1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07.06.2018 № 300-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 05.06.2018 № 500-03/2508-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслані листами Управління житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області від 06.03.2018 № 05/193 (вх. № 148-ПДД від 27.03.2018), від 06.03.2018 № 05/194 (вх. № 144-ПДД від 27.03.2018), які було подано на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
1.1. Надавач підтримки
(1) Управління житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області (72312, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Чернишевського, 26, ідентифікаційний код юридичної особи 25490034).
1.2. Отримувач підтримки
(2) Комунальне підприємство "Житломасив" (72319, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Бєляєва, 18, ідентифікаційний код юридичної особи 32723194).
1.3. Мета (ціль) підтримки
(3) Метою (ціллю) підтримки є:
- забезпечення належного функціонування та ефективної експлуатації об'єктів житлово-комунального господарства міста Мелітополь;
- поліпшення якості надання житлово-комунальних послуг;
- продовження строку експлуатації об'єктів житлово-комунального господарства;
- покращення умов проживання мешканців міста;
- поліпшення експлуатаційних якостей нежитлових будівель.
1.4. Очікуваний результат
(4) Підвищення якості житлово-комунальних послуг, які надаються населенню міста.
(5) Поліпшення умов безпечного проживання у житлових будинках.
(6) Продовження строків служби об'єктів житлово-комунального господарства.
(7) Поліпшення експлуатаційних якостей нежитлових будівель.
1.5. Форма підтримки
(8) Відшкодування видатків на капітальний ремонт житлового фонду, а також нежитлових будівель.
1.6. Обсяг підтримки
(9) Загальний обсяг підтримки - 5125,00 тис. грн, з них:
- 3875,00 тис. грн на капітальний ремонт житлового фонду;
- 1250,00 тис. грн на капітальний ремонт нежитлових будівель.
1.7. Підстава для надання підтримки
(10) Рішення Мелітопольської міської ради Запорізької області від 29.11.2017 № 3/36 "Про затвердження міської програми "Капітальний ремонт житлового фонду".
(11) Рішення Мелітопольської міської ради Запорізької області від 07.02.2018 № 4/16 "Про затвердження міської програми "Капітальний ремонт інших об'єктів".
1.8. Тривалість підтримки
(12) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
2. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(13) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(14) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(15) Згідно з частиною першою статті 3 Закону дія цього Закону поширюється на будь-яку підтримку суб'єктів господарювання надавачами державної допомоги за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів для виробництва товарів або провадження окремих видів господарської діяльності.
(16) Статтею 78 Господарського кодексу України передбачено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
(17) Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
(18) Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
(19) Пунктом 2.1 Статуту комунального підприємства "Житломасив", затвердженого рішенням Мелітопольської міської ради № 7 від 15.12.2017 (далі - Статут), передбачено, що підприємство створено з метою підвищення ефективності утримання житлового фонду міської комунальної власності.
(20) У Статуті передбачено, що комунальне підприємство "Житломасив" належить до комунальної власності територіальної громади міста Мелітополя. Майно підприємства є власністю Мелітопольської міської ради.
(21) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
(22) Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:
- затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);
- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.
(23) Статтею 15 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що:
- органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності;
- підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації;
- орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
(24) Відповідно до частини третьої статті 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" фінансування місцевих програм з благоустрою населених пунктів проводиться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.
(25) Відповідно до статті 25 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" утримання та благоустрій прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку, належних до нього будівель, споруд проводиться балансоутримувачем цього будинку або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачем укладено відповідний договір на утримання та благоустрій прибудинкової території.
(26) Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ціна послуги з управління багатоквартирним будинком включає витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.

................
Перейти до повного тексту