- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 15.05.2018 № 500-01/91-П та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листами Чернівецької міської ради вх. № 75-ПДД від 19.02.2018 та вх. № 173-ПДД від 10.04.2018, яке було подано на виконання статті
9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та
зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1.1. НАДАВАЧ ПІДТРИМКИ
(1) Чернівецька міська рада (Центральна площа, 1, м. Чернівці, 58002, код ЄДРПОУ 36068147).
1.2. ОТРИМУВАЧ ПІДТРИМКИ
(2) Суб'єкти господарювання.
1.3. МЕТА (ЦІЛЬ) ПІДТРИМКИ
(3) Метою (ціллю) підтримки є:
- сприяння соціально-економічному розвитку регіонів, рівень життя в яких є низьким
або рівень безробіття є високим;
- сприяння окремим видам господарської діяльності.
1.4. ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
(4) Встановлення ставки збору за місця для паркування транспортних засобів розмірі 0,015 % до мінімальної зарплати, при максимальній за
Податковим кодексом України - 0,075 % здійснене для сприяння організації на належному рівні діяльності з паркування, не підвищення вартості послуги з паркування автотранспорту.
(5) Ціллю встановлення ставок фізичним та юридичним особам щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі меншому за максимальний, що визначений
Податковим кодексом України, є уникнення надмірного фіскального тягаря на суб'єктів господарювання.
(6) Зменшення вдвічі ставок єдиного податку для І та II груп платників, у зв'язку із запровадженням понижуючого коефіцієнта 0,5, спричинене збільшенням в 2,3 разу розміру мінімальної заробітної плати в Україні порівняно з 2016 роком, відбулося з ціллю недопущення надмірного податкового навантаження.
1.5. ФОРМА ПІДТРИМКИ
(7) Зменшення ставок податків.
(8) Відповідно до рішення Чернівецької міської ради від 25.06.2015 № 1635 "Про справляння в місті Чернівцях місцевих податків, зборів та акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та відміну раніше прийнятих рішень", зі змінами та доповненнями, згідно з рішеннями від 28.01.2016 № 80 та від 09.02.2017 № 581, були встановлені ставки окремих податків та зборів у розмірах нижче граничних та надані податкові пільги.
1.6. ПІДСТАВА ДЛЯ НАДАННЯ ПІДТРИМКИ
(9) Рішення Чернівецької міської ради:
від 25.06.2015 № 1635 "Про справляння в місті Чернівцях місцевих податків і зборів, акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та відміну раніше прийнятих рішень";
від 28.01.2016 № 80 "Про внесення змін до рішення міської ради VI скликання від 25.06.2015 "Про справляння в місті Чернівцях місцевих податків і зборів, акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та відміну раніше прийнятих рішень";
від 09.02.2017 № 581 "Про внесення змін до рішення міської ради VI скликання від 25.06.2015 "Про справляння в місті Чернівцях місцевих податків і зборів, акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та відміну раніше прийнятих рішень".
1.7. ТРИВАЛІСТЬ ПІДТРИМКИ
(10) Термін дії - не обмежений.
2. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(11) Відповідно до статті
12 Податкового кодексу України не дозволяється сільським, селищним, міським радам та радам об'єднаних територіальних громад встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.
(12) Враховуючи те, що на 01.01.2015 в місті Чернівцях з 1116 відведених для паркування місць передано на конкурсних засадах операторам з паркування лише 878 місць, у зв'язку з відсутністю заяв на участь в конкурсі, та те, що внаслідок відмови в 2015 році оператора з паркування від здійснення цього виду діяльності, загальна кількість переданих паркомісць зменшилась на 72 одиниці, Положенням про збір за місця для паркування транспортних засобів, що затверджене рішенням Чернівецької міської ради від 25.06.2015 № 1635, встановлені з 2016 року мінімальні ставки збору за місця для паркування транспортних засобів у місті Чернівцях в розмірі 0,03 % мінімальної заробітної плати, визначеної Законом на початок року, з метою залучення суб'єктів підприємницької діяльності до організації паркування в місті Чернівцях.
(13)У 2016 році кількість паркомісць внаслідок відмови оператора зменшилась ще на 70 одиниць. Враховуючи зазначене, підвищення з 2017 року розміру мінімальної заробітної плати в 2,3 разу (а ставка збору встановлюється у відсотках до мінімальної зарплати), з 2017 року ставка встановлена у розмірі 0,015 %, тобто зменшена вдвічі порівняно з 2016 роком.
(14) Встановлення ставок єдиного податку для платників І та II групи належить до повноважень місцевих рад відповідно до статті
293 Податкового кодексу України. Ставки для І групи платників встановлюються у відсотках до прожиткового мінімуму громадян, для II групи платників - у відсотках до мінімальної заробітної плати.
(15) Крім того, у зв'язку зі значним збільшенням розміру мінімальної заробітної плати в Україні з 1 січня 2017 року, Чернівецькою міською радою запроваджено понижуючий коефіцієнт 0,5 для ставок єдиного податку І та II груп платників тільки на 2017 рік. У зв'язку з цим кількість платників єдиного податку - фізичних осіб у 2017 році порівняно з 2016 роком зросла на 2610 осіб, зокрема: збільшилась кількість фізичних осіб -підприємців І групи на 2362 особи, II групи - на 248 осіб.
(16)3 метою уникнення надмірного фіскального тягаря на суб'єктів господарювання, Положенням про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке затверджене рішенням Чернівецької міської ради від 25.06.2015 № 1635 "Про справляння в місті Чернівцях місцевих податків, зборів та акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та відміну раніше прийнятих рішень" встановлено ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у розмірі 1 % мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
(17) Для забезпечення розвитку міста Чернівців та подальшого уникнення податкового навантаження на суб'єктів господарювання та на мешканців міста Чернівців упродовж 2016 - 2017 років ставки щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території міста Чернівців змінювались та доповнювались відповідно до рішень від 28.01.2016 № 80 та від 09.02.2017 року № 581 та наразі встановлені в таких розмірах:
- для юридичних осіб в таких розмірах:
" 0,5 % - для складських приміщень (в тому числі їх часток), що перебувають у власності платника податку, який знаходиться на обліку в територіальному контролюючому органі, що реалізує державну податкову політику, за основним місцем обліку в місті Чернівцях, крім об'єктів нежитлової нерухомості, що знаходяться на земельних ділянках, які перебувають у власності або користуванні та за які сплачується земельний податок або орендна плата за землю;
" 1 % - для всіх інших типів об'єктів нежитлової нерухомості (в тому числі їх часток), що перебувають у власності платника податку, крім об'єктів нежитлової нерухомості, що знаходяться на земельних ділянках, які перебувають у власності або користуванні та за які сплачується земельний податок або орендна плата за землю;
" 1 % - для всіх типів об'єктів житлової нерухомості (в тому числі їх часток), що перебувають у власності платника податку.
- для фізичних осіб за нежитлову нерухомість у таких розмірах:
" 0,5 % -для складських приміщень (в тому числі їх часток), що перебувають у власності платника податку, який знаходиться на обліку в територіальному контролюючому органі, що реалізує державну податкову політику, за основним місцем обліку в місті Чернівцях, крім об'єктів нежитлової нерухомості, що знаходяться на земельних ділянках, які перебувають у власності або користуванні, та за які сплачується земельний податок або орендна плата за землю;
" 1 %- для всіх інших типів об'єктів нежитлової нерухомості (в тому числі їх часток), що перебувають у власності платника податку, крім об'єктів нежитлової нерухомості, що знаходяться на земельних ділянках, які перебувають у власності або користуванні, та за які сплачується земельний податок або орендна плата за землю.
- для фізичних осіб за житлову нерухомість в таких розмірах:
" 0,1 % - дляквартири/квартир, у тому числі їх часток, за загальну площу, що не перевищує 120 кв. метрів; житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток, за загальну площу, що не перевищує 250 кв. метрів; для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), за сумарну загальну площу, що не перевищує 370 кв. метрів;
" 0,5 % - для квартири/квартир, у тому числі їх часток, за загальну площу, що перевищує 120 кв. метрів, до 145 кв. метрів (включно); житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток, за загальну площу, що перевищує 250 кв. метрів, до 300 кв. метрів (включно);
" 1 %- для квартири/квартир, у тому числі їх часток, за загальну площу, що перевищує 145 кв. метрів; житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток, за загальну площу, що перевищує 300 кв. метрів; для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), за сумарну загальну площу, що перевищує 370 кв. метрів.
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
3.1. ОЗНАКИ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(18) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(19) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
................Перейти до повного тексту