- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 13.06.2018 № 500-01/2518-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 30.03.2018 № 04/14-2544 (вх. № 158-ПДД від 02.04.2018 та вх. № 180-ПДД від 11.04.2018), яке було подано на виконання статті
9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та
зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листом від 30.03.2018 № 04/14-2544 (вх. № 158-ПДД від 02.04.2018 та вх. № 180-ПДД від 11.04.2018) Міністерства енергетики та вугільної промисловості України відповідно до пункту 2 розділу 9
Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі -Повідомлення).
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. НАДАВАЧ ПІДТРИМКИ
(2) Міністерство енергетики та вугільної промисловості України (01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 30, ідентифікаційний код юридичної особи 37471933).
2.2. ОТРИМУВАЧІ ПІДТРИМКИ
2.2.1 Отримувач -1
(3) Другий воєнізований гірничорятувальний загін (далі - 2 ВГРЗ) (93106, Луганська обл., м. Лисичанськ, вул. ім. В. Сосюри, 197, ідентифікаційний код юридичної особи 00159367).
2.2.2 Отримувач -2
(4) Восьмий воєнізований гірничорятувальний загін (далі - 8 ВГРЗ) (51400, Дніпропетровська обл., м. Павлоград, вул. Дніпровська, 597, ідентифікаційний код юридичної особи 00159427).
2.2.3 Отримувач-3
(5) Десятий воєнізований гірничорятувальний загін (далі - 10 ВГРЗ) (85323, Донецька обл., м. Мирноград, пров. Робочий, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 00159462).
2.2.4 Отримувач-4
(6) Львівсько-волинський воєнізований гірничорятувальний загін (далі - ЛВ ВГРЗ) (80100, Львівська обл., м. Червоноград, вул. Львівська, 15, ідентифікаційний код юридичної особи 33839804).
2.2.5 Отримувач-5
(7) Центральний штаб Державної воєнізованої гірничорятувальної служби (далі -ЦШ ДВГРС) (85323, Донецька обл., м. Мирноград, пров. Робочий, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 20335814).
2.3. МЕТА (ЦІЛЬ) ПІДТРИМКИ
(8) Метою (ціллю) підтримки є:
- здійснення гірничорятувальних заходів на вугледобувних підприємствах.
2.4. ОЧІКУВАНИЙРЕЗУЛЬТАТ
(9) Постійна готовність центрального штабу та воєнізованих гірничорятувальних загонів Державної воєнізованої гірничорятувальної служби у вугільній промисловості України (далі - ДВГРС), їх сил та засобів до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт під час виникнення надзвичайних ситуацій.
2.5. ФОРМА ПІДТРИМКИ
(10) Субсидії.
2.6. ОБСЯГ ПІДТРИМКИ
(11) Загальний обсяг підтримки - 290 000, 0 тис. грн.
2.7. ПІДСТАВА ДЛЯ НАДАННЯ ПІДТРИМКИ
2.8. ТРИВАЛІСТЬ ПІДТРИМКИ
(13) 2018 рік.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(14) Метою підтримки центрального штабу та воєнізованих гірничорятувальних загонів ДВГРС є здійснення гірничорятувальних заходів на вугледобувних підприємствах, зокрема:
- виконання робіт із запобігання виникненню та мінімізації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
- захист від надзвичайних ситуацій працівників та об'єктів, що обслуговуються;
- надання екстреної і кваліфікованої медичної допомоги потерпілим унаслідок аварій або нещасних випадків безпосередньо на місці виникнення аварії та під час евакуації до лікувального закладу тощо.
- оплата праці особового складу ДВГРС та відповідні нарахування, передбачені законодавством;
- закупівля предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю, необхідних для ліквідації аварій на вугільному підприємстві (паливно-мастильні матеріали, спеціальний одяг тощо);
- податки та збори до Державного бюджету, які сплачує ДВГРС;
- виплата пенсій і допомоги.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(16) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(17) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(19) Відповідно до статті
29 Гірничого закону України, для здійснення екстрених і невідкладних заходів на підприємствах вугільної та гірничої галузей для рятування людей, гасіння пожеж, ліквідації наслідків вибухів, раптових викидів вугілля та газу, обвалів гірничих порід і виконання інших робіт, що потребують застосування засобів захисту органів дихання та спеціального оснащення, а також контролю та нагляду за здійсненням власником (керівником) гірничого підприємства профілактичних заходів щодо запобігання аваріям на гірничих підприємствах створюються державні воєнізовані аварійно-рятувальні служби (формування).
Усі гірничі підприємства незалежно від форми власності в період їх будівництва, реконструкції, експлуатації, ліквідації або консервації обслуговуються державними воєнізованими аварійно-рятувальними службами (формуваннями), які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, коштів гірничих підприємств, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Положення про аварійно-рятувальні служби (формування) та їх статути затверджуються відповідними міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади відповідно до їх повноважень.
Власник (керівник) гірничого підприємства, незалежно від форми власності та підпорядкування підприємства, зобов'язаний створювати допоміжні добровільні гірничорятувальні команди (станції, служби), які забезпечуються приміщеннями, оснащенням та екіпіровкою на такому ж рівні, як державні воєнізовані аварійно-рятувальні служби (формування). Члени цих гірничорятувальних команд (станцій, служб) проходять відповідну спеціальну підготовку.
Для подання екстреної і кваліфікованої медичної допомоги потерпілим внаслідок нещасних випадків на гірничих підприємствах у підрозділах державних аварійно-рятувальних служб (формувань) організовуються аварійно-рятувальні мобільні групи або реанімаційно-протишокові групи.
(20) Відповідно до статті
8 Кодексу цивільного захисту забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту здійснюється єдиною державною системою цивільного захисту, яка складається з функціональних і територіальних підсистем та їх ланок.
Основними завданнями єдиної державної системи цивільного захисту, зокрема, є:
- забезпечення готовності міністерств та інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підпорядкованих їм сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
- забезпечення реалізації заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
- проведення рятувальних та інших невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення.
(21) Статтею
9 Кодексу цивільного захисту визначено, що функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту створюються центральними органами виконавчої влади у відповідній сфері суспільного життя.
Перелік центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми, визначаєтьсяПоложенням про єдину державну систему цивільного захисту.
Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою покладається на керівника органу, суб'єкта господарювання, що створив таку підсистему.
До складу функціональних підсистем входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб'єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
(24) Відповідно до пунктів 1, 4 частини дванадцятої статті
23 Кодексу на аварійно-рятувальні служби покладається виконання таких завдань: аварійно-рятувальне обслуговування на договірній основі суб'єктів господарювання та окремих територій, на яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій; проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення.
(25) Частиною п'ятнадцятою статті
23 Кодексу встановлено, що матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності аварійно-рятувальних служб здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, підприємств, установ, організацій, що створюють аварійно-рятувальні служби, коштів від надання додаткових платних послуг, а також добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, інших не заборонених законодавством джерел.
(27) ДВРГС входить до складу єдиної державної системи цивільного захисту.
(28) Відповідно до пункту 1.1 Положення державна воєнізована гірничорятувальна служба у вугільній промисловості України - державна спеціалізована (воєнізована) аварійно-рятувальна служба, яка здійснює в установленому порядку обслуговування гірничих підприємств незалежно від форм власності в період їх будівництва, реконструкції, експлуатації, ліквідації або консервації.
................Перейти до повного тексту