1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07.06.2018 № 298-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 05.06.2018 № 500-03/2511-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслані листами Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.02.2018 № 17/1875 (вх. № 89-ПДД від 01.03.2018) та від 06.04.2018 № 17/2666 (вх. № 178-ПДД від 11.04.2018), які було подано на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листом від 27.02.2018 № 17/1875 (вх. № 89-ПДД від 01.03.2018) Виконавчим комітетом Житомирської міської ради відповідно до пункту 2 розділу 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Під час розгляду Повідомлення встановлено, що його подано без додержання вимог, вказаних у Порядку 2-рп, на підставі чого його було залишено без руху листом від 15.03.2018 № 500-29/05-3006.
(3) Листом від 06.04.2018 № 17/2666 (вх. № 178-ПДД від 11.04.2018) Виконавчий комітет надав доопрацьоване повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. НАДАВАЧ ПІДТРИМКИ
(4) Виконавчий комітет Житомирської міської ради Житомирської області (10014, Житомирська обл., м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 4/2).
2.2. ОТРИМУВАЧ ПІДТРИМКИ
2.2.1. Отримувач-1
(5) Комунальне підприємство "Електричних мереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" Житомирської міської ради (далі - КП "ЕМЗО "Міськсвітло") (10005, Житомирська область, м. Житомир, набережна Під Скелями, 54, код ЄДРПОУ 03344148).
(6) Відповідно до Статуту КП "ЕМЗО "Міськсвітло", затвердженого рішенням Житомирської міської ради від 18.12.2017 № 860, комунальне підприємство засноване на власності територіальної громади м. Житомира.
2.2.2. Отримувач-2
(7) Комунальне підприємство "Управління автомобільних шляхів" (10003, Житомирська область, м. Житомир, пров. Кавалерійський, 4, код ЄДРПОУ 03344119).
(8) Відповідно до Статуту КП "Управління автомобільних шляхів", затвердженого рішенням Житомирської міської ради від 09.03.2017 № 569, комунальне підприємство засноване на власності територіальної громади м. Житомира. Засновником підприємства є територіальна громада міста Житомира в особі Житомирської міської ради.
2.3. МЕТА (ЦІЛЬ) ПІДТРИМКИ
(9) Метою (ціллю) підтримки є сприяння окремим видам господарської діяльності.
2.4. ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
(10) Підвищення безпеки руху транспорту та пішоходів міста, зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, створення комфортних умов проживання та відпочинку мешканців та гостей міста.
(11) Заміна старих світлофорів з лампами розжарювання та світлодіодні нові та будівництво нових світлофорних об'єктів, встановлення, належне утримання, поточний ремонт та технічне обслуговування технічних засобів організації та регулювання дорожнього руху (світлофорів, дорожніх знаків, дорожньої розмітки, антипаркувальних пристроїв (стовпчиків, "напівсферичних куль") пішохідного огородження, пристроїв примусового зниження швидкості), забезпечення оплати спожитої електроенергії на світлофорних об'єктах.
2.5. ФОРМА ПІДТРИМКИ
(12) Поточні трансферти, капітальне будівництво.
(13) Фінансування поточнихтрансфертів із загального фонду здійснює Виконавчий комітет Житомирської міської ради за рахунок коштів міського бюджету.
2.6. ОБСЯГ ПІДТРИМКИ
(14)3агальний обсяг підтримки - 44 977,79 тис. грн.
2.7. ПІДСТАВА ДЛЯ НАДАННЯ ПІДТРИМКИ
(15) Рішення 31-ої сесії 7-го скликання "Про затвердження Програми організації безпеки руху транспорту та пішоходів в м. Житомирі на 2018-2020 роки" №914 від 25.01.2018.
2.8. ТРИВАЛІСТЬ ПІДТРИМКИ
(16)2018-2020 роки.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(14) Метою Програми є зменшення кількості випадків дорожньо-транспортного травматизму, смертності на дорогах міста, підвищення безпеки руху транспорту та пішоходів.
(15) Основним завданням Програми є забезпечення:
- належного функціонування світлофорних об'єктів, утримання та заміна дорожніх знаків;
- нанесення належної дорожньої розмітки, утримання, обслуговування та встановлення турнікетного огородження, пристроїв примусового зниження швидкості руху транспорту, антипаркувальних стовпчиків;
- розвиток та реалізація заходів, які впливають на зниження аварійності на дорогах міста.
(16)Заходи, які буде виконувати КП "ЕМЗО "Міськсвітло" відповідно до Програми: утримання, технічне обслуговування, монтаж, ремонт світлофорних об'єктів, інші роботи, пов'язані з їх належною експлуатацією; утримання, технічне обслуговування, ремонт, монтаж, заміна дорожніх знаків, інші роботи, пов'язані з їх належною експлуатацією; забезпечення оплати спожитої електроенергії світлофорними об'єктами; будівництво світлофорних об'єктів на перехрестях вулиць в місті Житомирі.
(17) Заходи, які буде виконувати КП "Управління автомобільних шляхів" відповідно до Програми: утримання та обслуговування турнікетного огородження та велопарковок, інші роботи, пов'язані з їх належною експлуатацією; утримання та обслуговування пристроїв примусового зниження швидкості, інші роботи, пов'язані з їх належною експлуатацією; утримання, обслуговування антипаркувальних пристроїв, інші роботи, пов'язані з їх належною експлуатацією ("напівсферичні кулі" стовпчики); нанесення дорожньої розмітки; придбання дорожнього обладнання: (пристроїв примусового зниження швидкості, антипаркувальних пристроїв: стовпчиків, протитаранних стовпчиків (стаціонарних болардів), напівсферичних куль, дорожніх конусів, трафаретів).
(18) Перевагу надано КП "ЕМЗО "Міськсвітло" тому, що це підприємство засноване на власності територіальної громади м. Житомира, є балансоутримувачем світлофорних об'єктів та дорожніх знаків, має необхідну матеріально-технічну базу (приміщення, автотранспорт тощо) та відповідний кваліфікований персонал.
(19) Перевагу надано КП "Управління автомобільних шляхів" тому, що це підприємство є балансоутримувачем пристроїв примусового зниження швидкості, антипаркувальних пристроїв (стовпчиків, "напівсферичних куль", велопарковок, пішохідного огородження, міських автомобільних доріг, має необхідну матеріально-технічну базу (приміщення, автотранспорт тощо) та відповідний кваліфікований персонал.
(20) Відповідно до інформації Виконавчого комітету Житомирської міської ради державна допомога, яка надається в рамках рішення 31-ої сесії 7-го скликання "Про затвердження Програми організації безпеки руху транспорту та пішоходів в м. Житомирі на 2018-2020 роки" № 914 від 25.01.2018 буде використана виключно на виконання заходів цієї Програми.
(21) Діяльність у межах Програми здійснює КП "ЕМЗО "Міськсвітло" та КП "Управління автомобільних шляхів" на безоплатній основі для населення міста Житомира.
(22) Державна допомога на фінансування діяльності КП "ЕМЗО "Міськсвітло" та КП "Управління автомобільних шляхів", що здійснюється на платній основі, не надається.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. ОЗНАКИ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(18) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(19) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(20)Відповідно до частини другої статті 1 Закону, терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
4.2. ОБ'ЄКТИ БЛАГОУСТРОЮ ЯК ОБ'ЄКТ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(21) Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:
- затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);
- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.
(22) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою населених пунктів.
(23) Відповідно до статті 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

................
Перейти до повного тексту