- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 06.06.2018 № 500-03/2513-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслані листами Фінансового управління Ніжинської міської ради:
вх. № 93-ПДД від 03.03.2018 та вх. № 175-ПДД від 10.04.2018; вх. № 102-ПДД від 06.03.2018 та вх. № 174-ПДД від 10.04.2018; вх. № 103-ПДД від 06.03.2018 та вх. № 172-ПДД від 10.04.2018; вх. № 104-ПДД від 06.03.2018;
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листом від 26.02.2018 № 79 (вх. № 93-ПДД від 03.03.2018, вх. № 102-ПДД від 06.03.2018, вх. № 103-ПДЦ від 06.03.2018, вх. № 104-ПДД від 06.03.2018, вх. № 105-ПДД від 06.03.2018) Фінансового управління Ніжинської міської ради відповідно до пункту 2 розділу 9
Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" були подані повідомлення про нову державну допомогу (далі -Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) листами від 19.03.2018 № 500-29/05-3249, № 500-29/05-3250, № 500-29/05-3251, № 500-29/05-3252 та № 500-29/05-3254 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію.
(3) Листами від 03.04.2018 № 166 (вх. № 175-ПДД від 10.04.2018) та від 03.04.2018 № 168 (вх. № 172-ПДД та № 174-ПДД від 10.04.2018) Фінансовим управлінням Ніжинської міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. НАДАВАЧ ПІДТРИМКИ
(4) Фінансове управління Ніжинської міської ради (16600, Чернігівська обл., м. Ніжин, пл. І. Франка, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 02318427).
2.2. ОТРИМУВАЧ ПІДТРИМКИ
(5) Суб'єкти господарювання.
2.3. МЕТА (ЦІЛЬ) ПІДТРИМКИ
(6) Метою (ціллю) підтримки є:
- сприяння окремим видам господарської діяльності;
- підтримка суб'єктів господарювання в окремих економічних зонах.
2.4. ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
(7) Встановлення ставки збору за місця для паркування транспортних засобів у розмірі 0,015 % розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року за 1 кв. метр земельної ділянки, відведеної для організації та провадження діяльності з забезпечення паркування транспортних засобів при максимальній за
Податковим кодексом України - 0,075 % здійснене для зниження податкового навантаження на платників збору за місця для паркування транспортних засобів (юридичні особи, філії (відділення, представництва), фізичні особи-підприємці, які організовують діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів).
(8) Встановлення ставки земельного податку від 0,03 % до 1 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки (при максимальній за
Податковим кодексом України 3 % для земель, нормативну грошову оцінку яких проведено, 1 % для земель загального користування та для сільськогосподарських угідь); пільг із сплати земельного податку, відповідно до статті
282 Податкового кодексу України; розміру орендної плати за земельні ділянки від 3 % до 12 % при максимально можливій у 12 % здійснене для зменшення податкового навантаження на юридичних та фізичних осіб, які є платниками земельного податку та орендної плати за земельну ділянку.
(9) Ціллю встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі від 0 % до 1,5 %, меншому за максимальний, іцо визначений
Податковим кодексом України, є зменшення податкового навантаження на юридичних та фізичних осіб, які є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (власники об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості).
(10) Встановлення ставок єдиного податку для II групи платників у розмірі 10 % розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року (максимально можлива 20 %), відбулося для забезпечення оптимального рівня податкового навантаження для суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування (у 2017 році розмір мінімальної заробітної плати збільшився до 3 200 грн, або у 2,32 разу).
2.5. ФОРМА ПІДТРИМКИ
(11) Зменшення ставок податків.
(12) Відповідно до рішення Ніжинської міської ради від 08.07.2015 № 6-69/2015 "Про затвердження місцевих податків", зі змінами та доповненнями, згідно з рішеннями № 4-6/2016 від 21-26.01.2016, № 5-21/2017 від 28.02.2017 та № 10-36/2018 від 28.02.2018, були встановлені ставки окремих податків та зборів у розмірах нижче граничних та надані податкові пільги.
2.6. ПІДСТАВА ДЛЯ НАДАННЯ ПІДТРИМКИ
(13) Рішення Ніжинської міської ради:
- від 08.07.2015 № 6-69/2015 "Про затвердження місцевих податків";
- від 21-26.01.2016 № 4-6/2016 "Про внесення змін до рішення 69-ої сесії Ніжинської міської ради 6-го скликання від 08.07.2015 №6-69/2015 "Про затвердження місцевих податків";
- від 28.02.2017 № 5-21/2017 "Про внесення змін до рішення 69-ої сесії Ніжинської міської ради 6-го скликання від 08.07.2015 №6-69/2015 "Про затвердження місцевих податків";
- від 28.02.2018 № 10-36/2018 "Про внесення змін до рішення 69-ої сесії Ніжинської міської ради 6-го скликання від 08.07.2015 №6-69/2015 "Про затвердження місцевих податків".
2.7. ТРИВАЛІСТЬ ПІДТРИМКИ
(14) Термін дії - не обмежений.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(15) Рішенням Ніжинської міської ради від 08.07.2015 № 6-69/2015 "Про затвердження місцевих податків", зі змінами та доповненнями, згідно з рішеннями № 4-6/2016 від 21-26.01.2016, № 5-21/2017 від 28.02.2017 та № 10-36/2018 від 28.02.2018, були встановлені ставки окремих податків та зборів у розмірах нижче граничних та надані податкові пільги, зокрема, такі:
- ставка єдиного податку для платників II групи встановлена в розмірі 10 % розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року (максимально можлива 20 %);
- ставки земельного податку від 0,03 % до 3 %,при максимально можливій - 3 %; пільги зі сплати земельного податку; розмір орендної плати від 3 % до 12 % при максимально можливій 12 %;
- ставка збору за місця для паркування транспортних засобів встановлена в розмірі 0,015 % розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року за 1 кв. метр земельної ділянки, відведеної для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів (максимально можлива - 0,075 %);
- ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлені в розмірі від 0 % до 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного
року за 1 кв. метр бази оподаткування (максимально можлива - 1,5%).
(16) Встановлення ставок земельного податку та розмірів орендної плати за землю максимально можливими та ненадання пільг призведе до збільшення навантаження для всіх суб'єктів господарювання та населення міста Ніжина, що у свою чергу спричинить повне припинення діяльності окремих суб'єктів господарювання та зросте заборгованість населення щодо цього платежу до бюджету міста.
(17) У 2017 році розмір мінімальної заробітної плати збільшився у 2,32 разу порівняно з 2016 роком. При ставці 20 % платники II групи єдиного податку сплачували б більше у 2,32 разу, що призвело б до повного згортання бізнесу деяких суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, та відповідно зменшило б надходження до міського бюджету.
(18) Ставка збору за місця для паркування транспортних засобів, встановлена у розмірі 0,015 %розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року за 1 кв. метр земельної ділянки, відведеної для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, зменшила сплату збору у 5 разів. Відповідно зменшилась вартість послуги з паркування автотранспорту (тариф).
(19) Встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (для власників об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості) максимально можливими призведе до збільшення податкового навантаження для всіх суб'єктів господарювання та населення міста Ніжина, що у свою чергу спричинить повне припинення діяльності окремих суб'єктів господарювання та зросте заборгованість населення щодо цього платежу до бюджету міста.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. ОЗНАКИ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(20) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(21) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
4.2. ПОДАТКОВІ ПІЛЬГИ ЯК ОБ'ЄКТ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(23) Відповідно до статті
140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
(24) Статтею
143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і зборивідповідно до закону: забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
(25) Згідно зі статтею
144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
(27) Статтею
63 зазначеного
Закону визначено, що доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законом, джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов'язкових платежів.
................Перейти до повного тексту