення, створення комплексної системи захисту інформації ІТС Реєстр звітності |
ІТС Реєстр звітності впроваджена в постійну (промислову) експлуатацію |
- '' - |
|
|
|
Супроводження та адміністрування ІТС Реєстр звітності |
ІТС Реєстр звітності належним чином безперебійно функціонує |
- '' - |
|
|
|
Створення програмного забезпечення системи управління справами, придбання серверного, мережевого обладнання та системного програмного забезпечення, створення комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи "Система управління справами" |
інформаційно-телекомунікаційна система "Система управління справами" впроваджена в постійну (промислову) експлуатацію |
- '' - |
|
|
|
Супроводження та адміністрування інформаційно-телекомунікаційної системи "Система управління справами" |
система належним чином безперебійно функціонує |
- '' - |
|
|
|
Здійснення передачі нежитлових приміщень підвалу, цокольного, першого, другого та третього поверхів до сфери управління Національного агентства |
приміщення перебувають у власності Національного агентства, забезпечено належне функціонування реєстрів Національного агентства, виконання вимог законодавства в галузі захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах та у сфері захисту державної таємниці |
Національне агентство Міністерство економічного розвитку і торгівлі Фонд державного майна |
|
|
|
Створення територіальних органів Національного агентства з питань запобігання корупції |
прийнято постанову Кабінету Міністрів України про утворення територіальних органів |
- '' - |
|
|
|
7. Цільові кількісні показники, яких передбачається досягнути
Показник |
Опис показника |
Базовий період (2018 або інший рік) |
2020 |
2021 |
2022 |
1.1. Режим роботи ІТС Реєстр |
режим функціонування ІТС Реєстр відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" |
Цілодобовий |
1.2. Кількість одночасних сесій в пікових режимах роботи ІТС Реєстр |
кількість суб'єктів декларування, які одночасно працюють з ІТС Реєстр |
50000 |
100000 |
100000 |
100000 |
1.3. Доступність сервісів ІТС Реєстр |
показник, який характеризує доступність компонентів ІТС Реєстр при його експлуатації |
99,6 % |
99,995 % |
99,995 % |
99,995 % |
1.4. Надійність зберігання даних в ІТС Реєстр |
показник, який характеризує надійність збереження інформації в ІТС Реєстр |
99,99 % |
99,999 % |
99,999 % |
99,999 % |
2.1. Режим роботи ІТС ЄДРОК |
режим функціонування ІТС ЄДРОК відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" |
Цілодобовий |
3.1. Режим роботи ITC Реєстр звітності |
функціонування ІТС Реєстр звітності відповідно до Закону України "Про політичні партії в Україні" |
|
|
|
Цілодобовий режим роботи |
3.2. Кількість одночасних сесій в пікових режимах роботи системи |
кількість політичних партій і суб'єктів виборчого процесу, які одночасно працюють з ІТС Реєстр звітності |
|
|
|
4000 |
8. Вартість реалізації пріоритету в розрізі напрямів та часу
Напрями фінансування |
Опис цілей політики |
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування за роками, тис. грн |
Обґрунтування |
2020 |
2021 |
2022 |
1. Закупівля серверного обладнання та системного програмного забезпечення для ІТС Реєстр |
запобігання корупції в Україні |
державний бюджет |
118822,8 |
- |
- |
відповідно до доопрацьованого техніко-економічного обґрунтування модернізації ІТС Реєстр |
2.1. Розробка програмного забезпечення для ІТС Реєстр звітності |
- '' - |
- '' - |
8553,412 |
|
|
відповідно до підготовленого техніко-економічного обґрунтування- 1 |
2.2. Придбання апаратного забезпечення для ІТС Реєстр звітності |
- '' - |
- '' - |
1514,146 |
|
|
- '' - |
2.3. Придбання спеціалізованого програмного забезпечення для ІТС Реєстр звітності |
- '' - |
- '' - |
893,806 |
|
|
- '' - |
2.4. Побудова комплексної системи захисту інформації для ІТС Реєстр звітності |
- '' - |
- '' - |
395,0 |
|
|
- '' - |
3.1. Придбання серверного, мережевого та системного програмного забезпечення, створення комплексу системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи "Система управління справами" |
- '' - |
- '' - |
10518,3 |
- |
- |
|
3.2. Супроводження та адміністрування інформаційно-телекомунікаційної системи "Система управління справами" |
- '' - |
- '' - |
188,1 |
188,1 |
188,1 |
|
3.3. Проведення реконструкції електромережі і капітального ремонту приміщень |
- '' - |
- '' - |
27300,0 |
27300,0 |
- |
|
__________
1 Розрахункові витрати відповідно до техніко-економічного обґрунтування на створення інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний реєстр звітності політичних партій та кандидатів" відповідно до договору № 110/18 від 17 грудня 2018 року за варіантом 2 (більш економічний і оптимальній варіант) складають 11356364 грн.
9. Міжнародна технічна допомога у розвитку від країн-партнерів та міжнародних організацій (донорів)
Діючі проекти міжнародної технічної допомоги
Діючий проект МТД |
Станом на сьогодні |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Назва проекту МТД, донор |
Яку допомогу отримано |
Обсяг фінансування (грн) |
Яка діяльність запланована |
Обсяг фінансування за наявності |
Яка діяльність запланована |
Обсяг фінансування за наявності |
Яка діяльність запланована |
Обсяг фінансування за наявності |
Прозорість і доброчесність публічного сектору України |
програмне забезпечення системи електронного декларування |
1452389,25 |
не заплановано |
- '' - |
програмне забезпечення системи проведення логічного і арифметичного контролю декларацій |
1523182,50 |
................Перейти до повного тексту